مفهوم KEYWORD MATCHING در گوگل ادوردز

چهارشنبه 08 فروردین 1397

مفهوم KEYWORD MATCHING در گوگل ادوردز

KEYWORD MATCHING  چیست؟

با استفاده از Keyword Matching مي توان كاربران هدفمندتری را جذب کرد و از اين طريق ( ROI )  سود را افزايش داد. هر چقدر ميزان CTR  یک آگهي بيشتر باشد، هزينه كمتری به ازاي هر كليك پرداخت خواهد شد، بنابراين، برای کاهش هزینه ها، باید ميزان CTR  را بالا برد و يكي از روش هاي افزايش CTR اين است كه تبلیغ براي Keyword هايي نمايش داده شود كه كاملا مرتبط با موضوع تبلیغ است.

هر چقدر كلمه كليدی كه كاربر جستجو مي كند، به موضوع تبلیغ نزديك تر باشد، تمايل بيشتری برای كليك كردن بر روی آگهی تبليغاتی وجود دارد و در نتيجه CTR تبلیغ افزايش پيدا خواهد كرد كه اين به نوبه خود باعث كاهش Min CPC  برای كلمات كليدی می شود و در نهايت هزينه كل تبليغاتی كاهش پيدا می یابد و به همان ميزان ( ROI ) سود، افزايش چشمگيری خواهد كرد.

برای اطلاع از قیمت سئو در آژانس ایزی وب بر روی لینک کلیک کنید.

در سيستم تبليغاتی گوگل ادوردز، چهار نوع KEYWORD MATCHING  وجود دارد:

Broad Matching

این روش وسيع ترين طيف مخاطبين را مورد هدف قرار مي دهد. به طور مثال اگر در ليست كلمات كليدی، كلمه "سایت" وجود داشته باشد، تبلیغ شما براي تمامي كلماتي كه درون آن ها كلمه "سایت" وجود دارد نمايش داده خواهد شد: آموزش طراحی سایت - طراحی سایت ارزان - سایت ریسپانسیو

بنابراين اگر براي كلمات كليدی، Type Matching  از نوع Broad  انتخاب شود، تبلیغ براي طيف وسيعی از كلمات و عبارات جستجو، نمايش داده خواهد شد.

اگر تصميم به استفاده از Broad Match داريد حتما متن تبلیغ خود را به گونه ای تنظيم كنيد كه بتواند توجه كاربران را به خود جلب كرده و آن ها را تشويق به كليك بر روی آگهي شما كند تا CTR تبلیغ تان كاهش چشمگيری پيدا نكند. همچنين درBroad Matching   این احتمال وجود دارد كه آگهي شما برای كلمات مترداف يا هم معنی نيز نمايش داده شود.

به طور مثال اگر شما در ليست كلمات كليدي خود، كلمه" خانه" را داشته باشيد و Matching Type براي اين كلمه از نوع Broad انتخاب شده باشد، تبلیغ شما برای كلمات كليدی مترادف و مرتبط با كلمه "خانه" نيز نمايش داده خواهد شد، كلماتي مثل منزل و آپارتمان.

بنابراین، هنگام استفاده از Broad Matching حتما بايد با احتياط عمل شود تا CTR تبلیغ افت قابل ملاحظه اي پيدا نكند. هنگامي كه كلمات كليدي جديدي را اضافه مي شود، Match Broad  به طور پيش فرض براي اين كلمات انتخاب مي شود. اگر واژه كليدی از دو يا چند كلمه تشكيل شده باشد و Match Type از نوع Broad  انتخاب شود، تبلیغ براي تركيبات مختلفي كه اين چند كلمه مي توانند از لحاظ ترتيب داشته باشند، نمايش داده مي شود. به طور مثال، اگر عبارت "طراحی سایت ارزان" را در ليست كلمات كليدی خود داشته باشيد، تبلیغ براي عبارت "طراحی ارزان سایت" نيز نمايش داده خواهد شد بنابراين ترتيب قرار گرفتن كلمات كليدی در حالت Broad Matching مهم نيست.

تبلیغات گوگل


جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب فرم درخواست خدمات سئو را پرکنید.


Phrase Matching

در نوع Phrase Match  ترتيب قرار گرفتن كلمات كليدی در داخل عبارات جستجو اهميت پيدا مي كند. به طور مثال اگر عبارت "طراحی سایت" در ليست واژه های كليدی باشد و Match Type  از نوع Phrase  انتخاب شده باشد، تبلیغ فقط برای عباراتی كه حاوی كلمات "طراحی" و "سایت" در همان ترتيبي كه ظاهر شده اند ، نمايش داده مي شود.

