ویژگی های طراحی سایت با اصول سئو چیست؟

یکشنبه 17 آذر 1398

ویژگی های طراحی سایت با اصول سئو چیست؟

محتوای قابل ایندکس

برای اینکه بتوانید در لیست موتورهای جستجو فعالیت بهتری داشته باشید، باید محتوای ارزشمند خود را به شکل فرمت متنی HTML که برای تمام این م.ت.ر های جسنجو قابل فهم است تهیه کنیم. علی رغم پیشرفت های موجود در تکنولوژی موتورهای جستجو، تصاویر، فایل های فلش، کدهای جاوا اسکریپت و سایر محتوای غیر متنی اغلب توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته می شوند و ارزشی برای خزندگان موتورهای جستجو ندارند.

آسان ترین روش برای اطمینان از اینکه کلمات و عباراتی که برای بازدید کنندگان خود به نمایش می گذارید توسط موتورهای جستجوگر خوانده می شوند این است که آن ها را در فرمت متنی HTML قرار دهید. البته برای افرادی که به دنبال فرمت بهتر یا استایل نمایش بصری هستند، روش های پیشرفته تری نیز وجود دارد:

  • برای تصاویر خود ویژگی Alt تصاویر بسازید. اگر تصویری در محتوای خود دارید، بهتر است تگ Alt را برای آن اختصاص دهید تا در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. در این شرایط تصویر شما با یک محتوای متنی توضیح داده می شود و اگر کاربر در موتور جستجو به دنبال این کلمات کلیدی خاصص بگردد، حتماً محتوای شما را پیدا خواهد کرد.
  • از فایل های فلش استفاده نکنید
  • برای هر تصویر متن قابل فهم در تگ Alt بنویسید تا گوگل درک بیشتری از عکس شما داشته باشد.
  • برای فایل تصویر و یا ویدئو خود اسم با مسما انتخاب کرده و با (under line) _ از هم جدا کنید و در ادامه آدرس سایت خود را وارد کنید مانند: ROI_www_ezweb_ir.jpg

مشاهده سایت به گونه ای که موتورهای جستجو آن را می بینند

با استفاده از ابزارهایی همچون Google's cache ، SEO-browser.com یا MozBar می توانید ببینید که چه عناصری از محتوای شما در موتورهای جستجو قابل مشاهده و ایندکس شده است.

ساختار لینک بیلدینگ قابل خزش

موتورهای جستجو برای قرار دادن صفحات موجود در نتایج جستجو به محتوای شما نیاز دارند و باید آن را ببینند. همچنین برای اینکه بتوانند محتوای شما را پیدا کنند، در ابتدا به لینک نیاز دارند. وجود ساختار لینک قابل خزش که به Crawler های موتورهای جستجو اجازه می دهند در مسیر سایت برای یافتن تمامی صفحات حرکت کنند، امری کاملاً ضروری است. هزاران هزار سایت در ساخت و سازماندهی ناوبری خود دچار اشتباه می شوند و همین امر باعث می شود موتورهای جستجو نتوانند به تمام محتوای آن ها دسترسی داشته باشند. در شکل زیر می توانید نحوه بروز چنین مشکلی را مشاهده کنید:

ساختار لینک بیلدینگ قابل خزش

در مثال بالا، خزندگان گوگل به صفحه A می رسند و در آن لینکی به صفحات B و E پیدا می کنند. با این حال، اگرچه صفحات C و D ممکن است صفحات مهمی باشند، اما خزندگان گوگل راهی برای دستیابی به آن ها ندارند زیرا هیچ لینک مستقیم و قابل خزشی به صفحات C و D اشاره نمی کند. اگر خزندگان موتورهای جستجو نتوانند به صفحات شما دسترسی داشته باشند؛ محتوای عالی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و بازاریابی هوشمندانه نیز نمی تواند موثر باشد چرا که هیچ لینکی از سایت شما به آنها داده نشده و موتورهای جستجو حتی از وجود این صفحات مطلع نیستند!

