Skip Navigation Links.

سئو صفحه تماس با ما و درباره ما، آموزش + اهمیت

جمعه، 14 اردیبهشت 1403

سئو صفحه تماس با ما و درباره ما، آموزش + اهمیت

بعضی مدیران کسب‌وکارها تصور می‌‌کنند صفحات «درباره ما و تماس با ما» در سایت اهمیتی ندارند و سئو این صفحات تنها موجب اتلاف وقت می‌شود. درحالیکه این طرز تفکر کاملا اشتباه است. در واقع وجود این دو صفحه نه تنها اتلاف وقت نیست؛ بلکه بسیار ضروری و کاربردی است. حتی اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم سئو این صفحات موجب افزایش مشتری و فروش سایت هم می‌شود. اگر شما نیز دراین‌باره با مشکل مواجه شده‌اید و نمی‌دانید جواب درست چیست، با ادامه این مقاله از ایزی وب همراه باشید.

بعضی مدیران کسب‌وکارها تصور می‌‌کنند صفحات «درباره ما و تماس با ما» در سایت اهمیتی ندارند و سئو این صفحات تنها موجب اتلاف وقت می‌شود. درحالیکه این طرز تفکر کاملا اشتباه است. در واقع وجود این دو صفحه نه تنها اتلاف وقت نیست؛ بلکه بسیار ضروری و کاربردی است. حتی اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم خدمات سئو این صفحات موجب افزایش مشتری و فروش سایت هم می‌شود. اگر شما نیز دراین‌باره با مشکل مواجه شده‌اید و نمی‌دانید جواب درست چیست، با ادامه این مقاله از ایزی وب همراه باشید. 

آیا صفحات تماس و درباره ما برای Google مهم هستند؟

بگذارید ابتدا به بررسی این صفحات از جانب گوگل بپردازیم. در واقع سئوکاران در زمان سئو صفحات یک سایت، ابتدا به قوانین گوگل توجه می‌کنند؛ بنابراین بهتر است این موضوع را از جهت قوانین گوگل هم بررسی کنیم.

طبق دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل، باید مشخص شود که سایت متعلق به چه فرد یا سازمانی است. اگر سندی درباره اثبات این موضوع وجود نداشته باشد، گوگل به درستی سایت را رتبه‌بندی نمی‌کند. اما این یک دیدگاه سطحی است که در این‌باره وجود دارد. پاسخی که جان مولر (یکی از کارمندان ارشد بخش سرچ کنسول گوگل) به این موضوع می‌دهد کمی متفاوت است. 

جان مولر در پاسخ به یکی از شرکت‌ها که از او پرسیده بودند آیا وجود صفحات درباره و تماس با ما ضروری است گفته: چیزهای زیادی وجود دارد که مردم تصور می‌کنند «برای Google مهم هستند؛ اما در واقع اینطور نیست. برای مثال وبلاگ‌نویسان تصور می‌کنند طول محتوای آن‌ها اهمیت زیادی برای گوگل دارد، درحالیکه این اصل و مغز محتوا است که برای کاربر اهمیت بالایی دارد و نه طول و تعداد کلمات آن. صفحات درباره ما و تماس با ما نیز اینطور هستند؛ وجود آن‌ها از نظر گوگل ضروری نیست؛ اما کاربران برای اطمینان به سایت، خرید و حتی بازگشت دوباره به آن به این صفحات نیاز دارند. 

نباید فراموش کرد که هدف نهایی سئو جلب توجه مخاطب و افزایش درآمد سایت است؛ پس اگر می‌خواهید با بازدیدکنندگان سایت خود ارتباط خوبی داشته باشید و آن‌ها را به خرید، کلیک روی تبلیغات و غیره ترغیب کنید باید هر دوی این صفحات را نیز روی سایت داشته باشید. پس شاید وجود این صفحات از نظر قوانین گوگل اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما بدون آن‌ها نمی‌توان به فروش بالا دست یافت. 

نکات مهم سئو این صفحات

حال که به اهمیت وجود این صفحات پی بردید، بهتر است نکات مهمی که باید برای بهینه‌سازی آن‌ها در نظر داشته باشید هم را ذکر کنیم. این نکات نه تنها به بهینه‌سازی صفحات سایت شما کمک می‌کند؛ بلکه موجب اعتمادسازی بیشتر مخاطبان هم می‌شود.

