Skip Navigation Links.

سئو ویدئو چیست؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

سئو ویدئو چیست؟

سئو محتوای ویدئویی به چه صورت است؟

در سال های اخیر، استفاده از محتوای ویدئویی افزایش چشمگیری داشته است و ما هر لحظه شاهد آپلود میلیون ها فایل ویدئویی در وب هستیم. برندها و کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی و سایت های خود از محتوای ویدئویی استفاده می کنند زیرا ویدئو را ابزاری کارآمد و موثر در انتقال پیام به مخاطبان شان می دانند. بر همین اساس، مفهوم سئو در محتوای ویدئویی نیز بیش از هر زمان دیگر، اهمیت یافته است. افزایش سرعت اینترنت و همچنین کاهش قیمت آن در سال های اخیر، موجب شده است تا محتوای ویدئویی شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد. در طرفی دیگر، بررسی ها نشان می دهد که تقریبا نیمی از کاربران اینترنتی مشاهده یک ویدئو را به خواندن یک مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند.

محل بارگذاری ویدئو و تاثیر آن در سئو ویدئو

فضای انتشار و آپلود ویدئو مهم است. شبکه اجتماعی یوتیوب در دنیا و آپارات در ایران بهترین مکان برای به اشتراک گذاری ویدئو هستند. آپلود ویدئو در این دو مکان موجب بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل می شود و همچنین هزینه های مربوط به آپلود و انتشار محتوای ویدئویی بسیار کاهش می یابد. در حال حاضر در ۵۵ درصد نتایج جستجوی گوگل، حداقل یک ویدئو از طرف گوگل به کاربران پیشنهاد می شود که البته بیشتر آن ها از سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب هستند. به عبارت دیگر ویدئوهایی که در آپارت و یوتیوب هستند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل دارند. می توان گفت، تولید و انتشار ویدئو یکی از تکنیک هایی حیاتی برای سئو 2023 است.

سئو ویدئو بر روی وب سایت

آپلود محتوای ویدئویی بر روی سایت و در دسترس بودن ویدئو برای کاربران موجب بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل می شود. در صورت آپلود ویدئو به صورت مستقیم روی سایت به نکات زیر توجه کنید:

1- از پلیر های Flash  استفاده نکنید و همیشه ویدئو را با پلیر HTML 5 در دسترس کاربران قرار دهید.

2- ویدئو را در ابتدای مقاله و پس از یک یا دو پاراگراف قرار دهید زیرا هرچقدر به انتهای مقاله نزدیک می شویم تاثیر و ارزش ویدئو کاهش می یابد.

3- از نشانه گذاری استاندارد برای ویدئو استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از Schema شانس شما برای حضور در بخش Video در نتایج جستجوی گوگل بسیار پایین خواهد بود.

4- قبل از ویدئو یک تگ h2 اختصاصی برای آن ویدئو و در پایین آن یک فضای متنی برای ارایه توضیحات در مورد ویدئو داشته باشید. در صورت نشانه گذاری صحیح، این اطلاعات نقش Title و  Description را برای رتبه بندی ویدئوی شما خواهند داشت.

5- از ویدئوهای کوتاه و با حجم مناسب استفاده کنید. اگر زمان ویدئو بیشتر از ۱۰ دقیقه و حجم آن بیشتر از ۱۵ مگابایت باشد شانس دیده شدن آن توسط کاربر به شدت کاهش می یابد. این اعداد در موضوعات مختلف متفاوت است.

6- ۱۵ ثانیه اول ویدئو اهمیت بسیار زیادی دارد بیشتر کاربران در این زمان تصمیم می گیرند که ویدئو را تا انتها تماشا کنند یا نه.

سئو ویدئو در سال 2018 به چه صورت است


جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


سئو ویدئو در آپارات

ایجاد صفحه در آپارات باعث می شود تا علاوه بر سایت تان، فضایی دیگر برای ارائه محتوای ویدئویی داشته باشید. معمولا ویدئوهایی که در آپارات قرار داده می شوند، در مقایسه با ویدئوهایی که مستقیما در سایت بارگذاری و معرفی می شوند، جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب می کنند. علاوه براین، زمانیکه کاربران به صورت مستقیم در آپارات جستجو می کنند، شانس دیده شدن شما افزایش خواهد یافت. در صورت آپلود ویدئو در آپارات به نکات زیر توجه کنید:

1- یک صفحه رسمی ایجاد کنید و تمام اطلاعات مهم مانند آدرس سایت و... را در آن قرار دهید.

2- ویدئوها را در دسته بندی های مشخص و تفکیک شده آپلود کنید.

3- بر اساس محتوای ویدئو و نیاز مخاطبان، آن ها را برچسب (تگ) گذاری کنید. تگ ها نقش مهمی در نمایش ویدئوهای مشابه دارند و همچنین به تقویت لینک سازی درونی ویدئو ها کمک می کنند.

4- برای هر ویدئو متن توضیحات اختصاصی بنویسید و لینک مقاله یا صفحه مرتبط با آن در سایت را به آن اضافه کنید.

5- برای نمایش ویدئو در سایت خود بهتر است به جای iframe از کد اسکریپت استفاده کنید.

6- نظرات کاربران را رصد کنید و به آن ها پاسخ دهید.

7- کپی رایت و آدرس سایت خود را بر روی ویدئوهای بارگذاری شده قرار دهید و به کپی رایت قرار داده شده توسط آپارات بسنده نکنید.

چند نکته در سئو محتوای ویدئویی

1- ویدئو کوتاه و مفید باشد.

2- از کلمات کلیدی در داخل ویدئو استفاده شود.

3- لینک وب سایت در داخل ویدئو قرار داده شود.

سخن آخر

ویدئو هایی که با هدف بازاریابی محتوایی تهیه می شوند(مانند تیزرهای تبلیغاتی، معرفی محصولات و خدمات، گزارش سمینار و همایش و...) بهتر است که در آپارات بارگذاری و منتشر شوند زیرا شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. اما ویدئوهایی که در زمینه های آموزشی، خلاقیت، انگیزشی و ... تولید می شوند بهتر است به صورت مستقیم در سایت قرار داده شوند. اگر ویدئوها با رعایت اصول سئو در سایت بارگذاری و نمایش داده شوند، هم سئو سایت و جایگاه سایت در نتایج گوگل بهبود می یابد، هم مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت افزایش می یابد.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.