بررسی یک لینک

آناتومی یک لینک - یک لینک از چه اجزایی تشکیل شده است؟

تگ های لینک می توانند حاوی تصویر، متن یا سایر عناصر باشند و ناحیه قابل کلیکی را بر روی صفحه ایجاد کنند تا کاربر بتواند از این ناحیه برای دسترسی به سایر صفحات موجود در سایت استفاده کند. این لینک ها عناصر اصلی ناوبری در اینترنت هستند که با عنوان هایپر لینک شناخته می شوند. در تصویر بالا، تگ "a>" نشان دهنده آغاز لینک است. محل ارجاع لینک به مرورگر (یا موتور جستجوگر) می گوید که لینک به کجا یا چه سایتی اشاره دارد.

در مثال بالا، آدرس http://www.ezweb.ir یک مرجع است. قسمت بعدی قابل مشاهده در لینک برای بازدید کنندگان انکر تکست نام دارد. انکر تکست صفحه ای را که لینک به آن اشاره دارد، توصیف می کند. در مثال بالا، انکر تکست موجود خدمات دیجیتال مارکتینگ است. به این ترتیب کاربر با مشاهده انکر تکست متوجه می شود که در صورت کلیک بر روی لینک با چه محتوایی روبرو خواهد شد. این اصلی ترین ساختار یک لینک است که برای موتورهای جستجو قابل درک می باشد.در آخر نیز، تگ "" قرار دارد که نشان دهنده پایان لینک است. قرار دادن این تگ برای جدا کردن لینک از دیگر المان های صفحه ضروری است.

ربات های خزنده به خوبی می دانند که باید این لینک را به نمودار لینک موتور جستجو اضافه کنند، از آن برای محاسبه متغیرهای مستقل از کوئری استفاده نمایند و آن را برای ایندکس محتوای صفحه مرجع، دنبال کنند.

چرا بعضی از صفحات سایت برای موتورهای جستجو قابل دسترسی نیستند؟

اگر شما کاربران سایت خود را ملزم می کنید قبل از دسترسی به محتوای سایت، فرم آنلاینی را پر کنند، به احتمال زیاد موتورهای جستجو چنین نواحی محافظت شده ای را هرگز مشاهده نکنند. فرم ها ممکن است نیازمند نام کاربری و کلمه عبور یا فرمی مرتبط با نظر سنجی باشند. به هر صورت، در هر دو مورد خزندگان موتورهای جستجو تلاشی برای پر کردن فرم نخواهند کرد. به این ترتیب، محتوا و لینک های موجودی که در پشت فرم قرار دارد برای موتورهای جستجو نامرئی محسوب می شود.

لینک های موجود در کدهای غیر قابل تجزیه جاوا اسکریپت

اگر از جاوا اسکریپت برای لینک های خود استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که موتورهای جستجو آن لینک ها را نمی خزند یا توجه بسیار کمی به لینک های موجود در این کدها نشان می دهند. اگر می خواهید صفحات شما توسط ربات های موتورهای جستجوگر ایندکس شوند، باید لینک های استاندارد HTML را جایگزین جاوا اسکریپت های موجود در هر صفحه کنید.

لینک به صفحاتی که توسط فایل Robots.txt مسدود شده اند

متا تگ کنترل ربات های موتور جستجو و فایل robots.txt به صاحبان سایت اجازه می دهند دسترسی خزنده های موتور جستجو به یک صفحۀ خاص را محدود کنند. فقط به خاطر داشته باشید که باید صفحاتی را مسدود کنید که واقعا نیازی به ایندکس شدن آن ها در موتورهای جستجو ندارید. بسیار اتفاق افتاده است که استفاده از این متا تگ یا فایل robot.txt سبب مسدود کردن کلی ربات های موتور جستجوگر شده است. پس در استفاده از آنها دقت کنید.

