چهارشنبه، 03 مرداد 1403
فهرست مطالب
طراحی سایت 2 زبانه (Bilingual Website Design) ساخت و توسعه وبسایتی است که علاوه بر زبان محلی رایج یک منطقه به یک یا دو زبان دیگر نیز ترجمه شده است و کاربران خارج کشور میتوانند محتوای سایت را با زبان مادری یا زبانی که بلد هستند، بخوانند و بفهمند. طراحی سایت دو زبانه مزایای زیادی به همراه دارد و مشتریان بیشتر و جدیدتری را با ملیتها و فرهنگهای مختلف به سمت سایت میکشاند و مهمتر از همه این که درک محتوا و پیمایش در سایت برای آنها بدون نیاز به ترجمه آسان میشود؛ بنابراین تعامل، مشارکتپذیری مخاطبان و نرخ تبدیل افزایش مییابد.
با ایزی وب همراه شوید تا علاوه بر معرفی مزایای سایت 2 زبانه، از نکات کلیدی راهاندازی سایت دو زبانه نیز مطلع شوید.
در دنیای تجارت آنلاین مرزهای زمینی مانعی برای تجارت نیستند و اینترنت این امکان را برای تمامی بیزینسها فراهم کرده است که با گذر از مرزها به مشتریان در هر نقطه از جهان دسترسی پیدا کنند. با این اوصاف برای استفاده از این پتانسیل گسترده، صاحبان کسبوکارها باید تصمیم مهمی برای ساخت و توسعه وبسایت چند زبانه بگیرند.
طراحی سایت به عنوان یک استراتژی قدرتمند و مکمل برای تمامی کسبوکارهای کوچک و بزرگ لازم است و چه بپذیرید یا نه بهزودی باید یک پایگاه آنلاین برای بیزینس خود راهاندازی کنید تا از روند تحولات دنیای دیجیتال و ظرفیتهای سودآور آن عقب نمانید و در برابر رقبا سر خم نکنید؛ بلکه حتی از آنها پیشی بگیرید.
مجهز کردن سایت با یک یا دو زبان بینالمللی طراحی سایت به زبان انگلیسی، اسپانیایی و.طراحی سایت عربی به میزان قابل توجهی دسترسی به مشتریان بالقوه را بیشتر میکند. طبق تحقیقات انجام شده توسط سایت "WEGLOT" آماری منتشر شده است که نشان میدهد 67 درصد از کاربران دنیای اینترنتی سایتهای چند زبانه را به سایتهای معمولی ترجیح میدهند و همچنین ۷۳ درصد از مشتریان خرید محصولات و خدمات مورد نظر خود را از سایتهای دو یا چند زبانه در اولویت قرار میدهند.
حال با توجه به این آمار رسمی و معتبر آیا هنوز فکر میکنید کسبوکار شما نیازی به سایت چند زبانه ندارد، حتی با اینکه در بازارهای جهانی تجارت میکنید.
وبسایت چند زبانه سایتی است که علاوه بر داشتن یک زبان بومی و محلی به دو یا چند زبان دیگر نیز مجهز است. به این معنی که محتوای سایت از جمله صفحات اصلی، متون، عناوین و هر آن چیزی که در سایت دیده میشود به چندین زبان ترجمه شده است. در نتیجه بازدیدکنندگان به محتوای سایت با زبان دلخواه خود دسترسی دارند.
سایت دو زبانه بیانگر ترجیحات و خواستههای کاربران با تفاوت فرهنگیهای متعدد است. به زبانی سادهتر یک تجربه کاربری (UX) منعطف و مطلوب را برای پاسخگویی به تمامی مخاطبان در سراسر جهان با هر قومیت و فرهنگی ارائه میکند.یک سایت چند زبانه قسمتی از استراتژیهای بازاریابی برون مرزی آنلاین است و به طور مؤثری دستیابی به انبوهی از کاربران را در سراسر جهان برای سایت میسر میکند و حضور قدرتمندی از سایت در بازارهای بینالمللی میسازد.
پس از این که به اهمیت طراحی وبسایت دو زبانه پی بردید هر چقدر که از مزایای آن بدانید، تصمیمگیری درباره ساخت سایت چند زبانه راحتتر میشود.
وبسایتهای چند زبانه پتانسیل شگفتانگیزی برای تغییر مسیر کسبوکارها به سمت موفقیت دارند و از منظر رقابتی اهمیت داشتن سایت چند زبانه روزبهروز بیشتر میشود. دستیابی به طیف وسیعی از مخاطبان، کاهش نرخ پرش و بهبود نرخ تبدیل، مزیت رقابتی، سئوی سایت چند زبانه، مشتری محوری سایت، بازاریابی و تبلیغات مقرون به صرفه و تقویت آگاهی از برند از جمله مزایای طراحی سایت چند زبانه هستند.
