Skip Navigation Links.

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی، راهنمای جامع

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی، راهنمای جامع

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی باعث می‌شود که در هنگام طراحی سایت موردنظر خود بر سر دوراهی قرار بگیرید. هریک از این سایت‌ها دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود هستند که شما می‌توانید بر اساس آن‌ها سایت موردنظر خود را انتخاب کنید. در واقع ابتدا باید مقایسه سایت‌ها را از زوایای مختلف انجام دهید و سپس بر اساس نیاز خود و بودجه‌ای که برای کسب‌وکارتان تعیین کرده‌اید، گزینه بهتر و مناسب‌تر را سفارش دهد.

در این مطلب به طور کامل تفاوت‌های سایت وردپرسی با کدنویسی را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با هریک از آن‌ها آشنا شوید و در نهایت از میان طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

برای طراحی سایت باید از میان سایت وردپرسی و سایت کدنویسی بهترین گزینه را انتخاب کنید، این سایت‌ها از لحاظ فاکتورهای مختلفی باهم تفاوت دارند که موارد زیر مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

سیستم مدیریت محتوا (cms)

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌‌های سایت وردپرسی با کدنویسی، سهولت در طراحی و نیاز به دانش برنامه‌نویسی است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است، یعنی شما با استفاده از یک اپلیکیشن مبتنی بر وب، می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، محتوای سایت خود را بارگذاری و مدیریت کنید. همچنین امکان انتخاب قالب از میان گزینه‌های متعدد برایتان فراهم شده است.

در طرف مقابل سایت‌های کدنویسی از این قابلیت برخوردار نیستند. در واقع برای اینکه بتوانید یک سایت کدنویسی شده طراحی کنید، باید دانش برنامه‌نویسی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

انعطاف‌پذیری و سفارش‌سازی

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در انعطاف‌پذیری و سفارش‌سازی کاملا مشهود است، هنگامی که سایت وردپرسی را طراحی می‌کنید، قالب‌های آن آماده هستند و شما نمی‌توانید تغییرات خاصی روی آن اعمال کنید. درصورتی‌که قصد انجام تغییرات را داشته باشید، باید استفاده از افزونه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهید.

سایت‌های کدنویسی برخلاف سایت وردپرسی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و امکان سفارش‌سازی آن‌ها بر اساس سلیقه شما انجام می‌شود. ازآنجایی‌که در سایت‌های کدنویسی صفر تا صد کار بر عهده برنامه‌نویس است، می‌توانید بر اساس سلیقه خود قسمت‌های مختلف سایت را سفارش دهید و هر بخشی که نیاز داشته باشید را به آن اضافه کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت

وب‌سایت‌های وردپرسی به دلیل توسعه مستمر و آپدیت‌های منظم، از ساختار منسجم و متناسب با اصول سئو تکنیکال برخوردار هستند، از سوی دیگر به دلیل تنوع در پلاگین‌ها، اعمال استانداردهای سئو به‌سرعت و با کمترین هزینه انجام می‌گیرد.

در طرف مقابل وب‌سایت‌های کدنویسی برای برخورداری از پارامترها و استانداردهای بهینه‌سازی سایت نیازمند رعایت اصول سئو هستند و باید برای تک تک استانداردها، کدنویسی، داکیومنت سازی و ماژول نویسی صورت بگیرد. انجام این کارها از لحاظ هزینه و زمان مستلزم ریسک و منابع مالی کافی است. البته خدمات سئو یک فعالیت پیچیده و تخصصی است.

امنیت سایت

در وب‌سایت‌های وردپرسی روش تامین امنیت به کمک پلاگین‌ها تامین می‌شود، در این مدل وب‌سایت‌ها طراحان سایت باتوجه‌به شرایط و زیرساخت‌های لازم از افزونه‌ها استفاده می‌کند. در این مدل، علاوه بر پلاگین‌ها، موارد دیگری مانند نحوه کانفیگ هاستینگ در تامین امنیت نقش دارد.

