Skip Navigation Links.

ایندکس گوگل چیست؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

ایندکس گوگل چیست؟

مفهوم ایندکس شدن در گوگل

گوگل به وسیله ربات های خود صفحات سایت را بررسی می کند و آن ها را ایندکس یا شاخص می کند. زمانی که گوگل محتوای جدید وب سایت را بیابد؛ در صورت رعایت توصیه ها و اصول گوگل، محتوای جدید سایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود. اگر صفحه ای توسط گوگل ایندکس نشده باشد در نتایج جستجو هم نمایش داده نمی شود. به طور کلی می توان ایندکس گوگل را به این صورت تعریف کرد: " بررسی صفحات توسط ربات های خزنده و ذخیره اطلاعات اصلی آن ها در دیتابیس اصلی گوگل، جهت ارائه به کاربران در زمان جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه". ایندکس گوگل برای وبمسترها مهم است زیرا به وسیله آن می توانند سایت خود را سریع تر در نتایج جستجوی گوگل قرار دهند.

شیوه های کلی قرار گرفتن سایت در ایندکس گوگل

  • دریافت بک لینک از سایت های دیگر
  • استفاده از نقشه سایت و معرفی لینک سایت به گوگل


برای اطلاع از خدمات سئو آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


راهکار های سرعت بخشیدن به ایندکس گوگل

ایجاد نقشه سایت

نقشه سایت یک فایل XML برروی سرور سایت است که تمام صفحات آن را در بر می گیرد (برای آشنایی با نقشه سایت مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.). در حقیقت نقشه سایت، زمان ایجاد صفحات جدید را به موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد و به آن ها می گوید که هر چند وقت یکبار صفحات را مورد خزش و بررسی قرار دهد. نقشه سایت از عوامل مهم و تاثیرگذار ایندکس گوگل است.

ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول

نقشه سایت حتما باید در گوگل سرچ کنسول ثبت شود. این کار بسیار ساده است. کافی است یک اکانت گوگل ساخته شود و سپس در قسمت گوگل سرچ کنسول ثبت نام کرده و لینک سایت اضافه شود. سپس به قسمت optimization و بعد sitemap رفته و لینک نقشه سایت را در آن قسمت اضافه شود.

نصب گوگل آنالیتیک

با استفاده از گوگل آنالیتیک می توان فرآیند های مختلفی مانند تعداد بازدید از سایت، نوع کانال های ورودی به سایت و میزان ورودی از هر کدام، میزان زمان بازدید هر کاربر و بسیاری اطلاعات دیگری را برای ردیابی کاربران بدست آورد. گوگل آنالیتیک اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیر وب سایت قرار می دهد تا متوجه شود چرا صفحه یا سایت در ایندکس گوگل قرار نگرفته است.

ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو

این روش نسبت به سایر روش ها از اهمیت کمتری برخوردار است اما دلیل نمی شود که آن را نادیده گرفت. از هیچ روش درستی که موجب سرعت بخشیدن به ایندکس گوگل می شود، نباید خودداری کرد. ثبت سایت درگوگل زیاد طول نمی کشد و تنها کافی است که در گوگل وبمستر نیز، لینک سایت در عرض چند ثانیه ثبت شود.

ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی مهم

موتورهای جستجوگر مانند گوگل با استفاده از لینک های ورودی به سایت (بک لینک ها)، وب سایت را مورد بررسی قرار می دهند. مساله ای که در ایندکس گوگل خیلی مهم است، نوع لینک ورودی به سایت است. لینک هایی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت می شوند از نظر گوگل اهمیت زیادی دارند و رتبه بالاتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. پس می توان نتیجه گرفت ایجاد پروفایل اختصاصی برای کسب و کار (وب سایت) در شبکه های اجتماعی مهم مانند فیس بوک، لینکداین، توییتر، گوگل پلاس و... می تواند به ایندکس سریعتر مطالب سایت کمک کند.


بیشتر بخوانید: قیمت سئو سایت در سال جدید چقدر است؟


به اشتراک گذاری مطالب سایت

ایجاد بلاگ و تولید محتوای خوب برای وب سایت بسیار ضروری است. در این صورت است که شانس به اشتراک گذاری محتوای سایت توسط کاربران افزایش می یابد. افزایش اشتراک گذاری مطالب، باعث افزایش لینک های ورودی به سایت می شود و در نتیجه سرعت ایندکس سایت در گوگل افزایش می یابد. به اشتراک گذاشتن محتوای سایت در شبکه های اجتماعی و همچنین قرار دادن پست مهمان در سایت های پربازدید، از شیوه های عالی برای به اشتراک گذاری مطالب است.

تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد

تولید محتوای باکیفیت، جدید، منحصر به فرد و مبتنی بر اصول سئو هم موجب بهبود رتبه سایت در گوگل می شود و هم تعداد کاربران بیشتری را به سایت جذب می کند. در حال حاضر، تولید محتوای عالی و به کار بردن صحیح کلمات کلیدی با چگالی مناسب حرف اول را در گوگل می زند و بسیاری از وب سایت ها نیروهای متخصص در حوزه تولید محتوا را برای این کار به کار گرفته اند.

افزودن دستی صفحات به ایندکس گوگل

در صورتی که تعدادی از صفحات سایت در گوگل ایندکس نشده باشند یا قصد ایندکس سریع تر صفحات جدید وجود داشته باشد، پس از بررسی نقشه سایت و فایل robots.txt باید درگوگل سرچ کنسول به قسمت URL Inspection مراجعه کرد. در این قسمت می توان لینک صفحات ایندکس نشده را وارد کرد و سپس با زدن گزینه request indexing، به ایندکس سریع تر کمک کرد. توجه شود که آدرس صفحه مورد نظر بایستی حتما به صورت کامل و دقیق وارد شود.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.