مرکز تماس: 66381314
مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

12 مزیت تبلیغات گوگل یا گوگل ادز

ﺳﻪشنبه 08 بهمن 1398

12 مزیت تبلیغات گوگل یا گوگل ادز

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنم؟

به هر حال اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید یا هنوز شک دارید که برای آن بودجه اختصاص دهید یا نه ادامه مطلب را مطالعه کنید.

1- کلیک های هدفمند و با کیفیت

شما هزینه ای ب به ازای هر کلیک پرداخت می کنید تا با کلید واژه های خاص جستجو شوید که این مسئله امکان این را فراهم می کند که کلیک های هدفمند تری دریافت کنید. بدین صورت که هر گاه یک کاربر گوگل کلمه کلیدی مورد نظر شما را در گوگل جستجو کرده و بر روی تبلیغ شما که در صفحه اول گوگل نمایش دارد کلیک کند، متناسب با آن هزینه ای از اکانت گوگل ادوردز شما کسر می شود. این بدان معناست که هزینه تبلیغات به تعداد کلیک ها و بازدیدهای صورت گرفته از سایت شما می باشد.

2- نتایج گوگل ادز قابل اندازه گیری است

محاسبه کردن نتایج تبلیغاتیکی از چالش های صاحبان کسب و کار است. اگر از تبلیغات آفلاین مثل تبلیغات تلویزیون یا رادیو یا مجلات ساتفاده می کنید،نمی توانید دقیقا تشخیص دهید مشتری تان حاصل کدام یک از انواع این تبلیغات بوده است.

اما تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز کاملا قابل اندازه گیری است چه از لحاظ محاسبه تعداد لید، چه از لحاظ میزان برگشت سود و همین مسئله گوگل ادز را برای بیزینس ها بسیار جذاب کرده است.

اهمیت تبلیغات گوگل

3- گوگل ادز از سئو وب سایت سریع تر عمل می کند

برای تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهایی که تازه وب سایتشان را راه اندازی کرده اند،برای رتبه گرفتن ارگانیگ یا همان سئو ارگانیک نیازمند صبر و حوصله و زمان بسیار است. تا چند سال پیش خیلی از این تازه وارد ها فکر می کردند مورد جریمه گوگل قرار گرفتند و بخاطر همین هم گوگل از صفحه اول جستجو آن ها را حذف می کند در حالی که واقعیت این است که در دنیای وب سایت ها، رقابت برای رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار شدید است و برای اینکه فعالیت های سئو وب سایت به سر انجام قابل قبولی برسد آن وب سایت باید تمام و کمال اعتبار خودش را اثبات کرده باشد، چیزی که ممکن است کسب و کار های نوپا را در طول زمان دلسرد کند.

گوگل ادوردز استنتیجه ی سریع تری را رقم می زند. نکته مهم اینکهترکیب سئو ارگانیک و استفاده از گوگل ادز بسیار تاثیرگذار است. پیشنهاد ما این است کهدر حالی که فعالیت های سئو را انجام می دهید یک کمپین تبلیغات کلیکی راه بیندازید و سریعا کلیک جذب کنید. از آنجایی که گوگل ادز سریع عمل می کند می توانید میزان تاثیر کلمات کلیدی خاص را بسنجید و آن را در سئو ارگانیک تان به کار ببرید و به طور مثال محتوایتان را بر اساس آن تنظیم کنید.

نکته جالب اینکهگوگل برخی اوقات ووچرها و کوپن های تستی رایگان برای تازه وارد ها اختصاص می دهد که به محض اینکه اولین بار در گوگل ادز ثبت نام کنید به وب سایت تان تعلق می گیرد.

مزایای گوگل ادز

4- گوگل ادز آسان تر از سئو است

استفاده از هر ابزاری پیچیدگی های خاص خودش را دارد و شاید اصلا بتوان استفاده از گوگل ادوردز را جزئی از فعالیت های سئو به شمار آورد. اما اگر بخواهیم به طور جداگانه به این دو نگاه کنیم باید اعتراف کنیم عملیات سئو عملیات پیچیده ای است که چندین فاکتور را هم زمان در بر می گیرد.

معمولا برای افزایش ترافیک ارگانیک یک تیم 3 تا 5 نفره لازم است که باید دائم بر روی تولید محتواهای متفاوت کار کنند و لینک سازی انجام بدهند. البته که قطعا این پروسه بسیار خلاقانه و دلچسب است و وقتی نتیجه بگیرد نتیجه ای عالی خواهد بود.

