مرکز تماس: 66381314

مقالات دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (41 ابزار برای کمک به دیجیتال مارکترها)

چهارشنبه 11 دی 1398

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (41 ابزار برای کمک به دیجیتال مارکترها)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از شروع هر گونه استفاده از ابزارهای دیجیتال باید معنی دیجیتال مارکتینگ را درک کرده باشید. به هر حال شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید ممکن است همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ را بدانید و یا بر عکس سوال کنید اصلا دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ به هر گونه اقدام و تلاشی که آنلاین و به منظور بازاریابی محصول و خدمات انجام بگیرد گفته می شود.

اید گفت طی زمان ابزارهایی تخصصی به وجود آمدند که باعث شدند تجزیه و تحلیل اطلاعات آنلاین برای مارکتر ها ساده تر شود و استفاده از آن ها در جهت تلاش های بازاریابی صورت بگیرد. این ابزارها انواع مختلفی از ابزار ایمیل مارکتینگ گرفته تا ابزار تبلیغات آنلاین و ابزارهای آنالیز هستند که در ادامه به 41 مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ :

 

ابزارهای شبکه های اجتماعی ارگانیک

از سپتامبر سال 2017 ، فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه ، توییتر 320 میلیون و اینستاگرام بیش از 700 میلیون نفر دارد. با اینکه افراد زیادی وقت زیادی را صرف اجتماعی می کنند ، در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین کانال های افزایش نفوذ برندها است. به همین دلیل ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی به اصلی ترین شرکتها و شرکتهای بزرگ تبدیل شده اند.

1. Sprout Social

ابزارهای شبکه های اجتماعی

این ابزار مدیریت حرفه ای شبکه های اجتماعی یکی از بهترین و قوی ترین ابزارهای شبکه های اجتماعی هست که در حال حاضر بیش از 19هزار کمپانی از امکانات آن استفاده می کنند.

Sprout Social به شما اجازه می‌دهد که استراتژی رسانه اجتماعی خود را برنامه‌ریزی کنید و پیام‌های موجود در پلتفرم‌های مختلف را با استفاده از تقویم تصویری برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید پست‌های خود را به صف کنید و همچنین محتواهای چندرسانه‌ای خود را با استفاده از ویرایشگر داخلی تصویر، ویرایش کنید. شما می‌توانید برچسب‌های مرسوم را بر روی پیام‌های خود قرار دهید و آن‌ها را همانند چک کردن تجزیه‌وتحلیل پست‌ها مرتب کنید.

Sprout Social برای 30 روز رایگان است و پس از آن هزینه ی استفاده از این ابزار به صورت ماهانه $99, $149, و یا $249 می باشد.

 

2. Wyng

Wyng یک بستر تبلیغات دیجیتال برای آژانس ها و مارک ها برای ایجاد و اجرای کمپین ها است. Wyng (که قبلا Offerpop) یک پلت فرم بازاریابی تعاملی با تمرکز بر جلب مشارکت از طریق تولید محتوای ایجاد شده توسط کاربر(UGC)، کمپین های هشتگ، برنامه های ارجاعی، تست، مسابقه و ..... است. آنها بر تغییر راهی که برندهای جهانی بتوانند مصرف کنندگان موبایل و شبکه های اجتماعی امروز را به مشتری تبدیل می کنند متمرکز شده اند. علاوه بر این، پلت فرم آنها دارای یک داشبورد تجزیه و تحلیل داخلی است که عملکرد هر کمپین معینی را نظارت می کند.

3. Woobox

Woobox ، مشابه Wyng ، یک بستر تعامل اجتماعی است که بر محتوای تعاملی تأکید دارد. این پلتفرم شاید به بهترین وجه به عنوان یک راه حل کلید برای اجرای مسابقات و مسابقات اجتماعی ، به ویژه در مسابقات اینستاگرام شناخته شود. از انتخاب مطالب ورودی #hashtag گرفته تا انتخاب برندگان به طور تصادفی ، WooBox بیشترین استفاده از مسابقات را از اجرای مسابقه یا تقدیر از طریق اجتماعی می گیرد.

 

ابزارهای شبکه های اجتماعی پولی

قدرت رسانه های اجتماعی فراتر از حد طبیعی است. پلتفرم های پولی می توانند برند شما را در مقابل گروه های بزرگی از کاربرانی که نمی توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید نمایش دهید. شبکه های اصلی اجتماعی آنقدر اطلاعات در مورد کاربران خود دارند که بسیار دقیق و مؤثر می توانید هدف قرار دهید.

4- Nanigans

Nanigans یک نرم افزار تبلیغاتی چند کاناله با تاکید بر بازاریابی فیس بوک است. این نرم افزار برای هدفمندی و کارایی بیشتر به تغیرات فیس بوک دسترسی و تعداد زیادی ابزار دیگر فیسبوک دسترسی دارد. این پلتفرم علاوه بر بازاریابی مجدد فیس بوک (Facebook remarketing) ، دارای ویژگی های متمرکز در تبلیغات توییتر و رشد اینستاگرام است.

Nanigans یک نرم افزار تبلیغاتی چند کاناله با تاکید بر بازاریابی فیس بوک است

5. ویرایشگر قدرت فیس بوک

Power Editor ابزار شخصی فیس بوک برای ایجاد و اجرای تبلیغات تبلیغاتی خاص است. فیس بوک دائماً پلت فرم تبلیغاتی خود را بهبود می بخشد ، و این ابزار غالباً ویژگی های جدیدی را برای هدف گذاری و بودجه برای کاربران منتشر می کند. برای بازاریاب ها، که فقط از جبهه اجتماعی پولی شروع می شوند ، این کار به راحتی یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال و بدون پرداخت هزینه شخص ثالث برای ایجاد و مدیریت تبلیغات شما است. پارامترهای دقیق این پلتفرم اطمینان می دهد که شما دقیقاً کسانی را که می خواهید هدف قرار می دهید. در ضمن ، همچنین می توانید محدودیت هایی برای جلوگیری از هدر دادن بودجه خود تعیین کنید.

ویرایشگر فیسبوک

6. پلتفرم بومی توییتر

توییتر یکی دیگر از برندهای اصلی است که باید برای تبلیغ در نظر بگیرد. توییتر ویژگی های خارق العاده ای برای هدف گذاری دارد ، با قابلیت تقسیم بندی که شامل قابلیت هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص است به گونه ای که هر زمان کسی از توییت خارج شود یا با یک توییت درگیر شود ، با استفاده از آن عبارت اصلی مورد هدف قرار می گیرد. این پلتفرم به ویژه هنگام هدف قرار دادن کاربران تلفن همراه مفید است ، زیرا 86٪ از درآمد تبلیغی توییتر از طریق تلفن همراه در سال 2015 بدست آمده است.

پلتفرم تبلیغات توییتر

 

ابزارهای بازاریابی ایمیل

اولین نامه الکترونیکی در سال 1971 ارسال شد ، بنابراین عجیب است که فکر کنید چه مقدار در بازاریابی دیجیتال نقش بزرگی دارد. با وجود قدیمی بودن، ایمیل به راحتی از نظر ROI یکی از مؤثرترین کانالهای بازاریابی است. میزان استفاده از ایمیل در مقایسه با سال گذشته تقریباً 4٪ رشد دارد و به زودی هیچ نشانی از کاهش سرعت نخواهیم داشت.

7. MailChimp

MailChimp نمایانگر یک غول مطلق در فضای بازاریابی با ایمیل است که بیش از 250 میلیارد ایمیل در سال گذشته توسط کاربران آن ارسال شده است. زیبایی MailChimp براساس اندازه لیست ایمیل شما ، قابلیت استفاده و قیمت کشویی سیستم عامل است. به ویژه ، برنامه "برای همیشه رایگان" آنها مناسب برای بازاریاب های کوچکتر است که به دنبال مقدمه ای برای بازاریابی ایمیل هستند. اگر به طور کلی ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا ایمیل را به طور کلی ایمیل ندارید ، MailChimp نقطه شروع خوبی را نشان می دهد.

میل چیمپ ابزار ایمیل مارکتینگ

8. Emma

Emma - که در واقع مخفف بازاریابی ایمیل است - یک پلتفرم است که با یک تیم خدمات رسانی قوی به مشتریان خود خدمات می دهد و از ویژگیهای قدرتمند خود پشتیبانی می کند. Emma تمام ابزارهایی را که شما برای ایجاد و آزمایش کمپین های بازاریابی ایمیل خود نیاز دارید  را داراست.

9. Marketo

اگر با برخی پلتفرم های ایمیل تفریحی کار کرده باشید تا به سطح پیشرفته تری بروید ، Marketo می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگرچه ایمیل جنبه بزرگی از تجارت است ، اما به هیچ وجه تنها ابزار نیست. این باعث می شود Marketo برای کسانی که در جستجوی همه چیز در یکجا برای بازاریابی خود هستند ایده آل باشد. اتوماسیون Marketo  به عنوان بخشی از مجموعه ابزارهای بازاریابی دیجیتال تأکید دارد و بازاریابی از طریق ایمیل به عنوان قطعه اصلی این معما است.

10. GetResponse

پلت فرم منحصر به فرد بازاریابی ایمیل GetResponse بر روند رو به رشد اتوماسیون سازی ارسال ها و دریافت ها تأکید دارد. این راه حل ، روندها و رفتارهای خاص را از لیست شما تجزیه و تحلیل می کند تا پیام های خاص و پاسخگوهای خودکار را فوراً ارسال کند. نتیجه نهایی ، حضور هوشمندانه در بازاریابی ایمیل و لیست جذاب تر است.

نرم افزار GetResponse برای ایمیل مارکتینگ

مشاوره خدمات ایمیل مارکتینگ

موفقیت در کمپین های ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی در دسترس شماست

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

ابزارهای نمایش هدف گیری مجدد

این ابزارها به شما کمک میکند، تا کسانی که بیشترین احتمال خرید را دارند، هدف تبلیغات شما قرار گیرند.این ابزارها می توانند با سرعت و هدفمندی دقیق اقدام به هدف گذاری مجدد در تبلیغات نمایند. با ابزارهای ریتارگتینگ، تبلیغات خود را تنها به مشتریان بالقوه خود نمایش می‌دهید. به همین دلیل این تبلیغات بالاترین نرخ تبدیل به کلیک و خرید را دارند. با شناسایی افرادی که قبلا به محصول یا خدمت خاصی از شما علاقه نشان داده‌اند، می‌توانید محصولات خود را دوباره به آن‌ها یادآوری کنید و یا حتی با پیشنهاد دادن محصولات و خدمات مشابه، شانس فروش خود را چندین برابر کنید.

 

11. AdRoll

AdRoll یکی از شناخته شده ترین نام ها در فضای retargeting است که دارای بیش از 35000 مشتری تبلیغ کننده است. این پلتفرم دسترسی به بیش از 500 تبادل آگهی را که شامل بیشتر شبکه های مهم رسانه های اجتماعی است ، اعطا می کند. این یک پلت فرم سلف سرویس ارائه می دهد.داستان های موفقیت در پشت بسیاری از کاربران AdRoll کاملاً هیجان انگیز هستند ، گزارش هایی حاکی از CPC 35٪ پایین تر تا 265٪ افزایش فروش در برخی موارد ارائه می شود.

Adroll ابزار retargeting در دیجیتال مارکتینگ

12. ReTargeter

ReTargeter ابزار متنوعی است برای هدف گیری retargeting سایت ، جستجوی مجدد، جستجو و بازاریابی پویا استفاده می کند. شما می توانید از ReTargeter به عنوان یک پلتفرم سلف سرویس استفاده کنید یا می توانید کلیه کمپین های خود را به یک تیم حساب منتقل کنید تا عملیات بازپرداخت خود را برای شما انجام دهد. می توانید از این سرویس های جستجو استفاده کنید و یا چندین مورد را در یک بسته سفارشی ترکیب کنید.

