مرکز تماس: 66381314

مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

Page Authority و Domain Authority چه هستند و چه تاثیری در سئو سایت دارند؟

چهارشنبه 08 فروردین 1397

Page Authority و Domain Authority چه هستند و چه تاثیری در سئو سایت دارند؟

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه از عوامل غیر رسمی موثر در سئو سایت هستند. از آن جایی که گوگل به روزرسانی پیج رنک وب سایت ها را متوقف کرده است و آن را با فاصله زمانی بسیار زیاد انجام می دهد، این دو عامل توسط شرکت موز (Moz) ارائه شدند که میزان قدرت و اعتبار یک دامنه یا صفحه ای از سایت را مشخص می کنند.

اعتبار دامنه یا Domain authority

اعتبار دامنه (DA) مختص به اعتبار کل دامنه است که توسط موز ارائه شده است. معیارهایی همچون تعداد لینک های ورودی، کیفیت لینک های ورودی، تعداد لینک های خارجی، کیفیت لینک های خارجی، اطلاعات ثبت دامنه، سن دامنه، چگالی بک لینک ها، پیج رنک گوگل، سرعت ایندکس شدن صفحات سایت، نرخ پرش، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، و... در اعتبار دامنه سایت تاثیرگذار هستند. برای چک کردن Domain Authority می توان از سایت moz.com  و moonsy استفاده کرد.

اعتبار صفحه یا Page Authority

اعتبار صفحه (PA) مربوط به اعتبار یک صفحه از سایت (یک لینک یا URL) است. در حقیقت، اعتبار صفحه (Page Authority) قدرت پیش‌بینی رتبه‌بندی یک صفحه را اندازه می‌گیرد، در حالی که اعتبار دامنه (Domain Authority)  قدرت تمام دامنه یا زیردامنه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

عدد مناسب برای اعتبار دامنه (DA) و اعتبار صفحه (PA) چیست؟

سئو موز اعتبار دامنه و اعتبار صفحه را از ۱۰۰ نمره در مقیاس لگاریتمی محاسبه می کند. این مقدار بین ۱ تا ۱۰۰ است و هرچه بیشتر باشد، رتبه سایت در نتایج جستجو بالاتر است.

عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آل است! کمتر سایتی در ایران دارای چنین اعتباری است.

عدد ۶۰ و بالاتر بسیار بسیار عدد مناسبی است.

عدد ۵۰ و بالاتر نشان از قدرتمند بودن یک وب سایت یا صفحه است.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبی است و بسیاری از وب سایت های معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستند.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیست ولی آنچنان هم، نشان از قوی بودن سایت نیست.

عدد ۲۰ برای سایت های تازه تاسیس، ممکن است عدد مناسبی باشد و کمتر از آن، عدد پایینی است.

تفاوت میان Domain Authority و Page rank

امروزه از اعتبار دامنه بیشتر استفاده می شود زیرا چند سالی هست که پیج رنک توسط گوگل به روز رسانی نمی شود.

در اعتبار دامنه، هر صفحه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد ولی در پیج رنک کل صفحات مورد ارزیابی قرار می گیرند.

پیج رنک توسط گوگل اندازه گیری می شود ولی اعتبار دامنه توسط موز (Moz) اندازه گیری می شود.

پیج رنک به صورت مستقیم روی نتایج جستجوی سایت (SERP) تاثیر ندارد اما اعتبار دامنه تاثیر مستقیم دارد.

معیارهای پیج رنک محدود به لینک ها است اما معیارهای تاثیر گذار در اعتبار دامنه بیشتر است.

اعتبار دامنه هر چند ماه یکبار توسط موز به روز رسانی می شود اما پیج رنک چند سالی است که الگوریتم خود را به روز نکرده است.

اعتبار دامنه از محبوبیت بیشتری نسبت به پیج رنک برخوردار است.

راهکارهای بهبود اعتبار دامنه (DA)

  • افزایش تعداد روزهای باقی مانده به انقضای نام دامنه
  • افزایش تعداد بک لینک های معتبر و با کیفیت
  • ایجاد ساختار مناسب لینک دهی داخلی در وب سایت
  • حذف لینک های اسپم، غیر مرتبط و کم ارزش از میان بک لینک ها
  • تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت
  • رعایت اصول سئو داخلی سایت
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • فعالیت مداوم و مفید در شبکه های اجتماعی محبوب و معتبر

 


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


نام

ایمیل

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

برچسب‌ها