ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست

دوشنبه 04 آذر 1398

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یک روش اصولی برای ایجاد وفاداری مشتریان به یک کسب و کار بوده و عاملی مهم در فروش محصولات و خدمات به‌حساب می‌آید. شما از طریق ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می‌توانید مشتریان و یا کاربران سایت خود را همیشه درکنار خود داشته باشید.

در این مدل از بازاریابی دیجیتال شما ابتدا باید ایمیل کاربران سایت خود را بصورت هوشمند دریافت کنید، سپس از طریق ابزارهای ایمیل مارکتینگ و سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه، برای آنها ایمیل‌های هدفمند ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ به اصطلاح همانند شمشیر دو لبه است. اگر آن را درست و اصولی انجام دهید، مشتریان شما بیشتر و وفادارتر خواهند شد و فروش شما طبیعتا افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین از طرف دیگر در صورت ارسال ایمیل‌های متوالی و بی‌ارزش می‌توانید مشتریان را از دست داده و همچنین به اعتبار برند خود لطمه وارد کنید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ به روایت آمار

7 آمار جهانی جذاب در خصوص ایمیل مارکتینگ

  1. 59% از بازاریاب ها می گویند ایمیل ، بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ با بازگشت سرمایه بالا است.
  2. به ازای یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ ، ۴۴ دلار به شما بر می گردد.
  3. ۷۲% از مردم تمایل دارند پیشنهادات ویژه و تخفیف ها را از طریق ایمیل دریافت کنند.
  4. ۷۰% از بازاریاب ها می گویند اولین برنامه آتی آنها برای کسب و کارهای B2B افزایش کیفیت در محتوایایمیل مارکتینگ است.
  5. استفاده از ویدئو در متن ایمیل بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد نرخ کلیک را افزایش می دهد.
  6. ۶۴ درصد از مشتریان اصلی، ایمیل خود را از طریق موبایل هایشان چک می کنند.
  7. ۷۰ درصد از مردم تحت تاثیر ایمیل های تبلیغاتی تصمیم به خرید تلفن همراه می گیرند.

3 تاثیر ایمیل مارکتینگ در سئو سایت

  1. ایمیلمارکتینگ باعث افزایش ترافیک لحظه ای سایت می شود. با افزایش ترافیک، رتبه سایت و سئو آن بسیار بهتر می شود.
  2. ایمیل مارکتینگ باعث افزایش اعتبار دامنه (DA) و اعتبار صفحات(PA) می شود.
  3. ایمیل مارکتینگ، میزان تعامل کاربران با سایت و محتواهای سایت را افزایش می دهد. موتور جستجوی گوگل روی تعامل کاربران با سایت بسیار تاکید می کند و برای سایتهایی که میزان تعامل کاربران بالا است، امتیاز ویژه ای قائل می شود.
ایمیل مارکتینگ و نرخ بازگشت سرمایه یا ROI

اهمیت ایمیل مارکتینگ در چیست؟

بازاریابی ایمیلی با هدف قرار دادنِ مشتری بالقوه یا بالفعل از طریق پست الکترونیکی گفته می‌شود. اغلب با به‌کارگیری داده کاوی (Data Mining) می‌توان از بازاریابی ایمیلی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری استفاده کرد. به طور کلی ایمیل مارکتینگ، فرم تکامل یافته و دیجیتال مارکتینگی شیوه سنتی بازاریابی پُستی است.

بازگشت سرمایه (ROI)

به زبان ساده (Return On Investment) ROI یعنی چه مقدار پول به ازای هر ريالی که یک شرکت خرج می‌کند به جیب آن شرکت باز می‌گردد. بازگشت سرمایه‌ی ایمیل مارکتینگ را می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد و ثابت شده است اگر بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، این بازگشت سرمایه بسیار بالا خواهد بود. در سال‌های اخیر Email Marketing به عنوان مؤثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین شناخته شده است.

ارزان و سریع

ایمیل مارکتینگ به طور قابل توجهی نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی ارزان‌تر و سریع‌تر است. در ساده‌ترین حالتِ ایمیل مارکتینگ، به یک لیست و یک آدرس ایمیل نیاز است.

انعطاف پذیری بالا

ایمیل مارکتینگ هیچ محدودیتی ندارد.شما می‌توانید هر نوع محتوایی را شامل: متن، عکس، ویدئو، پادکست، فایل و لینک را ضمیمه ایمیل کرده و کمپین Email Marketing خود را اجرا کنید.

تحلیل رفتار گیرنده ایمیل

با پیشرفت تکنولوژی، فراهم کنندگان سرویس‌های ایمیل (ESPs) به راحتی می‌توانند اطلاعاتی در مورد رفتار گیرنده‎ی ایمیل به فرستنده بدهند. در نتیجه، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در حجم بالا Email Marketing انجام می‌دهند می‌توانند با خرید این سرویس‌ها از رفتار حجم کثیری از مصرف‌کنندگان نسبت به بازاریابی ایمیلی خود مطلع شده و از آن بهره گیرند

هدف‌گیری هدفمند مشتری

بازاریابان ایمیلی این امکان را دارند که پیغام هدف‌گیری شده و حتی پیام‌های شخصی‌سازی شده برای افراد مختلف بفرستند. به عنوان مثال اگر خانمی از یک برند پوشاک در گذشته خرید کرده باشد، بازاریاب با توجه به اینکه از علاقه آن خانم به آن برند پوشاک مطلع است، می‌تواند یک ایمیل حاوی بن خرید برای او بفرستد. این در حالی است که بیشتر کانال‌های بازاریابی، به صورت مکرر محتوای تبلیغاتی خود را به جامعه‌ای ارائه می‌کنند که درصد بالایی از آنها، هیچ علاقه‌ای به محصول پیشنهادی ندارند.

بستر آزمایش محتوا

از ایمیل مارکتینگ می‌توان به عنوان یک روش مقرونبه‌صرفه برای تست محتواهای مختلف (A/B Testing) استفاده کرد و از داده‌ی تست شده از طریق ایمیل مارکتینگ در کانال‌های دیگر بازاریابی بهره برد.

ضرورت ایمیل

برای ثبت نام و وارد شدن به هر شبکه اجتماعی به یک آدرس ایمیل نیاز است این حقیقت را در ذهن شما نمایان نمی‌سازد که حتی در همین لحظه هم به ازای هر فرد حداقل یک آدرس ایمیل وجود دارد! مردم حتی در شلوغ‌ترین روزها که وقت سر زدن به شبکه‌های اجتماعی خود را هم ندارند ایمیل خود را چک می‌کنند، پس می‌توان گفت ایمیل مارکتینگ از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند مؤثرتر باشد، البته به شرط استفاده صحیح!

ارتباط موضوعی

قابلیت Opt-In کردن ایمیل (کاربران با مشترک شدن یا Subscribe در یک سرویس انتخاب می‌کنند که روی موضوعات مورد علاقه خود ایمیل دریافت کنند) به بازاریابان ایمیلی این امکان را داده است که پیغام مرتبط، شخصی‌سازی شده به کاربران علاقمند به یک موضوع بفرستند.

اجرای ایمیل مارکتینگ

نکات مهم در هنگام اجرای ایمیل مارکتینگ

ابتدا یک سیستم ایمیل مارکتینگ معتبر و حرفه ای انتخاب کنید. سیستم میلرلایت، ابزار خوبی برای ارسال ایمیل است و داخل ایران نیز پشتیبانی دارد. با کمک میلرلایت شما می توانید صفحه لندینگ پیج سایت خود را به صورت رایگان بسازید. هم چنین این سیستم به شما اجازه می دهد که برای هزار نفر از کاربران‌تان، به صورت رایگان ایمیل بفرستید.

انتخاب صحیح کلید واژه ها

از کلیدواژه های تخصصی کسب و کار خود در متن ایمیل استفاده کنید. تا ایمیل شما در صندوق اصلی (Inbox) قرار می گیرد. هم چنین با این کار، گوگل یا یاهو متوجه می شود که این ایمیل‌ها کاربردی هستند و کاربران از محتوای آنها استقبال می کنند.

انتخاب صحیح از تصاویر

بهتر است بیش از اندازه از تصاویر در ایمیل خود استفاده نکنید. استفاده از عکس، ممکن است باعث اسپم شدن ایمیل شما شود. همچنین بعضی مواقع، عکس‌های داخل ایمیل شما باز نمی شود و کاربر بخشی از محتوای ایمیل شما را از دست می دهد.

طراحی ریسپانسیو

ایمیل خود را به گونه ای طراحی کنید که در موبایل، تبلت و لپ تاپ نیز باز شود. به این موضوع، طراحی ریسپانسیو گفته می شود. طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش گرا، یکی از عوامل موفقیت در ایمیل مارکتینگ است؛ زیرا بسیاری از افراد، ایمیل خود را با گوشی موبایل‌شان چک می کنند. وقتی ایمیل خود را به صورت واکنش گرا طراحی می کنید، ایمیل شما در دستگاه های دیگر مانند موبایل و تبلت نیز به خوبی نمایش داده می شود و عناصر آن به هم نمی‌ریزد.

استفاده از دکمه های جذاب

داخل ایمیل خود، از دکمه های جذاب و Call to Action مناسب برای جذب مخاطب استفاده کنید. با این کار، نرخ کلیک (CTR) تبلیغات شما افزایش می‌یابد.

ایجاد صفحه لندینگ هدفمند

برای افزایش مخاطبان هدفمند لیست های ایمیل خود می‌توانید صفحه لندینگ پیج (صفحه فرود)مناسبی ایجاد کرده و جعبه اشتراک در خبرنامه ایمیلی خود را در آن قرار دهید. برای تسریع در افزایش مخاطبان می‌توانید برای صفحه لندینگ پیج خبرنامه تان از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

معرفی بهترین ابزارهای رایگان ایمیل مارکتینگ

MailChimp 

میل چیمپ یکی از ابزارهای محبوب برای مدیریت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ از جمله خبرنامه است. این ابزار بازاریابی ایمیلی رایگان به بازاریابان ایمیل این امکان را می‌دهد تا بالای 2000 مخاطب را ذخیره کنند و هر ماه به اندازه 14.000 ایمیل ارسال کنند. بنابراین به کمپین بازاریابی ایمیلی درست و بی‌نقص، ارسال ایمیل، ارتباط با خوانندگان، و جمع آوری آمارها کمک می‌کند. میل‌چیمپ دارای لیست گسترده‌ای از ویژگی‌ها از جمله جستجوگر موضوع، ردیاب تعاملات ایمیلی و سازنده لیست مخاطبان می‌باشد.

Cakemail

اگر مطمئن نیستید چگونه کمپین‌های بازریابی شما می‌گذرد، کیک‌میل همه چیزی که شما نیاز دارید. کار با آن ساده است ـ فقط یک قالب طراحی سفارشی را انتخاب کنید، پیام را بدان اضافه کنید و ایمیل‌ها را به مخاطبان خود ارسال کنید. ویژگی‌های متعدد آن مانند از بین برنده اسپم، تقسیم کردن تست A/B و با داشتن ابزارهای آنالیز کمپین به شما کمک می‌کند تا کمپین خود را به طور مؤثر مدیریت کنید.

Mailjet

میل‌جت ابزاری است که با اپلیکیشن یا برنامه شما برای ارسال ایمیل‌ها ادغام می‌شود و نیز دارای یک سرویس ایمیل تراکنشی است. میل‌جت مانند میل چیمپ و کیک‌میل دارای یک رابط برای ایجاد و بهینه‌سازی ایمیل‌هاست. همچنین یک سرور SMTP (پروتکلی برای ارسال و انتقال ایمیل) و مجموعه‌ای از APIهای REST را برای ادغام‌سازی خود با اپلیکیشن شما یا اجرای خود در سیستم اتوماسیون شما فراهم می‌کند. 

AWeber

AWeber به کسب و کارهای کوچک برای ایجاد و افزودن مخاطبان کمک می‌کند. همچنین این ابزار کمک می‌کند تا با مشترکین در زمان مناسب ارتباط و تعامل برقرار کنید. با این ابزار می‌توانید مخاطبان را وارد کنید، ایمیل‌ها را ایجاد کنید، پیش‌نویس ایمیل‌ها را قبل از ارسال ببینید و آن را به مشترکین خود ارسال کنید. علاوه بر این، Aweber ویژگی‌های بیشتری مانند پاسخ دهنده خودکار، گزینه‌های تقسیم‌بندی، گزارش‌ها و ادغام‌های مختلف را برای کمک به شما ارائه می‌کند.

Vertical Response

اگر دوست ندارید با HTML کار کنید، جادوگر ایمیل Vertical Response می‌تواند ایمیل‌هایی برای شما ایجاد کند. رابط ساده و مشخص آن به طراحی و ارسال ایمیل به مخاطبین شما کمک می‌کند. شما حتی می‌توانید کمپین‌ها را با Salesforce برای پروژه‌های ایمیل مارکتینگ پیشرفته ادغام کنید. همچنین آمارهای اشتراک‌گذاری ایمیل و اجتماع را فراهم می‌کند. 

Campayn

اگر نیاز به طراحی‌های ایمیل ریسپانسیو فوری دارید، Campayn دسترسی به قالب‌های متعدد را فراهم می‌کند. این ابزار لیست مخاطبین را از هر منبعی از جمله جی‌میل و یاهو وارد می‌کند. Campayn همچنین می‌تواند ایمیل‌ها را به صورت اتوماتیک ارسال کند و گزینه‌های به اشتراک گذاری اجتماعی قابل جاسازی را در دسترس قرار دهد. علاوه بر این، می‌تواند در تجزیه و تحلیل کمک کند تا کمپین شما موفق‌تر شود. 

FreshMail

اگر نیاز به قالب‌های ایمیل منحصر به فرد، خلاق و ساده دارید، فرش‌میل یک گزینه عالی است. می‌توانید از ویرایشگر بصری آن برای ایجاد ایمیل در طرح‌های مختلف استفاده کنید. همچنین ابزارهای متعددی مانند پاسخ ایمیل خودکار، بازبینی گر صندوق ورودی (inbox)، تستر A/B و غیره را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید موثر بودن دریافت‌های ایمیل خود را با استفاده از ردیابی ایمیل در لحظه پیگیری کنید. 

Sendicate

اگر باید کمپین‌های بازاریابی ایمیلی متعددی را راه‌اندازی کنید، Sendicate ابزار مناسبی برای شماست. شما با استفاده از آن می‌توانید یک سری از ایمیل‌ها را پیش‌نویس و ارسال یا برنامه‌ریزی کنید، مخاطبین خود را با فیلترهای جستجو بخش‌بندی کنید و با این ابزار کارهای ایمیل مارکتینگ بیشتری را با سرعت انجام دهید. همچنین این ابزار آمارهای لازم برای بهبود بازاریابی شما را فراهم می‌کند. 

SendinBlue

آیا نیاز به اپلیکیشنی وجود دارد که بتوان هم به طور مستقل و هم بتواند با برنامه‌های دیگر کار کند؟ SendinBlue یک ابزار عالی برای این کار است. شما می‌توانید قالبی را وارد کنید یا خبرنامه خود را طراحی کنید و آن را به مشترکین خود ارسال کنید. علاوه بر این، ابزارهای آن به شما کمک می‌کند تا مشترکین خود را افزایش داده و بخش‌بندی کنید و گزارشاتی را با جزئیات آنها برای درک عملکرد خود در دسترس خواهید داشت. 

Sendloop

می‌توانید ایمیل‌های موبایل دوستانه و جذابی را با استفاده از سازنده ایمیل Sendloop ایجاد و سپس ارسال کنید. استفاده از این سرویس بسیار آسان است و خوانندگان بریا دسترسی نیازی به هیچ گونه کمک فنی و یا دانش ندارند.  Sendloop وارد کردن ایمیل‌ها و مخاطبین شما را از پلتفرم‌های دیگر مانند جی‌میل و یاهو آسان می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا زمان‌بندی کنید و پیش‌نمایش ایمیل‌ها را مشاهده کنید و نیز امتیاز اسپم ایمیلی را قبل از ارسال آن ببینید که این امر منجر به نرخ تبدیل بهتر می‌شود.

Sign-Up.to

اگر نمی‌خواهید ابزارهای ایمیل مارکتینگ جدید و با ویژگی‌های بسیار زیاد را یاد بگیرید، Sign-Up.to یک اپلیکیشن ساده برای شروع کار به صورت سریع و فوری می‌باشد. این ابزار به صورت سلف سرویس و نیز خدمات ایمیل مارکتینگ مدیریت شده می‌باشد و در صورتی که منابع کافی برای راه انداختن بازاریابی توسط خودتان را ندارید، یک گزینه عالی است. استفاده از این پلتفرم آسان است و ابزارهایی مانند افزایش مشترکین، ایجاد ایمیل‌های ریسپانسیو (پاسخگو)، ارسال آنها و تجزیه و تحلیل کمپین‌ها را ارائه می‌دهد. 

Tinyletter

بer یک ابزار عالی است. اگر شما نیاز به هیچ گزارش یا سایر ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای کسب و کار خود ندارید، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند. از این رو، TinyLetter یک ابزار ایمیل مارکتینگ ساده بدون هیچ جنجال و سر و صدایی می‌باشد. 

Scope

Litmus Scope یک ابزار بررسی گر (inspector) است که کدهایی از ایمیل شما را بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا آنها برای هر پلتفرم برای رسیدن به بهترین نتیجه یا یک عملکرد دلخواه تنظیم کنید تا بتواند هر شخصی با هر وسیله‌ای از بهترین تجربه لذت ببرد. شما می‌توانید پیش‌نمایش ایمیل‌های خود را برای دسکتاپ و پلتفرم‌های موبایلی مرور کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تواند به هر کدام از کد ایمیل‌ها نگاه کنید تا یاد بگیرید که چگونه سایر بازاریابان آن را غیر فعال می‌کنند.

PutsMail

PutsMail برای ایجاد یک پیش‌نمایش از ایمیل شما قبل از اینکه به دست مخاطبین شما برسد، مفید است. به عبارت دیگر باید بدانید که چگونه ایمیل شما در صندوق ورودی (inbox) به نمایش در می‌آید. این ابزار رایگان به شما این امکان را می‌دهد که تستی عملی از کمپین انجام دهید. شما فقط باید HTML ایمیل، خط موضوع، آدرس گیرنده مورد نظر (تا 10 عدد) را وارد کنید تا یک پیش‌نمایش کاملا عملی از کمپین‌های خود مشاهده کنید. 

Visual Website Optimizer

ابزار Visual Website Optimizer با کمپین‌های ایمیل مارکتینگ از پیش طراحی شده کار می‌کند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا ظاهر بصری ایمیل خود را قبل از ارسال آن به خوانندگان خود تست کنید، هنگامی که شما ایمیلی عالی و باکیفیتی ایجاد کردید، وقت آن است که آن را برای هدف مورد نظر و از قبل تعیین شده خود به کار برید و بررسی کنید چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید. علاوه بر این، به شما بینشی در مورد خواسته‌ها و پاسخ‌های مخاطب هدف شما می‌دهد. همچنین این ابزار به شما انواع مختلفی از ابزارهای تست رایگان و پولی و مطالعات موردی برای بازاریابان را ارائه می‌دهد. 

IsValid.org

ابزار IsValid تست‌های آماری انجام شده برای آزمایشات A/B را اتوماتیک می‌کند. این بدان معناست که کمک می‌کند تا نتایج آزمایشات A/B کمپین‌های شما واضح و یا تشخیص داده شود. این ابزار ساده و خوب را برای متصور ساختن داده‌های خود استفاده کنید. به سادگی تعداد هر گروه آزمایشی و تعداد تبدیل‌ها (conversions) را برای هر آنچه که شما به عنوان عمل مورد نظر خود انتخاب کردید، وارد کنید و sValid در صورتی که آماده تصمیم‌گیری برای تست و بهبود درصد دقیق باشید، به شما خواهد گفت. شما می‌توانید از آن برای اندازه‌گیری نتایج آزمایش A/B کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. این ابزار کمک می‌کند تا نتایج تست کمپین‌های بازاریابی خود را بسنجید، کمیت آنها را تعیین کنید و توصیف کنید. 

Social Media Share Link Generator

Social Media Share Link Generator یک ابزار عالی و کوچک برای ایجاد لینک‌هایی جهت به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. انتخاب این ابزار باارزش است به این دلیل که شبکه‌های اجتماعی و تلاش‌های ایمیل را با هم ترکیب کرده و به شما کمک می‌کند تا اشتراک‌های شبکه اجتماعی به طور مستقیم از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ شما هدایت شود. این ابزار رایگان URLهایی را ایجاد می‌کند که می‌توانید در ایمیل مارکتینگ خود جاسازی و قرار دهید. 

HTML Formatter

این HTML Formatter رایگان یک ابزار عالی برای فرمت کد ایمیل شماست. HTML Formatter فاصله‌ها و تب‌هایی را بین تگ‌‌های محتوا نگه می‌دارد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا سطح کنگره‌ای برای فرمت‌بندی (قالب‌بندی) HTML انتخاب کنید و باعث خوانایی کد شما می‌شود. 

HTML Validator

HTML Validator ابزاری با استفاده آسان برای اعتبار سنجی کد ایمیل شماست. این ابزار انواع مختلفی از مشکلات در کد شما از جمله از دست رفتن تگ‌ها، IDهای تکراری، ویژگی‌های نامعتبر و غیره را گزارش می‌دهد. شما باید کد خود را اعتبارسنجی یا تأیید کنید زیرا کد نامعتبر ممکن است ایرادات و نواقصی را در مرورگرها مانند تجربه بد برای خوانندگان‌تان ایجاد کند. 

مهم نیست از کدام ابزار بازاریابی تصمیم می‌گیرید تا استفاده کنید، هوشمندانه است که هر چیزی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آنها برای شما بهترین کار را می‌کنند. به غیر از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، شما باید بهترین ابزار انتشار را در دسترس خود داشته باشید. 

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از انواع روش های بازاریابی اینترنتی است که در آن از پست الکترونیکی یا ایمیل به عنوان روشی برای برقراری ارتباط تجاری با مشتریان استفاده می شود. در حقیقت، ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی مستقیم است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات به مخاطبان ارائه می شود.

مزایای ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)

  • روشی مقرون به صرفه است و در زمان و هزینه های مادی صرفه جویی می شود.
  • اجرای بازاریابی ایمیلی بسیار آسان است.
  • یک روش موثر و هدفمند بازاریابی است.
  • بازاریابی ایمیلی قابل سنجش و قابل اندازه گیری است.
  • بازگشت سرمایه در این شیوه بالاست.
  • انعطاف پذیری بالا دارد.

مراحل طراحی ایمیل

1- عنوان : نوشتن عنوانی بسیار مختصر، مفید، مرتبط و بدون استفاده از کلماتی مانند سلام، روز به خیر و.. .

2- لوگو : قرار دادن لوگوی برند در بالای ایمیل

3- شماره تماس : قرار دادن شماره تماس درگوشه راست بالای ایمیل

4- زیر عنوان مناسب : نوشتن زیر عنوان مناسب جهت این که مخاطب از موضوع ایمیل اطلاع بیشتری پیدا کند.

5- شروع صحبت : مشخص نمودن هدف ارسال ایمیل به مخاطب

6- متن و تصویر : استفاده متناسب از متن و تصویر ؛ تعادل میان عکس و متن

7- اطلاعات تکمیلی مورد نیاز : نوشتن تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری

8- مناسب تلفن همراه : طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) ایمیل

9- دکمه لغو عضویت unsubscribe : قرار دادن دکمه لغو عضویت در انتهای ایمیل برای مخاطبان

10- سرور : طراحی ایمیل متناسب با همه سرور های ارائه دهنده سرویس ایمیل مانند یاهو، جیمیل، و...

ایمیل مارکتینگ چیست

انواع ایمیل

  • ارسال ایمیل‌ با هدف آگاهی بخشی یا Awareness
  • ارسال ایمیل جهت قرار گرفتن در فهرست مقایسه‌ها یا Consideration
  • ارسال ایمیل برای هدایت کردن مشتری به سمت تصمیم نهایی یا Conversion
  • ارسال ایمیل برای کسانی که هم‌اکنون از محصولات و خدمات ما استفاده می‌کنند یا Product Users
  • ارسال ایمیل با هدف افزایش وفاداری یا Loyalty Message

نکتات مهم در ایمیل مارکتینگ

1- به کسانی ایمیل بفرستید که می خواهند ایمیل های شما را دریافت کنند.

 اگر شما لیست ایمیلی با تعداد فعالیت پایین را دارید، از ارسال ایمیل به آن ها خودداری کنید. هر زمانی که شما به ایمیل های غیر فعال یا آنان که نمی خواهند ایمیل شما را بخوانند، ایمیل ارسال می کنید، به دامنۀ خود آسیب وارد می سازید و شانس تان را برای ارتباطات بهتر با مشتریان از دست می دهید.

2- قبل از فشردن کلید ارسال در هر ایمیل، ابتدای هدف خود را از این ارسال بدانید.

اگر هدفی برای ایمیل هایی که ارسال می کنید نداشته باشید، دریافت کنندگان نیز متوجه هدف شما از آن نخواهند شد.  به دریافت کنندگانتان اختیار و امکاناتی نظیر call to action بدهید؛ حال آنان راه های زیادی برای رسیدن به هدف شما دارند. رفتار هر یک گیرندگان متفاوت است، پس ایمیل هایتان را قابل انعطاف طراحی و ارسال کنید.

3- ایمیل ها را شخصی سازی و امتحان کنید.

شخصی سازی و بومی سازی ایمیل ها، حقیقتا جواب می دهند. برای مثال، اگر به سال 2014 برگردیم، به ایمیل هایی برخورد می کنیم که نام دریافت کننده را در بخش سوژه استفاده می کرده اند.

4- ایمیل ها را از یک اکانت شخصی سازی شده ارسال کنید.

هیچ گاه از ایمیل آدرس noreply برای ارسال استفاده نکنید. تعامل با مشتری را با شخصی سازی کردن آدرس ایمیلتان (دارای ایمیل آدرس صحیح در بخش from) تقویت کنید تا امکان پاسخگویی مشترکین به یک شخص واقعی وجود داشته باشد.

5- روزهای خاصی را برای ارسال ایمیل انتخاب کنید.

از ارسال ایمیل در روزهای وسط هفته جدا خودداری کنید. دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، روزهای محبوبی برای ارسال ایمیل هستند اما ممکن است کاربران انقدر ایمیل دریافت کرده باشند که ایمیل شما در میان آن ها به چشم نیاید. اگر می خواهید بالاترین ضریب باز شدن ایمیل های تان را داشته باشید، آن ها را در روزهایی مثل شنبه ها یا پنجشنبه ها ارسال کنید.

6- خودتان را با ایمیل آدرس هایی که توسط خودشان ثبت نام شده اند مشغول کنید نه آن هایی که خودتان وارد کرده اید.

زمانی که برای فردی که توسط خودش، ایمیلش را وارد سیستم شما نموده، ارسال می کنید، امکان خواندن آن به نسبت کسانی که به اجبار ایمیل شان را وارد لیستتان کرده اید بسیار بالا خواهد بود و بالعکس. این موضوع به این خاطر است که کسانی که خودشان، ایمیل شان را وارد لیست شما کرده اند، قصد اطلاع یافتن از آخرین اطلاعیه های شما را دارند و به همین دلیل فرم هایتان را تکمیل نموده اند.

و در نهایت، به هیچ عنوان، لیستِ ایمیل خریداری نکنید. با این کار تنها به اعتبار خودتان ضربه می زنید و برای کسانی که نمی خواهند ایمیلی از شما دریافت کنند، ایجاد مزاحمت می نمایید.

7- اگر افراد در حال غیرفعال کردن ایمیل هایتان هستند، زیاد نگران نباشید (البته هنوز!).

شما نمی توانید همیشه و در همه حال، همه را خوشحال نگه دارید. خوش شانس هستید که مشترکین، خودشان ایمیل های شما را غیر فعال می کنند. می توانست بدتر از این باشد و ایمیل های شما را در سیستم شان اسپم کنند. خیلی نگران نباشید اما اگر این تعداد بالا رفت و روند صعودی داشت، تلاش کنید علت آن را بفهمید. شاید گیرندگان مشتاق هستند ایمیل های کمتری از شما دریافت کنند.

در این مقاله مفید سعی کردیم یک راهنمای کامل از جزییات اجرای ایمیل مارکتینگ تهیه کنیم تا شما با استفاده از این راهنمای ایمیل مارکتینگ بتوانید یک کمپین صحیح و اصولی ایمیل مارکتینگی را پیاده سازی کنید.

به کارگیری روش ها و نکاتی که در ادامه، با عنوان راهنمای جامع ایمیل مارکتینگ مطرح شده است، میتواند موفقیت استراتژی ایمیل مارکتینگ شما را تضمین می کنند.

راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ

بخش بندی در ایمیل مارکتینگ

  • مخاطبان را بخش بندی کنید

بخش بندی یا گروه بندی ایمیل مشتریان مهمترین اقدام است. باید مخاطبانتان را بر اساس علاقه مندی ها، دموگرافی، محل کار، عنوان شغلی و… گروه بندی کنید.

ممکن است که مخاطبان شما در سطوح مختلفی از مشتریان قرار بگیرند. به این معنا که باید آن ها را بر اساس اطلاعات مختلفی از سطحی که در آن قرار دارند، تقسیم بندی کنید. گروهبندی یا بخش بندی باعث ثبات روند افزایش نرخ باز شدن ایمیل (open rate) و CTR می شود.

۳۹% از دیجیتال مارکتر ها از طریق بخش بندی به نرخ باز شدن ایمیل​ بهتری دست پیدا می کنند.

تهیه تقویم برای محتوا

  • تقویم کاری بسازید

جهت اطمینان از کارآمدی استراتژی ایمیل مارکتینگ تان، باید یک تقویم برنامه ریزی داشته باشید. تاریخ دقیق روزهایی را که می خواهید ایمیل ارسال کنید، مشخص کنید. مهم ترین روزهای آینده را در تقویم علامت بزنید، اهداف و اولویت های خود را تعیین و کل فرآیند را پیگیری کنید. به تقویم های بین المللی، ملی  و دینی هم توجه داشته باشید

با استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ است که می تواند این فرآیند را ساده کند. شما می توانید کمپین های ایمیلی خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنید و مطمئن شوید که آن ها در تاریخ و زمانی که تعیین می کنید ارسال خواهند شد. با استفاده از کمپین های اتوماتیک می توانید ایمیل ها و ایونت ها را به هم متصل کنید؛ به این معنا که کاربران زمانی که یک ایونت خاص را فعال کنند، این ایمیل اتوماتیک برای آن ها ارسال شود.

علاوه بر این، می توانید یک کمپین را طوری برنامه ریزی کنید که بر اساس رفتار کاربران، تنها برای گروه خاصی از آن ها ارسال شود.

  • شخصی سازی کنید

بر اساس نتایج چندن آمار معتبر ثابت شده است که ایمیل های شخصی سازی شده open rate بالاتری دارند. پس شخصی سازی موضوع ایمیل و خوش آمدگویی را شروع کنید.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های خود و زمانی را که احتمال باز شدن ایمیل های شما توسط دنبال کنندگانتان بیشتر است بررسی کنید. براساس علاقه مندی های مختلف، لیست های بخش بندی شده بسازید، پرسونای مخاطبان خود را با دقت ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند.

تمام محتوای ایمیل را از ابتدا تا انتها، سفارشی تولید کنید.

از تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم های جذب ایمیل، برای ایجاد تعاملات شخصی سازی شده استفاده کنید.

  • موضوع ایمیل جذابی تولید کنید

موضوع ایمیل می تواند اثر زیادی بر open rate  ایمیل هایتان داشته باشد. به نکات زیر توجه کنید:

  1. موضوع ایمیل خود را تا جای ممکن کوتاه نگه دارید.
  2. طول موضوع ایمیل، آن از ۵۰ کاراکتر بیشتر نشود. زیرا خوانایی خود را در گوشی های موبایل از دست می دهد.
  3. نام گیرندگان را به ایمیل تان اضافه کنید.
  4. از عباراتی که شرایط را اضطراری جلوه می دهند استفاده کنید. مثل: «فقط همین امروز» یا «پیشنهادهای لحظه آخری» و…
  5. به این فکر کنید که ایمیل های شما چه مزیت یا سودی برای گیرندگانتان دارند.

  • به طراحی و زیبایی ایمیل توجه کنید

  1. قالب، فونت و طرح های خود را با دقت انتخاب کنید.
  2. فونت های خیلی کوچک یا فونت هایی که خوانایی آن ها سخت است را انتخاب نکنید.
  3. از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید اما کنتراست را هم فراموش نکنید.
  4. از رنگ های متضاد برای برجسته و توجه مخاطبانتان استفاده کنید.
  •  Preheaderها را بشناسید

Preheader ها یا متن هایی که قبل از باز کردن ایمیل در کنار عنوان نشان داده می شوند، به افزایشopen rate کمک می کنند چراکه لیدهای شما در حال حاضر می دانند که با باز کردن ایمیل انتظار چه چیزی را دارند.

preheader ها به ویژه در گوشی های موبایل و اطلاعیه (notification) های کاربران دسکتاپ، مانند یک خلاصه کوتاه از پیام شما دیده می شوند، بنابراین باید در نوشتن آن دقت زیادی به خرج دهید. Preheaderها هم مانند عنوان باید کوتاه و جذاب باشند، بیشتر از ۶۰ کاراکتر نباشند.

مشاوره سئو و طراحی سایت
  • ازID با نام شخص برای ارسال استفاد کنید

پیام ها با آدرس های ایمیلی ارسال می شوند که بیشتر قابل اعتماد هستند. مخاطبین شما دوست ندارد که خبرها را به جای انسان از یک ربات بشنوند. بنابراین از ارسال ایمیل با آدرس های ایمیل عمومی مانند زیر marketing@yourcompany.com    و یا contact@yourcompany.com  خودداری کنید، با این کار پیام های شما به طور اشتباهی اسپم نخواهند شد.

  • از لوگو استفاده کنید

لوگو و برندی را که پشت ایمیل قرار دارد به مشتریان شما یادآوری می کند و حتی ممکن است از حذف شدن ایمیل های خبرنامه شما پیشگیری کند.

به یاد داشته باشید که آن را در بالاترین قسمت سمت چپ ایمیل خود قرار دهید، چرا که مطالعه اسکن و ردیابی چشم انسان نشان داده است که افراد به طور غریزی در این قسمت از کادر به دنبال لوگو می گردند.

  • محتوای متنی را کوتاه نگه دارید

خودتان را جای مشتریاناتان بگذارید. احتمالاً سرتان شلوغ است و اینباکس ایمیلتان هم پر از ایمیل های ناخواسته، بنابراین به یاد داشته باشید که ایمیل شما باید کوتاه و مختصر باشد. بعید نیست که ایمیل های طولانی توسط دنبال کنندگان ignor شوند یا اینکه به پوشه اسپم بروند، بنابراین سعی کنید که متن ایمیل های شما تا جای ممکن ساده و کوتاه باشد.

  • از کلمات جذاب استفاده کنید

مخاطبان خود را بررسی کنید و ببینید که چه کلماتی برای آن ها جذابیت بیشتری دارند؟ برای مثال این کلمات هم می توانند تا حدی مفید واقع شوند: عشق، رایگان، نتایج، جدید، پیشنهاد، فوری، بهینه و

استفاده از لینک به عکس و متن

  • به متن خود لینک اضافه کنید

لینک های خارجی می توانند فرصت تعامل با مخاطبین تان را افزایش دهند. متن ایمیل هایتان را به صفحات مختلف سایت خود لینک دهید و سعی کنید تا جای ممکن آن ها را جذاب تر کنید. اما در لینک دهی هم زیاده روی نکنید چراکه ممکن است توسط ISPها (ارائه دهنده خدمات اینترنت) به عنوان اسپم شناخته شوید.

  • کمی شوخ طبعی به ایمیل ها بیافزایید

شوخ طبعی در هر متنی، با خوانندگان یک ارتباط سریع شخصی برقرار می کند. سعی کنید به کمپین های خود کمی المان سرگرم کننده (بامزه) اضافه کنید. این نه تنها سرگرم کننده است بلکه ممکن است نرخ اشتراک گذاری ایمیل های شما را افزایش دهد.

البته این نکته فقط در شرکت ها و کسب و کارهایی قابل اجرا است که این لحن با لحن نوشته های آن ها متناسب است (Tone Of Voice شرکت خود را بررسی کنید.). در بعضی از بخش ها، یک ارتباط هوشمند امری ضروری است و ممکن است کسب و کار شما آن قدرها هم که فکر می کنید جایی برای شوخ طبعی نداشته باشد.

  • از تصاویر استفاده کنید

تصاویر به ایمیل های شما زندگی می دهند و ارزش ها و مفاهیم شرکت شما را تقویت می کنند. از قرار دادن تصاویر خیلی کوچک یا خیلی بزرگ در ایمیل ها خودداری کنید و از تعداد صحیحی از تصاویر استفاده کنید. تصاویر خیلی کم یا خیلی زیاد می توانند بر نتیجه قابلیت تحویل (deliverability) کلی شما اثرگذار باشد.

  • لینک دهی به تصاویر را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین المان های چک لیست ایمیل مارکتینگ، لینک کردن تصاویر است. درمورد تصاویر حرف بزنید،  ایمیل شما باید تعاملی باشد. یکی از روش هایی که برای تحقق این هدف می توانید از آن استفاده کنید، اضافه کردن لینک به تصاویر است. مطمئن شوید که به مخاطبان خود می گویید که تصاویر دارای لینک و قابل کلیک هستند و به آن ها نشان دهید که این تصاویر به کجا می روند. این یک استراتژی عالی برای افزایش CTR و ترافیک ارگانیک شما است.

  • به تصاویر، متن جایگزین اضافه کنید

امروزه بسیاری از نرم افزارهای ایمیلی و کاربران تصاویر ایمیل ها را بلاک می کنند. بنابراین بسیار مهم است که همیشه به تصاویر خود یک متن جاگزین اضافه کنید. در غیر این صورت این فقط یک دکمه خالی بدون توضیح در ایمیل شما خواهد بود.

  • از اقدام به عمل یا CTA  استفاده کنید

CTAها توجه مشتریان شما را جلب می کنند و از آن ها می خواهند که کارهایی را انجام دهند. استفاده از CTA در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، به ویژه در کمپین های ایمیل مارکتینگ و لندینگ پیج ها الزامی است.

از کلمات قدرتمند اما ساده استفاده کنید، با رنگ های متضاد کار کنید و مطمئن شوید که اطراف دکمه را به اندازه کافی خالی نگه داشته اید. به این ترتیب طرح شما واضح خواهد ماند.

  • به CTAها متن جایگزین اضافه کنید

همان قانونی که برای تصاویر اجرا کردیم باید باید برای CTAها هم انجام شود. وقتی که افراد و کاربران ایمیل تصاویر پیام های ایمیل مارکتینگ را بلاک می کنند، ممکن است با دکمه های CTA هم همین کار را انجام دهند. فراموش نکنید متن و اکشنی را باید به CTA ها اضافه کنید که با آن چه مشتریان شما می خواهند تناسب دارد.

شبکه های اجتماعی

  • دکمه های شبکه های اجتماعی فراموش نشود

ممکن است که لیدها و مشتریان شما هنوز حساب های شبکه های اجتماعی شما را نشانسند. یادتان باشد که به آن ها بگویید چطور می توانند اکانت های رسمی شما در شبکه های اجتماعی را پیدا کنند، به این ترتیب آن ها می توانند چیزهای بیشتری درباره برند شما بدانند. با آخرین اخبار به روز بمانید و طرفداران خود را اضافه کنید.

  • دکمه های اشتراک گذاری فراموش نشود

با اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، آگاهی برند و تعامل خود را افزایش دهید. در صورتی که نوعی از مزایا مانند مسابقات، تخفیف ها یا… را به مشتریان خود ارائه دهید، جذاب تر هم خواهد بود. به این ترتیب آن ها می توانند از پیشنهاد عبور کنند و پیام شما به مخاطبان بیشتری دست پیدا می کنند.

  • از شبکه های اجتماعی برای پروموت URLهای Opt-In استفاده کنید

از صفحات شبکه های اجتماعی خود برای پروموت کمپین های ایمیل مارکتینگ خود و جذب دنبال کنندگان بیشتر استفاده کنید. محتوای خبرنامه خود را در فیسبوک، توییتر یا… به اشتراک بگذارید و از طرفداران خود بپرسید که آیا در حال حاضر ایمیل های شما را دریافت می کنند یا نه، اگر نه که از آن ها بخواهید به لیست ایمیل شما بپیوندند.

  • در آخر هفته، ایمیل ارسال کنید

آخر هفته ها، سطح ایمیل هاچندان بزرگ نیست و افراد ممکن است زمان بیشتری برای مطالعه آن داشته باشند، بنابراین سعی کنید در کمپین های هدفمند آینده خود این مورد را در نظر بگیرید.

  • به مخاطبین جدید ظرف۲۴ ساعت، ایمیل ارسال کنید

از مزایای دنبال کنندگان جدید بهره مند شوید و تا ۲۴ ساعت بعد از اضافه شدن آن ها به لیست ایمیل شما، به آن ها ایمیل دهید. ممکن است نام برند شما در ذهن مشتریانتان باشد بنابراین از این فرصت برای ایجاد یک تأثیر خوب استفاده کنید و به آن ها نشان دهید که شما علاقمند به ساخت یک ارتباط قوی و معنا دار هستید.

تصاویری را انتخاب کنید که روی همه دیوایس ها خوب دیده می شوند و مطمئن شوید که اندازه CTA ها مناسب و کلیک کردن روی آن ها راحت است.

  • از sms مارکتینگ استفاده کنید​

از sms مارکتینگ برای بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید و یکپارچه سازی ایمیل مارکتینگ با استفاده از SMS روش خوبی است. شما می توانید با ارسال متن هایی برای هشدار درباره انواع مختلف ایمیل مانند: رویدادها، فروش، پروموشن، مسابقات و… شانس خود را برای دیده شدن توسط مخاطبانتان افزایش دهید.

  • امکان اشتراک گذاری با ایمیل را فعال کنید

در ایمیل خود یک CTA با مضمون «در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید» یا چیزی شبیه به این قرار دهید و به مخاطبان خود اجازه دهید که محتوای ایمیل شما را منتشر کنند. CTA را به یک قالب ایمیل پیش ساخته لینک و موضوع و بدنه محتوای آن را کامل کنید.

اگر یک تخفیف ویژه یا پیشنهاد قوی داشته باشید، این گزینه جذابیت بیشتری برای مخاطبان شما خواهد داشت. برای این که مشتریان خود را مجبور به اشتراک گذاری محتوای خود کنید، می توانید از روش های دیگری هم استفاده کنید.

مثلاً یک مسابقه طراحی کنید که در آن مخاطبان مجبور به اشتراک گذاری پیام شما با دوستان و همکارانشان باشند. این کار نه تنها باعث انتشار و توزیع پیام شما می شود بلکه آگاهی برند شما را نیز افزایش می دهد.

  • مطالعه و بررسی رقبا را فراموش نکنید

  1. در خبرنامه رقبای خود عضو شوید و ببینید که استراتژی تعاملی آن ها چیست.
  2. مزیت های رقابتی خود را پیدا کنید.
  3. استراتژی، نقاط ضعف و قوت رقبایتان را انالیز کنید.
  4. به محتوای ایمیل، بهینه سازی موبایل، فاصله زمانی اسال ایمیل رقبای خود را رصد کنید.
  • با کمپین سؤال پرسیدن شروع کنید

پرسیدن سؤالات در کمپین ایمیل مارکتینگ شما باعث می شود که یک دارایی عالی در استراتژی خود بشوید. این کار در پس زمینه معامله شما یک المان انسانی قرار می دهد و به شما اجازه می دهد که با مخاطبان خود تعامل عمیق تری برقرار کنید. از سؤالاتی استفاده کنید که نیاز به توضیح دارند و جواب آن ها بله و خیر نیست.

این به مشتریان شما انگیزه می دهد که در بحث شرکت کنند و شما باید به حرف زدن درباره مشتریان خود ادامه دهید.

  • قبل از ارسال، تست ایمیل انجام شود

بعد از اینکه کمپین ایمیل شما آماده شد، به یاد بیاورید که قبل از ارسال به مخاطبان خود، آن را تست کنید. گاهی اوقات ممکن است ایمیل شما همان طوری که راحی کرده اید برای مخاطبانتان نمایش داده نشود و پیامی که به صورت فوق العاده طراحی کرده اید ممکن است شبیه به یک درگ در اینباکس شخص دیگری  دیده شود. با تست ایمیل های خود، اول مطمئن شوید که همه چیز به طور صحیح در حال اجرا است.

شما می توانید تست ایمیل را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک انجام دهید. برای تست دستی ایمیل، می توانید همان پیام را به ارائه دهندگان مختلف ایمیل مانند یاهو، جیمیل و… ارسال کنید و بعد از آن، ایمیل را در دیوایس های مختلف باز و بررسی کنید.

برای تست اتوماتیک ایمیل می توانید از یک سرویس تست ایمیل استفاده کنید. اغلب پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی امکان تست ایمیل را قبل از ارسال آن فراهم می کنند. این کار برای گرفتن بهترین نتایج ایمیل مارکتینگ ضروری است.

  • ایمیل ها به لندینگ پیج ها متصل کنید

طراحی سایت حرفه ای با لندینگ پیج حرفه ای و  اتصال آن به ایمیل ها، یک توصیه بسیار مهم است که اغلب افراد معمولاً آن را دنبال نمی کنند. براساس علاقه مندی های لیدهایتان برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خاص، لندینگ پیج بسازید. با این کار لندینگ پیج های شما فرآیند گفتگوی شما را ادامه می دهند به طوری که همان چیزهایی را ارائه می دهند که لیدهای شما انتظار دارند.

زبان ایمیل و لندینگ پیج باید یکسان باشد، آن ها باید یک تجربه قدرتمند برای مشتریان شما ایجاد کنند. اگر کمپین های ایمیل و لندینگ پیج های خود را در یک پلتفرم بسازید، کار شما راحت تر می شود. استفاده از یک ابزار جامع (All in One) باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری شما می شود.

  • ایمیل باید ریسپانسیو باشد

بر کسی پوشیده نیست که ۴۵% از ایمیل ها در دستگاه های موبایل خوانده می شوند، بنابراین برای اینکه مطمئن شوید ایمیل های شما همه جا خوانده می شوند، لایه های ریسپانسیو بسازید. وقتی به طراحی فکر می کنید، فونت هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی در صفحه بزرگ و خوانا هستند.

  • فرایند لغو اشتراک را ساده کنید

در برخی از کمپین های ایمیلی ممکن است لینک لغو اشتراک (unsubscribe) چندان در  دسترس و واضح نباشد. پیدا کردن و کلیک روی لینک های لغو اشتراک را در کمپین های خود ساده کنید.

روش پیشنهادی این است که ایمیل را در بالای پیام ایمیل، در بالای عنوان قرار دهید.

با این کار اعتماد مخاطبان خود را جلب می کنید و از داشتن یک اعتبار منفی در حوزه ایمیل پیشگیری می کنید. یک پلتفرم خوب احتمالاً از شما می خواهد به تمام ایمیل هایی که ارسال می کنید،  یک لینک لغو اشتراک اضافه کنید.

  • از تست A/B استفاده کنید

اگر رتبه گفتگوهای شما آن قدری که فکر می کردید بالا نیست، چرا برخی از فرمت های دیگر را برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود تست نکنید؟ به همین دلیل از تست A/B استفاده می شود.

این را در CTAها، موضوع های ایمیل، لایه ها، تصاویر مختلف و جنبه های دیگر ایمیل مارکتینگ خود امتحان کنید. تست را به لیست خود ارسال و نتایج را شامل: open rate، CTR و کانورژن با دقت بررسی کنید. اجرای تست A/B یکی از بهترین راه هایی است که به شما در فهمیدن عملکرد مخاطبانتان و چیزهایی که دوست دارند یا دوست ندارند، کمک می کند.

  • به مخاطبین خود هدیه بدهید

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. هدیا بهترین استراتژی برای رشد و تعامل با لیست مخاطبانتان هستند اما سعی کنید هدایای شما تا حد ممکن جذاب باشند. برای اینکه در سایت یا شبکه های اجتماعی خود از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید، مسابقه طراحی و پیاده سازی کنید و برای تشویق مخاطبان خود به مشارکت، برای آن جوایزی تعیین کنید.

شما می توانید چیزهای راحت تری مانند دانلود رایگان کتاب، ویدیو آموزشی رایگان و چک لیست را در ازای عملکرد مخاطبان خود به آن ها ارائه دهید. برای اینکه به نتایج و جواب هایی دست پیدا کنید که انتظار دارید، مطمئن شوید که از CTAها در جای مناسب و به شکل قوی استفاده کرده اید.

  • از اسپم نشدن ایمیل مطمئن شوید

برای اینکه مطمئن شوید ایمیل های شما به پوشه اسپم نمی روند، همیشه قوانین اسپمینگ کشوری که کمپین های شما از آن ارسال می شوند را بدانید. برخی از اکشن های ساده می توانند موجب پیشگیری از اسپم شدن شما شوند، مانند عدم استفاده از ۳ لینک در متن بدنه، عدم استفاده از کلمات اسپم مانند: لید رایگان، بدون سرمایه گذاری، جایزه نقدی، نصب رایگان و…، عدم استفاده بیش از حد از آیکن ها یا حروف بزرگ، عدم استفاده بیش از حد از تصاویر، اضافه نکردن قسمت سوم کدهای HTML و بسیاری از کدهای دیگر.

  • از ضمیمه کردن فایل به ایمیل اجتناب کنید

اگر قصد دارید که هر محتوای ارزشمندی مانند کتاب الکترونیک یا یک فایل PDF را برای مخاطبان خود ارسال کنید، به هیچ عنوان آن را ضمیمه ایمیلتان نکنید چراکه باعث کاهش  قابلیت تحویل شما می شود و قابل پیگیری هم نیست. یادتان باشد که فایل را در لینکی از سایت خودتان آپلود و برای ارسال آن یک لینک از سایت خودتان ارسال کنید. بنابراین می توانید بررسی کنید که چه کسی آن را دانلود می کند و سپس موفقیت ایمیل خود را آنالیز کنید.

تماس با مخاطبین غیر فعال

  • به مخاطبان غیرفعال تلفن بزنید

چرا پیام های هدفمند خود را به دنبال کنندگانی که اخیرا از سرویس های شما استفاده نکرده اند ارسال نکنید؟  به جای اینکه برای آن ها محتوای تبلیغاتی ارسال کنید، سعی کنید که به آن ها یک پیام مرتبط ارسال کنید که آن ها را به مشارکت دوباره دعوت کند. مانند: «ببین چه چیزهایی رو از دست دادی» یا «آخرین خبرها».

شناسایی افرادی که کاربران فعال و غیرفعال شما هستند با استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ بسیار آسان تر می شود. اما البته مفهوم کاربران فعال ممکن است بسته به محصولات، تغییر کند.

برای مثال یک شاخص تعامل مشتریان یا «CEI» می تواند به شما کمک کند که سطح تعامل کاربران را اندازه گیری کنید. خیلی ساده است، همه شما مجبورید که این مقادیر اختصاص یافته به رویدادها را که توسط کاربران شما در اپلیکیشنتان فعال شده اند، مانند یک امتیاز لید برای مشتریان انجام دهید.

این کار برای شما یک معیار Actionable یا عملیاتی می سازد که می توانید از آن برای اندازه گیری میزان تعامل یک کاربر استفاده کنید.

  • به مخاطب حق انتخاب بدهید

یکی از مهم ترین موارد در استراتژی ایمیل مارکتینگ، اضافه کردن یک گزینه opt-in است که می تواند بهترین راه برای جلب اعتماد و احترام به مشتریانتان باشد. این گزینه به مخاطب یا گیرنده ایمیل اجازه می دهد که انتخاب کند آیا ایمیل های بعد برای او ارسال شود یا نه.

به این ترتیب مطمئن خواهید بود که لید یا مشتری شما می خواهد عضو لیست ایمیل شما شود. علاوه براین از لیست ایمیل شما در موقعیت های ارسال ایمیل ناخواسته محافظت می کند. دو گزینه opt-in در نظر بگیرید، به طوری که به لیدهایتان اجازه دهید تأیید کنند پیام شما را دریافت کرده اند.

  • فایل ویدئویی فراموش نشود

ویدئوها در حال حاضر یکی از ترندهای بازاریابی هستند، بنابراین سعی کنید در ایمیل های خود از آن ها استفاده کنید. این فایل ها می توانند ایمیل های شما را تعاملی کنند، توجه مشتریان شما را جلب کنند و با آن ها تعامل داشته باشند. به طور کلی بازاریابی ویدئویی یکی از مؤثرترین روش های بازاریابی در دنیای امروز است.

بر اساس گزارش Emarketer، ایمیل هایی که در آن ها از ویدئو استفاده شده است، ۵۵ درصد تعامل بیشتری دارند. اگر شما درمورد پشتیبانی ارائه دهندگان ایمیل هایتان از فایل های ویدئویی مطمئن نیستید و هنوز نمی دانید که چطور باید از ویدئوها به طور مناسب استفاده کنید، می توانید از فایل های GIF استفاده کنید. این فایل ها می توانند نتایج مفیدی در استراتژی ایمیل مارکتینگ شما داشته باشند.

  • از پادکست صوتی هم میتوانید استفاده کنید

  1. فایل های صوتی هم مانند ویدئوها و GIFها باید به یک روش کاملا هوشمندانه استفاده شوند.
  2. خلاق باشید، آن را کوتاه و سرگرم کننده نگه دارید و کاری کنید که مشتریان شما لذت ببرند.
  3. کلیپ های صوتی یک راه عالی برای تشویق افراد به تعامل با پیام دارند.
  4. اگر مخاطب شما نمی تواند در ایمیل به فایل صوتی شما گوش دهد، لینک یک لندینگ پیج را به آن اضافه کنید و از آن ها دعوت کنید که وارد این لینک شوند و به این فایل صوتی گوش دهند.

استفاده از آمار و ارقام

  • از آمار و اعداد استفاده کنید

  1. اعداد نه تنها جذاب هستند بلکه مخاطبان شما را مجبور می کنند که به پیامتان فکر کنند.
  2. از اعداد آمار در عنوان ها استفاده کنید و توجه خوانندگان خود را از ابتدا جذب کنید.
  3. دنبال اطلاعات جذابی بگردید که به مخاطب شما مربوط هستند و از اعداد بهره ببرید. این کار ممکن است باعث افزایش open rate شما شود.

اعداد می توانند به راه جذابی در ساختار محتوای ایمیل شما تبدیل شوند. برای مثال: «۵ نکته درباره نحوه …» می تواند یک موضوع فوق العاده باشد و مشتریان شما را درمورد ایمیل هایتان کنجکاو کند،  از این رو باعث افزایش open rate و CTR می شود.

  • از autoresponderها استفاده کنید

Autoresponder مجموعه ای از ایمیل هایی هستند که در زمان ها و بازه های زمانی از پیش تعیین شده ارسال می شوند. آن ها معمولاً روی یک عنوان فوکوس کرده اند که به چیزی مربوط هستند که راه انداز autoresponder است. راه انداز می تواند ثبت نام و مشترک شدن در ایمیل، پر کردن یک فرم، مطالعه یک پست بلاگ و چیزهایی از این قبیل باشد.

Autoresponderها برای ساخت یک کانال ارتباطی بین شما و مشتریانتان عالی است و کمک می کند که ایجاد اعتماد کنید. مشتریان شما با استفاده از آن می دانند که شما فقط محتوای باکیفیت پیشنهاد می کنید. برای autoresponderها یک برنامه هوشمند طراحی کنید، روی ارائه اطلاعات مرتبط و انتقال اطلاعای درباره نحوه… تمرکز کنید.

راه اندازی autoresponderها با استفاده از اتوماسیون بازاریابی بسیار ساده تر می شود. ایمیل ها را بسازید، آن ها را به رویدادها و برنامه ریزی کمپین های خود متصل کنید. اتوامسیون ها به شما اجازه می دهند که جریان هایی را راه اندازی کنید که براساس رفتار کاربران، ایمیل هایی را ارسال و اکشن هایی را اجرا می کنند. با استفاده از آن، همه شما باید یک سفر شخصی سازی شده برای دنبال کنندگان خود ایجاد کنید.

  • بازه های زمانی ارسال پیام را بررسی کنید

بررسی کنید که چه بازه زمانی برای مخاطبان شما بیشترین کارایی را دارد. ایمیل های هفتگی یا هر دو هفته یک بار؟

بررسی فواصل زمانی کمپین هایتان، برای موفقیت استراتژی شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

بازه زمانی کمپین ها ممکن است بسیار متنوع باشد اما منابع نشان می دهند که تعاملی ترین استراتژی ها معمولاً دو بار در هفته ایمیل ارسال می کنند. مطمئن شوید که هیچ وقت آن قدر بین ارسال ایمیل هایتان فاصله نیاندازید که مشتریانتان شما را فراموش کنند. با اینکه ممکن است آزاد دهنده باشد اما ایمیل ها اکثر مواقع ارسال می شوند.  یک تعادل کامل پیدا کنیدو از استراتژی خود بیشترین استفاده را داشته باشید.

  • از کلیدواژه های سئو استفاده کنید

باید از انواع کلمات کلیدی سئو موجود در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا در کمپین های ایمیل مارکتینگتان هم استفاده کنید.

از موضوع ایمیل گرفته تا متن بدنه ایمیل، همه باید برای موتورهای جستجو بهینه شوند. این کار احتمالاً باعث افزایش open rate شما می شود.

برای مثال مشتریانی وجود دارند که دوست دارند پیام های مرتبطی را که در بلاگ یا دایرکتوری های شما وجود دارند، به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر موضوع ایمیل شما حاوی کلمه ای است که سرچ بالایی توسط کاربران دارد، شانس باز کردن ایمیل های شما توسط کاربرانتان افزایش می یابد. به احتمال زیاد مشتریان شما به موضوع ایمیل علاقه مند هستند.

  •  ارسال دوباره ایمیل های باز نشده در برنامه قرار گیرد

ارسال دوباره ایمیل های باز نشده می تواند ایده بسیار خوبی باشد. ممکن است مشتریان شما در زمان ارسال ایمیل آنقدر پر مشغله باشند که نتوانند ایمیل های شما را باز کنند، بنابراین با تعویض عنوان ایمیل می توانید یک بار دیگر شانس خواندن ایمیل های خوانده نشده را به مشتریانتان بدهید.

برای مثال شما می توانید از کلماتی مانند «یادآوری» یا «آخرین شانس» برای جذابیت بیشتر آن استفاده کنید. حتی می توانید برای آزمایش یک رویکرد دیگر، کاملاً آن را تغییر دهید. می توانید زمان بندی کمپین های خود را تصحیح کنید. بررسی کنید که اولین بار کی ایمیل ارسال کرده اید و بر این اساس تنظیمات (جدید) را اعمال کنید. برای مثال اگر ایمیلی را دفعه اول صبح ارسال کرده اید و خوانده نشده است، یک بار دیگر همان ایمیل را شب ارسال کنید. استراتژی خوب دیگر برای جذاب کردن ایمیل، نو کردن محتوا، به روز رسانی یا اضافه کردن اطلاعات جدید است.

  • از محتوای ایجاد شده توسط کاربران استفاده کنید

محتوای ایجادشده توسط کاربران (UGC) می تواند به سادگی استراتژی ایمیل مارکتینگ شما را تقویت کند چراکه درواقع تعامل مخاطبانتان را پروموت می کند. از مخاطبان خود دعوت کنید که محتوای متقاعد کننده بسازند،  سپس از آن ها در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.

برای این کار چند روش وجود دارد: ایجاد مسابقات، تقاضا برای انتشار عکس با محصولات، ویدئو یا متن های مربوط به گواهی نامه ها و… . شما می توانید ایمیل هایی را برای نمایش محتوا بسازید، آن را در اکانت های شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و دنبال کنندگان (مشترکان) بیشتری جذب کنید.

  • داستان سرایی کنید

داستان سرایی نه تنها یک روش ترند و پر طرفدار است بلکه روشی عالی برای ارتباط مؤثر با مشتریانتان هم هست. مردم دوست دارند داستان بشنوند. داستان سرایی می تواند تمایل مشتریان شما به بیشتر دانستن و حتی خرید محصولات یا خدمات شما را افزایش دهد. وقتی که داستان می سازید، سعی کنید روی آن دسته از مشکلات مشتریانتان فوکوس کنید که خدمات یا محصولات شما آن ها را حل می کنند.

در ابتدا، میانه و انتهای داستان، همواره سعی کنید که یک داستان شخصی و منحصر به خودتان داشته باشید. فراموش نکنید که در انتهای داستان به مشتریان تان پیشنهاد یک اکشن خاص مانند دانلود یک محتوا یا یکی از محصولاتتان را بدهید.

  •  لیست ایمیل ها را به روز رسانی و پاکسازی کنید

لیست ایمیل خود را تمیز و به روز نگه دارید. اسال ایمیل به آدرس های ایمیلی که وجود ندارند یا مشتریانی که تعامل کمی با شما دارند ممکن است شما را شبیه به یک اسپمر (spammer) جلوه دهد. برای پاکسازی لیست ایمیلتان، از شر آدرس های ایمیل بد خلاص شوید، به این ترتیب bounce rate شما بر اعتبارتان تأثیری نخواهد داشت. به طور منظم مشترکان (دنبال کنندگان) غیرفعال را حذف کنید و احتمال اینکه توسط ISPها بلاک شوید را کاهش دهید.

  • آنالیز نتایج مهمترین کار شماست

  1. آیا ایمیل های شما باز شده اند؟
  2. آیا مشتریانتان آن ها را خوانده اند؟
  3. نرخ کانورژن شما چطور است؟
  4. آیا پیگیر نتایج کمپین های خود هستید؟

اگر نتایج ایمیل ها و کمپین های ایمیلی خود را دنبال نمی کنید، هیچ وقت متوجه نخواهید شد که دقیقاً چه کاری انجام می دهید و چطور باید استراتژی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ خود را بهبود دهید یا چطور لیدهای بیشتری را تبدیل کنید. با بررسی معیارهای ایمیل مارکتینگ خود، می توانید شاناس های مختلف برای تغییر و بهبود رویکرد خود را تشخیص دهید، بفهمید که چه پیام هایی تبدیل لید بیشتری داشته اند و … .

  • در کسب و کار خود آپدیت باشید

تأکید همیشگی ما این است که به روز باشید، به مشتریان خود نشان دهید که می دانید در بازار چه خبر است. ترندهای جدید را بررسی کنید و ببینید که کجای صنعت مطرح می شوند.