پرهیز از استفاده از فریم ها یا آی فریم ها

از لحاظ فنی، لینک های موجود در فریم ها و آی فریم ها قابل خزیدن هستند، اما هر دوی این موارد مشکلاتی را در زمینه سازماندهی و دنبال کردن لینک ها برای موتورهای جستجو ایجاد می کنند. پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از این موارد دوری کنید، مگر اینکه کاربر حرفه ای باشید و درک خوبی از نحوه ایندکس و دنبال کردن لینک ها در فریم ها داشته باشید.

لینک های موجود در صفحاتی که صدها یا هزاران لینک دارند

موتورهای جستجو تنها تعداد محدودی از لینک های موجود در یک صفحه را می خزند. این محدودیت در شمارش برای تشخیص اسپم و تعیین رتبه بندی ضروری است. صفحاتی که هزاران لینک در خود دارند ممکن است اصلاً خزیده و ایندکس نشوند.

نکته: اگر شما بتوانید از موارد بالا در سایت خود جلوگیری کنید، لینک هایی تمیز و قابل ایندکس خواهید داشت که به ربات های جستجو اجازه می دهند به راحتی به محتوایتان دسترسی داشته باشند.

تگ "Rel="nofollow چیست؟

تگ "Rel="nofollow چیست؟

تگ "Rel="nofollow را می توان با دستور زیر به کار برد:

<a href="https://ezweb.ir" rel="nofollow">Best Seo Ever!</a>

لینک ها ممکن است تگ ها و صفات زیادی داشته باشند. موتورهای جستجو تقریباَ همۀ آنها را نادیده می گیرند. تنها یک استثنا در این زمینه وجود دارد و آن هم تگ "Rel="nofollow است. در مثال بالا اضافه کردن تگ "Rel="nofollow به لینک، به موتورهای جستجو می گوید که صاحب سایت دوست ندارد لینک مورد نظر به عنوان تاییدیه وب سایت اشاره شده، تفسیر شود.

همانطور که می دانید صفت Nofollow به صورت تحت الفظی به موتورهای جستجو دستور می دهد که لینکی را دنبال نکنند (هر چند در برخی از موارد این لینک ها نیز دنبال می شوند). تگ nofollow روشی است که به صاحبان سایت ها کمک می کند از دیدگاه ها و لینک های اسپم به صورت خودکار جلوگیری کنند. لینک هایی که تگ nofollow دارند توسط هر موتور جستجویی به شیوه متفاوتی تفسیر می شوند، اما واضح است که همانند لینک های معمولی با آن ها برخورد نمی کنند.

آیا لینک های nofollow بد هستند؟

اگرچه لینک های nofollow همانند لینک های Follow با ارزش نیستند، اما چنین لینک هایی به عنوان بخش طبیعیِ پروفایل لینک لینک بیلدینگ سایت ها محسوب می شوند. یک سایت با لینک های داخلی فراوان می تواند لینک های nofollow بیشتری نیز داشته باشد و این موضوع اصلاً چیز بدی نیست. در حقیقت، فاکتورهای رتبه بندی نشان می دهد که سایت هایی که رتبه بالاتر دارند، درصد بیشتری از لینک های دریافتی nofollow را در اختیار دارند.

گوگل

گوگل بیان کرده است که در بیشتر موارد، آنها لینک های nofollow را دنبال نمی کنند و این گونه لینک ها ارزشی برای رتبه بندی ندارند. اساسا! استفاده از لینک های nofollow باعث می شود گوگل لینک هدف را از نمودار کلی سایت خارج کند. این لینک ها هیچ وزنی ندارند و به عنوان متن HTML تفسیر می شوند. با این وجود ، بیشتر صاحبان سایت ها بر این باورند که حتی یک لینک nofollow از سایتی با آتوریتی بالا می تواند به عنوان نشانه اعتماد و اعتبار تفسیر شود.

بینگ و یاهو

بینگ که نتایج جستجو در یاهو را نیز فراهم می کند، بیان کرده است که لینک های nofollow را در نمودار لینک ها قرار نمی دهد. هر چند خزندگان آنها ممکن است از این لینک ها برای یافتن صفحات جدید در یک سایت استفاده کنند.بنابراین، اگرچه این موتور جستجو این لینک ها را دنبال می کند، اما از آن ها برای محاسبات رتبه بندی خود استفاده نمی کند.

استفاده از کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان

همانطور که می دانید کلمات کلیدی برای فرآیند جستجو یک موضوع ضروری است. کلمات کلیدی آجرهای سازنده موتورهای جستجو و زبان رسمی شان هستند. در حقیقت، علم و دانش کلی بازخوانی اطلاعات (همچون موتورهای جستجو مبتنی بر وب مانند گوگل) بر اساس کلمات کلیدی کار می کنند. زمانی که خزندگان موتورهای جستجو، محتوای سایتی را می خزند و ایندکس می کنند آنها پیگیر کلمات کلیدی موجود در آن هستند. میلیون ها پایگاه دادۀ کوچک وجود دارند که هر کدام از آن ها بر روی یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص تمرکز دارند (به جای اینکه تمام آنها بر روی یک پایگاه داده بزرگ نگه داشته شوند). این پایگاه داده ها به موتورهای جستجو اجازه می دهند داده های مورد نیاز خود را در عرض چند ثانیه بازخوانی نمایند.

واضح است که اگر بخواهید صفحه شما برای واژۀ کیف در موتورهای جستجو رتبه ای داشته باشد، باید این کلمه را در قسمتی از محتوای خود که ایندکس می شود به کار ببرید.

کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی خواسته و نحوۀ تعامل ما با موتورهای جستجو را مشخص می کنند. زمانی که کلمه کلیدی را برای جستجو وارد می کنیم، موتور جستجو به دنبال صفحاتی می گردد که از این عبارت در محتوای خود استفاده کرده اند و سپس اطلاعات را بازخوانی می کند. ترتیب کلمات، املا و تلفظ کلمه کلیدی می تواند اطلاعاتی اضافی برای موتورهای جستجو فراهم آورد تا بتوانند نتایج بهتری در اختیار کاربران قرار دهند و صفحات را بهتر رتبه بندی کنند.

موتور جستجو نحوۀ به کارگیری کلمات کلیدی را در یک صفحه اندازه گیری می کند تا ارتباط آن با کوئری مورد نظر را تعیین نماید. یکی از بهترین روش ها برای بهینه سازی رتبه بندی صفحه این است که از کلمات کلیدی که می خواهید در نتایج جستجویشان رتبه بالایی داشته باشید در عنوان، متن محتو و متا دیتا استفاده کنید.

زمانی که بر روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز می کنید، رقابت موجود را برای خود کمتر کرده و شانس خود برای رسیدن به رتبه های بالای نتایج جستجو را بالا می برید. نمودار زیر ارتباط واژه گسترده ای همچون کتاب را با یک عنوان خاص مانند داستان دو شهر مقایسه کرده است. به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه نتایج زیادی برای واژه های گسترده و پر کاربرد وجود دارد، اما نتایج به دست آمده برای یک واژه خاص کمتر است. این موضوع نشان می دهد که واژه یا عبارت های خاص رقابت کمتری دارند.

استفاده نادرست از کلمات کلیدی

از زمان ظهور پدیده موتورهای جستجو، برخی از افراد از کلمات کلیدی به نحوی استفاه می کنند تا بتوانند نتایج به دست آمده در موتورهای جستجو را دستکاری نمایند. این فعالیت ها در برگیرنده استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Stuffing) در متن، آدرس سایت، متا تگ ها و لینک ها است. متاسفانه این تاکتیک بیشتر از آنکه برای شما منفعت داشته باشد، به سایت تان ضرر می زند.

