تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

ﺳﻪشنبه 08 بهمن 1398

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنم؟

به هر حال اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید یا هنوز شک دارید که برای آن بودجه اختصاص دهید یا نه ادامه مطلب را مطالعه کنید.

1- کلیک های هدفمند و با کیفیت

شما هزینه ای ب به ازای هر کلیک پرداخت می کنید تا با کلید واژه های خاص جستجو شوید که این مسئله امکان این را فراهم می کند که کلیک های هدفمند تری دریافت کنید. بدین صورت که هر گاه یک کاربر گوگل کلمه کلیدی مورد نظر شما را در گوگل جستجو کرده و بر روی تبلیغ شما که در صفحه اول گوگل نمایش دارد کلیک کند، متناسب با آن هزینه ای از اکانت گوگل ادوردز شما کسر می شود. این بدان معناست که هزینه تبلیغات به تعداد کلیک ها و بازدیدهای صورت گرفته از سایت شما می باشد.

2- نتایج گوگل ادز قابل اندازه گیری است

محاسبه کردن نتایج تبلیغاتیکی از چالش های صاحبان کسب و کار است. اگر از تبلیغات آفلاین مثل تبلیغات تلویزیون یا رادیو یا مجلات ساتفاده می کنید،نمی توانید دقیقا تشخیص دهید مشتری تان حاصل کدام یک از انواع این تبلیغات بوده است.

اما تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز کاملا قابل اندازه گیری است چه از لحاظ محاسبه تعداد لید، چه از لحاظ میزان برگشت سود و همین مسئله گوگل ادز را برای بیزینس ها بسیار جذاب کرده است.

اهمیت تبلیغات گوگل

3- گوگل ادز از سئو وب سایت سریع تر عمل می کند

برای تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهایی که تازه وب سایتشان را راه اندازی کرده اند،برای رتبه گرفتن ارگانیگ یا همان سئو ارگانیک نیازمند صبر و حوصله و زمان بسیار است. تا چند سال پیش خیلی از این تازه وارد ها فکر می کردند مورد جریمه گوگل قرار گرفتند و بخاطر همین هم گوگل از صفحه اول جستجو آن ها را حذف می کند در حالی که واقعیت این است که در دنیای وب سایت ها، رقابت برای رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار شدید است و برای اینکه فعالیت های سئو وب سایت به سر انجام قابل قبولی برسد آن وب سایت باید تمام و کمال اعتبار خودش را اثبات کرده باشد، چیزی که ممکن است کسب و کار های نوپا را در طول زمان دلسرد کند.

گوگل ادوردز استنتیجه ی سریع تری را رقم می زند. نکته مهم اینکهترکیب سئو ارگانیک و استفاده از گوگل ادز بسیار تاثیرگذار است. پیشنهاد ما این است کهدر حالی که فعالیت های سئو را انجام می دهید یک کمپین تبلیغات کلیکی راه بیندازید و سریعا کلیک جذب کنید. از آنجایی که گوگل ادز سریع عمل می کند می توانید میزان تاثیر کلمات کلیدی خاص را بسنجید و آن را در سئو ارگانیک تان به کار ببرید و به طور مثال محتوایتان را بر اساس آن تنظیم کنید.

نکته جالب اینکه گوگل برخی اوقات ووچرها و کوپن های تستی رایگان برای تازه وارد ها اختصاص می دهد که به محض اینکه اولین بار در گوگل ادز ثبت نام کنید به وب سایت تان تعلق می گیرد.

مزایای گوگل ادز

4- گوگل ادز آسان تر از سئو است

استفاده از هر ابزاری پیچیدگی های خاص خودش را دارد و شاید اصلا بتوان استفاده از گوگل ادوردز را جزئی از فعالیت های سئو به شمار آورد. اما اگر بخواهیم به طور جداگانه به این دو نگاه کنیم باید اعتراف کنیم عملیات سئو سایت عملیات پیچیده ای است که چندین فاکتور را هم زمان در بر می گیرد.

