Skip Navigation Links.

تفاوت وبلاگ و وبسایت در چیست؟

ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396

تفاوت وبلاگ و وبسایت در چیست؟

وبلاگ و وبسایت چه تفاوت هایی دارند؟

امروزه طراحی وبسایت و ایجاد وبلاگ هر دو در دنیای وب رایج هستند. وبلاگ ها و وبسایت ها شباهت های ظاهری زیادی به هم دارند؛ به همین دلیل تشخیص و تمایز آن ها از یکدیگر نسبتا دشوار است. با این وجود هر کدام از این دو، ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود را دارند.

وبلاگ یا بلاگ (blog) چیست؟

وبلاگ یا بلاگ (blog) عبارت است از ایجاد صفحه ای رایگان در وب به منظور انتشار محتوا. محتوایی که نویسنده در وبلاگ قرار می دهد، بر اساس زمان بارگذاری آن نمایش داده می شود. یعنی مطالب جدید در بالای صفحه قرار می گیرند. واژه وبلاگ برگرفته از دو واژه مجزا به صورت "Web" و " Log" می باشد. محتوای وبلاگ می تواند هر نوع محتوایی اعم از اخبار، مقاله، رویدادهای ورزشی، خاطرات شخصی، و... باشد که هم به صورت متن و هم به صورت تصویر یا ویدئو قابل نمایش است. هدف از ایجاد وبلاگ می تواند برقراری ارتباط و تعامل با دیگران، بیان رویدادها و اخبار روزمره، آموزش موضوعی خاص، و... باشد. از مهم ترین ویژگی های وبلاگ می توان به رایگان بودن، سادگی کار با آن، عدم نیاز به دانش برنامه نویسی و طراحی سایت، امکان دسته بندی و آرشیو مطالب، و... اشاره کرد.

وب سایت چیست؟

وب سایت ها از تعدادی صفحه حاوی فایل های متنی، تصویر و... تشکیل شده اند که بر روی یک سرور قرار دارند. یک وب سایت بر اساس دامنه اختصاصی که دارند، در دنیای وب شناخته می شوند. به همین دلیل برای ایجاد یک سایت، نیاز به ثبت دامنه اختصاصی و تهیه هاست می باشد. طراحی وب سایت ها با اهداف گوناگونی انجام می شود مانند اطلاع رسانی و ارائه اخبار عمومی یا اخبار داخلی، معرفی محصولات و خدمات، بازاریابی و تبلیغات، فروش آنلاین محصولات یا خدمات، آموزش موضوعی، و... . از ویژگی های یک وب سایت می توان به مواردی چون هزینه بر بودن، نیازمند به دانش طراحی سایت و علم برنامه نویسی، امکان اعمال تغییرات در ظاهر و محتوا، تنوع زیاد در زبان های برنامه نویسی و ابزارهای طراحی سایت و... اشاره کرد.

تفاوت وبلاگ و وب سایت در چه چیزهایی است؟

  • طراحی و قالب وبلاگ ها از وب سایت ها ساده تر است. وبلاگ ها به سمت سادگی می روند؛ در حالی که وب سایت ها از ابزارهای پیچیده طراحی به منظور زیباتر شدن بهره می برند.
  • ارتباط با کاربران در یگ وبلاگ، به صورت دو طرفه و تعاملی است. در حالی که ارتباط با کاربران وب سایت ها کمتر تعاملی است.
  • محتوای وب سایت ها از محتوای وبلاگ ها رسمیت بیشتری دارد. مطالب نوشته شده در وب سایت ها عمدتا مهم و رسمی هستند اما وبلاگ ها شامل محتوای غیر رسمی می باشند.
  • وبلاگ ها به منظور تخلیه احساسات ایجاد می شوند. اما وب سایت ها معمولا برای کسب و کار و تجارت طراحی می گردند.
  • وبلاگ ها جنبه شخصی تری دارند، اما وب سایت ها معمولا با اهداف عام و گروهی تشکیل می شوند.
  • به روزرسانی در وبلاگ ها با سرعت بالایی صورت می گیرد اما به روز رسانی در وب سایت ها معمولا با صرف وقت و گاهی هزینه همراه است.
  • محتوای وبلاگ در یک صفحه و به ترتیب زمان بارگذاری مرتب می‌شود. اما مطالب یک سایت در بخش‌ها و صفحات مختلف دسته‌بندی و ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.