مرکز تماس: 66381314
مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

سئو کلاه سفید چیست؟

چهارشنبه 08 فروردین 1397

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

سئو کلاه سفید یکی از انواع سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو کلاه سفید به مجموعه ای از روش ها، تکنیک ها و عملکردهای متخصصان سئو گفته می شود که در راستای بهبود نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. سئو کلاه سفید بهترین و بی ضرر ترین شیوه سئو است. این روش سئو، در طولانی مدت نتایج خوبی دارد. در سئو کلاه سفید حتما بایستی تمام دستورات و قوانین موتور جستجو گوگل رعایت شود تا این شیوه تاثیرگذار باشد.

تکنیک های سئو کلاه سفید

تولید محتوای باکیفیت و استاندارد

محتوای با کیفیت و منحصر به فرد یکی از عوامل موثر در رتبه بندی گوگل می باشد. محتوای هر صفحه باید به اندازه ای باشد که کاربر از مطالعه آن خسته نشود. البته محتوای خیلی کوتاه (کمتر از 300 کلمه) برای موتور جستجوی گوگل جذاب نیست و محتواهای نسبتا طولانی (1000 کلمه ای) از جایگاه بهتری نزد گوگل برخوردار هستند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا، مورد پسند گوگل نیست و باید به غلظت و میزان استفاده از کلمات کلیدی در محتوا دقت کرد. بهتر است برای جذابیت ببشتر مطالب از تصاویر در محتوا استفاده شود تا چشم کاربران با دیدن محتوای متنی و یکنواخت خسته نشود. با در نظر گرفتن نکات لازم در تولید محتوای جذاب و کاربرپسند، می توان مدت زمان حضور کاربران در سایت را افزایش داد. لینک دهی مناسب به دیگر صفحات داخلی سایت، باعث می شود تعداد صفحات بیشتری از سایت مورد بازدید قرار بگیرد و کاربران زمان بیشتری در سایت به مطالعه مطالب بپردازند.

استفاده درست از تگ ها و متا تگ ها و کلمات کلیدی

در هر محتوا بایستی تگ های h1 تا h6 به درستی به کار گرفته شود و از کلمات کلیدی در عناوین مهم استفاده شود. تگ Alt برای بهینه سازی تصاویر و معرفی آن ها به موتور جستجوی گوگل ضروری است. متا تگ توضیحات (Meta description tag) نیز باید شامل کلمات کلیدی و مهم محتوا باشد، محتوای کلی صفحه را به کاربر ارائه کند و آنقدر ترغیب کننده باشد که کاربر روی لینک محتوا کلیک کند و وارد صفحه سایت شود. تگ عنوان (Title tag) نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی کلمه کلیدی موردنظر در آن به کار رفته باشد تا در نتایج جستجو گوگل نمایش داده شود.

به اشتراک گذاشتن محتوای سایت در شبکه های اجتماعی معتبر

اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی معتبری همچون گوگل پلاس، فیس بوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و... باعث افزایش ترافیک سایت و بهبود سئو سایت می شود. گوگل توجه ویژه ای به این شبکه های اجتماعی دارد و این شبکه ها نزد گوگل از اعتبار زیادی برخوردار هستند.

سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت نیز از عوامل موثر در سئو سایت است. کاربران مدت زمان زیادی را برای لود شدن سایت منتظر نمی مانند. آن ها تمایل دارند در کمتر از سه ثانیه سایت بالا بیاید و آن ها به محتوای مورد نظرشان دسترسی یابند. اگر چنین نباشد، آن ها سایت را بلافاصله ترک خواهند کرد زیرا قطعا مشابه مطالب این سایت را در سایر سایت ها نیز می یابند. با استفاده از ابزار جی تی متریکس می توان سرعت سایت را مورد بررسی قرار داد و راهکارهای آن برای افزایش و بهبود سرعت سایت را به کار گرفت. خود گوگل هم ابزاری را برای تست سرعت سایت ارائه کرده است(google page speed insights) که این سایت نیز اطلاعات خوبی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد.

ایجاد بک لینک های طبیعی

یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که سایتی یک لینک از سایت دیگر را در یکی از صفحات خود قرار دهد. منظور از بک لینک طبیعی این است که کاربران به طور طبیعی به یک سایت لینک بدهند. این زمانی رخ می دهد که محتوای سایت باکیفیت باشد و سایت از لحاظ کاربری و گرافیک به صورت مناسب طراحی شده باشد.

ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

ثبت کسب و کار در گوگل (Google My Business) بر روی سئو کلاه سفید سایت بسیار تاثیرگذار است. همچنین، ثبت کسب و کار در نقشه گوگل نیز باعث افزایش اطمینان کاربران سایت می شود. در حال حاضر امکان ثبت کسب و کار در گوگل به صورت رسمی وجود ندارد و ایران در این مورد تحریم است.

استاندارد های ساختاری گوگل (ریچ اسنیپت)

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) یا ساختار استاندارد گوگل، به درک راحت تر و سریع تر یک صفحه برای موتورهای جستجو کمک می کند. با رعایت این استانداردها، وب سایت ها از رتبه بهتری در موتورهای جستجو برخوردار می شوند. استاندارد های گوگل به صورت مجموعه کدهای اچ تی ام ال در ساختار کدنویسی سایت پنهان می شوند و سایت را به موتورهای جستجو معرفی می کنند.

طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا)

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری استفاده از تلفن های همراه گسترش یافته است. سایت هایی که نسخه سایت بهینه سازی شده برای تلفن همراه را ندارند، به سختی می توانند در گوگل رتبه خوبی کسب کنند. اکثر بازدیدکنندگان سایت ها از طریق تلفن های همراه یا تبلت ها به سایت ها مراجعه می کنند؛ بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا) برای همه کسب و کارهای اینترنتی ضروری است.

طراحی تجربه کاربری (UX) خوب برای سایت

سایت هایی که دارای تجربه کاربری(UX) مناسب هستند، برای کاربران سایت جذاب ترند. در نتیجه کاربران از ماندن در سایت و خواندن مطالب لذت می برند. همین موضوع به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک می کند.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

برچسب‌ها