معمولا برای افزایش ترافیک ارگانیک یک تیم 3 تا 5 نفره لازم است که باید دائم بر روی تولید محتواهای متفاوت کار کنند و لینک سازی انجام بدهند. البته که قطعا این پروسه بسیار خلاقانه و دلچسب است و وقتی نتیجه بگیرد نتیجه ای عالی خواهد بود.

اما وقتیمی دانیم ابزاری وجود دارد که خیلی راحت و با استفاده از تبلیغات کلیکی در کمترین زمان باعث افزایش لید(سرنخ) وب سایت خواهد شد بسیار دلگرم کننده است خصوصا برای کسب و کارهای نوپا که نتیجه های سریع می خواهند.

5-گوگل ادز انعطاف پذیری بالایی دارد

مهمترین ویژگی خدمات گوگل ادز انعطاف پذیری در اجرایکمپین های تبلیغاتی و شخصی سازی بر اساس نیازهای کسب و کارتان است.

نمونه های زیر ویژگی هایی هستند که می توانید توسط گوگل ادز روی کمپین تان اجرا کنید:

  • حساس کردن کمپین به کلید واژه:توسط این ویژگی می توانید تبلیغتان را محدود به افرادی کنید که کلید واژه ای که تعیین کرده اید را جستجو می کنند. مثلا اگر آژانس ارائه دهنده تور های مسافرتی هستید کلید واژه “هتل های کیش” می تواند ترافیک هدفمندتری برایتان ایجاد کند.
  • استفاده از اکستنشن های تبلیغاتی گوگل ادوردز:تعداد کاراکترهایی را که می توانید در تبلیغات ادوردز استفاده کنید محدود است اما گوگل ادوردز امکان اضافه کردن اکستنشن یا همان افزونه را فراهم کرده که می توانید توسط آن اطلاعات بیشتری مثل عکس محصول، شماره تلفن و یا لینک و … به آن اضافه کنید.
  • قابلیت دسته بندی مخاطب:با این ویژگی می توانید بازدید کننده ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی، زبان و حتی نوع مرورگر او دسته بندی کنید ( مثلا می توانید مشخص کنید بازدید کننده ها فقط از ایران باشند).
  • دسترسی به مخاطبین پلتفرم های مختلف:توسط این ویژگی می توانید تبلیغتان را به کاربرانی که در پلتفرم های مختلف مانند Gmail، Youtube و … حضور دارند نیز نمایش دهید.
  • بهره بردن از شبکه نمایشی :این ویژگی به طور به خصوصی به آگاهی از برند شما کمک می کند و در کلنرخ تبدیل مشتری بیشتری برای شما به ارمغان می آورد.

تبلیغات در گوگل

6- گوگل ادز یعنی در صفحه اول جستجو ها در گوگل شوید

طبق آمار به دست آمده از وب سایت های مختلف، از هر 3 کلیک 2 کلیک آن مربوط به لینک های تبلیغاتی است که اگر آن را با سئو ارگانیک مقایسه کنید می بیند که تبلیغات PPC کاملا ارزشش را دارد پس این فرصت را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

7- نرخ بازگشت سرمایه در گوگل ادز

اگر کمپین درستی در گوگل ادز طراحی و اجرا کنید تفاوت نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی خود را با اختلاف از سیستمهای تبلیغاتی کلیکی ایرانی خواهید دید. طبق آمارهای جهانی، میانگین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI تبلیغات در گوگل چیزی در حدود ۷۰۰٪ است! و این ثمره بیش از ۲۴۶ میلیون کاربر روزانه ای است که حدود ۳/۵ میلیارد بار در روز با این تبلیغات تعامل می کنند.

برای اطلاع از خدمات تبلیغات در گوگل بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه از تمامی ظرفیت‌های تبلیغات در فضای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

8- افزایش دو برابری نرخ تبدیل نسبت به ترافیک ارگانیک

باز هم تکرار می کنیم: ترافیک ارگانیک قطعا بسیار ارزشمند است. اما اگر بخواهیم مقایسه ای بین نرخ تبدیل از طریق تبلیغات کلیکی و نرخ تبدیل از طریق ترافیک ارگانیک انجام بدهیم می بینیم که تبلیغات پولی گوگل عملکرد بهتری دارند.

