Skip Navigation Links.

تفاوت ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 در چیست؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

تفاوت ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 در چیست؟

ریدایرکت (Redirect) چیست؟

ریدایرکت به معنای تغییر مسیر و انتقال به مکان جدید می باشد. در حقیقت، ریدایرکت راهی برای انتقال بازدیدکنندگان و کاربران یک سایت به آدرس URL جدید است. در این روش، کاربران و موتورهای جستجو به صورت خودکار به آدرس جدید سایت هدایت می شوند. ریدایرکت برای سئو سایت لازم است؛ زیرا ممکن است چندین آدرس اینترنتی مختلف با محتوای یکسان وجود داشته باشد. برای یکی کردن این لینک ها باید از ریدایرکت استفاده کنیم. همچنین ممکن است دامنه یک سایت تغییر کند؛ در این صورت برای هدایت کاربران به آدرس قبلی سایت از ریدایرکت استفاده می شود.

انواع ریدایرکت

ریدایرکت انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها با هدف خاصی انجام می شوند. دو نوع کاربردی و مهم ریدایرکت عبارتند از :

  • ریدایرکت 301
  • ریدایرکت 302

ریدایرکت 301 چیست؟

ریدایرکت 301، ریدایرکت دائم و همیشگی است که از یک URL به یک URL دیگر انجام می شود. ریدایرکت 301، کاربران و موتورهای جستجو را برای همیشه از آدرس قبلی به آدرس جدید انتقال می دهد. ریدایرکت 301 به منظور جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری، کوتاه کردن لینک های سایت، بهبود سئو سایت، تغییر  URL سایت، تغییر نام برند، هدایت ترافیک سایت از صفحه ای به صفحه ای دیگر، ادغام کردن چندین لینک و... انجام می شود. در ریدایرکت 301 تمامی اعتبار صفحه انتقال یافته به صفحه مورد انتقال هدایت می شود. به همین دلیل این ریدایرکت در سئو برای حفظ رتبه صفحه قدیمی و انتقال آن به صفحه جدید توصیه می شود.

ریدایرکت 302 چیست؟

ریدایرکت 302 به معنای انتقال موقت از یک URL به یک URL دیگر می باشد. در این نوع ریدایرکت، اعتبار صفحه انتقال یافته حفظ می شود و تنها محتوا و url آن تغییر می کند. ممکن است بخواهید یک صفحه ارزشمند و معتبر سایت را به صورت موقت و برای مدت زمان محدود از دسترس خارج کنید و یا به آدرسی دیگر انتقال دهید. در صورتی که صفحه موردنظر از دسترس خارج شود، کاربران هنگام ورود به صفحه با خطای 404 مواجه می شوند. برای جلوگیری از ایجاد خطای 404، می توان از ریدایرکت 302 استفاده کرد و به صورت موقت، کاربران سایت را به آدرس جدید هدایت کرد. لازم به ذکر است که موتورهای جستجو نسبت به ریدایرکت 302 کمی سخت گیر هستند و اگر مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده شود، مانند ریدایرکت 301 با آن برخورد می‌کنند. بنابراین تنها زمانی که قصد انتقال موقت یک صفحه از سایت را دارید و می خواهید این کار در موتورهای جستجو ثبت نشود، از این نوع ریدایرکت استفاده کنید. در کل، ریدایرکت 302 بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را برای مدت کوتاهی به آدرسی جدید منتقل می‌کند (تا زمانی که مشکل به وجود آمده برطرف شود).

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

محمد موذن

ﺳﻪشنبه, 15 اسفند,1396
دراول متن redirect اشتباهی ridirect نوشتید.

کاربر ناشناس

ﺳﻪشنبه, 15 اسفند,1396
جناب موذن، از شما سپاسگزارم. عبارت redirect اصلاح شد.

یکی

ﺳﻪشنبه, 15 اسفند,1396
تشکرات
خیلی روان و راحت نوشته شد بدون توضیح اضافی