  • طراحی سایت ارزان (كلمات ديگر مي توانند به انتهاي عبارت كليدی اضافه شوند)
  • آموزش طراحی سایت (كلمات كليدی مي توانند به ابتداي عبارت كليدی اضافه شوند)
  • آموزش طراحی سایت کاربر پسند (كلمات كليدی مي توانند به ابتدا و انتهاي عبارت كليدی اضافه شوند)

توجه داشته باشيد كه دو كلمه "طراحی" و "سایت" بايد به همان ترتيب جستجو شوند. بنابراین، تبلیغ براي عبارات زير نمايش داده نخواهد شد:

  •  طراحی ارزان سایت (كلمه ارزان بين كلمات طراحی و سایت فاصله انداخته است)
  • سایت ریسپانسیو ( كلمه طراحی وجود ندارد) 
  • سایت طراحی (ترتيب كلمات عوض شده است)

در Phrase Match  بايد همه كلمات با همان ترتيبی كه دارند توسط كاربر جستجو شوند تا تبلیغ نمايش داده شود. در عبارت سایت ریسپانسیو، از آنجایی كه كلمه طراحی وجود ندارد، تبلیغ نمايش داده نخواهد شد. بنابراین استفاده از Phrase Matching مخاطبين هدف را محدودتر كرده و كاربران هدفمندتری را ايجاد خواهد كرد كه اين به نوبه خود CTR تبلیغ را افزايش خواهد داد. براي اينكه Phrase Matching برای عبارات كليدی فعال شود، بايد آن ها در داخل "Quotation Mark " قرار داده شوند.

Exact Matching

در نوع Exact Matching  تبلیغ فقط زمانی نمايش داده مي شود، كه كاربر دقيقا همان كلمه ای كه در ليست كلمات كليدی وجود دارد را، جستجو كند.

به طور مثال، اگر عبارت "طراحی سایت" به صورت Match Exact تعريف شده باشد، تبلیغ تنها برای كلمه طراحی سایت نمايش داده مي شود و اگر در ابتدا و يا انتها و يا در بين عبارت طراحی سایت، كلمات ديگری وجود داشته باشد و يا ترتيب قرار گرفتن كلمات تغيير كرده باشد، تبلیغ نمايش داده نخواهد شد:

  • طراحی سایت ارزان (تبلیغ نمايش داده نمي شود. علت: وجود كلمه اضافي در انتها )
  • آموزش طراحی سایت ( تبلیغ نمايش داده نمي شود. علت: وجود كلمه اضافي در ابتدا )
  • طراحی ارزان سایت (تبلیغ نمايش داده نمي شود. علت: وجود كلمه اضافي در بين كلمات )
  • سایت طراحی ( تبلیغ نمايش داده نمي شود. علت: ترتيب كلمات عوض شده است )

Exact Matching  نسبت به انواع ديگر Match Type ها، ترافيك دقيق و هدفمندتری را ايجاد مي كند و ميزان CTR تبلیغ در اين حالت به بيشترين مقدار مي رسد ( در صورتي كه متن تبلیغ متناسب با كلمات كليدي انتخابي باشد ) براي اينكه Exact Matching برای عبارات كليدی فعال شود، بايد آن ها را در داخل [ ] قرار داد.

Negative Matching

اگر كلمه ای بصورتNegetive Matching  تعريف شده باشد، تبلیغ براي عبارات حاوی كلمه Negative نمايش داده نخواهد شد. مي توان ليستي از كلمات كليدی كه نامتناسب با تبلیغ مورد نظر هست را تهيه كرده و آن ها را به صورت  Negative Match تعريف کرد.

در اين حالت اگر عبارتي كه كاربر جستجو مي كند، حاوی يكي از كلمات كليدی Negative باشد، آگهی تبليغاتي به نمايش در نخواهد آمد. به طور مثال اگر از كلمه طراحی سایت به صورت Broad استفاده كرده باشيد و كلمه ارزان را به صورت Negative به كار برده باشيد، تبلیغ شما برای عباراتی كه حاوی كلمات طراحی و سایت مي باشند و كلمه ارزان در داخل آن ها نيست، نمايش داده خواهد شد:

  • طراحی سایت ریسپانسیو ( آگهی نمايش داده مي شود )
  • طراحی سایت حرفه ای( آگهی نمايش داده مي شود )
  • طراحی ارزان سایت( آگهی نمايش داده نمي شود )


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت