مرکز تماس: 66384920

مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل

چهارشنبه 08 فروردین 1397

آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل

الگوریتم چیست؟

به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت پشت سر هم اجرا می شوند و هدف خاصی را دنبال کنند و همچنین شروع و پایان آن ها نیز مشخص باشد، الگوریتم می گویند.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل جهت بهینه سازی سایت و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرند. فرآیندی که ربات های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند، را الگوریتم های گوگل می گویند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات متفاوتی است که برای کاربر نمایش داده می شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را جمع آوری، ذخیره و نگه داری می کنند.

انواع الگوریتم های گوگل کدامند؟

از مهم ترین الگوریتم های گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کافئین

الگوریتم گورخر

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم گوگل پاندا با هدف شناسایی سایت های دارای محتوای کم کیفیت و بی کیفیت، ایجاد شده است. این الگورتیم، محتوای کپی شده و نامناسب وب سایت ها را تشخیص می دهد و رتبه آن ها در گوگل را کاهش می دهد. گوگل پاندا رتبه وب سایت های دارای محتوای جذاب و منحصر به فرد را در گوگل بهبود می بخشد و ارزش ویژه ای برای این وب سایت ها در نظر می گیرد. الگوریتم پاندا وب سایت هایی که دارای محتوای بسیار کم، محتوای تکراری و کپی شده از وب سایت های دیگر، محتوای ضعیف، محتوای غیر مرتبط، محتوای بی کیفیت، محتوای غیر معتبر، تعداد زیاد کلمات کلیدی، تگ های نامناسب، لینک های شکسته، و... هستند را جریمه می کند. در حقیقت، این الگوریتم به متخصصان سئو (بهینه سازی سایت) کمک می کند تا زمان بیشتری را به تولید محتوای با کیفیت اختصاص دهند.

بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم گوگل پاندا

افزایش مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت

الگوریتم پاندا به مدت زمان حضور کاربر در داخل سایت اهمیت می دهد و رتبه سایت هایی را که کاربران زمان بیشتری در آن می مانند و خیلی زود از آن خارج نمی شوند را ارتقا می دهد.

افزایش گردش در نقاط مختلف سایت

بازدید کاربران از صفحات مختلف سایت برای الگوریتم پاندا یک فاکتور مهم است. لینک دهی داخلی مناسب مطالب سایت، موجب ترغیب کاربران به گردش در سایت و دیدن سایر صفحات سایت می شود.

کاهش بانس ریت (نرخ پرش)

الگوریتم گوگل پاندا به نرخ پرش کاربران از سایت بسیار اهمیت می دهد. وب سایت هایی که با ایجاد تگ های خالی و یا صفحات نا مرتبط قصد فریب کاربران را دارند، توسط این الگوریتم شناسایی و جریمه می شوند.

برند سازی در فضای وب

الگوریتم پاندا، وب را مورد بررسی قرار می دهد تا بداند چقدر به بخش های مختلف هر وب سایت لینک داده شده است و یا میزان محبوبیت یک وب سایت در فضای وب چقدر است. به طور مثال، لینک هایی که از یک سایت در وبلاگی خاص منتشر شده است، مورد توجه الگوریتم پاندا قرار خواهد گرفت.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

اگر یک وب سایت یا صفحاتی از آن توسط افراد فعال در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، الگوریتم پاندا آن را شناسایی می کند و برای آن وب سایت امتیاز مثبت در نظر می گیرد.

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست؟

الگوریتم گوگل پنگوئن با هدف مقابله با روش‌های سئو کلاه سیاه و فعالیت‌های اسپم مدیران وب سایت ها توسط گوگل ارائه شده است. گوگل از طریق الگوریتم پنگوئن از بالا آمدن سایت هایی با لینک های اسپم و بی‌کیفیت به صدر نتایج جستجو جلوگیری می کند. به طور کلی، الگوریتم گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت هایی که برای بهبود رتبه خود از خرید بک لینک استفاده می کنند، را دارد.

