Skip Navigation Links.

ماه عسل گوگل (Google Honeymoon) چیست؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

ماه عسل گوگل (Google Honeymoon) چیست؟

دوره ماه عسل گوگل

این دوره به حالتی گفته می شود که طی آن یک سایت تازه طراحی شده و جدید برای مدت زمان بسیار کوتاه در کلمه کلیدی اصلی و رقابتی خود، به صفحه اول نتایج گوگل می آید و پس از اتمام این دوره به جایگاه اصلی خود بر می گردد و از صفحه اول نتایج جستجو حذف می شود. ماه عسل گوگل ممکن است برای هر سایتی رخ دهد اما این پدیده معمولا برای سایت های جدید رخ می دهد. به طور کلی می توان گفت در دوره ماه عسل گوگل، موتور جستجوی قدرتمند گوگل جهت بررسی و تجزیه و تحلیل یک سایت، وبلاگ یا یک صفحه جدید، رتبه آن وب سایت را بهبود می بخشد و به صفحه اول نتایج می فرستد. از این طریق، گوگل می تواند ارتباط کاربران با وب سایت مورد نظر را مورد سنجش قرار بدهد تا بتواند در آینده رتبه و جایگاه واقعی آن وب سایت را تعیین کند. زمانی که وب سایت برای مدت زمان محدود، در جایگاه خوبی قرار بگیرد؛ گوگل رفتار کاربران سایت، مدت زمانی که آن ها در داخل سایت سپری می کنند، تعداد صفحاتی که کاربران سر می زنند و مطالعه می کنند، و... را مورد آنالیز قرار می دهد تا متوجه شود سایت موردنظر تا چه اندازه از دیدگاه کاربران، مفید و معتبر بوده است. ماه عسل گوگل معمولا پس از گذشت 24 ساعت الی 48 ساعت پس از ایجاد یک صفحه وب یا وب سایت، اتفاق می افتد و ممکن است در بهترین حالت، یک الی دو هفته طول بکشد. پس از تمام شدن دوره ماه عسل گوگل، وب سایت یا صفحه موردنظر با افت رتبه محسوس مواجه می شود. در حقیقت، گوگل با انجام این آزمایش ها و بررسی ها به جایگاه واقعی وب سایت پی می برد.

علت رخ دادن ماه عسل گوگل

گوگل از این شیوه استفاده می کند و یک وب سایت را در نتایج اولیه جستجو قرار می دهد تا میزان ارتباط کلمه کلیدی جستجو شده با آن محتوا را بسنجد. بنابراین تولید محتوای با کیفیت و دارای چگالی مناسب کلمه کلیدی، می تواند برای گوگل جذاب باشد و در آینده به رتبه بندی وب سایت کمک کند. یکی از دلایل گوگل برای قرار دادن صفحات وب یا وب سایت های جدید در صدر نتایج جستجو این است که محتوای به روز درباره کلمه کلیدی جستجو شده را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهد. در اصل، هدف گوگل ارائه بهترین محتوا به کاربران است.

تفاوت ماه عسل گوگل با سندباکس گوگل

معمولا پس از ماه عسل گوگل، وب سایت به سندباکس گوگل انتقال داده می شود. دلیل افت رتبه محسوس وب سایت ها نیز همین است. بعضی افراد ممکن است ماه عسل گوگل و سندباکس را یکی تصور کنند اما در حقیقت، تفاوت های اساسی میان این دو وجود دارد. ماه عسل گوگل در هر زمانی ممکن است رخ دهد و می تواند مربوط به یک صفحه جدید از وب سایت هم باشد. اما سندباکس گوگل در ابتدای راه اندازی وب سایت اتفاق می افتد و تمام صفحات وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف اصلی این دو روش، تعیین جایگاه اصلی وب سایت در نتایج گوگل است.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.