Skip Navigation Links.

گزارش های Search Analytics و معیارهای اندازه گیری

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

گزارش های Search Analytics و معیارهای اندازه گیری

گزارش های Search Analytics

گزارشات ارائه شده در بخش Search Analytics نشان می دهند که سایت هرچند وقت یک‌ بار و چه تعداد در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌ شود. همچنین می توان اطلاعات و گزارش‌های ارائه‌شده در این بخش را بر اساس نوع داده‌ها یا دسته‌بندی‌های مختلفی چون کلمات جستجو شده، دستگاه‌های مورد استفاده کاربران، کشورهای کاربران و … فیلتر و دسته‌ بندی کرد.

گزارشات Search Analytics در گوگل وبمستر تولز (گوگل سرچ کنسول)

 گوگل وبمستر تولز


بیشتر بخوانید: تعرفه سئو در سال جدید چقدر است؟


به کمک گزارش‌ های و داده‌ های ارائه‌ شده در این بخش می‌ توان کارایی سایت را در نتایج جستجو ارتقاء بخشید، به‌عنوان‌ مثال:

توسط این گزارش‌ ها می‌ توان بررسی کرد که چگونه ترافیک و تعداد بازدید سایت که در نتیجه جستجو های انجام‌ شده در گوگل حاصل می‌شود، در طول زمان تغییر می‌ کند. می‌ توان بررسی کرد که این بازدید ها از چه کشوری به سایت راه می‌ یابند؛ همچنین می توان دید که با جستجو کدام کلمات و عبارت‌ها توسط کاربران، سایت بیشتر نمایش داده‌ شده است. اگر برای کاربرانی که از گوشی‌ های هوشمند برای مشاهده صفحات وب استفاده می‌ کنند برنامه و هدف خاصی وجود داشته باشد، توسط گزارش‌ های این بخش می‌ توان متوجه شد که کدام درخواست‌ های جستجو و بازدیدها بیشتر با گوشی‌ های تلفن همراه صورت گرفته است. اطلاعات ارائه‌ شده در این بخش نشان می دهند که کدام یک از صفحات سایت بیشترین و یا کمترین نرخ کلیک نسبت به نمایش صفحات (CTR) را در نتایج جستجو گوگل داشته اند.

جزئیات مربوط به گزارش های بخش  Search Analytics

در حالت پیش‌ فرض، گزارش های ارائه شده در صفحه Search Analytics تعداد کلیک‌ هایی را نمایش می دهند که افراد مختلف در طی چهار هفته گذشته بر روی لینک‌ هایی از سایت که در لیست نتایج جستجو گوگل نمایش داده‌ شده‌اند کلیک کرده‌اند. گزارش ها و ابزارهای ارائه شده شامل ۴ بخش است:

معیارهای اندازه گیری

در بخش بالایی صفحه، معیارهای که گوگل بر اساس آن‌ ها اطلاعات و آمار مربوط به جستجو های کاربران را جمع‌ آوری و ارائه می‌ کند، نمایش داده‌ شده اند. این معیارها عبارتند از Clicks، Impressions، CTR، Position. می توان با انتخاب هر یک از این معیارها مانند تعداد کلیک‌ ها، تعداد نمایش‌ ها و … نوع اطلاعاتی که نیاز هست را مشاهده کرد.

معیارهای اندازه گیری در وبمستر


آشنایی با خدمات سئو در آژانس ایزی وب


دسته بندی داده ها

هر یک از معیارها ارائه‌ شده را می‌ توان در دسته‌ بندی‌ های متفاوت مشاهده کرد. به‌عنوان‌ مثال می‌ توان تعداد کلیک‌ ها را بر اساس نوع کلمات و عبارات جستجو شده توسط کاربران (Queries) دسته‌ بندی و مشاهده کرد، یا بررسی تعداد کلیک‌ ها بر اساس صفحاتی (Pages) که کاربران لینک آن صفحات را کلیک و مشاهده کرده‌اند.

دسته بندی داده ها در وبمستر گوگل


جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


فیلتر کردن داده‌ ها بر اساس نوع دسته‌ بندی‌ ها

در زیر هر یک از دسته‌ بندی‌های ارائه‌شده گزینه “فیلتر” وجود دارد که به کمک آن می‌ توان گزارش‌ های موجود در آن دسته‌ بندی را بر اساس نیاز فیلتر کرد. به‌ عنوان‌ مثال می‌ توان گزارش‌ ها را بر اساس جستجو فقط یک کلمه خاص فیلتر کرد یا جستجو های انجام‌ شده از یک کشور خاص را فیلتر کرد.

مقایسه مقادیر مختلف موجود در هر دسته‌ بندی با یکدیگر

از دیگر قابلیت‌ های موجود در این بخش از کنسول جستجوی گوگل، قابلیت مقایسه مقادیر مختلف موجود در هر یک از دسته‌بندی‌ ها با یکدیگر می‌باشد. با کلیک بر روی هر یک از دسته بندی‌ های موجود توسط گزینه “compare” می توان گزارش های مربوط به مقادیر مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد. در هر لحظه فقط اطلاعات مربوط به یک گروه و دسته‌ بندی را می توان با یکدیگر مقایسه کرد.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.