استانداردهای الگوریتم پنگوئن گوگل برای وب سایت ها

  • عدم استفاده از بک لینک های خریداری شده
  • عدم ایجاد لینک های بی کیفیت
  • عدم ایجاد انکرتکست های زیاد
  • عدم استفاده از بک لینک های غیر مرتبط
  • عدم استفاده از لینک های مخفی و کامنت های اسپم
  • عدم استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

 الگوریتم مرغ مگس خوار بر خلاف الگوریتم های پاندا و پنگوئن، یک افزونه آنتی اسپم نیست؛ بلکه بر روی بهینه سازی جستجوهای کاربران تمرکز دارد. این الگوریتم به درک بهتر گوگل در عبارات جستجو شده توسط کاربران کمک بسیاری می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مستقیم بر روی سئو و رتبه سایت تأثیر ندارد و بیشتر برای دقیق تر شدن و هوشندتر شدن ربات گوگل، معرفی شده است. استفاده از عنوان های طولانی که شامل کلمات کلیدی نیز باشد، مورد پسند الگوریتم مرغ مگس خوار هست. همچنین نوشتن کامل و هوشمندانه تگ توضیحات نیز برای گوگل اهمیت زیادی دارد. امروزه مهم ترین مساله در سئو سایت، درک خواسته کاربران از نتایج موتورهای جستجو است. بنابراین باید بر روی عباراتی که توسط کاربران جستجو می شود، تمرکزی بیشتری کرد و محتوا را متناسب با خواسته ها و نیازهای کاربران تولید نمود. چنین محتوایی از نظر الگوریتم مرغ مگس خوار مورد تایید است.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر بر روی جستجوی محلی (سئو محلی) تمرکز دارد و هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر می باشد. رعایت اصول الگوریتم کبوتر برای کسب و کارهای مکان محور همچون رستوران ها، مطب های پزشکی، باشگاه های ورزشی، و... بسیار مهم است و موجب شناخته شده آن کسب و کار در گوگل می شود. الگوریتم کبوتر بر نتایج محلی تاکید می کند و موجب آسان شدت رقابت برای کسب و کارهای محلی می شود. با استفاده از این الگوریتم، کاربران می توانند راحت تر و سریعتر به نتایج دلخواه خود برسند. به منظور استفاده بهتر از الگوریتم گوگل کبوتر، باید از گوگل مپ و سایت مپ استفاده شود. همچنین استفاده از کلیدواژه های محلی، هاست لوکیشن ایران و دامنه با پسوند .ir می تواند مفید باشد.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل کافئین به صورت مداوم و پیوسته در حال جستجو صفحات وب است و به این ترتیب وب سایت ها را در کمترین زمان ممکن ایندکس می‌نماید. سرعت به روزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین بسیار بالا است و در هر ثانیه هزاران صفحه را به روزرسانی می کند؛ در نتیجه کاربر می تواند  به روزترین صفحات را در نتایج جستجوی گوگل ببیند. هدف اصلی گوگل از ارائه این الگوریتم، حمایت از محتوای سایت ها می‌باشد زیرا تولید محتوا یک امر حیاتی در بهینه سازی وب سایت میباشد. الگوریتم کافئین در هر ثانیه، صدها هزار صفحه را در فهرست خود به روزرسانی میکند و برای کاربران، امکان جستجوی Live را با جستجوگر جدید گوگل فراهم می کند.

الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

الگوریتم گورخر جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی توسط گوگل ارائه شده است و باعث از بین رفتن فروشگاه‌های اینترنتی بی‌کیفیت، نا معتبر و قلابی در محیط گوگل می شود.

استانداردهای الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

  • دارا بودن گواهی دیجیتال جهت تایید هویت واقعی و حفظ امنیت وب سایت
  • دارا بودن لینک برای تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی
  • متنوع بودن درگاه های بانکی برای پرداخت مشتری و اطمنیان از کارکرد درست آن ها
  • سهولت کار برای کاربران یا کاربر پسند بودن سایت فروشگاه اینترنتی
  • درست کار کردن لینک خرید محصول
  • جایگزینی سریع و بروز رسانی محصولات فروخته شده
  • دارا بودن سیستم پشتیبانی آنلاین
  • و...

الگوریتم گورخر گوگل


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.