نرخ پرش سایت یا Bounce Rate چیست؟

چهارشنبه 08 فروردین 1397

نرخ پرش سایت یا Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش سایت یا Bounce Rate

نرخ پرش یا Bounce Rate یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو سایت می باشد. نرخ پرش به تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند، آن را ترک می کنند، گفته می شود. این یعنی سایت شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب نبوده تا در سایت شما بماند. هر چقدر نرخ پرش یا Bounce Rate بالاتر رود، تاثیر منفی آن در رتبه سایت بیشتر است.

چرا دانستن نرخ پرش سایت مهم است؟

نرخ پرش یا بانس ریت را می توان از سایت های گوگل آنالیتیک، الکسا و... مشاهده کرد. دانستن این نرخ فواید زیادی به همراه دارد :

  • شما می توانید محتوای صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند را بهبود ببخشید.
  • متوجه خواهید شد که آیا شما به طراحی مجدد سایت نیاز دارید؟
  • متوجه خواهید شد، کدام صفحات وب سایت تان برای کاربران جذاب تر بوده و کاربران بیشتر در کدام صفحات بوده اند.
  • متوجه خواهید شد کدام یک از کلمات کلیدی شما در ایجاد ترافیک سایت نقشی ندارد.

جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب بر روی لینک کلیک کنید.


عوامل موثر در نرخ پرش سایت کدامند؟

محتوای مناسب سایت

زمانی که سایت شما دارای محتوای خوب و با کیفیت باشد، کاربر از بودن در آن لذت می برد و مدت زمان بیشتری را در سایت سپری می کند. محتوای خوب، به این ترتیب نرخ پرش سایت را کاهش می دهد.

سرعت بارگذاری سایت

در صورتیکه سرعت بارگذاری صفحات سایت بالا باشد و کاربر برای دیدن مطلب مورد نظرش، مدت ها منتظر بالا آمدن سایت نماند، کاربر بیشتر در داخل سایت می ماند و در نیمه راه، سایت را ترک نخواهد کرد.

لینک های داخلی سایت

ممکن است کاربر در حین مطالعه مطلبی در داخل سایت، به مواردی برخورد کند که اطلاعات کاملی درباره آن نداشته باشد. اگر شما لینک های داخل متن را به صورت مناسب در صفحه قرار دهید، کاربر تمایل به خواندن مطلب جدید را از خود نشان می دهد و به این ترتیب نرخ پرش سایت شما کاهش خواهد یافت.

کاربری آسان سایت

اگر کاربر وارد سایت شما شود و در پیدا کردن مطلب مورد نظرش، به مشکل برخورد کند، به سرعت از سایت خارج می شود. بنابراین کاربری آسان صفحات سایت و دسترسی راحت به انواع اطلاعات، برای کاربر بسیار مهم است و در نرخ پرش سایت تاثیر گذار است.

تطبیق کلمات کلیدی با مطالب سایت

تطبیق کلمات کلیدی با محتوای سایت مهم است زیرا کاربران انتظار دارند، محتوای مرتبط با کلماتی که جستجو کرده اند را مشاهده کنند. اگر مطلب مورد نظر با کلمه کلیدی جستجو شده هماهنگی نداشته باشد، کاربر بلافاصله سایت را ترک خواهد کرد.

ظاهر سایت

حتی اگر محتوای سایت شما مفید و با کیفیت باشد، اما گرافیک سایت شما چندان زیبا و کاربرپسند نباشد، کاربر به محض ورود به سایت و دیدن ظاهر بد سایت، به سرعت از آن خارج می شود و نرخ پرش سایت شما را افزایش می دهد.

ریسپانسیو بودن سایت

امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی از طریق تلفن های همراه شان به وب سایت ها مراجعه می کنند. بنابراین طراحی سایت به صورت ریسپانسیو (واکنش گرا) بسیار اهمیت دارد. کاربران، سایتی که در انواع صفحه نمایش به خوبی نشان داده نشود، را به سرعت ترک خواهند کرد.

تبلیغات

استفاده نادرست و یا زیاد از حد تبلیغات روی سایت، موجب خروج سریع کاربران از سایت می شود. درست است که وب سایت ها برای کسب درآمد به تبلیغ روی سایت نیاز دارند اما استفاده بیش از حد تبلیغات موجب آزردگی خاطرکاربران سایت می شود و نرخ پرش سایت را بالا می برد.

نرخ پرش ایده آل برای یک سایت عددی میان ده تا بیست درصد است. نرخ پرش سی الی چهل درصدی نیز یک نرخ طبیعی برای سایت محسوب می شود و نرخ پرش بالای پنجاه درصد نگران کننده و هشدار دهنده است و باید برای کاهش این نرخ، تلاش های لازم را انجام داد.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت