Skip Navigation Links.

13 نکته طلایی برای طراحی سایت فروشگاهی

یکشنبه، 20 خرداد 1403

13 نکته طلایی برای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی موفق شامل رعایت نکات و اصولی است که آن را جزو بهترین سایت‌های فروشگاهی در میان مخاطبان و رقبا قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال طراحی ظاهری سایت همانند یک ویترین مغازه است و اولین چیزی است که کاربر را مجذوب خود می‌کند. از طرفی سرعت و عملکرد آن نیز باعث می‌شود کاربر به‌راحتی کالای موردنظر خود را در کمترین زمان خریداری کن

طراحی سایت فروشگاهی موفق شامل رعایت نکات و اصولی است که آن را جزو بهترین سایت‌های فروشگاهی در میان مخاطبان و رقبا قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال طراحی ظاهری سایت همانند یک ویترین مغازه است و اولین چیزی است که کاربر را مجذوب خود می‌کند. از طرفی سرعت و عملکرد آن نیز باعث می‌شود کاربر به‌راحتی کالای موردنظر خود را در کمترین زمان خریداری کند.

اگر می‌خواهید محصول بیشتری بفروشید و رقبای خود را پشت سر بگذارید. در ادامه این مطلب از ایزی وب (ارائه دهنده خدمات طراحی سایت فروشگاهی) مهمترین نکات طلایی طراحی سایت حرفه‌ای را مطالعه کنید.

1-طراحی ظاهری جذاب و کاربرپسند

طراحی ظاهری سایت بسیار مهم است. کاربران با ورود به صفحات سایت جذاب احساس خوبی پیدا می‌کنند و برای مدت‌زمان طولانی‌تری در سایت به گشت‌وگذار می‌پردازند. اگر می‌خواهید شکل و شمایل فروشگاه آنلاین خود را برای کاربران جذاب کنید، از اصول زیر پیروی کنید:

۱- صفحه آرایی کاربرپسند

2- عکس‌های با کیفیت، فونت‌ها و رنگ‌های مناسب

3- المان‌های گرافیکی خلاقانه

4- دسته‌بندی‌های منظم، صحیح و اصولی محصولات

5- کاربری آسان

رعایت موارد فوق حس اطمینان خاطر و اعتماد بیشتری را در کاربران به وجود می‌آورد و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند.

2-سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)

 سئو یکی از نکات اصلی طراحی وب سایت فروشگاهی است و برای سایت نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. مخاطبان پس از جستجوی کالای موردنظر خود با سریعاً با سایت‌های برتر گوگل مواجه می‌شوند. سئو سایت مزیت‌های زیادی دارد از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 1- بالا رفتن ترافیک سایت

 2- افزایش فروش محصولات و خدمات

 3- تقویت شهرت برند

 4- افزایش نرخ بازگشت مشتریان

 5- روند صعودی کسب درآمد پایدار

3-امنیت و اطلاعات

حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران به عنوان سرمایه ارزشمند سایت‌های فروشگاهی به شمار می‌روند، بنابراین به منظور تقویت ضریب امنیت سایت لازم است که نرم افزارها به‌روزرسانی شوند و کدگذاری‌های صحیح در این زمینه انجام شود. طراحی سیستم رمز عبور قدرتمند، فایروال قوی، پروتکل امنیتی SSL و انتخاب "هاست" امن از جمله بهینه‌سازی امنیت سایت به شمار می‌رود.

4-عملکرد و سرعت

عملکرد و سرعت در طراحی سایت‌ فروشگاهی باعث می‌شود که کاربر در زمان کمتری فرایند خرید را طی کند، بنابراین خریدی دلپذیر را تجربه می‌کند. از طرفی استفاده از امکانات ویژه مثل رابط کاربری آسان، هاست باکیفیت، بهینه‌سازی عکس کالاها، پایگاه داده‌ها و استفاده از قالب‌های مناسب در سایت عملکرد آن را به حداکثر می‌رساند.

[

5-محتوای باکیفیت

محتوای با کیفیت شامل اطلاعات مفید، ارزشمند، صحیح و کاربردی است که نیاز کاربران را برآورده می‌کند یا راه حل ارائه می‌دهد. در هر صورت محتوایی است که باعث جلب اعتماد مخاطب می‌شود.

 از ویژگی‌های یک محتوای خوب می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • جذابیت بصری
  • مطالب خوانا و منحصر به فرد
  • قابلیت ایجاد اعتماد در مخاطبان
  • به‌روزرسانی اطلاعات

6-سبد خرید و فرآیند پرداخت

 پروسه خرید راحت محصول در ساخت سایت فروشگاهی، یکی از نکاتی است که می‌تواند ترس و مقاومت کاربر را کمتر کند و با اطمینان خاطر دست به خرید بزند. طراحی فرایند پرداخت ساده و سریع و همچنین استفاده از درگاه‌های معتبر و مشهور آنلاین کمک زیادی به جلب اعتماد مخاطب می‌کند.

7-بازاریابی و تبلیغات

استفاده از تکنیک‌های خاص تبلیغات و بازاریابی هدفمند مثل تولید محتوای ویدئویی نمایشی، برگزاری کمپین‌های ویژه به مناسبت‌های خاص، ارائه محتوای محصول محور در شبکه‌های اجتماعی و گوگل، برگزاری مسابقات و قرعه کشی، ایمیل مارکتینگ و پیامک تبلیغاتی، خدمات سئو،تبلیغات آفلاین و سایر موارد، تعداد زیادی از مخاطبان را به سوی سایت می‌کشاند و احتمال فروش محصولات نیز بیشتر می‌شود.

8-خدمات مشتری

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد امکانات و ابزارهای خاص در بخش خدمات مشتری است. امکانات خاص به معنای ارزش‌گذاری برای مخاطبان است و آنها برای انتخاب و خرید محصول راحت‌تر تصمیم می‌گیرند. امکانات ویژه سایت های فروشگاهی عبارت‌اند از:

  • قابلیت جستجوی سریع کالاها
  • اتصال به درگاه‌های پرداخت مختلف
  • دسترسی به سیستم گزارش‌دهی سایت
  • امکان برقراری ارتباط آنلاین
  • اعمال تخفیف و کوپن
  • دسته‌بندی و برچسب‌گذاری اصولی محصولات همراه با قیمت
  • روش‌های مختلف ارسال کالا
  • پشتیبانی کاربران

9-تحلیل و بهینه‌سازی

برای مشخص شدن وضعیت سایت فروشگاهی  لحاظ کیفیت و مورد قبول بودن کاربران، همیشه سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند به این معنی که این عمل به بهبود عملکرد سایت و کسب رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو کمک زیادی می‌کند. نکات مرتبط با تحلیل داده‌های سایت به شرح زیر است:

 1- بررسی رفتار کاربران

 2- مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت

 3- بررسی وضعیت سئوی سایت

 4- بررسی نرخ پرش سایت

 5- آنالیز سرعت سایت

 امروزه برای تحلیل سایت‌ها ابزارهای مختلفی مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، رتبه الکسا و ابزار MOZ وجود دارد. در قدم بعدی پس از تحلیل داده‌ها نوبت به بهینه‌سازی سرعت لود شدن، کد نویسی عملکرد، سئو، امنیت، محتوای متن و گرافیک، ساختار صفحات و سایر موارد در سایت فروشگاهی می‌رسد.

10-  به‌روزرسانی و سازگاری

برای حفظ مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید، سبقت از رقبا و قرارگرفتن در رتبه‌های برتر گوگل، سایت‌های فروشگاهی به طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند. به‌روزرسانی سایت شامل موارد زیر است:

  • بررسی وضعیت فعلی سایت
  • بررسی سایت رقبا
  • خلق ایده‌های نوآورانه و مبتکرانه
  • تمرکز بر ترندهای روز طراحی وب سایت فروشگاهی
  • اضافه‌کردن عناصر چشم‌نواز بصری و متنی به سایت
  • سئوی سایت مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل

11-به‌روزرسانی مداوم محتوا و محصولات

یکی از بخش‌های اصلی جلب‌توجه مشتریان صفحه‌نمایش محصول است. بسیار مهم است که این صفحات را مطابق با استانداردهای گوگل به‌روز کنید. محتوای تکراری متن‌ها، عکس‌های قدیمی و بی‌کیفیت از محصولات، توضیحات مربوط به مشخصات محصول، اطلاعات نادرست، محتوای ویدئویی، نظرات کاربران و غیره از جمله مواردی است که باید آنها را بررسی کرده و مجدداً به‌روزرسانی کنید.

12-ارتقای امنیت و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها

اطلاعات و تراکنش‌های کاربران یکی از سرمایه‌های ارزشمند کاربران است و رخنه‌گرها آن را مورد هدف قرار می‌دهند. فایروال به‌تنهایی از پس این حملات سایبری بر نمی‌آید؛ بنابراین ضروری است که سیستم‌های امنیتی مجهز به فنّاوری‌های جدید و چندبخشی مانند سیسکو (WSA) را در طراحی سایت فروشگاهی مدنظر قرار دهید.

13-سازگاری با دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف

سایت فروشگاهی معتبر قابلیت سازگاری با انواع مرورگرهای استاندارد را دارد. هر چند وقت یکبار و به طور منظم باید وضعیت سازگاری سایت را مورد بررسی قرار دهید و آن را تست کنید. ببینید که محتوای سایت از نظر متنی، عکس، ویدئو و .. در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و تبلت واضح و شفاف است و وب سایت در همه آنها به یک صورت دیده می‌شود یا خیر.

انواع طراحی سایت فروشگاهی

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت‌ها مانند طراحی سایت فروشگاهی DNN، طراحی سایت وردپرسی و... وجود دارد. طراحی یک سایت با توجه ‌به نیازهای مشتری، اهداف و میزان بودجه با یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان ‌مثال طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس مزیت‌های زیادی دارد و به شرح زیر است:

  1. ساده و آسان
  2. نوآورانه و مبتکرانه
  3. مشتمل بر گزینه‌های جذاب و کاربرپسند
  4. انعطاف‌پذیری در به‌روزرسانی‌ها و طراحی
  5. مدیریت راحت سایت
  6. مقرون به صرفه

 اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی باکیفیت مناسبی هستید سعی کنید یک تیم طراحی ماهر و کارکشته را انتخاب کنید تا فراخور خواسته‌ها و ترجیحات شما سایتی با بهترین دیزاین خلاقانه، هوشمندانه و منحصر به فرد برایتان طراحی کند.

 ایزی وب با داشتن سابقه‌ای درخشان در زمینه طراحی انواع سایت به‌ویژه طراحی سایت فروشگاهی در تهران و سایر شهرها برترین برندها و شرکت‌ها را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

]

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.