یک ترند جدید ممکن است پاسخ مسأله قدیمی باشد و شما همیشه می توانید از استراتژی های جدید، چیزهای تازه ای یاد بگیرید. استراتژی های جدید را امتحان کنید اما هرگز قدیمی ترها را رها نکنید. با یک دیدگاه جدید و به روزتر از بازار، می توانید به نتایج متفاوت و غیر منتظره ای دست پیدا کنید.

  • از یک ابزار اتوماسیون ایمیل استفاده کنید

استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ برای ساخت و ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ مزایای بسیار زیادی دارد. شما می توانید نتایج خود را به طور مؤثرتری پیگیری کنید، لیست های خود را بهتر و بیشتر بخش بندی کنید، ایمیل هایتان را با لحن های مختلفی شخصی سازی کنید، جریان های اتوماسیونی را راه بیاندازید که پیام ها را به صورت اتوماتیک ارسال می کند و … . فراموش نکنید که برای تحقق نیازهای شرکت خود، با دقت بهترین پلتفرم را انتخاب کنید.

اغلب این نکات ساده هستند و پیاده سازی راحتی هم دارند. با کمی تلاش و خلاقیت می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ عالی بسازید و نرخ باز شدن، ctr و کانورژن خود را افزایش دهید. از امتحان چیزهای جدید نترسید و همیشه پیگیر نتایج و تجربه های خود باشید.

ایمیل مارکتینگ نتایج فوق العاده ای برای کمپین ها خواهد داشت و اتوماسیون بازاریابی، فرصتی برای بهینه سازی آن است؛ چراکه ظرفیت های بیشتری را برای آنالیز در اختیار شما قرار می دهد و همچنین باعث افزایش تعامل شما با مشتریانتان می شود. ایمیل مارکتینگ اتوماتیک باعث می شود که مشتریان در هر سطحی که قرار دارند مشکلی نداشته باشند. امیدواریم مراحل ذکر شده در چک لیست فوق توانسته باشند راهنمای خوبی برای آموزش ایمیل مارکتینگ به شما باشند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

برخی ها تصور می کنند بازاریابی ایمیلی مرده است اما این طور نیست. بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین راه های دسترسی و جذب مخاطبان شماست. در حقیقت، اهمیت بازاریابی ایمیلی بسیار زیاد است و توصیه می کنیم که کسب و کارها تا سال 2020 برنامه ای مشخص برای اجرای آن داشته باشند. در این مطلب، دلایل اصلی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی را به شما خواهیم گفت.

اهمیت بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما

ایمیل بخش بزرگی از زندگی ما به عنوان افراد حرفه ای و حتی در حکم مصرف کنندگان است. در اطراف خود چند نفر را بدون داشتن یک آدرس ایمیل می شناسید؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیش از 3.7 میلیارد نفر در سراسر جهان از ایمیل استفاده می کنند. این آمار تقریبا 54 درصد از جمعیت جهان است! گزارش های دیگر نیز نشان می دهد که 92 درصد از بزرگ سالان در ایالات متحده از ایمیل استفاده می کنند که 61 درصد از آن ها به صورت روزانه ایمیل هایشان را بررسی می کنند. بنابراین این یک فرصت عالی برای کسب و کارها هست تا به بازار هدف خود بهتر دسترسی پیدا کنند. افزودن بازاریابی ایمیلی به لیست روش های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار ها می توانند میزان دسترسی خود به مشتریان شان را بهبود بخشند. بازاریابی ایمیلی امکان دستیابی به یک گروه بزرگ از مردم را فراهم می کند. همچنین به شما اجازه می دهد تا پیام های سفارشی و شخصی سازی شده را به هر مشتری ارسال کنید. از دیگر دلایل اهمیت بازاریابی ایمیلی این است که رقیبان شما نیز از آن استفاده می کنند. بنابراین اگر خواهان ماندن در بازار رقابتی دیجیتال هستید، باید از ایمیل مارکتینگ برای رسیدن به مخاطبان تان بهره ببرید.

دلایل استفاده از بازاریابی ایمیلی برای دستیابی به مشتریان هدف

دلیل اول – بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است.

مهم نیست که چه روش ها یا استراتژی های جدیدی در چند سال آینده در دنیای بازاریابی دیجیتال به وجود می آیند، تنها یک چیز مهم است و همیشه باقی می ماند. کسب و کار ها باید تاکتیک هایی را پیدا کنند که به آن ها امکان دهد بودجه بازاریابی شان را بهینه کنند و با کمترین هزینه، بهترین عملکرد را داشته باشند. بازاریابی ایمیلی یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که می توان برای رسیدن به مخاطبان هدف از آن استفاده کرد. روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا چاپی بسیار پر هزینه هستند. بازاریابی ایمیلی نسبت به سایر روش های تبلیغات دیجیتال، کم هزینه تر است و همچنین بازده بالای سرمایه گذاری را فراهم می کند. بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم بسیار مناسب است.

بازاریابی ایمیلی تا 2020

دلیل دوم- از طریق بازاریابی ایمیلی می توانید به شماره های بیشتری از مشتریان دسترسی پیدا کنید.

تعداد مصرف کنندگانی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، روزانه در حال افزایش است. در واقع پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد کاربران تلفن همراه تا سال 2019 بیشتر و بیشتر می شود. بنابراین اهمیت بازاریابی موبایلی را نمی توان نادیده گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع، کسب وکارها باید راهی برای ارتباط بهتر با مصرف کنندگان تلفن همراه پیدا کنند؛ اگر می خواهند در رقابت بازار دیجیتال باقی بمانند. تقریبا دو سوم ایمیل ها در تلفن های هوشمند یا تبلت ها خوانده می شوند. به همین دلیل بازاریابی ایمیلی ثابت می کند که یک تاکتیک موثر برای کمک به کسب و کار ها و جذب مصرف کنندگان استفاده کننده از تلفن همراه هستند. در طول روز، افراد چندین بار تلفن همراه خود را برای ایمیل ها یا پیام های دیگر بررسی می کنند. هر بار که یک مصرف کننده تلفن همراه خود را بررسی می کند، فرصتی جدید برای کسب و کار به دست می آید تا مصرف کننده را به سمت خود جذب کند. جهت اطمینان از دریافت ایمیل های ارسالی به مصرف کنندگان، می توان محتوای ایمیل را به صورت تعاملی و واکنشی طراحی کرد. محتوای ایمیل باید کوتاه و جذاب باشد و تمام لینک های به کار رفته در آن، قابل کلیک باشند. از تصاویر یا ویدئوهای کم حجم باید در محتوای ایمیل استفاده شود تا به سرعت و به آسانی روی تلفن همراه بارگذاری و مشاهده شوند.

دلیل سوم – بازاریابی ایمیلی می تواند به صورت خودکار انجام شود.

خودکار سازی ارسال ایمیل ها یکی از مباحث مهم بازاریابی ایمیلی است. بسیاری از تکنیک های بازاریابی دیجیتال هستند که قابلیت خودکار شدن ندارند. اما بازاریابی ایمیلی به خوبی می تواند به صورت خودکار عمل کند. خودکار سازی فرآیند بازاریابی ایمیلی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و می توان ایمیل ها را در زمان مناسب به مشتریان ارسال کرد. این قابلیت به کسب و کارها کمک می کند تا بر کسب وکار اصلی خود تمرکز کنند تا وظایف مهم تر را انجام دهند.

دلیل چهارم – بازاریابی ایمیلی باعث شخصی سازی محتوا جهت پاسخگویی بهتر می شود.

هر چی بیشتر در عصر دیجیتال پیش می رویم، اهمیت شخصی سازی محتوا برای مشتریان بیشتر می شود. مصرف کنندگان به جای دریافت تبلیغات یکسان با سایر افراد، تبلیغات شخصی سازی شده را بر اساس نیاز ها و علایق شان دریافت می کنند. تا سال 2020، شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم خواهد شد. بازاریابی ایمیلی با جمع آوری داده های مشترکین و مشتریان کار را برای ارسال مطالب شخصی تر و مرتبط تر آسان می کند. در این صورت، خوانندگان از مطالب شما بیشتر لذت می برند و نرخ کلیک و نرخ تبدیل مشتری نیز افزایش می یابد. همچنین، شخصی سازی ایمیل ها باعث کاهش نرخ لغو اشتراک ایمیل از طرف کاربران می شود.

دلیل پنجم – بازاریابی ایمیلی قابلیت تعاملی شدن را دارد.

همچنان که بازاریابی ایمیلی رشد می یابد، تعاملات ایمیلی نیز افزایش خواهد یافت. پیش بینی می شود تا سال 2023، بازاریابی دیجیتالی بیش از گذشته، تعاملی می شود. بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها فرصت ارائه محتوا و تعامل مستقیم با مصرف کنندگان را می دهد؛ با هزینه های بسیار پایین تر از سایر روش های بازاریابی دیجیتال. از گزینه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در ایمیل خود استفاده کنید و مخاطبان را تشویق کنید تا محتوای ویدئویی یا تصویری ایمیل را در صفحات شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت