Skip Navigation Links.

فریم ورک AMP چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

فریم ورک AMP چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

AMP یا Accelerated Mobile Pages چیست؟

AMP یکی از ابزارهای گوگل است که در سال 2016 ارائه شد. AMP به معنای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت در تلفن های همراه می باشد. امروزه استفاده از تلفن های همراه گسترش یافته است و بسیاری از افراد جهت دست یافتن به اطلاعات مورد نیازشان در دنیای وب از تلفن همراه خود استفاده می کنند. در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات بسیار مهم است. AMP راهکاری سریع و بهینه را به کاربران ارائه می دهد تا راحت تر بتوانند محتوای صفحات وب را مشاهده کنند. AMP به طراحان وب و برنامه نویسان کمک می کند تا صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. این کدهای کم حجم در صفحات موبایل به سرعت لود می شوند و محتوا را در کمترین زمان به کاربران نمایش می دهند. از AMP بیشتر در سایت های خبری استفاده می شود.

AMP با ریسپانسیو (واکنش گرا) متفاوت است. ریسپانسیو یعنی صفحات سایت در انواع دستگاه های موبایل به درستی نشان داده شوند اما AMP ساختاری است که موجب حذف کدهای حجیم صفحات وب می شود تا آن ها با سرعت بالاتری در تلفن های همراه لود شوند.

چگونه AMP به افزایش سرعت بارگذاری صفحات موبایل کمک می کند؟

AMP یک فریم ورک متن باز (open source) است و موجب بهینه شدن کدهای HTML سایت می شود. AMP کمک می کند تا کدهای حجیم صفحات مانند کدهای CSS نادیده گرفته شوند و به عنوان یک عامل غیرمجاز شناخته شوند. این کار باعث می شود صفحات وب در موبایل با سرعت بیشتری لود شوند و خواندن محتوا برای کاربران راحت تر شود. سایت هایی که از فریم ورک  AMP استفاده کرده باشند، در جستجوی موبایلی (نتایج جستجو) قبل از توضیحات سایت، یک دایره خاکستری رنگ به همراه عبارت AMP نشان داده می شود.

سرعت بارگذاری صفحات در موبایل

 


جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


چرا استفاده از AMP برای سایت ها مهم است؟

سئو

یکی از عوامل کلیدی و تاثیرگذار در سئو سایت، سرعت بارگذاری سایت است. فریم ورک AMP موجب افزایش سرعت لود صفحات در گوشی های موبایل می شود؛ بنابراین یک اصل مهم در سئو است. استفاده از AMP توسط سایت ها موجب بالا قرار گرفتن آن ها در نتایج جستجوی گوگل می شود. طبق گفته گوگل: " با استفاده از AMP میتوان سرعت بارگذاری صفحات سایت را به زیر یک ثانیه رساند. "

رشد استفاده از تلفن همراه

امروزه استفاده از تلفن های همراه هوشمند، به شدت گسترش یافته است زیرا استفاده از آن ها راحت تر هست و در همه جا در دسترس هستند. در نتیجه طیف وسیعی از کاربران وب از تلفن های همراه استفاده می کنند. اینجاست که استفاده از AMP به منظور افزایش سرعت لود صفحات اهمیت می یابد.

تجربه کاربری (UI) بهتر

استفاده از AMP به شکل گیری یک تجربه خوب و لذت بخش در مخاطبان سایت کمک می کند و باعث می شود کاربران در کمتر از چند ثانیه به محتوای صفحه مورنظرشان برسند.

بخش های فریم ورک AMP

AMP HTML

شامل چند دستور ساده html است که به صفحات سایت اضافه می شود. به راحتی می توان تگ های آن را به سایت اضافه نمود.

AMP JS  

شامل مجموعه دستورات جاوا که توسط سایت فراخوانی می‌شود و مدیریت منابع را بر عهده دارد، می باشد. این فایل جاوا به صورت اختصاصی برای فریم ورک AMP نوشته شده است. دقت شود که این فریم ورک با سایر اپلت های جاوا که به صورت شخصی کد نویسی شده‌اند همخوانی ندارد.

AMP CDN

یک شبکه توزیع محتوای Content Delivery Network که صفحات AMP سایت را شناسایی می‌کند و با کش کردن و بعد از بهینه‌سازی، برای نزدیک‌ترین کاربر نمایش می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.