Skip Navigation Links.

هشت روند طراحی سایت

دوشنبه، 16 بهمن 1396

هشت روند طراحی سایت

روند طراحی سایت در سال های اخیر

پیشرفت تکنولوژی ها، تکنیک ها و تغییر سبک ها به طور پیوسته در روند طراحی سایت منعکس می شود. طرح های صفحات وب سایت و پیکربندی آن به طور مداوم تحت تاثیر مد، اخبار، انتشار محصولات، رویدادهای فرهنگی و تقاضای کاربران قرار می گیرد. امروزه، روند طراحی سایت به سمت استفاده از دستگاه های تلفن همراه رفته است. از سال 2015 کاربران، استفاده از تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی را به رایانه های سنتی ترجیح داده اند و تعداد کاربران تلفن همراه به طور چشمگیری افزایش یافته است. در حال حاضر حدود 1.2 میلیارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد. تقریبا نزدیک به یازده میلیارد اپلیکیشن دانلود شده است و 85 درصد از تمام دستگاه هایی که در حال حاضر تولید می شوند، می توانند به وب دسترسی داشته باشند. طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) همچنان به تکامل و بهبود بصری وب سایت کمک می کند تا تقاضای کاربران تلفن همراه مطابق با تلفن های همراه باشد.

هشت روند پیشرفت طراحی سایت 

ساده و آسان

دوران تلفن همراه به معنای نمایشگرهای کوچک و استفاده از صفحه نمایش های کوچک تر است. این روند باعث گرایش به سمت محتوا و عناصر مینیمال شده است. هم زمان با استفاده از طرح های قوی، بسیار ساده، ظریف و کارآمد پیام سایت یا صفحه وب انتقال می یابد. تجربه کاربری اهمیت بیشتری می یابد و طراحان وب، بیشتر گذشته به این موضوع اهمیت می دهند.

تصاویر بیشتر، بارگذاری سریع تر

در حالی که سادگی و ظرافت از نمونه های طراحی سایت خوب در سال 2018 است، کیفیت تصاویر و گرافیک آن ها نیز جهش بزرگی پیدا کرده است. صفحه نمایش های تلفن همراه از جمله محصولات اپل، واضح تر و روشن تر از قبل شده اند. بنابراین جای تعجب نیست که گرافیک های سفارشی برای مزیت این پیشرفت ها ایجاد شده است. تکنولوژی هایی وجود دارند که بارگذاری اجزای ضروری یک سایت را توصیه می کنند و به صفحات وب کمک می کنند تا در مدت زمان کمتری بارگذاری شوند. در این صورت پس زمینه سایت ها با سرعت بیشتری حرکت می کنند تا محبوبیت بیشتری برای کاربران ایجاد کنند. در نتیجه یک تجربه کاربری بی نظیر در وب ایجاد می شود.

تمایل به طراحی Flat

در طی چند سال گذشته، پیچیدگی در فایل های گیف (GIF) و انیمیشن ها به مرحله بحرانی رسید. امروزه با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه، این موضوع کم رنگ شده است. طرح های مسطح ساده تر جایگزین طرح های پیچیده برای بهبود تجربه کاربر شده اند. گرافیک ساده را می توان در طرح های سایت گوگل یا فیس بوک مشاهده کرد.

پس زمینه های ویدئویی

در تکمیل روند طراحی سایت مسطح، استفاده از ویدئو ها و انیمیشن ها به عنوان زمینه صفحه وب بیشتر شده است. در نتیجه یک تجربه پویا، تعاملی و همه جانبه با کاربران سایت شکل خواهد گرفت. افزایش سرعت اینترنت و کوتاه شدن زمان بارگذاری به تحقق این موضوع کمک می کند.

تکامل تایپوگرافی

درست همانطور که تصاویر و گرافیک برای تکمیل صفحه نمایش تلفن همراه و تکنولوژی به کار می روند، قوانین تایپوگرافی برای بهبود چیدمان طراحی، ایجاد شده اند. استفاده از سبک های اضافی و فونت های بیشتر برای استفاده در نمایشگرهای با رزولوشن بالا می باشد. سایر روندهای تایپوگرافی عبارتند از متن سفارشی و فونت ترکیبی برای تاثیرگذاری بیشتر که این نوع متن ها محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته دارند.

نقشه های سفارشی گوگل

قرار دادن یک نقشه گوگل در سایت، از روندهای اصلی و مهم در طراحی سایت شرکتی است. نقشه زردرنگ با خطوط آبی و خاکستری همراه با پین قرمز در آن، یک حالت عمومی است که در همه جا یافت می شود. در سال 2018، طراحان وب سایت باهوش سفارشی کردن نقشه قدیم گوگل را فرا گرفته اند تا یک سایت جذاب را طراحی کنند.

تمایل به طراحی سه بعدی

طراحی سه بعدی، اشکال هندسی را به زندگی می آورد. این روند، جایگزین روند عناصر صفحه واقع گرایانه می باشد. طراحی سایت در سال 2018 به سمت استفاده از طرح های زیبای سه بعدی رفته است.

طراحی هنری وب سایت 

استفاده خلاقانه از عناصر غیرمنتظره در طراحی سایت جذاب موثر است. وب سایت های گیرا می توانند کاربران را جذب کنند. استفاده از رنگ های مناسب و گرافیک نوآورانه می تواند به طراحی کاربرپسند وب سایت کمک کند.

همانند تمام نوآوری های دیجیتال، طراحی وب نیز به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. طراحی سایت، تحت تاثیر عناصر درونی، فرهنگ و خواسته ها و نیازهای کاربران قرار می گیرد. اگر قصد طراحی سایت یا طراحی مجدد سایت را دارید، این هشت مورد را برای طراحی سایت کسب وکار خود در نظر بگیرید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.