Skip Navigation Links.

مزرعه لینک (Link farm) چیست و تاثیری در سئو دارد؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

مزرعه لینک (Link farm) چیست و تاثیری در سئو دارد؟

مزرعه لینک (Link farm)

مزرعه لینک به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) شناخته می شود که به مجموعه ای از وب‌سایت‌ها گفته می شود که به صورت مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک وب‌سایت، به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌کنند. این لینک‌ها با هدف فریب دادن موتورهای جستجو ایجاد می شوند تا کمک کنند، یک وب‌سایت در مدت زمان کوتاه به عنوان یک سایت عالی و با کیفیت در رتبه‌های بالای نتایج جستجو نشان داده شود. مزارع لینک سایت هایی هستند که هیچ گونه محتوایی ندارند و تنها لیستی از لینک ها را ارائه می دهند. این شیوه سریع ترین روش برای دریافت لینک می باشد اما، گوگل آن را اسپم در نظر می گیرد و سایت استفاده کننده از مزرعه لینک را جریمه می کند. موتور جستجوی قدرتمند گوگل، بسیار هوشمندانه می تواند سایت هایی که از مزرعه لینک استفاده می کنند، را شناسایی کند زیرا این گونه سایت ها دارای تعداد زیاد لینک های خارجی غیر مرتبط هستند. بهترین روش برای بهبود سئو از طریق بک لینک، استفاده از ریپورتاژ آگهی در سایت هاست. ریپورتاژ آگهی هم باید باید دارای محتوای غیرتکراری باشد و برای اولین بار منتشر شود. بک لینک ها در قالب گزارش یا مقاله، ماندگاری بالایی دارند (بک لینک دائمی) و هم اینکه یکی از روش های سئو کلاه سفید می باشد. این روش، مورد پسند گوگل است و سایت ها را بابت خرید ریپورتاژ آگهی جریمه نمی کند. الگوریتم گوگل برای مقابله با سایت های استفاده کننده از مزرعه لینک (سایت های متقلب)، الگوریتم پنگوئن است.

مزرعه لینک دستی (Manual link farm )

برخی از وب سایت های دادوستد بک لینک به منظور کسب درآمد بیشتر، اقدام به فروش لینک های انبوه یا ارزان می کنند. وب مستران نیز از این گونه وب سایت ها استفاده می کنند تا در بازه زمانی کوتاه، جایگاه سایت شان را بهبود ببخشند. اینجاست که مزرعه لینک  (Link farm) شکل می گیرد و سایت اسپمر پس از شناسایی توسط موتور های جستجو جریمه می‌شود.

مزرعه لینک غیر دستی (Non – manual link farm)

برخی از متخصصان سئو به منظور بالا بردن رتبه وب سایت های طرف قراردادشان، به ایجاد صفحه های غیر مرتبط در دیگر تارنما ها روی می آورند و لینک سایت شان را در آن ها قرار می دهند. این شیوه بک لینک گیری در طولانی مدت، جايگاه سایت لینک دهنده را کاهش و جايگاه وب سایت لینک گیرنده را نیز بهبود می بخشد. زمانی که گوگل متوجه اسپم بودن و مزرعه لینک بودن شود، هم جایگاه لینک دهنده و هم جایگاه لینک گیرنده را تغییر می دهد و هر دو را جریمه می کند.

تاثیر مزرعه لینک در سئو سایت

همان طور که گفتیم گوگل در ارتباط با بک لینک ها بسیار سخت گیرانه عمل می کند و بسیاری از لینک های به کار رفته در مزرعه لینک را جریمه و اسپم می کند. بنابراین هر گونه تبادل لینک با لینک های اسپم و مخرب می تواند موجب جریمه سایت شما نیز شود. نتیجه می گیریم استفاده از مزرعه لینک روی سئو سایت اثر معکوس و منفی دارد.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.