مشاوره سئو سایت برای افزایش رتبه سایت در گوگل

خدمات مشاوره سئو تصمیم بزرگی است که می‌تواند به رشد ترافیک سایت شما از موتورهای جستجو کمک کند.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

ابزارهای تبلیغاتی برنامه ای

تبلیغات برنامه ای به استفاده از نرم افزار برای خودکار سازی خرید رسانه از کانال های آنلاین و آفلاین اشاره دارد. به عبارت دیگر ، تبلیغات بر اساس داده به طور خودکار خریداری و نمایش داده می شوند. دو مورد از بزرگترین مزایای استفاده از راه حل های خرید رسانه ای برنامه نویسی این است که می توانید مدت زمانی را که برای یافتن بهترین شبکه ها برای تبلیغ می کنید صرف کنید. ثانیاً ، شما به تعداد زیادی از داده هایی که بیشتر این شرکت ها به آنها دسترسی دارند دسترسی پیدا می کنید.

13. ChoiceStream

فن آوری ChoiceStream قادر است یک تن از داده های مخاطبان را پردازش کند و تشخیص دهد که کدام یک از آنها در واقع دانش مفید برای مارک ها است. سپس ChoiceStream از این اطلاعات برای هدف گذاری صحیح تبلیغات در بین مخاطبان خود استفاده می کند و می داند که مناسب بودن خواهد بود و ارتباط تبلیغات شما با اهداف شما را بالا می برد.

14. Rocket Fuel

Rocket Fuel ابزاری محبوب با ویژگی ای به نام "اندازه گیری لحظه ای" است. این ویژگی، داده های کاربر ناشناس را تشخیص می دهد و محاسبه میکند که چه کسی احتمال دارد به تبلیغات شما پاسخ و عکس العمل نشان دهد و سپس از جمع آوری آن اطلاعات تصمیم میگیرد که چه زمان و کجا باید تبلیغات شما را نمایشدهد. Rocket Fuel هم یک بستر سلف سرویس(با مدیریت اشخاص) و هم سرویس های مدیریت شده را ارائه می دهد.

Rocket Fuel ابزار های دیجیتال مارکتینگ

 

15. Simpli.fi

Simpli.fi با بهره گیری کامل از داده های بدون ساختار و دسته بندی نشده مخاطبان  ، خود را از سایر ابزارها متمایز می کند. این بدان معناست که برخلاف برخی ابزارهای دیگر در بازار - Simpli.fi نیازی به تکیه بر بخش های از پیش ساخته برای طبقه بندی داده های مخاطبان نیست. این یک مزیت بزرگ هنگام کار با داده های بزرگ بدون ساختار در Big Data است.

 

Website Testing Tools

کوچکترین تغییرات می تواند بزرگترین تفاوت را در نحوه ورود مخاطبین به صفحات فرود شما را ایجاد کند. تنها تغییر رنگ دکمه تماس با شما، می تواند  بین تاثیر مستقیمی بر ثبت نام آزمایشی رایگان را ایجاد کند. در میان جعبه ابزارهای بازاریابی دیجیتال، هر چیزی که به شما در تست یا بهینه سازی سایت برای تبدیل مخاطب یه مشتری کمک می کند اهمیت زیادی دارد.

 

16. Unbounce

ابزاری شگفت انگیز Unbounce، برای ساخت سریع در انتشار صفحات فرود جدید برای آزمایش است. یکی از خارق العاده ترین ویژگی های Unbounce این است که استفاده از این پلتفرم برای ایجاد صفحات جدید کاملا ساده چقدر آسان است. حتی اگر طراح حرفه ای هم نباشید، می توانید از برخی از الگوهای موجود به عنوان نقطه شروع در طراحی لندینگ پیج استفاده کنید ، سپس آنها را متناسب با سلیقه خود باز طراحی کنید.

ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی لندینگ پیج

 

17. Oracle Maxymiser

Maxymiser ابزاری است که بسیار فراتر از حوزه آزمایش صفحه فرود است. این راه حل نرم افزاری در سطح شرکتی برای آزمایش چندین جنبه از هر سایت خاص و اجرای چندین تست مختلف به طور همزمان ساخته شده است. Maxymiser همچنین به شما اجازه بخش بندی افرادی را که می خواهید صفحه طراحی شده را برای تست ارسال کنید را می دهد تا بتوانید تجربه ای دلپذیرتر برای بازدید کنندگان وب سایت خود ایجاد کنید.

ابزارهای طراحی لندینگ پیج

18. Optimizely

ابزارهای بهینه سازی ابزاری برای خلق بصری و تقویت هدفگیری مجدددر این پلتفرم، ساخت آسان و سریع و تست های هدفمند برای کاربران و گروهای مناسب است.این شرکت همچنین شرکت ها و شرکای تجاری متعدد قدرتمندی دارد تا بتواند به راحتی متمرکز شوند برروی داده های مشتریان برای انواع متنوعی از تست های در پیش رو.

19. Visual Website Optimizer) VWO)

هیچ کس منکر اهمیت تست A / B در صفحه خاصی از سایت شما نیست. روند استفاده از VWO به شما این امکان را می دهد تا به سرعت با عناصر صفحات خود مانند عناوین و تصاویر بازی کنید تا نسخه های مختلف سایت خود را برای بازدیدکنندگان جهت تست انجام دهید. همراه با یک پلتفرم قدرتمند تجزیه و تحلیل ، می توانید به سرعت مشاهده کنید که کدام نسخه از سایت شما برحسب کلیک و تبدیل به مشتری  در تست A / B  شما برنده شده است.

ابزار بهینه سازی سایت و تست A/B

20. Hotjar

پلتفرم Hotjar در زمان واقعی از عملکردها و رفتارهای بازدید کنندگان شما در سایت را در قالب ویدئو کوتاه فیلم برداری کرده و در اختیار شما قرار می دهد. از طریق نقشه های گرمایی به شما این امکان را می دهد که مکان های کلیک (ضبط) ویدیوهای واقعی سفر مشتری خود را ببینید ، می توانید به معنای واقعی کلمه به جای کاربر دوم ، آنچه را که باید بهینه سازی نیاز دارید را مشاهده کنید.

hotjar چیست؟

 

Video Hosting Sites

محتوای ویدیو تا 2021 بیش از 80٪ از کل ترافیک وب را دنبال می کند. در نتیجه ، فیلم به جای یک کانال "اضافی" یا ثانویه تبدیل به یک بازاریابی شده است. با تلاش مضاعف برای ایجاد و انتشار فیلم ، لازم است که اطمینان حاصل کنید که هرچه ممکن است تعداد بینندگان آنها بیشتر باشد. یک راه عالی برای انجام این کار ، میزبانی از آنها در برخی از پلتفرم های ویدیویی محبوب است که در بین آنها YouTube بیشترین ازدحام ببیندگان را در بر دارد.

خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چگونه از تمامی ظرفیت‌های تبلیغات در فضای دیجیتال استفاده کنیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

21. Wistia

Wistia در گذشته در زمینه تولید ابزارهای تولید محتوا کار می کرده است این شرکت اکنون دارای گروه فوق العاده ای از افراد متخصص است. این تیم نه تنها تیم قدرتمندی دارد بلکه این شرکت برای برند ها یک پلتفرم شگفت انگیز نمایش ویدئو با قابلیت شخصی سازی و اشتراک گذاری فیلم ها در وب است. یکی از بهترین عملکردهای پلتفرم آن ، امکان درج یک CTA سفارشی در انتهای هر ویدئوی جداگانه است که باعث می شود بینندگان به صفحات خاصی هدایت شوند.

wistia ابزار ویدئو مارکتینگ

 

