مرکز تماس: 66384920
مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات و مفاهیم پایه ای در گوگل ادوردز

چهارشنبه 08 فروردین 1397

اصطلاحات و مفاهیم پایه ای در گوگل ادوردز

چرا بهتر است وب‌سایت ها از گوگل ادوردز استفاده کنند؟

گوگل پرطرف دارترین و معروف ترین موتور جستجوگر در فضای وب می باشد و در میان کاربران وب، دارای محبوبیت بالایی است و می توان گفت تمامی کاربران اینترنت در ایران، حداقل روزی یکبار از این موتور جستجو استفاده می کنند. موتور جستجوگر گوگل، ابزاری رایگان به نام گوگل ادوردز را ارائه کرده است تا وب سایت ها بتوانند، وب سایت خود را از طریق این ابزار در موتور جستجوی گوگل معرفی کنند. با توجه به بازدید صدها میلیونی از وبسایت گوگل و امکانات بسیار زیاد (گوگل ادوردز که در اختیار تبلیغ کنندگان قرار داده است، مشتریان تان می توانند به راحتی از هر کجا که شما بخواهید و به صورت کاملا هدفدار و با کمترین هزینه، شما را در صفحه اول گوگل پیدا کنند. هنگامی که می خواهید برای اولین بار با گوگل ادوردز کار کنید، ممکن است با برخی از واژه ها و اصطلاحات تخصصی روبرو شوید که در ابتدا کمی مبهم و گیج کننده هستند. ما قصد داریم در این مطلب شما را با این واژه ها و مفاهیم آشنا کنیم.

واژه ها و اصطلاحات تخصصی در ادوردز :

پرداخت هزینه به ازای هر کلیک(  CPC) در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز براساس مدل CPC عمل می کند. به عبارتی دیگر، هنگامی که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند، ادوردز از حساب شما هزینه ای را بابت هر کلیک کسر می کند. اگر تبلیغات شما هنگام جستجو یک کلمه به کاربر نمایش داده شود و کاربر بر روی آن کلیک نکند، ادوردز هیچ هزینه ای را از حساب شما کسر نخواهد کرد.

میزان کیفیت تبلیغ (QS ) در گوگل ادوردز

در سیستم تبلیغات گوگل، به منظور نمایش تبلیغ شما برای یک کلمه کلیدی، تبلیغ شما باید از QS  کافی برخوردار باشد. کیفیت تبلیغ مقیاسی برای سنجش کیفیت کلمه کلیدی و تبلیغ تبلیغاتی است و در تعیین کمترین هزینه ای که برای نمایش تبلیغ باید پرداخت شود، نقش اصلی را ایفا می کند. هرچه قدر میزان QS بیشتر باشد، حداقل هزینه برای هر کلمه کلیدی کاهش می یابد و درنتیجه شما هزینه کمتری را برای تبلیغات پرداخت می کنید. از عواملی که در تعیین کیفیت تبلیغ نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درصد نسبت تعداد کلیک به تعداد دفعات نمایش تبلیغ
  • میزان تناسب و ارتباط متن تبلیغ با کلمه کلیدی اختصاص داده شده به آن
  •  اطلاعات مربوط به عملکرد کلمات کلیدی در گذشته
  •  میزان تناسب صفحه مقصد با کلمات کلیدی انتخاب شده در حساب گوگل ادوردز
  •  بسیاری از عوامل دیگر

گوگل ادورز

حداقل هزینه به ازای هر کلیک

حداقل هزینه ای که شما می توانید برای یک کلمه کلیدی اختصاص دهید تا تبلیغ شما بتواند برای آن کلمه به نمایش درآید را Bid Minimum  گویند. میزان حداقل هزینه برای هر کلمه کلیدی توسط گوگل تعیین می شود و مقدار آن بستگی به کیفیت تبلیغ دارد. شما می توانید برای هر کلمه کلیدی، قیمت جداگانه ای اختصاص دهید ولی اگر مقدار آن از حداقل هزینه کمتر باشد، گوگل تبلیغات شما را در آن کلمه به حالت غیر فعال در می آورد و تبلیغات شما با آن کلمه نشان داده نخواهد شد.

نرخ کلیک  CTR

درصد نسبت تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ به تعداد دفعات نمایش آن را CTR گویند و معیاری برای تعیین عملکرد آگهی های تبلیغاتی در ادوردز به حساب می آید. هر چقدر متن تبلیغ شما با کلمات کلیدی تعریف شده برای آن، تناسب و ارتباط بیشتری داشته باشد به همان میزان CTR تبلیغ شما بالا می رود و این نشان دهنده عملکرد خوب تبلیغ شماست. هر چقدر CTR بالا برود، میزان کیفیت تبلیغ نیز افزاریش می یابد و با افزایش QS حداقل هزینه ای که برای نمایش تبلیغ باید پرداخت شود، کاهش می یابد و در کل شما هزینه تبلیغاتی کمتری پرداخت می کنید. پس افزایش CTR بسیار مهم است. همچنین گوگل در بسیاری از مواقع، هنگامی که درصد نمایش به کلیک شما کمتر از ۲ درصد باشد آن کلمه را با این فرض که نا مرتبط می باشد غیر فعال می نماید.

گوگل نتورک

به مجموعه ای از وبسایت ها، موتورهای جستجوگر و محصولاتی که نتایج جستجوی گوگل و همچنین تبلیغات ادوردز در داخل آن ها به نمایش در می آید، گوگل نتورک می گویند. به عبارتی دیگر، در سیستم تبلیغات گوگل، تبلیغ شما علاوه بر اینکه در صفحه اصلی گوگل نمایش داده می شود، در میلیون ها وبسایت دیگر که عضو گوگل نتورک هستند نیز پخش خواهد شد. اینکه تبلیغ در این وبسایت ها به نمایش درآید بر عهده شخص تبلیغ دهنده خواهد بود.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

برچسب‌ها