اما وقتیمی دانیم ابزاری وجود دارد که خیلی راحت و با استفاده از تبلیغات کلیکی در کمترین زمان باعث افزایش لید(سرنخ) وب سایت خواهد شد بسیار دلگرم کننده است خصوصا برای کسب و کارهای نوپا که نتیجه های سریع می خواهند.

بیشتر بخوانید: مقاله مشاوره طراحی سایت

5-گوگل ادز انعطاف پذیری بالایی دارد

مهمترین ویژگی گوگل ادز انعطاف پذیری در اجرایکمپین های تبلیغاتی و شخصی سازی بر اساس نیازهای کسب و کارتان است.

نمونه های زیر ویژگی هایی هستند که می توانید توسط گوگل ادز روی کمپین تان اجرا کنید:

  • حساس کردن کمپین به کلید واژه:توسط این ویژگی می توانید تبلیغتان را محدود به افرادی کنید که کلید واژه ای که تعیین کرده اید را جستجو می کنند. مثلا اگر آژانس ارائه دهنده تور های مسافرتی هستید کلید واژه “هتل های کیش” می تواند ترافیک هدفمندتری برایتان ایجاد کند.
  • استفاده از اکستنشن های تبلیغاتی گوگل ادوردز:تعداد کاراکترهایی را که می توانید در تبلیغات ادوردز استفاده کنید محدود است اما گوگل ادوردز امکان اضافه کردن اکستنشن یا همان افزونه را فراهم کرده که می توانید توسط آن اطلاعات بیشتری مثل عکس محصول، شماره تلفن و یا لینک و … به آن اضافه کنید.
  • قابلیت دسته بندی مخاطب:با این ویژگی می توانید بازدید کننده ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی، زبان و حتی نوع مرورگر او دسته بندی کنید ( مثلا می توانید مشخص کنید بازدید کننده ها فقط از ایران باشند).
  • دسترسی به مخاطبین پلتفرم های مختلف:توسط این ویژگی می توانید تبلیغتان را به کاربرانی که در پلتفرم های مختلف مانند Gmail، Youtube و … حضور دارند نیز نمایش دهید.
  • بهره بردن از شبکه نمایشی :این ویژگی به طور به خصوصی به آگاهی از برند شما کمک می کند و در کلنرخ تبدیل مشتری بیشتری برای شما به ارمغان می آورد.

تبلیغات در گوگل

6- گوگل ادز یعنی در صفحه اول جستجو ها در گوگل شوید

طبق آمار به دست آمده از وب سایت های مختلف، از هر 3 کلیک 2 کلیک آن مربوط به لینک های تبلیغاتی است که اگر آن را با سئو ارگانیک مقایسه کنید می بیند که تبلیغات PPC کاملا ارزشش را دارد پس این فرصت را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

7- نرخ بازگشت سرمایه در گوگل ادز

اگر کمپین درستی در گوگل ادز طراحی و اجرا کنید تفاوت نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی خود را با اختلاف از سیستمهای تبلیغاتی کلیکی ایرانی خواهید دید. طبق آمارهای جهانی، میانگین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI تبلیغات در گوگل چیزی در حدود ۷۰۰٪ است! و این ثمره بیش از ۲۴۶ میلیون کاربر روزانه ای است که حدود ۳/۵ میلیارد بار در روز با این تبلیغات تعامل می کنند.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

چگونه از تمامی ظرفیت‌های تبلیغات در فضای دیجیتال استفاده کنیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

8- افزایش دو برابری نرخ تبدیل نسبت به ترافیک ارگانیک

باز هم تکرار می کنیم: ترافیک ارگانیک قطعا بسیار ارزشمند است. اما اگر بخواهیم مقایسه ای بین نرخ تبدیل از طریق تبلیغات کلیکی و نرخ تبدیل از طریق ترافیک ارگانیک انجام بدهیم می بینیم که تبلیغات پولی گوگل عملکرد بهتری دارند.

تبلیغات در گوگل

طبق تحقیقات انجام شده نرخ تبدیلی که از تبلیغات PPC به دست می آید چیزی حدود 2 برابر نرخ تبدیل حاصل از ترافیک معمولی است. شاید دلیل آن هم این باشد که تبلیغات کلیکی بسیار هدفمندتر انجام می شوند و این نوع تبلیغات بیشتر تجاری است (سرچ ارگانیک بیشتر بر پایه گرفتن اطلاعات است تا اهداف تجاری) البته باید گفت نرخ تبدیل در صنایع مختلف متفاوت است و ممکن است این نسبت برای هر بیزینس فرق کند.

9-گوگل ادز روشی برای بازاریابی مجدد

نقش گوگل ادوردز به عنوان تکمیل کننده بقیه تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است. مثلابازاریابی مجدد که توسط گوگل ادوردز انجام می شود باعث می شود تا کاربرهایی را که به کسب و کار شما علاقمند بوده اند و قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند راحت تر پیدا کنید و طبیعتا احتمال خرید در این نوع مشتری ها بیشتر از کاربران دیگر است. گوگل ادوردز می تواند کوکی های این نوع کاربران را ردگیری کند و در یک فرصت مناسب دوباره تبلیغ شما را به او نشان دهد. این اقدامات حتی اگر منجر به خرید نشود نام برند شما را در ذهن مخاطب زنده نگه می دارد.

10- رقابت یکسان با رقبای بزرگ

بر خلاف سال های دورتر که تلویزیون نقش بسیار پر رنگی در تبلیغات داشت و فقط کمپانی های بزرگ با بودجه های کلان می توانستند در آن تبلیغ کنند امروزه شیوه تبلیغات تغییر کرده و به سمت آنلاین شدن پیش رفته است. همین فرصتی را برایاستارت آپ های نو پاایجاد کرده که بتوانند در محیط آنلاین پا به پای برند های بزرگ فعالیت کنند و دیده شوند چرا که ابزارهای مختلف بستری مساوی ایجاد کرده اند و میزان هزینه برای همه یکسان است. بنابر گزارش Clutch 45 درصد کسب و کارهای کوچک از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده می کنند. نیازی نیست با بودجه زیادی شروع کنید فقط سعی کنید بودجه ای را برای این کار اختصاص بدهید.

گوگل ادز

11- باعث افزایش آگاهی از برند میشود

اگر شما به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید و یا به تازگی برند خود را انتخاب کرده اید، تبلیغات کلیکی می‌تواند از طریق استفاده از کلید واژه های هدف دار مرتبط با صنعت کاری شما، به شما در جهت معرفی کسب و کار و برندتان کمک کند. از این طریق افرادی که این کلید واژه ها را جستجو کنند و علاقه مند به هر آن چه شما ارائه می کنید باشند، می توانند تبلیغات شما را مشاهده نمایند.

12- ابزاری برای ارزیابی میزان سهم برند در گوگل

فرض کنید می‌خواهید بدانید کدام تبلیغات برای محصولتان بهتر است. به راحتی می‌توان تبلیغات مختلف خود را در گوگل راه اندازی کنید و سپس نتایج را ارزیابی کنید. به راحتی می‌توانید تشخصی دهید کدان تبلیغات نتایچ بهتری داشته است.

گوگل ادز

13- یافتن مشتری های محلی

افرادی که با تلفن های همراه و یا حتی لب تاب های خود سرچ می‌کنند، می‌توانند تبلیغات شما که در نزدیکی آنها هستید را ببینند. برای این کار می‌توان از سرویس تبلیغات گوگل برای نمایش تبلیغات برای افراد مقیم در محل زندگی خود استفاده کنید.

14- مستقل از تغییرات الگوریتم گوگل

سئو یکی از راه های موفقیت یک کسب و کار به ویژه در دراز مدت است و داشتن یک وبسایت سئو شده یک رویکرد عالی برای موفقیت است. اما یکی از مزیت های تبلیغات گوگل این است که نیازی به نگرانی درباره تغییرات به ویژه تغییرات در الگوریتم های گوگل نیست.

تبلیغات گوگل یا سئو

نتیجه گیری:

سئو و تبلیغ در گوگل رقیب یکدیگر نیستند بلکه دو ابزار قدرتمند گوگل هستند که به دیجیتال مارکتینگ شما کمک بسیار زیادی میکنند.

در مواردی که شما بسرعت میخواهید به بازدید کننده ی زیادی دریک مقطع کوتاه بدست آورید مانند فروش فصلی یک محصول یا ترافیک زیاد برای آگاهیاز برنداستفاد از گوگل ادوردز را به شما پیشنهاد می­کنیم. اما در مواردی که می­خواهید بازدید کنندگانی بصورت دائمی و وفادارداشته باشید و زمان برای شما اهمیت چندانی ندارد استفاده از سئو بهتر و منطقی تر است.


پارسا طاهری
امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

برچسب‌ها