Skip Navigation Links.

سئو تصاویر چیست؟ (+آموزش) چرا تصاویر ایندکس نمی شوند؟

دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403

سئو تصاویر چیست؟ (+آموزش) چرا تصاویر ایندکس نمی شوند؟

سئو تصاویر چیست؟ چگونه سئو تصویر شاخص را انجام دهیم؟ چرا تصاویر ایندکس نمی‌شوند؟ این‌ها مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالاتی هستند که افراد در حوزه سئو سایت با آن‌ها مواجه می‌شوند و برای ارتقای مهارت خود به دنبال جواب آن‌ها می‌گردند. بدون شک سئو سایت یکی محبوب‌ترین حوزه‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ است که شامل قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی از جمله بهینه‌سازی تصاویر برای سئو می‌شود. 

سئو کردن تصاویر نقش بسیار مهمی در بهینه‌سازی سایت و کسب رتبه بهتر در میان نتایج گوگل دارد. برای اینکه بتوانید در زمینه سئو سایت موفقیت بیشتری کسب کنید، باید نحوه سئو کردن تصاویر را به‌خوبی بلد باشید. در ادامه این مطلب از ایزی وب، به طور کامل سئو تصاویر را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم و به شما خواهیم گفت که چگونه بهینه‌سازی تصاویر برای سئو را انجام دهید. همچنین در نهایت دلیل ایندکس نشدن تصاویر را بیان می‌کنیم. 

سئو تصاویر چیست؟

معمولاً بسیاری از افراد که به‌تازگی فعالیت خود را در زمینه سئو آغاز کرده‌اند، با این سؤال مواجه می‌شوند که سئو تصاویر چیست؟ در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت که سئو تصویر به فرآیند بهینه‌سازی تصاویر در وب‌سایت‌های مختلف گفته می‌شود که انجام اصولی آن باعث می‌شود خواندن و یافتن آن‌ها برای موتورهای جستجو آسان شود و در نتیجه محتوای سایت رتبه بهتری از گوگل دریافت کند. 

سئو عکس‌های سایت شامل عناصر مختلفی می‌شود که نوع، اندازه، زمان بارگذاری، بهینه‌سازی متن جایگزین تصاویر مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند. در واقع برای اینکه سئوی تصاویر به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید به تمام این فاکتورها دقت کنید. 

آموزش مراحل مختلف سئو تصاویر 

آموزش سئو سایت یا سئو تصویر شاخص شامل روش‌های مختلفی می‌شود که هریک از آن‌ها برای رسیدن به نتیجه بهتر لازم و ضروری هستند، این روش‌های مهم و تأثیرگذار عبارت‌اند از: 

تغییر حجم تصاویر

برای سئوی تصویر باید حجم فایل ما پایین باشد تا با سرعت بیشتری در سایت لود شود. معمولا متخصصان سئو با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ، حجم عکس را به کمتر از 100 کیلوبایت می‌رسانند. 

انتخاب فرمت مناسب

برای اینکه بتونید سئو تصاویر را به‌درستی انجام  دهید و نتایج آن را در زمان کوتاهی مشاهد کنید، باید بتوانید از میان فرمت‌های مختلفی مانند PNG، JPEG و GIF بهترین گزینه را به کار بگیرید. معمولاً افراد متخصص برای تصاویر بزرگ با رنگ زیاد از فرمت JPEG و برای تصاویر ساده با وضوح زیاد از فرمت PNG استفاده می‌کنند. 

نرخ فشرده‌سازی مناسب

میزان فشرده‌سازی تصویر بر اندازه و کیفیت آن تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که گفتیم، معمولاً افراد با استفاده از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ اندازه عکس را به زیر 100 کیلوبایت می‌رسانند، اما دقت داشته باشید که انجام این کار کیفیت عکس را پایین نیاورد. در واقع برای فشرده‌سازی مناسب باید در کنار کاهش حجم، کیفیت آن حفظ شود. معمولا نرم‌افزار فتوشاپ یک گزینه جداگانه برای عکس‌های وب‌سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. البته به‌غیراز فتوشاپ، استفاده از برنامه‌های زیر می‌توانید بهینه‌سازی تصویر را انجام دهید:

همچنین برای فشرده‌سازی تصاویر در وردپرس، می‌توانید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید، مواد زیر مهم‌ترین افزونه‌ها برای فشرده‌سازی تصویر هستند:

تست سرعت بارگذاری عکس

در این مرحله از سئو تصاویر باید از سرعت بارگذاری عکس‌ها در داخل وب‌سایت مطمئن شوید، برای انجام این کار باید از ابزارهای خاصی استفاده کنید که موارد زیر مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند. 

