Skip Navigation Links.

گوگل دیتا استودیو چیست؟ معرفی Google Data Studio

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403

گوگل دیتا استودیو چیست؟ معرفی Google Data Studio

شرکت گوگل ابزارهای مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا کارهای مختلف خود را انجام دهند، گوگل دیتا استودیو یکی از این ابزارهای جدید است که شما به‌عنوان یک کاربر می‌توانید بدون پرداخت هزینه خاصی از آن استفاده کنید. 

در ادامه این مطلب با ایزی وب همراه باشید تا به شما توضیح دهیم که گوگل دیتا استودیو چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد. 

گوگل دیتا استودیو چیست؟ 

گوگل دیتا استودیو یکی از ابزارهای جدید و رایگان شرکت گوگل است که شما به کمک آن می‌توانید داده‌های خام را به اطلاعات ارزشمند تبدیل کنید. 

در واقع Google Data Studio یک ابزار هوش تجاری (BI) است که امکان تهیه گزارش‌های تصویری را در قالب جدول، نمودار و… فراهم می‌کند. معمولا شرکت‌هایی که می‌خواهند با استفاده از اطلاعات خام یک‌سری اطلاعات استراتژیک را به دست بیاورد، از این ابزار رایگان و دقیق استفاده می‌کند. 

برای مثال، شما یک فروشگاه اینترنتی پوشاک دارید و فروش خود را از طریق وب‌سایت، اینستاگرام و همکاری با دیجی کالا انجام می‌دهید. هنگامی که بخواهید اطلاعات و آمار دقیقی درباره کسب‌وکار خود کسب کنید، کافی است آمار ابزار Insight اینستاگرام، گوگل آنالیتیکس سایت و آمار فروش در دیجی کالا را به گوگل دیتا استودیو بدهید تا جزئیات دقیق کسب‌وکارتان را با استفاده از جدول‌ها و طرح‌های گرافیکی زیبا ارائه کند. 

کاربردهای گوگل دیتا استودیو چیست؟

برای اینکه بهتر درک کنید گوگل دیتا استودیو چیست، باید با انواع کاربردهای آن آشنا شوید. گوگل دیتا استودیو کاربردهای مختلفی دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند. 

  • کمک به مدیران بازاریابی برای ارائه گزارش کار به کارفرما 
  • ساخت جدول‌ها و آمارهای مختلف در کمترین زمان ممکن و ارائه گزارش‌های دقیق و منطقی در جلسه جذب سرمایه‌گذار
  • تجزیه و تحلیل بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی
  • افزایش هوش تجاری صاحبان کسب‌وکار به کمک گزارش‌های تصویری 
  • بررسی میزان ترافیک ورودی وب سایت و تحلیل رضایت مشتری
  • تسهیل امورات آموزشی و ارتقای کیفیت کلاس‌های درسی

برای کسب اطلاعات بیشتر: خدمات سئو

مهم‌ترین مزایای گوگل دیتا استودیو 

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت Google Data Studio مزایای بسیار عالی آن هستند. موارد زیر مهم‌ترین مزایای گوگل دیتا استودیو به شمار می‌آیند:

دسترسی به ویجت‌های نامحدود

اگر از امکانات گوگل آنالیتیکس استفاده کرده باشید، قطعا به‌خوبی می‌دانید که این ابزار مهم و کاربردی تنها امکان استفاده از 12 نمودار در یک گزارش را فراهم کرده است، در طرف مقابل گوگل دیتا استودیو این محدودیت را ندارد و به شما اجازه می‌دهد که ویجت‌های نامحدودی را اضافه کنید. در واقع این ویژگی امکان اشتراک‌گذاری و توضیح داده‌های مختلف را به روش‌های مختلف امکان‌پذیر کرده است. همچنین شما آزادی زیادی در نحوه ایجاد گزارش‌ها و انتقال داده‌های خود دارید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر: طراحی سایت فروشگاهی

استخراج داده‌ها از منابع متعدد

در بسیاری از مواقع احتمال دارد که داده و اطلاعات چند پلتفرم را باهم یکپارچه‌سازی کنید و یک گزارش کامل ارائه دهید. به‌جرئت می‌توان گفت که یکی از بهترین مزایای گوگل دیتا استودیو این است که توانایی استخراج داده و اطلاعات از چندین منبع مختلف و ادغام آن‌ها را دارد. معمولا شرکت‌ها و یا فروشگاه‌هایی که از چند پلتفرم برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، از گوگل دیتا استودیو برای ارائه گزارش و انتخاب استراتژی استفاده می‌کنند. 

اشتراک‌گذاری سریع داده‌های گوگل دیتا استودیو 

هنگام جمع‌آوری یا بررسی گزارش‌های Data Studio، احتمالا بخواهید نظرات اعضای تیم خود، مدیر تیم یا تصمیم‌گیرندگان شرکت را به سرعت دریافت کنید. شرکت گوگل ضرورت انجام این کار را به‌خوبی درک کرده است، به همین دلیل امکان دانلود و ارسال سریع گزارش‌ها را در دیتا استودیو فراهم می‌کند. 

آسان سازی گزارش‌های دیتا استودیو

آسان‌سازی و یا شخصی‌سازی گزارش‌های دیتا استودیو یکی دیگر از مزایای بسیار عالی این ابزار است که شما را در امر تهیه گزارش و ارائه آن به افراد دیگر کمک می‌کند. در واقع هنگامی که بخواهید یک گزارش را ارائه کنید، امکان انجام آن در صفحات متعدد فراهم شده است. 

دریافت گزارش‌های پویا و لحظه‌ای

هنگام کار با گوگل دیتا استودیو، می‌توانید به Google Data Studio نیز اجازه دهید تا به‌صورت هم‌زمان داده‌ها را به گزارش‌های شما وارد کند. همچنین امکان به‌روزرسانی گزارش در کمترین زمان ممکن برایتان فراهم شده است. 

استفاده از قالب‌های رایگان

بسیاری از افراد بعد از اینکه فهمیدند گوگل دیتا استودیو چیست، با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه گزارش تهیه کنیم؟ اگر شما هم از این دسته افراد هستید و تجربه کافی در امر گزارش‌دهی ندارید، قالب‌های رایگان گوگل استودیو بهترین راه نجات هستند. در واقع Google Data Studio دارای قالب‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها برای ارائه گزارش استفاده کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر: انواع سئو

استفاده از آموزش‌های گوگل دیتا استودیو

شرکت گوگل برای اینکه استفاده از دیتا استودیو را برای کاربران آسان کند، آموزش‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار داده است تا در این زمینه با مشکل مواجه نشوند. 

بسیاری از کاربران گوگل هنوز نمی‌دانند که گوگل دیتا استودیو چیست و برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب به طور کامل گوگل دیتا استودیو را به همراه کاربردها و مزایای آن معرفی کردیم تا آشنایی بیشتری با قابلیت‌های آن پیدا کنید. اگر همچنان درباره Google Data Studio سوالی دارید، از ما بپرسید. متخصصان ایزی وب به شما پاسخ خواهند داد.

پرسش و پاسخ‌های متداول
گوگل دیتا استودیو چیست؟

گوگل دیتا استودیو یکی از ابزارهای جدید شرکت گوگل است که شما را در امر ارائه گزارش به کمک جدول داده‌های خام را به اطلاعات ارزشمند تبدیل کنید. 

آیا برای استفاده از Google Data Studio باید هزینه خاصی بپردازیم؟

خیر استفاده از Google Data Studio رایگان است. 

چگونه با گوگل دیتا استودیو کار کنیم؟

شرکت گوگل آموزش‌های لازم برای کار کردن با گوگل دیتا استودیو را در اختیار شما قرار داده است.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.