Skip Navigation Links.

مراحل انجام سئو سایت از صفر تا 100، راهنمای جامع

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403

مراحل انجام سئو سایت از صفر تا 100، راهنمای جامع

آیا اغلب خود را در دنیای گسترده و در حال تکامل سئو گم می‌کنید و نمی‌دانید چطور از قدرت این مهارت برای افزایش بازدید وبسایت خود استفاده کنید؟ هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا ما در ادامه این مقاله قصد داریم چک لیست جامعی از مراحل انجام سئو سایت ارائه دهیم. فراموش نکنید کارشناسان ما در ایزی وب همیشه آماده پاسخگویی به نیازها و سوالات شما عزیزان هستند؛ حتی می‌توانید سئو سایت خود را به ما بسپارید تا به بهترین نحو آن را جلو ببریم. به همین منظور می‌توانید فرم مشاوره سایت را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

مراحل انجام سئو سایت چیست؟

مراحل انجام سئو را در ادامه ذکر کرده‌ایم. 

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی گام اول سئو است. حتی می‌توان گفت کیورد ریسرچ سنگ بنای سئو محسوب می‌شود؛ زیرا تا به امروز با وجود تغییرات گوناگون در این مهارت، هنوز هم لازم است برای سئو قوی یک سایت، کیورد ریسرچ خوبی داشته باشیم. منظور از کلمات کلیدی، عبارت‌هایی است که کاربران در موتورهای جست‌وجو سرچ می‌کنند تا به محصول، خدمت یا اطلاعات موردنظر خود دست یابند. اگر بتوانید نیاز کاربر خود را به خوبی بررسی کنید و متناسب با این نیاز، کلماتی دقیق و درست را جمع‌آوری نمایید، کاربر به راحتی وارد سایت شده و به خرید محصولات می‌پردازد.

تحقیق کلمه کلیدی به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود، ممکن است هر سئوکار با توجه به اطلاعات و دانش خود روشی خاص برای این مرحله داشته باشد. با این حال اغلب سئوکاران از ابزارهای موجود در این زمینه استفاده می‌کنند؛ همچنین بیشتر آن‌ها برای یافتن کلماتی دقیق‌تر به بررسی رقبا می‌پردازند. ابزارهایی چون KWFINDER، Google Trends، Keyword Surfer و غیره بهترین پلتفرم‌های کیورد ریسرچ محسوب می‌شوند. 

بهینه‌سازی محتوا

از دیگر مراحل سئو می‌توان به بهینه‌سازی محتوا اشاره کرد. زمانی که سئوکاران فرآیند کیورد ریسرچ را تمام می‌کنند، به لیستی از کلمات مورد نیاز کاربران دست می‌یابند. حال لازم است تولید کنندگان محتوا طبق اصول سئو به تولید محتوای بهینه‌شده بپردازند. درواقع منظور از محتوای بهینه، مقاله‌هایی است که اصول سئو در آن‌ها رعایت شده باشد. 

تولید محتوا

از میان مراحل سئو سایت، تولید محتوای بهینه هم اهمیت بالایی دارد، زیرا اغلب مخاطبان با خواندن محتوای گوناگون سایت‌ها به خرید و استفاده از محصولات یا خدمات آن‌ها ترغیب می‌شوند. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بهینه‌سازی محتوا خود شامل کارهای گوناگونی از جمله بروزرسانی متا تگ‌ها، هدرها و تگ‌های Alt، ادغام کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت، بلاگ و غیره می‌شود. در مجموع این کارها به رشد سایت کمک زیادی می‌کند. 

سئو تکنیکال

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل انجام سئو سایت، سئو تکنیکال است. منظور از سئو فنی بهینه‌سازی صفحات سایت متناسب با ربات‌های خزنده جستجوگر است. درواقع صفحات باید به طوری بهینه شوند که ربات‌های خزنده گوگل بتوانند آن‌ها را شناسایی و در نهایت ایندکس کنند. سئو فنی یا تکنیکال به رشد سایت و کسب رتبه‌های عالی موتورهای جست‌وجو کمک زیادی می‌کنند؛ بنابراین تمامی سئوکاران باید این مرحله را به درستی انجام دهند تا نتایج مناسبی از آن دریافت نمایند. 