تبلیغات در گوگل

طبق تحقیقات انجام شده نرخ تبدیلی که از تبلیغات PPC به دست می آید چیزی حدود 2 برابر نرخ تبدیل حاصل از ترافیک معمولی است. شاید دلیل آن هم این باشد که تبلیغات کلیکی بسیار هدفمندتر انجام می شوند و این نوع تبلیغات بیشتر تجاری است (سرچ ارگانیک بیشتر بر پایه گرفتن اطلاعات است تا اهداف تجاری) البته باید گفت نرخ تبدیل در صنایع مختلف متفاوت است و ممکن است این نسبت برای هر بیزینس فرق کند.

9-گوگل ادز روشی برای بازاریابی مجدد

نقش گوگل ادوردز به عنوان تکمیل کننده بقیه تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است. مثلابازاریابی مجدد که توسط گوگل ادوردز انجام می شود باعث می شود تا کاربرهایی را که به کسب و کار شما علاقمند بوده اند و قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند راحت تر پیدا کنید و طبیعتا احتمال خرید در این نوع مشتری ها بیشتر از کاربران دیگر است. گوگل ادوردز می تواند کوکی های این نوع کاربران را ردگیری کند و در یک فرصت مناسب دوباره تبلیغ شما را به او نشان دهد. این اقدامات حتی اگر منجر به خرید نشود نام برند شما را در ذهن مخاطب زنده نگه می دارد.

10- رقابت یکسان با رقبای بزرگ

بر خلاف سال های دورتر که تلویزیون نقش بسیار پر رنگی در تبلیغات داشت و فقط کمپانی های بزرگ با بودجه های کلان می توانستند در آن تبلیغ کنند امروزه شیوه تبلیغات تغییر کرده و به سمت آنلاین شدن پیش رفته است. همین فرصتی را برایاستارت آپ های نو پاایجاد کرده که بتوانند در محیط آنلاین پا به پای برند های بزرگ فعالیت کنند و دیده شوند چرا که ابزارهای مختلف بستری مساوی ایجاد کرده اند و میزان هزینه برای همه یکسان است. بنابر گزارش Clutch 45 درصد کسب و کارهای کوچک از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده می کنند. نیازی نیست با بودجه زیادی شروع کنید فقط سعی کنید بودجه ای را برای این کار اختصاص بدهید.

گوگل ادز

11- باعث افزایش آگاهی از برند میشود

اگر شما به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید و یا به تازگی برند خود را انتخاب کرده اید، تبلیغات کلیکی می‌تواند از طریق استفاده از کلید واژه های هدف دار مرتبط با صنعت کاری شما، به شما در جهت معرفی کسب و کار و برندتان کمک کند. از این طریق افرادی که این کلید واژه ها را جستجو کنند و علاقه مند به هر آن چه شما ارائه می کنید باشند، می توانند تبلیغات شما را مشاهده نمایند.

12- ابزاری برای ارزیابی میزان سهم برند در گوگل

فرض کنید می‌خواهید بدانید کدام تبلیغات برای محصولتان بهتر است. به راحتی می‌توان تبلیغات مختلف خود را در گوگل راه اندازی کنید و سپس نتایج را ارزیابی کنید. به راحتی می‌توانید تشخصی دهید کدان تبلیغات نتایچ بهتری داشته است.

گوگل ادز

13- یافتن مشتری های محلی

افرادی که با تلفن های همراه و یا حتی لب تاب های خود سرچ می‌کنند، می‌توانند تبلیغات شما که در نزدیکی آنها هستید را ببینند. برای این کار می‌توان از سرویس تبلیغات گوگل برای نمایش تبلیغات برای افراد مقیم در محل زندگی خود استفاده کنید.

14- مستقل از تغییرات الگوریتم گوگل

سئو یکی از راه های موفقیت یک کسب و کار به ویژه در دراز مدت است و داشتن یک وبسایت سئو شده یک رویکرد عالی برای موفقیت است. اما یکی از مزیت های تبلیغات گوگل این است که نیازی به نگرانی درباره تغییرات به ویژه تغییرات در الگوریتم های گوگل نیست.