نکات مهم سئو صفحه درباره ما

این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

تاریخچه

اولین و مهم‌ترین نکته برای نوشتن یک صفحه درباره ما، تاریخچه بیزینس است. باید برای مخاطبان خود مشخص کنید که شکل‌گیری بیزینس شما به چه زمانی برمی‌گردد و برای رسیدن به نقطه‌ای که در حال حاضر در آن قرار دارید، چه کارها و زحماتی را متحمل شده‌اید. ذکر سختی‌ها و تلاش‌هایی که در این مسیر انجام داده‌اید موجب هم‌دردی و در نهایت تعامل بیشتر مخاطب با شما می‌شود. 

اهداف و ارزش‌ها

ارزش و هدف بیزینس شما چیست؟ برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنید؟ چشم‌انداز آینده کسب‌وکار خود را چطور می‌بینید؟ ذکر این موارد موجب آشنایی بیشتر مخاطب با نوع بیزینس شما می‌شود. 

فرهنگ سازمانی

ذکر فرهنگ سازمانی شما از دیگر مواردی است که وجود آن در صفحه درباره ما اهمیت زیادی دارد. با گنجاندن تصاویری از محیط کار و کارکنان، حس مثبت را به مخاطب خود منتقل کنید. انجام این کار برداشت کاربران نسبت به شما و بیزینس را تغییر می‌دهد، پس از انجام این کار غافل نشوید. 

مشخص کردن اعضای تیم پشتیبانی 

فهرست اعضای تیم پشتیبانی کاربران موجب اعتمادسازی مخاطب می‌شود. کاربران با توجه به لیست افرادی که به عنوان پشتیبان قرار داده‌اید، با احساس بهتری به خرید می‌پردازند. زیرا می‌دانند در صورت بروز مشکل با چه کسی تماس برقرار کنند. در نهایت این اقدام به تنهایی فروش شما را چند برابر خواهد کرد. 

نکات مهم سئو صفحه تماس با ما

این نکات عبارت‌اند از:  

NAP را اضافه کنید

NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شماست. درج این اطلاعات در صفحه تماس با ما به اعتماد بهتر بازدیدگان سایت کمک بزرگی می‌کند. از طرفی زمانی که کاربران درجست‌وجوی یک شرکت در نزدیک محل زندگی خود هستند، سریع‌تر به کسب‌وکار شما دست می‌یابند. زیرا از قبل آدرس و شماره تلفن محل بیزینس خود را در صفحه مورد نظر ثبت کرده‌اید.

مراکزی حضور بیزینس خود را مشخص کنید

اگر علاوه‌بر فعالیت آنلاین در مراکز حضوری هم در حال خدمت‌رسانی به مشتریان خود هستید، باید آدرس آن را در «صفحه تماس با ما» درج کنید. این راهکار موجب کسب رتبه‌های بالاتر برای سایت شما می‌شود. زیرا در صورت جست‌وجو، گوگل نزدیک‌ترین آدرس‌ها را به کاربران نشان می‌دهد؛ در این شرایط ممکن است شعبه حضوری شما نیز در بین پیشنهادات گوگل باشد. 

این کار به ارتباط و تعامل بهتر شما با مشتریان هم کمک بزرگی می‌کند؛ زیرا به این واسطه راحت‌تر می‌توانید از مشکلات و دغدغه‌های مخاطبان بالقوه خود مطلع شوید و به رفع آن‌ها بپردازید.

از یک Call-To-Action قانع کننده استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که به بهینه‌سازی صفحه تماس با ما کمک می‌کند، اضافه کردن CTA مناسب است. انجام این کار مخاطب را برای مدت زمان بیشتری در سایت شما نگه می‌دارد و در دراز مدت نیز موجب بهبود رتبه‌بندی سایت می‌شود. همچنین این روش در برندسازی کسب‌وکار هم بسیار موثر است.

روش‌های ارتباطی مختلفی داشته باشید.

روش‌های گوناگونی که مشتری می‌تواند از طریق آن با شما در ارتباط باشد را مشخص کنید. این راهکار باید چیزی به غیر از شماره تماس باشد. برای مثال ایمیل مارکتینگ یا فکس گزینه مناسبی برای چنین موقعیت‌هایی محسوب می‌شوند. 

هدف اصلی ما از تدوین این مطلب، نشان دادن اهمیت صفحات تماس با ما و درباره ما بود. فراموش نکنید مخاطب امروزی بسیار باهوش است و در زمان خرید به عوامل گسترده‌ای توجه می‌کند. پس برای جلب اعتماد و افزایش اعتبار خود به این صفحات هم توجه داشته باشید و اقدامات لازم برای بهینه‌سازی آن‌ها را انجام دهید.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.