بهترین روش برای کاربرد کلمات کلیدی این است که آنها را به صورت طبیعی و استراتژیک استفاده کنید. اگر کلمه کلیدی هدف شما "برج ایفل" است، بهتر است که محتوایی درباره برج ایفل، تاریخچه آن و هر آنچه که به برج ایفل مربوط است، تولید کنید. از سوی دیگر، اگر بخواهید به سادگی واژه برج ایفل را در یک صفحه با متن غیر مرتبط قرار دهید، تلاشتان کاملاً بی فایده خواهد بود.

هدف استفاده از کلمات کلیدی این نیست که برای تمام کلمات کلیدی رتبه بالایی داشته باشید. هدف این است که برای کلمات کلیدی رتبه بالا داشته باشید که می توانید خدماتی را در قبالشان ارائه کنید.

سئو داخلی سایت یا سئو On-Page

سئو داخلی سایت یا سئو On-Page استفاده از کلمات کلیدی و هدف گیری کاربران بر اساس آنها، هنوز هم بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو محسوب می شوند. بنابراین ما می توانیم با استفاده از این تکنیک ها صفحه بهینه سازی شده ای را ایجاد کنیم. ما در ایزی وب تجربه های بسیاری در این زمینه کسب کرده ایم. پیشنهاد می کنیم از کلمات کلیدی به صورت زیر استفاده کنید:

  • حداقل یکبار در تگ عنوان از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. سعی کنید کلمه کلیدی به ابتدای عبارت یا جمله نزدیک تر باشد (در ادامه این مورد را بررسی خواهیم کرد).
  • بهتر است کلمه کلیدی خود را در نزدیکی بالای صفحه قرار دهید.
  • حداقل دو یا سه بار از کلمات هم معنی به جای کلمه کلیدی خود در بدنه متن استفاده کنید. در صورتی که متن تان طولانی است می توانید بیشتر از این تعداد نیز از کلمه کلیدی تان و هم معنی هایش استفاده کنید، اما تجربه نشان داده است که تعداد بیشتر تاثیری بر روی رتبه بندی ندارد.
  • حداقل یک بار از کلمه کلیدی مورد نظر خود در تگ Alt هر تصویر استفاده کنید. این کار نه تنها می تواند به جستجوی محتوای شما در  وب کمک کند، بلکه در جستجوی تصاویر نیز بر روی رتبه بندی شما تاثیر خواهد گذاشت و به تدریج باعث افزایش ترافیک سایت تان می شود.
  • کلمه کلیدی خود را حداقل یک بار در آدرس صفحه (URL) به کار ببرید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را حداقل یک بار در تگ توضیحات متا بگنجانید. به این نکته توجه داشته باشید که تگ توضیحات متا برای رتبه بندی توسط موتورهای جستجو به کار نمی رود، اما به شما کمک می کند کلیک های بیشتری از طریق صفحات نتایج جستجو به دست آورید. به همین خاطر تگ توضیحات متا به ریچ اسنیپت تبدیل شده است که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

تگ عنوان

عنوان یا Title در یک صفحه بدین معنی است که شما توصیف دقیق و هوشمندی از محتوای صفحه خود ارائه می کنید. انجام این کار برای بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربیات کاربری ضروری است. از آنجایی که تگ عنوان بخش مهمی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اسست، تمرینات زیر برای ایجاد تگ عنوان مناسب می تواند برای سئوی سایت بسیار عالی باشد.

توصیه هایی که در زیر مشاهده می کنید، مراحل ضروری برای بهینه سازی تگ عنوان برای موتورهای جستجو را نشان می دهد:

در مورد طول تگ عنوان خود هوشیار باشید

به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو تنها 65 الی 75 کاراکتر اول تگ عنوان را در نتایج جستجو نشان می دهند و در صورتی که عنوان صفحه طولانی تر باشد از "..." استفاده می کنند. همچنین، این قانون کلی برای بیشتر شبکه های اجتماعینیز صدق می کند. بنابراین اگر می خواهید تگ عنوان مناسبی داشته باشید در انتخاب تگ عنوان خود دقت کنید. البته اگر کلمات کلیدی متعددی را می خواهید هدف قرار دهید و وجود آنها در تگ عنوان برای رتبه بندی ضروری است می توانید عنوان خود را طولانی تر انتخاب کنید.