تبلیغات گوگل یا سئو

گوگل ادوردز - تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز (Google AdWords) سیستم تبلیغاتی گوگل است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند و تبلیغات قابل کیلک‌شان در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. به عبارت دیگر، گوگل ادوردز یک ابزار آنلاین تبلیغاتی است که به کسب و کارهای اینترنتی این امکان را می‌دهد که در نتایج جستجوی گوگل تبلیغ کنند و بالاتر از رقبای شان دیده شوند. ادوردز به کسب و کارها این امکان را می دهد که در ابتدا برای کمپین تبلیغاتی خود، بودجه ای مشخص تعیین کنند و زمانی از بودجه شان کم خواهد شد که کاربران اینترنت بر روی لینک آن ها در نتایج جستجو کلیک کنند. سرویس تبلیغات گوگل بر کلمات کلیدی هر کسب و کار تمرکز دارد. کسب و کارهای مختلف می توانند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با بیزینس خود، تبلیغی را ایجاد کنند تا کاربران، هنگام جستجوی آن کلمات کلیدی، تبلیغ آن ها را مشاهده نمایند.

 برخی از اصطلاحات و عبارات رایج در Google AdWords

Keyword  یا کلمۀ کلیدی :

کلمه یا عبارتی است که کاربران، آن را در گوگل جستجو می کنند و سپس تبلیغ شما را مشاهده می کنند. تبلیغ شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نشان داده می شود. گوگل تعداد کلیک هایی روی تبلیغات شما را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از بودجه شما کم می کند.

Impression :

گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را می شمارد. این اعداد نشان می دهند که تبلیغ شما چند بار در جستجوهای گوگل برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

CTR  یا نرخ کلیک :

اگر تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression  ها تقسیم کنید، عدد به دست آمده، نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate ) یا CTRشماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا اثرگذاری هر یک از تبلیغ هایتان را نشان می دهد.

چرا تبلیغات گوگل موثر است؟

تبلیغات گوگل صعودپذیر است.

گوگل ادوردز به میزات بالایی صعودپذیر است. به همین خاطر برخی از کسب وکار ها سالانه میلیون ها دلارصرف تبلیغات ادوردز می کنند. 

تبلیغات گوگل قابل اندازه گیری است.

در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی همچون تلوزیون و روزنامه، بازاریابی آنلاین به صورت گسترده ای سنجش پذیر است و تبلیغات گوگل نیز یکی از سنجش پذیرترین کانال های آنلاین است. در سئو اندازه گیری دقیق خیلی سخت است. چون دقیقا نمی توان فهمید که چه اقداماتی نسبت به افزایش و کاهش رنکینگ رخ داده است. در شبکه های اجتماعی نیز اندازه گیری مشکل است. تبلیغات گوگل، اطلاعات خیلی شفاف پی پی سی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد و فرصت سنجش میزان عملکرد هر چیزی را می دهد.

تبلیغات گوگل انعطاف پذیر است.

تبلیغات گوگل گزینه های زیادی را پیش روی کسب و کارها می گذارد، می توان بر اساس این گزینه ها کمپین تبلیغاتی را ساخت. هدف قرار دادن دقیق مخاطبان با گوگل ادوردز امکان پذیر است.

تبلیغات گوگل زودتر از سئو نتیجه می دهد.

سایت ها و کسب وکار های نوپا چند ماه طول می کشد تا نتایج سئو خود را ببینند. این پدیده با نام جعبه شنی گوگل شناخته می شود و مردم فکر می کنند که گوگل به صورت عمدی سایت های جدید را در نتایج های جستجو کنار می گذارد. در اصل، وجود رقابت شدید است که باعث می شود زمان ببرد تا وب سایت ها خود را ثابت کنند و اعتبار و لینک بدست آورند.

تبلیغات گوگل راحت تر از سئو است.

سئوی وب سایت به سعی و کوشش زیادی نیاز دارد: ابتدا باید وب سایت به طور منظم بروزرسانی شود. دوم اینکه برای سئو حداقل یک تیم متشکل از ۳ تا ۵ نفر نیاز است که محتوای سئو سایت را تولید کنند و سایت نتایج مثبتی از سئو و بهینه سازی داشته باشد. در مقایسه با آن تبلیغات گوگل این سختی ها را ندارد و در کوتاه ترین زمان نتیجه بهتری را به ارمغان می آورد.

تبلیغات گوگل

چرا تبلیغات گوگل از بهترین راه های بازاریابی آنلاین است ؟

1- نمایش تبلیغات در جستجو گوگل رایگان است و کسب و کارها فقط بابت کاربرانی که وارد وب سایت شان می شوند هزینه کلیک را پرداخت می کنند .

2- مشتریان با جستجو در گوگل کسب و کار مورد نظرشان را پیدا می کنند و لازم نیست که کسب و کارها به دنبال آن ها بروند .

3- مشتریان به برند شما اعتماد می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که وب سایت خیلی قدرتمند و پر طرفداری دارید که در رتبه یک گوگل قرار گرفته اید .

4- تبلیغ در موتور جستجوی گوگل، هدفمند ترین روش جذب مشتریان مورد نظر شماست .

5- گزارش دقیق از تعداد نمایش و تعداد کلیک ، هزینه ها وتوسط گوگل ادوردز ارائه می شود.

امکانات گوگل ادوردز

1- امکان تعیین بودجه برای روز و ماه وجود دارد .

2- می توان در ساعات خاصی، مثلا در ساعات غیر اداری تبلیغات را غیر فعال کرد .

3- امکان فعال کردن تبلیغات در تمام کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد.

4- این امکان وجود دارد که هر کشوری را که می خواهید برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید .

5- همیشه امکان حذف یا افزودن کلمات وجود دارد .

6- امکان گزارش دهی تبلیغات گوگل و آگاه شدن از نقاط ضعف تبلیغات و تقویت آن.

سخن آخر

گوگل ادوردز به عنوان یکی از بهترین راه‌های رسیدن به مشتریان بالقوه، حجم زیادی از کاربران را به سمت کسب و کارها سوق می‌دهد و با افزایش ترافیک وب‌سایت آن ها، متعاقبا فروش آن ها نیز افزایش می‌یابد. در گوگل ادوردز کسب و کارها قادر هستند که برای نمایش هر تبلیغ بازه زمانی و بازه جغرافیایی درنظر بگیرند، سقف بودجه لازم برای هر تبلیغ را مشخص کنند و آمار دقیق کلیک‌ها و رفتار کاربران را داشته باشند. 

چرا بهتر است وب‌سایت ها از گوگل ادوردز استفاده کنند؟

گوگل پرطرف دارترین و معروف ترین موتور جستجوگر در فضای وب می باشد و در میان کاربران وب، دارای محبوبیت بالایی است و می توان گفت تمامی کاربران اینترنت در ایران، حداقل روزی یکبار از این موتور جستجو استفاده می کنند. موتور جستجوگر گوگل، ابزاری رایگان به نام گوگل ادوردز را ارائه کرده است تا وب سایت ها بتوانند، وب سایت خود را از طریق این ابزار در موتور جستجوی گوگل معرفی کنند. با توجه به بازدید صدها میلیونی از وبسایت گوگل و امکانات بسیار زیاد (گوگل ادوردز که در اختیار تبلیغ کنندگان قرار داده است، مشتریان تان می توانند به راحتی از هر کجا که شما بخواهید و به صورت کاملا هدفدار و با کمترین هزینه، شما را در صفحه اول گوگل پیدا کنند. هنگامی که می خواهید برای اولین بار با گوگل ادوردز کار کنید، ممکن است با برخی از واژه ها و اصطلاحات تخصصی روبرو شوید که در ابتدا کمی مبهم و گیج کننده هستند. ما قصد داریم در این مطلب شما را با این واژه ها و مفاهیم آشنا کنیم.

واژه ها و اصطلاحات تخصصی در ادوردز :

پرداخت هزینه به ازای هر کلیک(  CPC) در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز براساس مدل CPC عمل می کند. به عبارتی دیگر، هنگامی که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند، ادوردز از حساب شما هزینه ای را بابت هر کلیک کسر می کند. اگر تبلیغات شما هنگام جستجو یک کلمه به کاربر نمایش داده شود و کاربر بر روی آن کلیک نکند، ادوردز هیچ هزینه ای را از حساب شما کسر نخواهد کرد.

میزان کیفیت تبلیغ (QS ) در گوگل ادوردز

در سیستم تبلیغات گوگل، به منظور نمایش تبلیغ شما برای یک کلمه کلیدی، تبلیغ شما باید از QS  کافی برخوردار باشد. کیفیت تبلیغ مقیاسی برای سنجش کیفیت کلمه کلیدی و تبلیغ تبلیغاتی است و در تعیین کمترین هزینه ای که برای نمایش تبلیغ باید پرداخت شود، نقش اصلی را ایفا می کند. هرچه قدر میزان QS بیشتر باشد، حداقل هزینه برای هر کلمه کلیدی کاهش می یابد و درنتیجه شما هزینه کمتری را برای تبلیغات پرداخت می کنید. از عواملی که در تعیین کیفیت تبلیغ نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درصد نسبت تعداد کلیک به تعداد دفعات نمایش تبلیغ
  • میزان تناسب و ارتباط متن تبلیغ با کلمه کلیدی اختصاص داده شده به آن
  •  اطلاعات مربوط به عملکرد کلمات کلیدی در گذشته
  •  میزان تناسب صفحه مقصد با کلمات کلیدی انتخاب شده در حساب گوگل ادوردز
  •  بسیاری از عوامل دیگر

گوگل ادورز

حداقل هزینه به ازای هر کلیک

حداقل هزینه ای که شما می توانید برای یک کلمه کلیدی اختصاص دهید تا تبلیغ شما بتواند برای آن کلمه به نمایش درآید را Bid Minimum  گویند. میزان حداقل هزینه برای هر کلمه کلیدی توسط گوگل تعیین می شود و مقدار آن بستگی به کیفیت تبلیغ دارد. شما می توانید برای هر کلمه کلیدی، قیمت جداگانه ای اختصاص دهید ولی اگر مقدار آن از حداقل هزینه کمتر باشد، گوگل تبلیغات شما را در آن کلمه به حالت غیر فعال در می آورد و تبلیغات شما با آن کلمه نشان داده نخواهد شد.

نرخ کلیک  CTR

درصد نسبت تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ به تعداد دفعات نمایش آن را CTR گویند و معیاری برای تعیین عملکرد آگهی های تبلیغاتی در ادوردز به حساب می آید. هر چقدر متن تبلیغ شما با کلمات کلیدی تعریف شده برای آن، تناسب و ارتباط بیشتری داشته باشد به همان میزان CTR تبلیغ شما بالا می رود و این نشان دهنده عملکرد خوب تبلیغ شماست. هر چقدر CTR بالا برود، میزان کیفیت تبلیغ نیز افزاریش می یابد و با افزایش QS حداقل هزینه ای که برای نمایش تبلیغ باید پرداخت شود، کاهش می یابد و در کل شما هزینه تبلیغاتی کمتری پرداخت می کنید. پس افزایش CTR بسیار مهم است. همچنین گوگل در بسیاری از مواقع، هنگامی که درصد نمایش به کلیک شما کمتر از ۲ درصد باشد آن کلمه را با این فرض که نا مرتبط می باشد غیر فعال می نماید.

گوگل نتورک

به مجموعه ای از وبسایت ها، موتورهای جستجوگر و محصولاتی که نتایج جستجوی گوگل و همچنین تبلیغات ادوردز در داخل آن ها به نمایش در می آید، گوگل نتورک می گویند. به عبارتی دیگر، در سیستم تبلیغات گوگل، تبلیغ شما علاوه بر اینکه در صفحه اصلی گوگل نمایش داده می شود، در میلیون ها وبسایت دیگر که عضو گوگل نتورک هستند نیز پخش خواهد شد. اینکه تبلیغ در این وبسایت ها به نمایش درآید بر عهده شخص تبلیغ دهنده خواهد بود.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


دوشنبه, 13 مرداد,1399

امین ولی پور

با عرض سلام
مقاله فوق در مورد تبلیغات در گوگل بسیار کامل و کاربردی بود.
با تشکر

Skip Navigation Links.
  • بازگشت