Skip Navigation Links.

بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)

چهارشنبه، 15 فروردین 1397

بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (cms)، مخفف عبارت Content Management System می باشد و نرم افزاری است که برای تولید و مدیریت محتوای دیجیتال به کار می رود. سیستم مدیریت محتوا این اجازه را به مدیر سایت می دهد که بتواند  وب سایت خود را به روز رسانی و مدیریت کند.

سیستم‌های مدیریت محتوا مانند دی ان ان، دروپال و وردپرس به طراحی وبسایت‌ها اهمیت زیادی می‌دهند. اما این پلتفرم‌ها تنها گزینه پیشرو برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا نیستند. تعداد دیگری از CMS ها وجود دارند که خدمات میزبانی مناسب و بهتری به مشتریان و طراحان وبسایت ارائه می‌دهند. با وجود تفاوت بین ویژگی های  یک CMS  با  CMS  دیگر، اما مزایایی وجود دارد که در تمام این پلتفرم‌ها مشترک است. امکاناتی مانند طراحی و توسعه سریع وبسایت، دسترسی به قالب‌های از پیش طراحی‌شده و  همین طور پشتیبانی قدرتمند از امنیت و بارگذاری وبسایت‌ها. بعضی از CMS های میزبان به طراحان وبسایت این اجازه را  می‌دهند تا برند پلتفرم را،  بنام شخصی خود ثبت کنند که در این حالت مخاطبان سایت نام تجاری طراح ‌وبسایت را به‌جای نام CMS خواهند دید.

 بهترین و محبوب ترین سیستم‌های مدیریت محتوا

DNN

پلت‌فرم دی‌ان‌ان که قبلا با نام دات‌نت‌نیوک شناخته می‌شد، یک سیستم مدیریت محتوای کدباز، قابل توسعه، امن و مقیاس پذیر است که صدها هزار کسب و کار کوچک و بزرگ از آن برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کرده اند.
با استفاده از این پلتفرم می توان یک یا چند سایت را ایجاد کرد. که هر سایت خود شامل چندین صفحه و هر صفحه شامل چندین ماژول می‌باشد که ممکن است در چند صفحه از یک سایت یا سایت‌های دیگر استفاده شوند. بنابراین با یک بار نصب پلت‌فرم دی‌ان‌ان می‌توان به بی‌نهایت سایت با تعداد صفحات نامحدود و ماژول‌های درون آن ایجاد نمود. دی‌ان‌ان به زبان برنامه‌نویسی #C و تحت چارچوب دات‌نت مایکروسافت نوشته شده است. چارچوب نرم‌افزار دی‌ان‌ان از طرق مختلفی قابل توسعه می‌باشد. شما می‌توانید با تولید ماژول‌های سفارشی امکانات جدیدی به نرم‌افزار اضافه نمایید و یا با تولید سرویس‌دهنده جدید عملکرد هسته نرم‌افزار را تغییر دهید. همچنین در دی‌ان‌ان سرویس‌هایی وجود دارد که امکان ادغام با یک نرم‌افزار خارجی را فراهم می‌آورد.

دی ان ان


برای اطلاع از خدمات طراحی سایت در ایزی وب بر روی لینک کلیک کنید.


Shopify

شاپیفای یک پلتفرم برای میزبانی از وبسایت‌های تجارت الکترونیک است که می‌تواند یک پلتفرم برای مدیریت محتوا باشد. این CMS  شامل قابلیت‌های مهمی است که برای طراحی و اجرای یک وبسایت تجارت الکترونیک مورد نیاز است. ازجمله این قابلیت‌ها مدیریت محصولات، مدیریت هزینه‌های موجود، مدیریت مشتریان، انتخاب درگاه مناسب پرداخت و شناسایی تقلب و کلاه‌برداری است. شاپیفای به‌عنوان یک  CMS(سیستم مدیریت محتوا) به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحات یک وبسایت فروشگاهی را به خوبی ایجاد و مدیریت کنند. شاپیفای کنترل کاملی را از طریق HTML و CSS به طراحان وبسایت ارائه می‌دهد. همچنین شما به‌عنوان یک طراح وبسایت ۲۰ درصد سهم درآمدی را که شاپیفای از مشتریان شما کسب می‌کند دریافت می‌کنید.

Light CMS

این CMS بیشتر از کاربران نهایی به طراحان وبسایت فروخته می‌شود. شما به‌عنوان یک طراح می‌توانید در lightCMS به‌صورت رایگان ثبت‌نام کنید و CMS طراحی‌شده خود را مجدداً با برند جدید به مشتریان خود عرضه کنید. درنتیجه این‌گونه به نظر می‌رسد که خودتان به‌صورت کامل سیستم را طراحی کرده‌اید. طراحان با درآمدی که از مشتریان خود دارند می‌توانند هزینه‌های شارژ ماهانه این CMS را به‌راحتی تأمین کنندیکی از ویژگی‌های اصلی lightCMS ویرایش محتوا به‌جای استفاده از یک داشبورد مدیریت معمولی است. شما به راحتی می‌توانید عناصر یک وبسایت معمولی شامل وبلاگ‌ها، تقویم رویدادها، فرم‌ها، گالری تصاویر و موارد دیگر را مدیریت کنید. در سال گذشته در این CMS قابلیت تجارت الکترونیک نیز اضافه شده است، که به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان خود را از طریق وبسایت تجاری به دست آورید. (به دلیل اینکه قیمت‌گذاری براساس تعداد صفحات وبسایت تعیین می‌شود، این CMS برای وبسایت‌های تجاری کوچک‌تر مناسب‌تر است.) 

High wire Commerce

این CMS یک میزبان وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بسیار برجسته و قدرتمند است. امکانات این CMS عبارت‌اند از: مدیریت سفارش‌های، مدیریت مشتریان، مدیریت محصولات و بازاریابی. کاربران می‌توانند از قالب‌های موجود به عنوان نقطه شروع استفاده کنند. طراحان نیز می‌توانند از طریق HTML و CSS برای طراحی قالب‌های سفارشی استفاده نمایندقیمت‌گذاری این CMS در هر ماه برای محصولات نامحدود، و یا به ازای فروش ۱۵۰۰ محصول می‌باشد. ۱۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند نامحدود نیز از امکانات این CMS است. برای شروع ‌می‌توانید به مدت ۳۰ روز به‌صورت رایگان از این پلتفرم استفاده کنید همچنین هزینه‌های ارزش‌افزوده حساب نخواهد شد.

Squarespace

پلتفرم Squarespace  یک CMS برای وبلاگ نویسی است. این سرویس به طراحان وبسایت آزادی بیشتری از نظر سفارشی سازی می‌دهد. کاربران می‌توانند از قالب‌های ارائه شده توسط Squarespace استفاده کنند و انواع رنگ‌ها و سبک‌ها را برای وبسایت فروشگاهی خود در نظر بگیرند. همچنین برای ایجاد قالب دلخواه می‌توانند از CSS استفاده کنند. در این پلتفرم شما به‌عنوان یک طراح یا توسعه‌دهنده می‌توانید وبسایت‌های فروشگاهی چند مشتری را از داشبورد مرکزی حسابتان مدیریت کنید. در این پلتفرم هرچه تعداد مشتری بیشتری داشته باشید، تخفیف بیشتری برای شما در نظر گرفته می‌شود. سپس می‌توانید این تخفیف را از هزینه مشتریان خود کم کرده و یا سود آن را نزد خود نگه دارید. به ازای هر ماه اشتراک در این CMS باید ۱۲ دلار پرداخت کنید تا بتوانید یک وبسایت با ۲۰ صفحه، ۳ کیگ فضای ذخیره‌سازی و ۱ ترابایت پهنای باند داشته باشید.

 

Hifi

این پلتفرم یک CMS قالب‌بندی است که اجازه می‌دهد تا خلاقیت خود را آزادانه بکار ببندید و یک رابط کاربری زیبا بدون داشتن تخصص در برنامه‌نویسی ایجاد کنید. به ازای هر ماه اشتراک در این پلتفرم باید ۹ دلار پرداخت کنید تا بتوانید حداقل ۱۰ صفحه در یک وبسایت ایجاد نمایید. تمام امکانات این وبسایت تا ۳۰ روز رایگان می‌باشد.

 

 

Business Catalyst

این  CMSکه محصول شرکت Adobe است، بسیار منحصربه‌فرد است و شامل مواردی چون مدیریت محتوا، تجارت الکترونیک، مدیریت مشتریان، بازاریابی از طریق ایمیل و آنالیزهای اساسی وبسایت می‌باشد. در واقع این CMS به‌عنوان جایگزینی برای ۵ سیستم جداگانه قابل استفاده است. ماژول‌های این CMS به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد مورد نیاز وب را بدون هیچ برنامه‌نویسی تنظیم کنید. این CMS مانند lightCMS بیشتر مورد توجه مشتریان و کاربران نهایی است و طراحان کمتر از آن استفاده می‌کنند.  در این CMS می‌توانید به‌صورت رایگان یک نمایندگی فروش مجاز تهیه کنید و یا اینکه از کاتالیزورهای کسب و کار استفاده کنید. برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر می‌توانید عضویت خود را به مشارکت تبدیل کنید و ویژگی‌هایی مانند آموزش‌های مورد نیاز و کمیسیون جذب مشتری را دریافت نمایید. در این CMS ۱ گیک فضای ذخیره‌سازی و همچنین ۱ ترابایت پهنای باند در دسترس است. به منظور به دست آوردن تمام ویژگی ها مانند وبلاگ نویسی، تجارت الکترونیک، بازاریابی از طریق ایمیل، CRM و برنامه‌نویسی های سفارشی، در هر ماه باید ۳۹ دلار هزینه کنید.

 

 

Webvanta

این CMS به طراحان اجازه می‌دهد تا با مشارکت پلتفرم مجدداً CMS را طراحی کنند و برند اختصاصی خود را انتخاب نمایند. همچنین این CMS قادر است تا به کاربران نهایی خدمات رسانی کند.  Webvantaشامل ویژگی‌هایی مانند وبلاگ نویسی، گالری عکس، نمایش اسلاید، فرم‌، تقویم رویدادها، خوراک  RSS، جستجو در سایت و موارد دیگر است. اگر می‌خواهید از Webvanta در وبسایت‌های مشتریان خود استفاده کنید، باید هزینه ۴۹۵ دلار به ازای هر ماه پرداخت نمایید. این هزینه به شما حق پشتیبانی، مشاوره تخصصی، اولویت‌بندی در پشتیبانی وبسایت‌ها، فهرست‌ بندی، سمینارهای تحت وب (وبینار) و تغییرات برند را می‌دهد. این CMS  برای مصرف‌کننده نهایی به‌صورت رایگان اما محدود در دسترس است. اشتراک در این CMS از ۱۵ دلار در هر ماه برای ۲۰ صفحه و ۲ کاربر شروع می‌شود.

 

 

Webpop

این CMS برای طراحان وبسایت که می‌خواهند وبسایت‌های مشتریان را مدیریت کنند ارائه خدمات می‌دهد. طراحان از طریق HTML و CSS می‌توانند محتوا را ویرایش کنند و ابزارهای سئو معمول را اعمال نمایند. قیمت‌گذاری Webpop کمی متفاوت از دیگر CMS های ذکر شده است. در این CMS طراحان به‌جای شارژ به ازای هر مشتری یا هر سایت، هزینه‌ای به‌صورت ماهانه پرداخت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تعدادی از پروژه‌ها و مشتریان را مدیریت کنند. قیمت شروع اشتراک از ماهانه ۱۹ دلار شروع می‌شود. در این اشتراک می‌توانید تا ۵ پروژه و ۱ مشتری را مدیریت کنید. همچنین اشتراک Freelance برای ۱۰ پروژه و ۵ مشتری به ازای هر ماه ۴۹ دلار قابل استفاده است. برای ویژگی‌های بیشتر نیز اشتراک‌های بیشتری موجود است.

 

Concrete5

این CMS یک پلتفرم متن‌باز است که خود می‌تواند میزبان باشد اما یک نسخه میزبانی اختصاصی نیز دارد که ویژگی‌هایی شامل ویرایش محتوا، انعطاف‌پذیری در طراحی و مقدار زیادی افزودنی است. اگر تصمیم به استفاده از Concrete5 به‌عنوان میزبان خود دارید قیمت آن از ۴۵ دلار در هر ماه برای ۵ گیگ فضای ذخیره‌سازی و ۲۵ گیگ فضا انتقال داده شروع می‌شود.

Magento

این CMS یک راه حل محبوب تجارت الکترونیک با گزینه‌های متنوع برای میزبانی می‌باشد. با استفاده از Magento کاربران می‌توانند طراحی وبسایت خود را با انتخاب یک قالب و سفارشی کردن آن شروع کنند. سفارشی سازی اضافی نیز با استفاده از CSS امکان‌پذیر است. قیمت‌گذاری از ۱۵ دلار در ماه برای یک وبسایت با ۱۰۰ محصول، سه طراح، ۲۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت پهنای باند شروع می‌شود. هیچ هزینه‌ای برای ارزش افزوده توسط Magento دریافت نمی‌شود.

Solid shops

این CMS یک راه حل برای میزبانی وبسایت فروشگاهی و تجارت الکترونیک می‌باشد که بیشتر از طرف طراحان خریداری می‌شود. این پلتفرم خود را با تمرکز بر سادگی و ویژگی‌های اساسی محدود کرده است. این ویژگی ها شامل مدیریت آسان محصولات، مدیریت سفارش‌ها و کنترل کامل بر طراحی وبسایت است. در SolidShops قیمت‌گذاری با ۲۹ دلار در هر ماه برای ۱۰۰ محصول، ۱۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی، امکان استفاده دو طراح به‌صورت هم‌زمان و پهنای باند نامحدود آغاز می‌شود. ارزش افزوده توسط SolidShops دریافت نمی‌شود و به مدت ۳۰ روز قابل استفاده رایگان است.

 

Volusion

این CMS یک پلتفرم برای میزبانی وبسایت فروشگاهی است که امکاناتی از قبیل قالب‌های رایگان، مدیریت محصولات، مدیریت موجودی، مدیریت مشتریان، مدیریت سفارش‌ها، خبرنامه‌های الکترونیکی، معاملات روزانه و لیست علاقه‌مندی‌های مشتریان می‌باشد. همچنین طراحان در Volusion می‌توانند با استفاده از HTML و CSS طرح‌های سفارشی خود و مشتریان را ایجاد کنند. قیمت‌گذاری با ۱۹ دلار در ماه برای ۱۰۰ محصول و ۱ گیگ بایت پهنای باند شروع می‌شود. ارزش افزوده توسط Volusion محاسبه نمی‌گردد.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.