مشخصات و ویژگی های هاست (میزبانی وب)

چهارشنبه 08 فروردین 1397

مشخصات و ویژگی های هاست (میزبانی وب)

وب هاستینگ

فضای هاست دارای یک آدرس اینترنتی منحصر بفرد بنام IP ، یک حوزه منحصــر بفرد و یک نام منحصـر بفــرد که کامپیوتر را در شبکه می شناساند، می باشد. به عبارت دیگر، میزبانی یک سایت عبارتست از فراهم نمودن محلی مناسب بعنوان پایگاه اصلی برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت که در اصطلاح فنی به آن Web Hosting می گویند.

مشخصات و ویژگی هایی که روی کیفیت هاست تاثیر می گذارند:

حجم دیسک (Disc space)

به مقدار فضایی گفته می شود که شرکت ارائه دهنده خدمات هاست، از هارد دیسک سرور های خود به مشتری اجاره می دهد. این فضا از چند مگابایت (MB) تا چند گیگابایت (GB) براساس نیاز، متفاوت است. مجموع حجم فایل های باید کمتر یا مساوی با فضای اجاره شده باشد. این فضا فایل‌ها (Files)، ایمل‌ها (E-Mails) و بانک‌های اطلاعاتی (Database) را در بر می‌گیرد.

محدودیت انتقال داده ها (Data Transfer)

محدودیت انتقال داده‌ها که به آن ترافیک ماهیانه یا پهنای باند (Band Width) نیز گفته می‌شود، حداکثر میزان تبادل اطلاعات با کامپیوتر میزبان را در ۳۰ روز (یک ماه) مشخص می‌کند. به این معنی که مجموع حجم فایل های دریافتی یا ارسالی به فضای اجاره شده به صورت ماهیانه مشخص می‌شود که نباید از آن حجم بیشتر باشد.

نکته : هر بار که سایت توسط یک بازدید کننده باز می‌شود مقداری اطلاعات و فایل بین سرور میزبان و کامپیوتر بازدید کننده تبادل می‌شود؛ بنابراین اگر تعداد بازدید یک سایت بالا باشد با توجه به نوع فایل های استفاده شده در سایت، حجم قابل توجهی از اطلاعات، تبادل شده و ترافیک قابل توجه‌ای مصرف می‌شود.

پارک دامین (Park Domain)

با یک یا چند دامنه می‌توان به یک فضا (سایت) دسترسی داشت که یکی از آن ها دامنه اصلی و بقیه دامنه‌هایی هستند که بر روی هاست اجاره شده پارک می‌گردند.

تعداد بانک ها اطلاعاتی و نوع و حجم آن ها

بر روی هر فضا با توجه به سیاست‌های شرکت هاستینگ (Hosting Company) تعدادی بانک اطلاعاتی با حجم محدود وجود خواهد داشت.

گواهینامه SSL

پروتکل SSL، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

در دسترس بودن سرور

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اهمیت داد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است.

پشتیبان گیری کامل

پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

کنترل پنل مدیریت

رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

ساب دامین

ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد.

اد آن دامین

به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت