ایزی وب شبکه دانش بلاگ راهکارهای مختلف افزایش فروش اینترنتی
Skip Navigation Links.

راهکارهای مختلف افزایش فروش اینترنتی

یکشنبه، 18 شهریور 1403

راهکارهای مختلف افزایش فروش اینترنتی

 بهبود مداوم فروش اینترنتی برای تمامی کسب‌وکارهای آنلاین بسیار مهم است. هنگامی که یک فروشگاه اینترنتی اصولی و درست را راه‌اندازی می‌کنید، طبیعتاً کاربران و مشتریان بیشتری جذب وب‌سایت می‌شوند و اطلاعات شما نیز درباره آنها افزایش می‌یابد؛بنابراین می‌توانید راه‌های جدیدی را برای تبدیل سرنخ‌ها پیدا کنید.

ایزی وب یکی از بهترین شرکت‌های خدمات طراحی وب‌سایت شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.

راهکارهای افزایش فروش اینترنتی سایت فروشگاهی

افزایش فروش اینترنتی (Increase Online Sales) هدف اصلی تمام فروشگاه‌های آنلاین است و در حال حاضر روش‌ها، تکنیک‌ها، اصول بازاریابی و فروش اینترنتی زیادی برای فروش بیشتر محصولات وجود دارد؛ اما انتخاب بهترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین (Online Marketing Strategies) کار چالش برانگیزی است؛ زیرا شما به عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین حق دارید مطمئن شوید که کدام یک از این روش‌ها در حالی که هزینه‌های کمتری دارد، برایتان مناسب‌تر است و در زمان کوتاه‌تری درست به هدف می‌زند. اولیتن گام دز این مسیر طراحی سایت فروشگاهی است.

مطمئناً هر روشی برای فروش هر محصولی به صورت آنلاین منطقی نیست به این دلیل که فروش برخی از محصولات و خدمات برای شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند و برای فروش اینترنتی کارآمد نیستند. حال‌آنکه سئو سازی وب‌سایت برای جذب مشتریان بیشتر و بهبود نرخ تبدیل (Improve Conversion Rate) بسیار کارآمد است.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سئو سایت

کسب رتبه‌های نخست گوگل برای وب‌سایت نه تنها باعث ایجاد ترافیک عالی می‌شود؛ بلکه شما برای هر بازدید از سایت هزینه‌ای را متحمل نمی‌شوید و برایتان رایگان می‌افتد. برای این کار باید به آژانس‌های طراحی و سئوی سایت مراجعه کنید و هزینه‌ای را هم بپردازید؛ اما از نگاه یک سرمایه‌گذار هوشمند واقعاً سرمایه‌گذاری سودآوری را انجام می‌دهید؛ چون به ازای هر کلیک (PPC) و Google Ads فروش اینترنتی خود را تقویت می‌کنید. مزیت اصلی سئو سایت این است که تعداد زیادی ترافیک و فروش آنلاین را با کمترین هزینه‌های بازاریابی به دست می‌آورید.

بهینه‌سازی سایت برای فروش (Site Optimization for Sales) با استفاده از کلمات و عبارات کلیدی که مردم در گوگل جستجو می‌کنند، انجام می‌شود. یعنی شما مستقیماً به کاربران در سایت خود پاسخ می‌دهید. هرچقدر که این کلمات و عبارات بهتر و درست‌تر استفاده شوند، وب‌سایت نیز در SERP ها رتبه بالاتری را به دست می‌آورد و در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد.

وقتی وب‌سایت به لحاظ بازاریابی محتوا (Content Marketing) دائماً و مرتباً به‌روزرسانی می‌شود، تجربه کاربری مطلوبی هم بهبود می‌یابد؛ زیرا بازدیدکنندگان محتوای ارزشمند، مختصر، مفید و کاربردی را در سایت شما می‌بینند و پاسخ درست را دریافت می‌کنند. در نتیجه اعتماد آنها نیز به مراتب افزایش می‌یابد.

برگزاری کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

امروزه با وجود تعداد زیادی از راهکارهای افزایش فروش (Sales Boosting Strategies) مثل تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) همچنان پر قدرت و پیشرو برای بازگشت سرمایه (ROI) است.

ROI یا بازگشت سرمایه، اثربخشی وب‌سایت را برای کسب درآمد در مقایسه با منابع صرف شده می‌سنجد و در تولید سرنخ برای یک سایت فروشگاهی و سایر بیزینس‌های آنلاین، اثربخشی تلاش‌های شما را نشان می‌دهد و تصمیمات را در مورد ارزش طول عمر مشتری آگاه می‌کند.

بر اساس گزارش Campaign Monitor 59 درصد از کارشناسان بازاریابی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را از بازاریابی ایمیلی دریافت می‌کنند.

بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است و با اجازه گرفتن از سوی کاربران اطلاعات، رویدادها، اخبار، جشنواره‌ها، تخفیفات، پیشنهادات یا هر چیزی که در رابطه خرید و فروش آنلاین است را در قالب ایمیل برای کاربران ارسال می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ از آن جهت بسیار اهمیت دارد که با ارائه محتوای جذاب به کاربران اعتماد آنها را افزایش می‌دهد و در نتیجه نرخ تبدیل هم بالا می‌رود.

طبق آمار Statista، در سال ۲۰۲۴، روزانه ۳۶۱.۶ میلیارد ایمیل در سراسر جهان رد و بدل می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان چنین فرصت عالی را نادیده گرفت.

 

 از انواع رایج کمپین‌های ایمیل مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 1- ایمیل‌های اطلاع رسانی مثل ایمیل محتوای جدید و ایمیل به‌روزرسانی محصول.

 2- خبرنامه ایمیلی.

 3- ایمیل‌های تأیید.

 ۴- ایمیل‌های استقبال یا خوش آمد گویی.

 ۵- ایمیل‌های دعوت نامه برای رویدادها، سمینارها و غیره.

 6- ایمیل‌های اختصاصی.

 7- ایمیل‌های بازاریابی مشترک.

 8- ایمیل‌های مربوط به کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی.

 9- ایمیل‌های قدردانی.

تعامل با مشتریان و ارائه خدمات مشتری

تعامل با مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت به آنها خیلی مهم و حیاتی است. اینکه بتوانید در طراحی سایت فروشگاهی خود امکانات، ابزارها و افزونه‌ها یا راه‌های ارتباطی با کاربران مانند چت‌بات، فرم‌های تماس، سیستم گفتگوی آنلاین و حتی ادغام CRM با وب‌سایت را به درستی پیاده کنید، تعامل کاربران نیز بیشتر می‌شود و به این ترتیب راه اعتماد سازی و اعتبارسازی به راحتی هموار خواهد شد.

در حقیقت اگر بتوانید به تمامی سوالات و مشکلات مشتریان به خوبی پاسخ دهید و کیفیت پشتیبانی و خدمات خود را در بالاترین سطح ممکن به آنها ارائه کنید، مشتریان و بازدیدکنندگان جدیدتر و بیشتری را به سوی خود می‌کشانید و کاربران دلگرم‌تر و وفادارتر می‌شوند. بدین گونه فروش اینترنتی وب‌سایت شما نیز به طور باورنکردنی زیادتر می‌شود.

کاهش ریسک خرید برای کاربران از فروشګاه اینترنتی

اعتماد سازی یکی از مهم‌ترین اصول افزایش فروش آنلاین است و برای رسیدن به این هدف می‌توانید ریسک خرید از فروشگاه خود را برای کاربران با روش‌های مختلف به حداقل برسانید. کاهش خرید ریسک مشتریان تضمین می‌کند که کاربران به وب‌سایت وفادار می‌مانند؛ بنابراین خرید اینترنتی خود را تکرار می‌کنند. روش‌های کاهش ریسک خرید به شرح زیر است:

-   درج مشخصات ارتباطی فروشگاه.

-   ارسال رایگان محصولات و کالاها.

-   تحویل سریع و امن.

-   ضمانت بازگشت وجه.

-   حفظ امنیت تراکنش‌های مالی و پرداخت‌ها.

-   امکان مرجوعی کالا.

استفاده از راه‌های افزایش ترافیک سایت (Ways to Increase Website Traffic)

جذب سرنخ‌های فروش و ترافیک مهم‌ترین دغدغه کارشناسان بازاریابی است در واقع اکثریت آنها معتقدند که بزرگ‌ترین چالش ایجاد ترافیک و سرنخ‌ها در وب‌سایت است.

ترافیک وب‌سایت یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مشتری آنلاین (Ways to Attract Online Customers) است و به عنوان صاحب فروشگاه آنلاین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

 از راه‌های مختلف افزایش نرخ ترافیک سایت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- به‌کارگیری استراتژی‌های محتوای فروش (Sales Content Strategies) ترافیک خوبی هم نصیب سایت می‌کند.

اگر بتوانید یک وبلاگ تجاری با محتوای ارزشمند، آموزنده و مفید بسازید و آن را در سایت منتشر کنید به هدف خود می‌رسید.  آمار زیر  تأثیر چشمگیر داشتن وبلاگ برای سایت‌ها را به خوبی بیان می‌کند.