سئو آف پیج و آن پیج (On-Page SEO، Off-Page SEO)

سئو آن پیچ که با عنوان سئو داخلی هم شناخته می‌شود یکی از دیگر از مراحل سئو سایت است. در این مرحله متخصصان باید به کارهایی چون لینک‌های داخلی، متن جایگزین تصاویر (alt text)، تگ‌های H1-H6، عنوان صفحه و متادسکریپشن، بهینه سازی آدرس صفحات و غیره بپردازند تا گوگل به درستی به موضوع و محتوای سایت پی ببرد.

سئو خارجی یا آف پیج نیز به معنی اقداماتی است که با هدف کسب امتیاز از موتورهای جست‌وجو و افزایش بازدید کاربران انجام می‌شود. درواقع سئوکار برای انجام این مرحله لینک‌های سایت شما را در سایت‌های دیگر قرار می‌دهد تا اعتبار بیشتری کسب کند. هر چه تعداد این لینک‌ها بیشتر باشد، اعتبار سایت شما در موتور جست‌وجو گوگل نیز افزایش می‌یابد. بنابراین سئو خارجی نیز مانند سایر مراحل سئو اهمیت زیادی دارد و بدون انجام آن، سایت نتایج خوبی کسب نمی‌کند. 

بهینه‌سازی تصاویر

بهینه‌سازی تصاویر هم یکی دیگر از مراحلی است که به طرز قابل توجهی می‌تواند بر رتبه‌بندی سایت شما تاثیر بگذارد. برای بازدهی بهتر در این زمینه باید از نام‌های توصیفی مانند "seo-checklist-beginners.jpg" استفاده کنید. همچنین می‌توانید اندازه تصاویر را فشرده‌سازی نمایید تا سرعت سایت بهبود یابد و به این طریق تجربه کاربر نیز بالاتر رود.  

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت به عنوان یکی از مراحل مهم سئو شناخته می‌شود. سایت‌هایی با سرعت  پایین کاربران را ناامید می‌کنند و می توانند منجر به نرخ پرش بالا شوند. بهینه سازی عناصری مانند تصاویر و به حداقل رساندن کد برای کاهش زمان بارگذاری سایت بسیار مهم است. استفاده از تکنیک های کش، مانند کش مرورگر و کش سمت سرور نیز می‌تواند سرعت وب سایت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. فشرده سازی فایل ها و استفاده از شبکه های تحویل محتوا (CDN) راهکار دیگری است که به افزایش سرعت سایت کمک می‌کند.  از طرفی شما می‌توانید برای نظارت منظم بر سرعت سایت از ابزارهای دیجیتالی چون Google PageSpeed Insights استفاده کنید. این ابزارها بسیار کمک کننده هستند و به بهبود تجربه کاربران نیز کمک فراوان می‌کنند. 

نکته مهمی که قبل از شروع سئو باید بدانید

نکته‌ای که پیش از شروع مراحل سئو باید بدانید این است که سایت‌ها به سه دسته فروشگاهی، خدماتی و بلاگ محور تقسیم می‌شوند و این دسته‌بندی بر نحوه سئو سایت تاثیر مستقیم دارد. درواقع استراتژی که قرار است با آن سئو سایت را شروع کنید به نوع سایت وابسته است. بنابراین ممکن است ترتیب مراحل ذکر شده در این مقاله متناسب با نوع سایت تغییراتی داشته باشد. به طور کلی برای شروع سئو باید نوع سایت را مشخص کنید و سپس تمامی فرآیندهای ذکر شده را متناسب با این موضوع جلو ببرید. اگر مایل به استفاده از خدمات سئو ایزی وب هستید، توصیه می‌کنیم فرم مشاوره رایگان ما را تکمیل کنید.

منبع 1، منبع 2، منبع 3

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.