در وب‌سایت کدنویسی شده، علاوه بر مسئله مدیریت سرور و طراحی دیتابیس، باید برای تمام استانداردهای امنیتی کدنویسی صورت بگیرد و به‌صورت منظم مورد پایش و ارزیابی قرار بگیرد.

در وب‌سایت‌های وردپرسی بخش زیادی از امنیت هاستینگ بر عهده شرکت ارائه دهنده است، ما در وب سایت کدنویسی شده، برنامه‌نویس‌ها و متخصصین دواپس مسئول تامین امنیت سرور هستند.

استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی

استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی هم می‌تواند در لیست تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی قرار بگیرد. طراحان سایت وردپرس برای طراحی سایت نیازی به دانستن  زبان‌های برنامه‌نویسی ندارند، اما در طرف مقابل برنامه‌نویس‌ها برای طراحی سایت کدنویسی باید نحوه استفاده از  زبان‌های برنامه‌نویسی را بدانند. همین تفاوت مهم و اساسی باعث می‌شود که طراحی سایت کدنویسی در زمان طولانی‌تری انجام شود.

نحوه عملکرد

سایت وردپرسی ممکن است گاهی به دلیل استاندارد نبودن افزونه‌های نصب شده، کند شوند و بازدیدکنندگان شما را ناامید کند.

برای اینکه وب‌سایت خود را در بالاترین عملکرد خود نگه دارید، مطمئن شوید که افزونه‌های وردپرس خود را به موقع  به‌روزرسانی، حذف یا غیرفعال کنید.

البته با اقداماتی مانند انتخاب هاستینگ سریع، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر می‌توان سرعت آن را در حد مطلوب نگه داشت.

راحتی در استفاده

سایت وردپرسی دارای رابط کاربری ساده است و استفاده از آن چالش خاصی را در مقابل شما نخواهد گذاشت. در طرف مقابل سایت کدنویسی پیچیده است.

نگهداری و به‌روزرسانی

نگهداری و به‌روزرسانی سایت وردپرس بسیار آسان است، شما برای انجام این کار به یک خط کد هم نیاز ندارید. در سایت‌های کدنویسی داستان نگهداری و یا به‌روزرسانی کاملا فرق دارد، شما برای اینکه تغییر خاصی ایجاد کنید باید ویرایش کد را به یک توسعه‌دهنده بسپارید.

زمان توسعه سایت

برای توسعه سایت وردپرس زمان کمی لازم است. در واقع شما با گذراندن یک دوره آموزشی ساده، می‌توانید در عرض یک الی دو هفته مطالب لازم را یاد بگیرید. اگر بخواهید کدنویسی را یاد بگیرید و سایت را شخصا توسعه دهید، باید زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید.

قیمت سایت

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی قیمت نهایی آن‌ها است. قیمت‌گذاری سایت‌ها به‌گونه‌ای است که گاهی مزایای سایت کدنویسی‌شده فراموش می‌شود. معمولا بیشتر افراد به‌خوبی می‌دانند که سایت کدنویسی‌شده سرعت و امنیت بیشتری دارد، اما پرداخت هزینه چند برابری باعث می‌شود که سایت وردپرسی را انتخاب کنند.

هنگامی که این هزینه را با یک سایت وردپرسی مقایسه کنید، خواهید فهمید که قیمت طراحی سایت وردپرس در مقابل سایت کدنویسی ناچیز است. به‌طورکلی بیشتر افراد سایت وردپرس را برای کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنند مگر اینکه بودجه لازم برای طراحی سایت کدنویسی را داشته باشند و یا قالب وردپرس از عهده امکانات موردنیاز آن‌ها بر نیاید.

تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی در یک نگاه

در جدول زیر می‌توانید نگاهی کوتاه به تفاوت‌های سایت وردپرسی و کدنویسی داشته باشید:

ویژگی

وردپرس

کدنویسی

ساختار نرم‌افزاری

متن باز و قابلیت توسعه همگانی

کاستومایز شده

استفاده از  html

عدم نیاز به استفاده از html

نیاز به استفاده از html

مهارت کدنویسی

نیاز ندارد

نیاز دارد

سرعت

کاهش سرعت در برخی از مواقع به دلیل کدهای پشت صحنه

سرعت بارگذاری بالا

راحتی در استفاده

رابط کاربری ساده

پیچیده و سخت (نیاز به مهارت کدنویسی)

قیمت

ارزان و مقرون‌به صرفه

گران

طراحی

طرح‌های از پیش ساخته شده

امکان طراحی به دلخواه خود

سئو

ساختار سئو پسند

پیاده سازی سخت سئو

امنیت

امنیت کمتر به دلیل عدم کنترل روی کد

امنیت بیشتر به دلیل تسلط برنامه‌نویس روی کد

بلاگ

دارای قابلیت‌های بیشتر برای بلاگ

استفاده کمتر برای بلاگ

نگهداری

نگهداری و به‌روزرسانی آسان

سخت و هزینه‌بردار

توسعه

توسعه آسان و کوتاه مدت

توسعه سخت و بلندمدت

اضافه کردن قابلیت

سهولت در اضافه‌کردن قابلیت‌های مختلف

عدم سهولت در اضافه کردن قابلیت‌های مختلف

سفارش سایت وردپرس و کدنویسی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی سایت وردپرس و کدنویسی به آن توجه کنید، انتخاب شرکت حرفه‌ای برای طراحی سایت است. شرکت داده آسان ایرانیان (ایزی وب) به‌عنوان یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های حوزه طراحی سایت، به کمک نیروهای متخصص خود انواع سایت وردپرس و کدنویسی را در بالاترین کیفیت طراحی می‌کند. برای دریافت راهنمایی و مشاوره‌های مورد نیاز کافی است فرم مشاوره را پر کنید تا با شما تماس حاصل کنیم.

منبع 1، منبع 2، منبع 3

بـــــــــامـــــــــــــا در تـــــمـــــاس باشــــیـد!

اگر به مشاوره و دریافت خدمات از تیم متخصص ایزی وب نیاز دارید، همین حالا تماس بگیرید. ایزی وب با دانش و تجربه خود در زمینه سئو، طراحی و توسعه وب‌سایت، آماده به ارائه خدمات متنوع و بهترین راهکارها برای وب‌سایت شما است.

پرسش و پاسخ‌های متداول
تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی از لحاظ قیمت چگونه است؟

قیمت سایت کدنویسی به نسبت سایت وردپرسی بسیار بالاتر است و حتی برای پشتیبانی از سایت باید هزینه بیشتری بپردازید.

چرا برخی از افراد باید از سایت کدنویسی استفاده کنند؟

بسیاری از کسب‌وکارها امکانات خاصی نیاز دارند که امکان پیاده‌سازی آن در وردپرس وجود ندارد. همچنین امنیت بیشتر سایت کدنویسی از جمله دلایل دیگری است که افراد را به این نوع از سایت علاقه‌مند می‌کند.

آیا سایت وردپرس سخت‌تر از کدنویسی است؟

وردپرس به دلیل رابط کاربر پسند بسیار محبوب بوده و استفاده از آن برای افرادی با دانش محدود برنامه‌نویسی مناسب است. اگر برنامه‌نویس نیستید یا زمان لازم برای یادگیری کدنویسی را ندارید، وردپرس می‌تواند راهی سریع و موثر برای ساخت یک وب‌سایت باشد.

سایت کدنویسی بهتر است یا وردپرس؟

هریک از این سایت‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند، بنابراین انتخاب بهترین گزینه بستگی به نیاز شما دارد.

آیا سایت وردپرس به مهارت کدنویسی نیاز دارد؟

خیر برای سایت وردپرس نیازی به مهارت کدنویسی نیست.

آیا برای سایت وردپرس باید CSS و HTML بدانیم؟

خیر برای سایت وردپرس نیازی به این مهارت‌ها نیست.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.