کسب‌وکارهایی که وبلاگ تجاری دارند ۹۷ درصد لینک بیشتری به سایت خود می‌گیرند و ۵۵ درصد بازدیدکننده بیشتری دارند و از همه مهم‌تر اینکه ۱۳ برابر بیشتر ROI مثبت ایجاد می‌کنند.

2-    از تصاویر با کیفیت و شفاف در طراحی وب‌سایت خود استفاده کنید.

3-    فیلم‌ها و ویدئوهای معرفی محصول، روش‌های استفاده از محصولات و غیره بخشی از تبلیغات آنلاین مؤثر (Effective Online Advertising) به شمار می‌روند؛ بنابراین با توجه به حوزه فعالیت خود از فیلم‌های تبلیغاتی، آموزشی، مهیج و سرگرم‌کننده در وب‌سایت خود استفاده کنید.

4-    سرعت  وب‌سایت را افزایش دهید.

5-    از نشانه گذاری طرح‌واره (schema) استفاده کنید.

پیاده‌سازی طرح‌واره لزوماً ترافیک وب‌سایت را به تنهایی افزایش نمی‌دهد، اما پیدا کردن و فهرست‌بندی صفحات آن را برای ربات‌های موتور جستجو آسان‌تر می‌کند و نرخ کلیک را بهبود می‌بخشد.

6-    تبلیغ محتوا درباره برند، محصولات و خدمات و به طور کلی معرفی کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و غیره یکی از بهترین روش‌های فروش در فضای آنلاین (Selling Methods in Online Space) به شمار می‌رود.

7-    اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را در سایت از یاد نبرید.

افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند محتوای صفحه را سریعاً در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

8- از دایرکتوری مشاغل یا Business Directory برای جذب ترافیک استفاده کنید.

این بانک‌های اطلاعاتی فهرستی از مشاغل و کسب‌وکارهای گوناگون را به همراه اطلاعات، مشخصات و جزئیات دقیق بر حسب یک‌سری ویژگی‌های مشترک مثل حروف الفبا لوکیشن، حوزه فعالیت و غیره طبقه بندی می‌کند.

9- برگزاری وبینار، انجمن‌های آنلاین، کنفرانس‌ها و شرکت در آنها بخش کوچکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Strategies به شمار می‌روند و بسیار تاثیر گذارند.

10-  ابزارهای CRO یکی دیگر از مناسب‌ترین و مفیدترین نکات فروش اینترنتی (Online Sales Tips) برای افزایش فروش آنلاین به شمار می‌روند؛ چون این ابزارها راه حل‌های سریع و مقرون به صرفه را برای افزایش عملکرد کمپین‌های بازاریابی و افزایش فروش آنلاین ارائه می‌دهند:

-          OptiMonk

-          HubSpot

-         VWO

-          Optimizely

-         Sumo

 

بهینه‌سازی نسخه موبایل وب‌سایت

امروزه بیشتر مشتریان و کاربران از موبایل برای انجام کارهای آنلاین به ویژه خریدهای اینترنتی خود استفاده می‌کنند به همین دلیل اگر می‌خواهید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید مطمئن شوید که وب‌سایت برای موبایل و سایر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها بهینه شده باشد. برای بهینه‌سازی تجربه کاربری (Optimizing User Experience) در موبایل نکات زیر مد نظر قرار دهید:

—   فرایندهای پرداخت را ساده‌سازی کنید.

انواع روش پرداخت الکترونیک موبایلی را در نظر بگیرید:

  ۱- پرداخت با NFC

 2- پرداخت با رمزینه

 ۳- پرداخت با شماره تلفن همراه

 - استفاده از درگاه‌های پرداخت  انلاین

 - استفاده از بانک‌های اینترنتی

 - استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت  انلاین

 ۴- پرداخت با پیامک

 ۵- پرداخت با بسته‌های داده

 ۶- پرداخت با کیف پول الکترونیک

—   زمان بارگذاری صفحات را کاهش دهید.

—   ناوبری ساده و شهودی را طراحی کنید.

—   مطمئن شوید که کاربران می‌توانند به راحتی به سبد خرید خود بازگردند، حتی اگر این کار را در دستگاه دیگری انجام دهند.

طراحی وب‌سایت مدرن، سطح بالا و حرفه‌ای

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین (Online Marketing Strategies) طراحی وب‌سایت با توجه به آخرین ترندهای برتر روز است.

آمارهای برگرفته از Acquisio بیان می‌کند که  ۹۳ درصد مصرف‌کنندگان از ظاهر وب‌سایت به عنوان یک عامل کلیدی تصمیم گیری در خرید یا عدم خرید محصول یا خدمات استفاده می‌کنند.

۴۲ درصد از مصرف‌کنندگان یک کسب‌وکار آنلاین را فقط بر اساس کیفیت طراحی قضاوت می‌کنند.

وب‌سایت‌های قدیمی به لحاظ ظاهری و کیفیت محتوا ضعیف عمل می‌کنند. به این معنی که در تضاد مستقیم با روش‌های جذب مشتری آنلاین (Ways to Attract Online Customers) و اصول بازاریابی و فروش اینترنتی پیش می‌روند و نرخ پرش را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید اعتماد بیشتری در کاربران ایجاد کنید توصیه می‌کنیم بر روی خدمات طراحی و توسعه وب‌سایت سرمایه‌گذاری کنید تا سایت خود را در حالت ایده آل و فراتر از اوج نگه دارید.

روش‌های فروش در فضای آنلاین (Selling Methods in Online Space)

راه‌های جدید و مناسبی برای افزایش فروش اینترنتی (Increase Online Sales) وجود دارد که می‌توانید با توجه به اهداف و نیازهای خرید و فروش آنلاین وب‌سایت خود مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید:

1. در سایت خود کوپن/کد تخفیف ارائه کنید.

2. نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید.

3. از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک استفاده کنید.

4. فرایند پرداخت را ساده کنید.

5. پاداش‌ها و پیشنهادهای ویژه را فراموش نکنید.

6. هر چند وقت یکبار جشنواره و قرعه‌کشی جذاب را در سایت اجرا کنید.

7. محصولات پرفروش خود را تبلیغ کنید.

8. کمپین‌های فصلی و رویدادهای فروش با تخفیف را به مناسبت‌های مختلف مثل عید نوروز یا شب یلدا و غیره برگزار کنید.

9. برای مشتریان و کاربرانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند، تخفیف‌های ویژه بگذارید.

10.     سیستم‌های نظرسنجی پس از خرید را برای مشتریان خود راه‌اندازی کنید.

11.       جدیدترین محصولات و خدمات را برای مشتریان فعلی خود معرفی و تبلیغ کنید.

 

ایجاد حس فوریت برای افزایش فروش آنلاین

ایجاد حس فوریت و فروش با زمان محدود یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش (Sales Boosting Strategies) است و با استفاده از ایجاد حس اضطرار یا از دست دادن یک فرصت عالی می‌توانید فروش اینترنتی لباس، کتاب، دارو و حتی مواد غذایی را چندین برابر بیشتر کنید. در اجرای کمپین فوق برای محصولات و خدمات به نکات زیر توجه کنید:

 ۱- مهلت یا مدت زمانی محدودی را تعیین کنید.

 ۲- ارزش محصول/خدمات را برجسته‌سازی کنید.

 ۳- احساس ترس از دست دادن یا FOMO را با بیان تعداد محدود به وجود آورید.

 ۴- برای فروش بیشتر از رنگ‌های گرم در تبلیغات و معرفی محصول استفاده کنید.

 ۵- خرید محصولات را تا حد ممکن برای کاربران ساده‌سازی کنید و موانع را از سر راه آنها بردارید.

 6- از فراخوان‌های اقدام به عمل (CTA) قدرتمند مثل (روزهای پایانی) استفاده کنید.

 7- کلمات و عباراتی که احساس فوریت را ایجاد می‌کنند مثل آخرین شانس یا روزهای پایانی و غیره را به کار ببرید.

 

صداقت بهترین سیاست است!

از مهم‌ترین و اصولی‌ترین استراتژی‌های فروش آنلاین (Online Sales Strategies) صادق بودن با کاربران، مخاطبان و مشتریان درباره محصولات و خدمات است.

سیاست به‌کاربردن صداقت از لحظه‌ای که ایده فروشگاه اینترنتی را در سر دارید تا راه‌اندازی سایت و پشتیبانی و بازاریابی و غیره اعتماد مشتریان را به راحتی جلب می‌کند.

کوچک‌ترین خدعه‌ها از جلوی چشم مردم پوشیده نمی‌ماند. اگر با صداقت فکر کنید، حرف بزنید و رفتار کنید مردم در مورد اینکه چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می‌کنید به شما اعتماد می‌کنند؛ بنابراین صریح و قابل دسترس باشید و به سؤالات مردم با صداقت کامل پاسخ دهید. خودت باش تا بقیه تو را دنبال کنند.

در خاتمه ایزی وب توصیه می‌کند اگر می‌خواهید از به‌روزترین تکنیک‌های فروش اینترنتی (Online Sales Techniques) برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید، حتماً از یک شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ معتبر و با سابقه مشاوره بگیرید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.