بهینه‌سازی نام فایل‌های تصویری

فایل را با کلمات کلیدی مرتبط نام‌گذاری کنید تا قدرت سئو آن‌ها را بالا ببرید. همچنین کلمات کلیدی موردنظر را در ابتدا قرار دهید و آن‌ها را با خط‌فاصله جدا کنید. هنگام انجام این کار از زیر خط استفاده نکنید، زیرا موتورهای جستجو آن‌ها را تشخیص نمی‌دهند. 

استفاده از تگ alt 

تگ alt یک متن جایگزین است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای سایت را بهتر بفهمند. تمام تصاویر برای بهینه‌سازی نیاز به تگ alt دارند، این تک بهتر است حدود 10 الی 15 کلمه باشد و معنی خاصی از تصویر را به مخاطب و موتورهای جستجو برساند. 

سازگاری تصاویر با موبایل

الگوریتم‌های گوگل ارزش بسیار زیادی به نسخه موبایل سایت می‌دهند، در واقع خزنده‌ها و موتورهای جستجو ابتدا نسخه موبایل سایت و سازگاری تصاویر در گوشی‌ها را نگاه می‌کنند. برای اینکه سئو تصاویر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید مطمئن شوید که وب‌سایت با دستگاه موبایل سازگار است و عکس‌ها در این دستگاه به طور کامل نمایش داده می‌شوند. 

بهینه‌کردن عنوان تصویر

اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، بهینه‌کردن عنوان راحت‌تر است، یعنی وردپرس عنوان تصویر را از نام فایل می‌گیرد. البته برای بهینه‌سازی عنوان تصویر در سایت‌هایی به‌غیراز وردپرس، باید شخصاً با استفاده از کلمات کلیدی عنوان را انتخاب کنید. 

کامل‌کردن تصویر با متن

برای سئو تصاویر باید متن شما کامل‌کننده تصویر باشد، یعنی اگر تصویر شما معنای کامل و صددرصدی را نمی‌رساند، به کمک متن این کار را انجام دهید. 

چرا تصاویر ایندکس نمی‌شوند؟

ایندکس تصاویر در کنار نتایج جستجو یک ویژگی و مزیت بسیار عالی بود که کاربران از آن لذت می‌بردند، اما بعد از مدتی متوجه شدند که گوگل برخی از تصاویر آن‌ها را نشان نمی‌دهد. هنگامی که این مشکل گسترده‌تر شد، افراد زیادی از جمله  کیسی مارکی بنیان‌گذار Media Wyse اطلاعاتی در مورد این مسئله ارائه کردند. Google SearchLiaison در این باره اعلام کرد که گزارش را به تیم جستجو منتقل می‌کند. 

هنگامی که اعتراضات و توییت‌های کاربران درباره ایندکس نشدن تصاویر بیشتر شد، جان مولر به‌عنوان عضو ارشد بخش سرچ کنسول گفت ما این موضوع را منتقل کردیم، اما هیچ‌وقت تضمین نمی‌کنیم که همیشه نتایج به همراه عکس نشان داده شود. در واقع پاسخ جان مولر با قطعیت همراه نبود و این‌طور به نظر می‌رسید که نشان‌دادن نتایج گوگل هیچ مشکلی ندارد و یک امر کاملاً طبیعی است. 

چگونه تصاویر را سئو کنیم؟

سئو تصاویر در کنار سایر خدمات سئو شما را به نتیجه می‌رساند. شرکت داده آسان ایرانیان (ایزی وب) مفتخر است که به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌هایی شناخته می‌شود که خدمات مختلف سئو را توسط متخصصان حرفه‌ای خود انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید خدمات سئو سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، کافی است فرم مشاوره را پر کنید تا با شما تماس حاصل کنیم.

منبع 1، منبع 2

بـــــــــامـــــــــــــا در تـــــمـــــاس باشــــیـد!

اگر به دنبال خدمات طراحی سایت شرکتی هستید، مشاوره و دریافت خدمات از تیم متخصص ایزی وب می‌تواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد. ایزی وب با دانش و تجربه خود در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت های شرکتی، آماده ارائه خدمات متنوع و بهترین راهکارها برای شما است.

پرسش و پاسخ‌های متداول
سئو تصاویر به چه معناست؟

سئو تصاویر به معنی بهینه‌سازی تصاویر وب‌سایت برای گرفتن رتبه بهتر از گوگل است.

بهترین فرمت‌ها برای سئو عکس‌های سایت کدام است؟

فرمت‌های PNG و JPEG بهترین فرمت برای سئو عکس‌های سایت به شمار می‌آیند.

فشرده‌سازی تصاویر را با چه نرم‌افزاری انجام می‌دهند؟

نرم‌افزار فتوشاپ گزینه مناسبی برای فشرده‌سازی عکس‌ها است. البته از ابزارهای آنلاین هم می‌توان استفاده کرد.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.