22. Vimeo

 Vimeo یکی از وب سایت‌های پخش ویدئو آنلاین است که بیش از 35 میلیون نفر عضو دارد که به Vimeo اعتماد می کنند تا ویدیوهای با کیفیت بالا و بدون آگهی خود را آپلود و تماشا کنند. امکان جدید در Vimeo ، شامل ابزار بهینه سازی است که به کاربران اجازه می دهد که تغییرات لازم در قطعات ویدئویی خود را، بدون نیاز به دانلود و ویرایش آنها درکامپیوترهای شخصی شان، به طور آنلاین به انجام دهند. این کارها با طی کردن یک ویزارد چند مرحله‌ای، به سادگی قابل اجرا است. اما قابلیت مهم تر این ابزار، امکان اضافه کردن soundtrack فوری به قطعات ویدئویی است. کاربران این کار را هم مستقیماً‌ از وب سایت Vimeo انجام خواهند داد. افزودن قطعات موسیقی به کلیپ‌های ویدئویی هم میسر شده است. خبر مهم دیگری که Vimeo به کاربران خود داده ، همکاری با شریک تجاری جدیدی به نام SmartSound است.

ابزارهای تولید محتوا

ما برای تولید محتوا کمبود گزینه نداریم - اینفوگرافیک ، وبلاگ ، فیلم ، پادکست - اما چه چیزی برای مخاطبان ما مورد نیاز است؟ اخیراً لیستی از 39 ابزار ایجاد تصویر رایگان ایجاد کرده ایم که شامل یک تن از ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال است ، اما در اینجا برخی از موارد را ذکر می کنیم

23. Landscape by Sprout Social

Landscape ابزاری قدرتمند برای تغییر اندازه تصاویر است که برای کمک به بازاریابان رسانه های اجتماعی ، تولیدکنندگان محتوا و صاحبان مشاغل در شبکه های اجتماعی بطور روزمره ایجاد شده است. ابزار ما به متخصصان رسانه های اجتماعی روشی کارآمد برای تولید اندازه های مختلف تصاویر بهینه سازی شده برای پروفایل ها ، پیام ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی ارائه می دهد - در نهایت به آنها فرصت بیشتری می دهد تا بیشتر روی موضوعات مهم تمرکز کنند: تقویت تعامل و گفتگوهای معتبر از طریق شبکه های اجتماعی.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

24. Canva

Canva ابزاری طراحی رایگان و مبتنی بر وب است که می توانید برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد برای به اشتراک گذاری در وبلاگ ها ، شبکه های اجتماعی و فراتر از آن استفاده کنید. می توانید از Canva برای ایجاد تصاویر کاملاً منحصر به فرد از ابتدا یا برای جلا دادن برخی از عکس هایی که قبلاً در دست دارید استفاده کنید.

Canva ابزاری طراحی رایگان و مبتنی بر وب است

25. Visual.ly

اگر وقت یا مهارت هنری ندارید که بتوانید مطالب خود را تولید کنید ، می توانید از ابزاری مانند Visual.ly استفاده کنید. Visual.ly سکویی است که کسانی را که نیاز به محتوا دارند با کسانی که می توانند آنرا ایجاد کنند متصل می کند. این سایت برای هر نوع پروژه نرخ کاملی را شامل می شود که شامل اینفوگرافیک ، کتاب های الکترونیکی و فیلم است.

 

 

ابزارهای آموزشی محتوا

بازاریابان دائماً لازم است برای تداوم رقابت، تقویمهای محتوای خود را پر کنند و تا حد امکان به مخاطبان خود برسند. با این حال ، ما همیشه وقت نداریم که برای هر پستی که ایجاد می کنیم ، مطلبی بی نظیر را ایجاد کنیم. به همین دلیل خوب است که برخی از ابزارهای آموزشی محتوا را در دست داشته باشید تا بتوانید این خلاء را پر کنید و طرفداران خود را راضی نگه دارید.

26. Feedly

با Feedly همه وبلاگها ، انتشارات و مباحث مختلفی را که به آنها علاقه دارید انتخاب می کنید؛ در همین حال ، این پلت فرم تمام محتوای اخیر را از آن سایت ها به یک فید که می توانید نظارت کنید ، جمع می کند. شما می توانید Feed خود را با ابزاری مانند Sprout Social یکپارچه کنید تا به طور مداوم این مقالات را با طرفداران و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

Feedly-ابزارهای آموزشی محتوا

 


پارسا طاهری
امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


نام

ایمیل

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

برچسب‌ها