ترجمه سایت به زبانهای دیگر در مورد برند نشان میدهد که شما مدرن، شیک، با اصالت، باکلاس و انعطافپذیر هستید و به تعامل بهتر کاربران در سایت اهمیت میدهید. سایت دو زبانه تعامل را آسانتر میکند و پیام برندتان را در سراسر دنیا طنینانداز میشود.
اضافه کردن زبانهای بیشتر به وبسایت تأثیر چشمگیری بر دستیابی رتبههای بالاتر در موتورهای جستجو دارد. بهعنوانمثال گوگل هنگام تعیین رتبهها عواملی مانند منطقه و زبان را در نظر میگیرد.
مشتریان تمایل بیشتری به خرید از سایتهای چند زبانه دارند؛ یعنی آنها میتوانند محصول دلخواه خود را به راحتی از سایتی بخرند که قادرند آن را با زبان مادری خود درک کنند و بفهمند.
با ارائه محتوا به زبانهای مختلف در یک سایت به کاربران نشان میدهید که برایشان ارزش قائلید و شرکت شما معتبر و حرفهای عمل میکند و بر روی پاسخگویی بهتر به مشتریان سرمایهگذاری کردهاید تا بتوانید نیازهای آنان را برآورده کنید.
ساخت سایت 2 زبانه، امکان برقراری ارتباط مستقیم و مثبت را با مشتریان فراهم میکند. در نتیجه آنها نیز به صاحبان سایت و شرکت بیشتر از قبل اعتماد میکنند و وفادار میمانند.
به طور کلی طراحی سایت یک استراتژی کارساز، اما کم هزینه برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی در قبال روشهای سنتی پر هزینه به شمار میرود.
در نهایت همگی به خوبی میدانید که هدف اصلی کسبوکارهای اینترنتی افزایش فروش، کسب درآمد بیشتر و مادامالعمر است به همین علت سایت دو زبانه با نفوذ به بازارهای جهانی و افزایش نرخ تبدیل به شما کمک میکند تا محصولات و خدمات بیشتری را به مردم در سراسر جهان بفروشید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
ساخت سایت حرفهای و سطح بالا کاملاً تخصصی است و به خلاقیت، دقت، برنامه نویسی و مهارتهای نرم نیاز دارد و به این ترتیب قدرتمندانه در بازارهای بینالمللی آنلاین عرضاندام میکند؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری توجه به اصول طراحی سایت چند زبانه (Multilingual Website)بسیار مهم است. نکات کلیدی طراحی سایت دو زبانه به شرح زیر است:
تعیین اهداف دقیق و شفاف به خلق یک سایت با کیفیت کمک زیادی میکند؛ بنابراین لازم است به سؤالات زیر پاسخ دهید:
پاسخ دقیق به این سؤالات منجر به تعیین اهداف واضح و روشنی میشود که بر چگونگی طراحی سایت و موفقیت آن به طور قابل توجهی تأثیرگذار است و روند تصمیمگیری شما را برای پیادهسازی سایت دو زبانه تسهیل میکند.
تحقیقات بازاریابی بر اساس معیارهایی همچون ویژگیهای جمعیتشناختی، فرهنگ، زبان، سبک زندگی و مهمترین علایق کاربران را در اولویت قرار دهید تا بتوانید خدمات باکیفیت و خاص را مطابق با سلیقه کاربران ارائه دهید.
تولید محتوای هدفمند و با کیفیت، برتری سایت را در قبال رقبا تضمین میکند و به نفوذ در بازارهای جدیدی منجر میشود. برنامهریزی،سازماندهی و بررسی کیفیت محتوا قبل از انتشار آن در سایت حیاتی است. محتوای کاربرپسند متشکل از مطالب آموزنده، مقالات، وبلاگ، فیلمها و تصاویر باکیفیت، تایپوگرافی مطلوب بازدیدکنندگان است.
مثلا در سبک نوشتاری سایت، نویسنده وبلاگ محتوایی را مینویسد که نیاز کاربر را به خوبی برآورده میکند یعنی مفید، مختصر و کاربردی است. به طور کلی عوامل مؤثر در تولید محتوای سایت چند زبانه به شرح زیر است:
در حال حاضر برای جذب مخاطبان بیشتر تکنیکهای ترند سال مانند انیمیشن، اینفوگرافیک، گیمیفیکیشن و غیره به تولید محتوای باکیفیت کمک زیادی میکند.
یکپارچهسازی عناصر اصلی طراحی سایت مانند محتوا، جلوههای بصری، المانهای گرافیکی، (UI,UX)، طرحبندی، ناوبری، مسیر سایت و. با هویت و شخصیت برند در سایت را وب برندینگ میگویند. یعنی همه آنها دستبهدست هم میدهند و کاملا هماهنگ پیام اصلی برند و کسب و کار را به زبانهای مختلف به گوش مخاطب میرسانند.
وقتی کاربر وارد سایت میشود و زبان دلخواه خود را انتخاب میکند در اولین نگاه همه چیز برای او قابل درک و فهم است به این معنی که پیام برند با تجربه کاربری سایت یکسان است.
همانطور که قبلاً گفته شد طراحی سایت دو زبانه نیازمند مهارت و تخصص فنی است و قبل از نمایش و انتشار محتوای سایت مواردی همچون منطقه کاربران، زبان مرورگر، میزبانی وبسایت، سیستم مدیریت محتوای سایت، منوهای انتخاب زبان باید دقیق و به درستی انجام شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از سایت را مدیریت کنند.
انتخاب دامنه سایت به دو صورت ممکن است:
1- دامنه اصلی و ساب دامین (Subdomain)
2- دامنههای جداگانه
بهطورکلی استفاده از روش اول مناسبتر و کاربردیتر است.
نحوه انتخاب CMS مناسب برای گسترش وبسایت چند زبانه بسیار مهم است. سیستم مناسب توانایی مدیریت، شخصیسازی و بومیسازی سایت را به زبانهای مختلف برای مخاطبان هدف دارد و مزایای زیادی را برای سایت به ارمغان میآورد:
برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای خوب موارد زیر را در نظر بگیرید:
بهعنوانمثال طراحی سایت دو زبانه با وردپرس بسیار محبوب است و سفارشیسازی سایت به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد وردپرس بسیار آسان است. تمهای متنوع و افزونههای گستردهای در وردپرس وجود دارد که بهترین قابلیتهای سفارشیسازی را مطابق با بازار هدف ارائه میکند.
منوی انتخاب زبان یکی از مهمترین اصول طراحی سایت چند زبانه است. کاربران وقتی وارد سایت میشوند از طریق این منو زبان مورد نظر خود را انتخاب میکنند و سپس محتوای کل سایت به زبان انتخاب شده نمایش داده میشود.
منوی انتخاب زبان معمولاً مطابق با استاندارد جهانی در گوشه راست هِدِر یا سرصفحه سایت قرار دارد اما میتوانید آن را در ساید بار یا فوتر صفحه اصلی نیز قرار دهید. این منو از نظر ظاهری به صورت یک نوشته کوتاه یا پرچم کشور مورد نظر در سایت دیده میشود.
سئو سایت چند زبانه در جذب ترافیک ارگانیک سایت بسیار مؤثر است و نقش اصلی آن بهینهسازی سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل است.
هنگامی که سئوی سایت 2 زبانه به درستی انجام شود، سایت نیز در میان رتبههای نخست گوگل به نمایش در میآید و مخاطبان از سراسر جهان سریعاً آن را میبینند و وارد سایت میشوند. نکات اصلی سئوی سایت چند زبانه عبارتاند از:
وبسایت دو یا چند زبانه اولین نقطه تماس کاربران خارج از کشور با کسبوکار شماست و دسترسی به انبوهی از مخاطبان را میسر میکند. بهبود نرخ تبدیل، افزایش فروش، تقویت آگاهی از برند و پیشی گرفتن از رقبا از مزیتهای عالی سایت دو زبانه است.
ایزی وب با بیش از ۱۰ سال سابقه، تجربه و مهارت، دانش و تخصص، تیم مجهز و کارکشته به کارآفرینان کمک میکند تا با توجه به اهداف، نیازها، بازار هدف و غیره مناسبترین وبسایت 2 زبانه را راهاندازی کنند. ویژگیهای خدمات طراحی سایت دو زبانه ما به شرح زیر است:
1- تولید محتوای ارزشمند و کاربرپسند
2- بهکارگیری فناوریهای نوین و کدنویسی استاندارد
۳- ترجمه استاندارد و صحیح محتوای سایت به زبانهای موردنظر
۴- بهکارگیری تکنیکهای استاندارد سئو
۵- خدمات و پشتیبانی اعم از انجام تمامی بهروزرسانیهای لازم
6- قابلیت اضافه کردن زبانهای جدید به سایت در آینده
۷- طراحی سایت به زبان انگلیسی و عربی
۸- طراحی سایت چند زبانه با انتخاب بهترین CMSها به جهت پشتیبانی از تقویمها و پلاگینهای زبان
برای ساخت سایت دو زبانه حرفهای و مدرن، سئوسازی بینالمللی سایت، خدمات و پشتیبانی کاربرپسند همین حالا با مشاوران مجرب ایزی وب به صورت تخصصی اما رایگان تماس بگیرید.
مقالات مرتبط
477
453
457
682
343
ارسال دیدگاهها
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
دیدگاهها
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.