کلمات کلیدی مهم را در ابتدای تگ عنوان قرار دهید

هر چقدر کلمات کلیدی شما به ابتدای تگ عنوان نزدیک تر باشد برای رتبه بندی سایت تان مفید تر خواهد بود زیرا کاربران بیشتر به ابتدای جملات موجود در نتایج جستجو نگاه می کنند.

برندینگ را در تگ عنوان خود قرار دهید

شما می توانید تگ عنوان های خود را با نام برندتان به پایان برسانید. این کار باعث افزایش آگاهی از برند می شود و نرخ کلیک بیشتری را در موتورهای جستجو ایجاد می کند. برخی از اوقات قرار دادن نام برند در ابتدای تگ عنوان می تواند معنادار باشد. از آنجایی که کلمات موجود در ابتدای تگ عنوان وزن و ارزش بیشتری دارند. بنابراین در مورد عبارات و کلمات کلیدی که در این موقعیت قرار می دهید، هوشیار باشید.

خوانا بودن و تاثیرات احساسی و عاطفی تگ عنوان را در نظر بگیرید

تگ عنوان باید توصیفی و خوانا باشد. تگ عنوان اولین برخورد بازدیدکننده با برند شماست و باید بتواند حس مثبتی را به او انتقال دهد. ایجاد تگ عنوان قانع کننده و جذاب به شما کمک خواهد کرد توجه افراد را در موتورهای جستجو به خود جلب کنید و از این طریق بازدید کننده بیشتری به سمت سایتتان جذب نمایید. این موضوع بیان می کند که سئو نه تنها درباره بهینه سازی سایت و کاربرد استراتژیک کلمات کلیدی است، بلکه به تجربه کاربری نیز مربوط می شود.

طراحی سایت با رویکرد دیجیتال مارکتینگ


برای اطلاع از خدمات سئو و قیمت سئو در آژانس ایزی وب بر روی لینک کلیک کنید. 


متا تگ چیست؟

متا تگ ها در اصل به عنوان فیلتری برای ارائه اطلاعات درباره محتوای وب سایت ها در نظر گرفته می شوند. چند مورد از متا تگ های عمومی به شرح زیر است:

متا تگ کنترل ربات های جستجو

متا تگ کنترل ربات های جستجو را می توان برای کنترل فعالیت خزنده های موتورهای جستجو در هر صفحه از سایت مورد استفاده قرار داد. روش های متعددی برای استفاده از این متا تگ ها برای کنترل رفتار موتورهای جستجو وجود دارد:

  • index/noindex به موتورهای جستجو می گوید که خزنده های آن ها صفحه مورد نظر را بخزند یا خیر. اگر شما گزینه Noindex را انتخاب کنید صفحه مورد نظر در موتورهای جستجو ایندکس نخواهد شد. به طور پیش فرض، موتورهای جستجو فرض می کنند که همه صفحات موجود در سایت قابل ایندکس هستند. بنابراین استفاده از مقدار Index به طور کلی غیر ضروری است.
  • follow/nofollow به موتورهای جستجو می گوید که لینک های موجود در یک صفحه را باید دنبال کنند یا خیر. اگر شما گزینه Nofollow را انتخاب کنید، موتورهای جستجو بعد از کشف لینک، آن را نادیده می گیرند. به طور پیش فرض، همه صفحات تگ Follow را دارند.
  • noarchive مانع از ذخیره شدن نسخه کَش شده یک صفحه توسط موتورهای جستجو می شود. به طور پیش فرض، موتورهای جستجو نسخه های آشکار از تمامی صفحات ایندکس شده را نگه می دارند.
  • nosnippet به موتورهای جستجو می گوید که باید از نمایش متن توصیفی در کنار عنوان صفحه و URL در نتایج جستجو خودداری کنند.
  • noodp/noydir تگ های خاصی هستند که به موتورهای جستجو می گویند نباید اسنیپت های توصیفی در مورد صفحه را از دایرکتوری هایی مانند DMOZ یا یاهو به دست آورند.

تگ توضیحات متا

از تگ توضیحات متا به عنوان توضیح کوتاهی از محتوای صفحه استفاده می شود. موتورهای جستجو از کلمات کلیدی موجود در این تگ برای رتبه بندی استفاده نمی کنند، اما توضیحات متا اولین منبع برای اسنپیت هایی از متن است که در زیر لینک ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.

توضیحات متا به عنوان یک متن تبلیغاتی عمل می کند و می تواند توجه بازدید کننده را به خود جلب نماید. به همین خاطر مهم ترین بخش از بازاریابی موتورهای جستجو است. ایجاد یک توضیح قانع کننده و جذاب با استفاده از کلمات کلیدی مهم می تواند نرخ کلیک بالاتری را از صفحه نتایج به دست آورد.

توضیحات متا می تواند هر طولی داشته باشد، اما موتورهای جستجو عمدتاً اسنیپت های بیشتر از 160 کاراکتر را به طور کامل نمایش نمی دهند. به همین خاطر استفاده از این گزینه به عنوان محدوده مناسب، هوشمندانه خواهد بود.

در نبود توضیحات متا، موتورهای جستجو، اسنیپت جستجویی را از سایر عناصر موجود در صفحه ایجاد می کنند. برای صفحاتی که کلمات کلیدی و موضوعات مختلفی را هدف قرار می دهند، این یک تاکتیک معتبر محسوب می شود.

طراحی سایت سئو شده

ساختار آدرس سایت

آدرس صفحات سایت (URL ها) ارزش بسیار زیادی از دیدگاه موتورهای جستجو دارند. این آدرس ها در چندین موقعیت مهم ظاهر می شوند:

از آنجایی که موتورهای جستجو آدرس ها را در نتایج نشان می دهند، استفاده درست از آنها می تواند بر روی نرخ کلیک و دیده شدن سایت تاثیر بگذارد. این آدرس ها همچنین برای رتبه بندی صفحات مورد استفاده قرار می گیرند و آنهایی که نامشان در برگیرنده کوئری های جستجو است در کل، عملکرد بهتری نسبت به سایر سایت ها دارند.

همانطور که می دانید آدرس های سایت در نوار آدرسِ مرورگر ها نیز نشان داده می شوند. اگرچه این موضوع تاثیر بسیار اندکی بر روی موتورهای جستجو دارد، اما ساختار URL ضعیف می تواند تجربه کاربری را به طور کلی نابود سازد.

آدرس بالا به عنوان انکر تکست مورد استفاده قرار می گیرد که به سایت مرجع اشاره دارد. بنابراین ایجاد یک URL خوب می تواند تاثیر مثبتی بر روی سئو داشته باشد.

راهنمای ساخت URL

خودتان را جای کاربر قرار دهید و از نگاه او به آدرس سایت و صفحات خود نگاه کنید. اگر بتوانید آدرس موجود را به سادگی بخوانید و محتوای آن را حدس بزنید، URL شما توصیفی است. نیازی نیست همه جزئیات را در آدرس خود به کار بگیرید، اما سعی کنید موضوع محتوا را با استفاده از آن در اختیار کاربر قرار دهید.

آدرس های سایت تان هر چه کوتاه تر باشند، بهتر است

در حالیکه URL های توصیفی بسیار مهم هستند، کم شدن اندازه آن می تواند آدرس صفحه را در نتایج جستجو به طور کامل نمایش دهد. در این شرایط به خاطر سپاری آدرس و کپی کردن آن راحت تر می شود.

استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت مهم است (اما استفاده بیش از حد از آن می تواند خطرناک باشد)

اگر صفحه شما کلمه کلیدی یا عبارت خاصی را هدف قرار می دهد، مطمئن باشید که آن را در آدرس خود قرار داده اید. با این وجود بهتر است به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای سئوی سایت شما خوب نیست و تاثیر معکوسی خواهد داشت.

طراحی سایت سئو شده

نسخه های نامتعارف و تکراری محتوا

محتوای تکراری یکی از مشکلاتی است که امکان دارد هر سایتی با آن مواجه شود. در طول چند سال گذشته، موتورهای جستجو صفحاتی که دارای محتوای ضعیف یا تکراری هستند را جریمه کرده اند و رتبه کمتری به آنها اختصاص داده اند.

Canonicalization یا متعارف سازی زمانی رخ می دهد که دو یا چند نسخه تکراری از محتوای یک صفحه در آدرس های مختلف ظاهر شوند. این موضوع در سیستم های مدیریت محتوای جدید بسیار شایع و رایج است. به عنوان مثال شما ممکن است یک نسخه معمولی از یک صفحه و نیز نسخه بهینه سازی شده از آن را برای چاپ ارائه کنید. محتوای تکراری حتی ممکن است بر روی وب سایت های متعدد نشان داده شود. برای موتورهای جستجو، این موضوع نشان دهنده یک مشکل بزرگ است. به همین خاطر باید بداند چه نسخه ای اصل است.

موتورهای جستجو علاقه ای به محتوای تکراری ندارند. برای اینکه تجربه بهتری در موتورهای جستجو فراهم گردد، به ندرت چنین محتوایی را نشان می دهند و در عوض نسخه ای را بر می گزینند که به نظر نسخه اصلی است. نتیجه نهایی این است که همه محتوای تکراری موجود در سایت، ممکن است آنگونه که شایسته هستند، رتبه بالایی به دست نیاورند.

Canonicalization چیست؟

متعارف سازی یا Canonicalization فعالیتی است که در آن محتوای شما به گونه ای سازماندهی می شود که هر محتوای منحصر بفردی تنها و تنها یک URL داشته باشد. اگر نسخه های متعددی از یک محتوا را بر روی سایت خود داشته باشید، ممکن است به مشکلی که در تصویر زیر وجود دارد برخورد کنیم. در تصویر زیر نمی دانیم که الماس اصلی کدام است.

برای بهبود این شرایط از تگ Canonical استفاده کنید

استفاده از تگ "Rel="canonical، روش دیگری برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در سایت است. از این گزینه می توان در وب سایت های مختلف نیز استفاده کرد. از تگ Canonical در میان صفحاتی استفاده کنید که حاوی محتوای تکراری هستند. هدف از تگ Canonical اشاره کردن به یک آدرس اصلی (آدرس مستر) است که شما می خواهید برای آن رتبه بندی داشته باشید.

ریچ اسنیپت چیست؟

آیا تا به حال در موتورهای جستجو رتبه بندی 5 ستاره ای را در زیر نتایج مشاهده کرده اید؟ موتورهای جستجو چنین اطلاعاتی را از طریق ریچ اسنیپت های تعبیه شده در صفحات سایت به دست می آورند. همانطور که می دانید ریچ اسنیپت ها داده های ساختار یافته ای هستند که به وبسمترها اجازه می دهند محتوای خود را به گونه ای نشانه گذاری کنند که اطلاعات مشخصی را برای موتورهای جستجو فراهم سازند.

در حالیکه استفاده از ریچ اسنیپت ها و داده های ساختار یافته برای سیستم های مورد پسند موتورهای جستجو الزامی نیست، اما به سرعت در حال توسعه و گسترش است. داده های ساختار یافته بدین معنی است که شما نشانه هایی را به محتوای خود اضافه می کنید تا موتورهای جستجو به راحتی نوع محتوا را تشخیص دهند. سایت Schema.org نمونه هایی از این داده ها را فراهم می کند که می توانید از آنها استفاده کنید. اغلب موتورهای جستجو داده های ساختار یافته را در نتایج موتورهای جستجو قرار می دهند. داده هایی مانند امتیاز کاربران به یک محصول، یا تصویر پروفابل و ... .


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت