Skip Navigation Links.

رقص گوگل (Google Dance) چیست و چه اهمیتی دارد؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

رقص گوگل (Google Dance) چیست و چه اهمیتی دارد؟

رقص گوگل یا گوگل دنس چیست؟

رقص گوگل (Google Dance) یکی از الگوریتم های نامشخص گوگل است که تاکنون به صورت مستقیم تایید یا رد نشده است. رقص گوگل هر سی و شش روز یکبار یا ده بار در سال اتفاق می افتد و طی آن رتبه یک سایت ممکن است به شدت افت کند یا رتبه یک سایت بسیار بهود یابد. هدف گوگل از طراحی الگوریتم رقص گوگل این است که مجددا کل وب سایت ها مورد بررسی قرار بگیرند تا وب سایت های جدید هم بتوانند رتبه بهتر بگیرند. گوگل دنس موجب بالا پایین شدن محسوس رتبه وب سایت ها می شود. با اجرای رقص گوگل، ممکن است چند روز یا چند هفته تعدادی از صفحات ایندکس شده سایت حذف شود و پس از بررسی های گوگل، مجددا ایندکس ها به سایت برگردانده شوند. حتی ممکن است به مدت چند روز، سایت از نتایج جستجو به طور کل حذف شود!

رقص پاندا (Panda Dance) چیست؟

در آپدیت جدید الگوریتم پاندا، گوگل به صورت لحظه ای وب سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد و تغییرات سئوی آن ها را چک می کند. رتبه وب سایت ها با توجه به بررسی های گوگل و تغییرات سئو دچار نوسانات بیشتری می شود. به همین دلیل، مدت زمان رقص گوگل نیز افزایش یافته است. پاندا دنس (رقص پاندا) جدای از بررسی ها و آزمایش های گوگل، کوچکترین تغییرات در لینک سازی را مورد بررسی قرار می دهد. هر چند هفته یکبار، گوگل توسط الگوریتم پاندا وب سایت های بی اهمیت را از نتایج صفحات اول جستجو حذف می کند و به صفحات دیگر منتقل می کند.

اهمیت رقص گوگل در چیست؟

مزیت مهم رقص گوگل این است که از یک طرف، سایت های مشکل دار یا از دسترس خارج شده را از نتایج جستجوی گوگل حذف می کند. و از طرفی دیگر، سایت های دارای سئو خوب و اصولی را شناسایی می کند و موجب بهبود رتبه آن ها در نتایج جستجو می شود. در حین گوگل دنس باید صبور بود و به تولید و انتشار محتوا همچون گذشته ادامه داد. بسیاری از وب سایت ها پس از طی این دوره، به جایگاه بهتری در نتایج جستجو دست می یابند.

چه وب سایت هایی در معرض رقص گوگل قرار خواهند گرفت؟

  • وب سایت هایی که سئو را بدون شیوه و فرآیند صحیح آن مانند انجام لینک بیلدینگ سریع، استفاده از محتوای کپی شده و... انجام می دهند.
  • وب سایت هایی که از تاریخ ایجاد آن ها زمان زیادی نگذشته است.
  • وب سایت هایی که کلمات کلیدی جدیدی در سئو دارند و موقعیت آن ها هنوز در گوگل ثابت نشده است.
  • به روزرسانی میلیون ها وب سایت کار دشواری است از این رو رقص گوگل یک رویداد عادی دراین مساله تلقی می شود.

کدام وب سایت ها از رقص گوگل در امان هستند؟

  • وب سایت هایی که سئو آن ها کاملا اصولی و براساس قوانین موتور های جستجو انجام شده است.
  • وب سایت هایی که تولید محتوای آن ها براساس نیاز کاربر انجام شده است و سعی نکرده اند که با تکنیک های سئو کلاه سیاه مانند استفاده از بیش از حد کلمات کلیدی، رتبه شان را افزایش دهند.
  • وب سایت هایی که لینک های داخلی و خارجی آن ها کاملا بهینه شده است.
  • سایت های قدیمی که اعتبار و قدمت بالایی دارند. (سن دامنه بالا دارند)

سخن آخر

هر تغییری در رتبه سایت، مربوط به رقص گوگل نیست. بعضی مواقع ممکن است رتبه یک سایت به علت استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، جابه جا شود. اگر رتبه سایت به صورت غیر طبیعی و بی دلیل، افت و خیز داشته باشد یعنی رقص گوگل گریبان آن سایت را گرفته است. اما اگر نرخ کلیک (CTR)، بانس ریت (Bounce Rate) یا مدت زمان حضور کاربران در سایت (Time on Site) تغییر کرده باشد، باید علت را در چیزی به جز رقص گوگل یافت.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.