Skip Navigation Links.

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

نرخ تبدیل یا Conversion Rate

نرخ تبدیل عبارت است از نسبت تعداد بازدیدکنندگانی که اقدام به ثبت سفارش خرید یا تماس می کنند (تبدیل به مشتری می شوند) به تعداد کل بازدیدکنندگان از سایت. بالا بودن نرخ تبدیل هر سایت نشان دهنده موفقیت آن در زمینه بازاریابی و طراحی سایت می باشد. نرخ تبدیل پایین نیز نشان دهنده این است که سایت یا صفحه فرود کاربر به خوبی طراحی نشده است و یا اینکه خدمات و محصولات سایت دارای قیمت مناسب، کیفیت خوب و... نیستند.

چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟

  • جذب هدفمند مشتریان
  • ارزان بودن و مقرون به صرفه بودن بهینه سازی نرخ تبدیل
  • کاهش هزینه های بالای جذب مشتری
  • افزایش فروش و افزایش سود

جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


از چه راه هایی می توان نرخ تبدیل را افزایش داد؟

تجزیه و تحلیل وب سایت

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت

رنگ ها عامل بسیار مهمی در جذب کاربران و تبدیل آن ها به مشتری است. رنگ ها بر احساسات و تصمیم گیری های افراد تاثیر می گذارند و عواطف آن ها را تحریک می کنند.

طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا)

طراحی سایت ریسپانسیو به گونه ای که سایت در انواع دستگاه ها قابل دسترس باشد و به درستی نمایش داده شود، برای کاربران سایت مهم است. کاربران ترجیح می دهند بدون کوچک یا بزرگ کردن و یا جابه جا کردن صفحه سایت، آن را به صورت واضح و کامل مشاهده نمایند.

طراحی ساده سایت

کاربران امروزی، دیگر دنبال سایت های شلوغ و گیج کننده نیستند و ترجیح می دهند محتوای سایت در نگاه اول کاملا گویا باشد. بنابراین استفاده بیش از حد از انیمیشن ها و فلش موجب آزار کاربران می شود و نرخ تبدیل را کاهش می دهد.

ناوبری (Navigation) ساده در سایت

کاربران (بازدیدکنندگان) سایت باید بتوانند به محض وارد شدن به سایت، به هدف موردنظرشان برسند و هر آنچه که به دنبالش هستند را به راحتی پیدا کنند. طراحی گیج کننده سایت باعث می شود آن ها سایت را بلافاصله ترک کنند و نرخ تبدیل کاهش یابد.

سرعت بالای بارگذاری سایت

یک سایت سریع باید در کمتر از سه ثانیه به صورت کامل لود شود و اگر بیشتر از سه ثانیه زمان بارگذاری سایت طول بکشد، بازدیدکنندگان از سایت خارج می شوند.

طراحی صفحات فرود جذاب

صفحات فرود از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. طراحی هوشمندانه صفحات فرود می تواند در کوتاه زمان روی بازدیدکنندگان تاثیر بگذارد و آن ها را به مشتری تبدیل کند.

ارائه محتوای معتبر و با کیفیت

یکی از عواملی که موجب ترک سریع بازدیدکنندگان از سایت می شود، محتوای بی کیفیت است. محتوای سایت باید سابقه و تخصص یک کسب و کار را به درستی توصیف کند. محتوای ارزشمند برای کاربران بسیار مهم است و در تصمیم گیری آن ها نقش موثری دارد.

در نظر گرفتن نیاز ها و خواسته های مخاطبان

توجه به نظرات، پیشنهادت, علایق، خواسته ها و نیازهای بازدیدکنندگان سایت بسیار مهم است. قطعا اعمال این عوامل در وب سایت می تواند موجب بهبود نرخ تبدیل سایت شود.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.