Skip Navigation Links.

خطاهای رایج هنگام تست وب سایت

چهارشنبه، 13 دی 1396

خطاهای رایج هنگام تست وب سایت

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در طراحی وبسایت مد نظر داشته باشید ، تست و آزمایش وبسایت می باشد. تست و آزمایش وبسایت ، به معنای تست کیفیت استفاده از کاربران وبسایت می باشد. هر فردی ، طراحی های مورد علاقه خود را می پسندد. همه کاربران وبسایت ها دوست دارند تا خیلی راحت بتوانند از وبسایت استفاده کنند و نیازی به یادگیری مهارت های خاص در زمینه جستجوی مطالب مورد نظر نداشته باشند. تست وبسایت ها بر مبنای چندین عامل صورت می گیرد. کاربری که از وبسایت شما بازدید می کند، تمایل دارد تا خیلی سریع با محیط کاربری وبسایت شما ارتباط برقرار کرده و خیلی سریع و راحت بتواند مطالب مورد نظر خود را در وبسایت شما جستجو کند و سریع سراغ اصل مطلب برود. کارآیی استفاده از وبسایت خیلی مهم است. کاربران باید یاد بگیرند که چگونه از وبسایت برای یافتن مطالب خود استفاده کنند. کاربران خیلی عجول هستند. آن ها می خواهند تا سریع هدف خود را پیدا کنند. حتی کاربرانی که قبلا هم از وبسایت شما استفاده کردند، باید به خاطر داشته باشند که قبلا چگونه خود را با محیط کاربری وب سایت تطبیق داده و از چه طریقی مطالب مورد نظر خود را جستجو کردند. این کار به موفقیت وبسایت شما کمک می کند. این فرآیند در ذهن افراد می ماند. کاربران می دانند که وبسایت قبلی چه مشکلاتی داشته است. اما آیا این خطاها ،خیلی زیاد و جدی هستند یا بالعکس خیلی به چشم نمی آیند. خوب بالاخره کاربران وبسایت از وبسایت شما استفاده کردند و این شما هستید که باید میزان رضایت کاربران خود را ارزیابی کنید. آیا آن ها از وبسایت شما رضایت دارند یا خیر؟ کاربران باید از کار با وبسایت شما لذت ببرند. اگر شما نمی توانید رضایت کاربران خود را جلب کنید ، باید مشکل خود را پیدا کرده و وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. بعضی از طراحان وبسایت ، وبسایت خود را تضمین می کنند و شما این کار را انجام ندادید. من در اینجا به رایج ترین خطاهای کاربران در طراحی سایت اشاره می کنم:

استفاده از لینک های غیر استاندارد در طراحی وب سایت

طراحان باید طوری لینک ها را در وبسایت خود را طراحی کنند که کاربران به راحتی بتوانند بر روی این لینک ها کلیک کنند. اگر لینک های وبسایت شما خیلی کوچک باشند و کاربران نتوانند آن ها را ببینند ، مطمئنا با ماوس بر روی لینک مورد نظر کلیک می کند که کار دقیقی نیست. پس طراحان وبسایت باید لینک های وبسایت خود را با اندازه های استانداردی طراحی کنند. اگر کاربران نتوانند از لینک های شما استفاده کنند ، مطمئنا به دنیال استراتژی دیگری می گردند تا بتوانند به هدف خود برسند. اگر طراحان وبسایت از لینک های بزرگی در طراحی وبسایت خود استفاده کنند، کاربران را با مشکل مواجه خواهند کرد. علت این امر این است که کاربران با دیدن لینک های غیر استاندارد و بزرگ، دقیقا نمی دانند که باید از کدام لینک استفاده کنند. چرا که طراحان وبسایت ، بین لینک های بزرگ هیچ فاصله ای در نظر نمی گیرند. طراحان می توانند از CSS برای لینک های خود استفاده کنند. سوء استفاده از صفحات وبسایت طراحی صفحات وب سایت ، هدف اصلی طراحان وب می باشد. زمانی که طراحان ، صفحات وبسایت خود را به صورت استاندارد طراحی می کنند، در نتیجه توجه کاربران را به سمت وبسایت خود جلب سوق می دهند. چرا که کاربران ، جذب طراحی اولیه سایت می شوند. طراحان برای رسیدن به اهداف خود ، مطالب متفاوت را در صفحات مختلف قرار می دهند و لیست طولانی ای از مطالب را پیش روی کاربران وب سایت خود قرار می دهند. در اصل طراحان ، از صفحات وب سوء استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا آن ها نتوانند وبسایت خود را به صورت استاندارد مورد ارزیابی قرار دهند. بعضی از طراحان برای رسیدن به اهداف خود ، مطالب متفاوت را در صفحات مختلف قرار می دهند و لیست طولانی ای از مطالب را پیش روی کاربران وبسایت خود قرار می دهند. البته هدف آن ها از انجام این کار این است که می خواهند تعداد بازدید های وبسایت خود را بالا ببرند. مجلات نیز با سوء استفاده کردن از صفحات ، برای خود درآمد زایی کرده و تبلیغات خود را در این صفحات به نمایش می گذارند. سوء استفاده کردن از صفحات وبسایت، در بهینه سازی تاثیر بسیار منفی می گذارد. شما باید برای بهینه سازی وبسایت خود ، مطالب وبسایت را در صفحات مختلفی قرار دهید. این کار باعث می شود تا تعداد تکرار کلید واژگان در هر صفحه کاهش یابد. اگر تعداد مطالب گذاشته شده در یک صفحه بیش از حد باشد ، موتور های جستجو با مشکل مواجه شده و نمی توانند کلمات را به خوبی توضیح دهند. در نتیجه رتبه وب سایت پایین می آید.

اسکن مطالب را به سختی انجام می دهند.

مطالبی که به سختی اسکن می شوند، مطالبی هستند که خیلی بد کپی شدند. کپی مطالب مورد دلخواه در وب سایت ، برای ارزیابی و تست وبسایت بسیار مهم می باشد. قبل از اینکه بخواهید راجعه به کپی از مطالب فکر کنید ، بهتر است رفتار کاربران وبسایت خود را مدنظر قرار دهید. شما طراحان وبسایت باید به این نکته توجه کنید که کاربران تمایل ندارند تا همه مطالب وبسایت را از بالا تا پایین بخوانند. البته نباید این انتظار را از آن ها داشته باشد. بالواقع کاربران وبسایت ها خیلی سریع نگاهی به مطالب وبسایت انداخته و به اصل موضوع می چسبند. شما طراحان وبسایت باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید کاربران خود را با اطلاعات بسیار زیاد در وب سایت بمباران کنید. این کار ، کاربران را به شدت عصبانی می کند. شما طراحان باید برای داشتن وبسایتی موفق ، مطالب اصلی را در وبسایت خود قرار دهید که دقیقا مد نظر کاربران می باشد. چرا که آن ها فقط دنبال مطالب مورد دلخواه خود می گردند و کاری به بقیه مطالب گذاشته شده در وبسایت ندارند. شما طراحان باید وبسایت خود را خیلی شفاف و واضح طراحی کنید تا بتوانید توجه کاربران را به سمت وبسایت خود جلب کرده و تعداد بازدید گنندگان وبسایت خود را بالا ببرید. تا آن جایی که امکان دارد فونت مطالب را برای کاربران درشت کنید و از رنگ های متضاد برای جذب بیشتر توجه آن ها استفاده کنید. کاربران از همان ابتدا ، به سمت screenshot ها و سرفصل هایی می شوند که فونت بسیار بزرگی دارند. زمانی که شما تمایل دارید تا برنامه ها را کپی کنید ، به راحتی می توانید با scroll کردن صفحات، این کار را خیلی انجام دهید. این وبسایت ، به گونه ای مطالب خود را در اختیار کاربران قرار داده که آن ها خیلی سریع می توانند آن ها را بخواهند و حتی مطالب را به صورت پاراگراف های خیلی منسجم سازمان دهی کرده است و توضیح مختصری از مطالب می دهد.

خیلی مسائل در ذهن طراحان باقی می مانند.

قابلیت تست وبسایت با پارامتر های مختلفی انجام می شود و ما طراحان وبسایت باید احساس کاربران را راجع به مطالب وبسایت و اسکن مطالب مورد نظر آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. زمانی که می خواهید وبسایت خود را طراحی کنید، خود را جای کاربران بگذارید. آن ها از چه طریقی می توانند مطالب وبسایت را به راحتی جستجو کنند؟ آیا آن ها آخرین باری که از وبسایت شما استفاده کردند را به خاطر دارند؟ زمانی که آن ها مجددا تمایل دارند تا از وبسایت شما بازدید کنند، آیا واقعا می دانند که کجا باید بروند و از چه طریقی مطالب مورد نظر خود را جستجو کنند؟ آیا آن ها از وبسایت شما راضی هستند؟ شما طراحان باید همه این سوالات را برای طراحی وبسایت خود مد نظر داشته باشید. زمانی که طراحان وبسایت را به خوبی ارزیابی می کنند ، یقینا وبسایت موفقی خواهند داشت. هر چه بیشتر کاربران از مطالب وبسایت شما استفاده کنند ، بیشتر به سمت وبسایت شما باز می گردند. همچنین کاربران ، وبسایت شما را به دوستان و افراد دیگر معرفی کرده و مجددا به سراغ وبسایت شما می آیند. در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما بالاتر رفته و رتبه وب سایت شما افزایش می یابد. شما بهتر است تا آن جایی که امکان دارد ، مسئولیت تبلیغات وبسایت خود را بر عهده بگیرید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.