طراحی سایت

محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟

  20/ 12 /1396 |
مریم جعفری | بازاریابی محتوا | دیدگاه 0 | 189 Likes

محتوای همیشه سبز (محتوای بدون تاریخ مصرف)

محتوای همیشه‌ سبز یا محتوای بدون تاریخ ‌مصرف، محتوایی است که با گذشت زمان از کیفیت، ارزش و اعتبار آن کم نمی‌شود و به‌ طور مداوم برای خوانندگان تازه است. به بیانی دیگر این نوع محتوا همیشه برای خوانندگان وب سایت ارزشمند، تازه و جذاب است و مطلبی مرتبط با آنچه می خواهند به آن ها ارائه می دهد. از وب سایت هایی که محتوای همیشه سبز تولید می کنند می توان به سایت ویکی پدیا اشاره کرد.

تولید محتوای سبز چه مزایایی دارد؟

بهبود رتبه‌بندی سایت

محتوای خوب دارای کلمات کلیدی مفید و پر بازدید است و همچنین لینک‌هایی را ایجاد می کند که آمار بازدید از سایت توسط کاربران را افزایش می دهد و در کوتاه مدت می‌تواند تأثیر چشمگیری را در رتبه‌بندی سایت داشته باشد.

اشتراک‌گذاری محتوا

محتوایی که ارزشمند و کاربردی باشد، به راحتی مورد استقبال کاربران قرار می گیرد و توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود. محتوای همیشه سبز، منبعی قابل استناد است که مخاطب با میل خود آن را باز نشر می‌کنند.

ارزش‌آفرینی بلندمدت

محتوای همیشه سبز را می‌توان نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت تلقی کرد. در مقایسه با محتوایی که به صورت موقت تولید می‌شود، این نوع محتوا مزایای پایداری برای سایت به همراه خواهد داشت.

افزایش مخاطبان

ماهیت محتوای همیشه سبز، مطرح کردن یک مسئلۀ مهم و کاربردی و قابل جستجو است. از این‌رو، این نوع محتوا موردتوجه گروه بزرگی از مخاطبان قرار خواهد گرفت. اعتباری که محتوای سبز برای سایت ایجاد می‌کند، به دیده شدن سایر محتوای موجود در سایت هم کمک خواهد کرد. افزایش مخاطبان، مسئله‌ای قابل‌توجه خصوصاً برای کسب‌وکارهای آنلاین است که البته همیشه به‌سادگی میسر نمی‌شود. محتوای همیشه سبز باعث ایجاد تمایزی کوتاه مدت و آسان می‌شود و جذب مخاطبان فراوانی را در پی دارد.

قابلیت بازسازی

به دلیل اینکه محتوای همیشه سبز، بدون زمان است، می‌توان آن را به اشکال مختلف و در چندین روش، باز نشر کرد. به‌عنوان‌مثال اگر محتوای اولیه، یک متن راهنمای قدم به قدم است، می‌توان آن را به صورت فایل‌های صوتی یا ویدیویی یا اینفوگرافیک، بازتولید کرد.

محتوای همیشه سبز چیست

انواع محتوای همیشه سبز

سؤالات متداول

اگر از پاسخگویی به سؤال های تکراری که در سایت تان پرسیده می‌شود، خسته شده‌اید یا فکر می‌کنید که احتمال پرسش برخی از سؤالات از طرف مخاطبان زیاد است؛ ایجاد یک صفحه سؤالات متداول می تواند ایده بسیار خوبی باشد. می‌توانید لیستی از سؤالات متداول را گردآوری کنید و به آن های پاسخ دهید. این موضوع باعث می‌شود یک رابطه قوی و پایدار میان شما و مخاطبان تان برقرار شود که یک نمونه عالی از یک محتوای همیشه سبز است.

واژه‌نامه

به عنوان یک کارشناس در حوزه کاری خودتان، شما برای اکثر کلمات و اصطلاح های زمینه کاری خود اشراف دارید، این در حالی است که مخاطبان شما در این سطح اطلاعاتی ندارند. برای این که مخاطبان تان را با خودتان هم سطح نمایید می توانید از واژه‌نامه استفاده کنید. این باعث می‌شود که مخاطبان، حرف تان را بهتر درک کنند و با مطالب شما ارتباط برقرار کنند.

موضوعات تاریخی

تاریخ همیشه در گذشته مانده است و هیچ تغییری نخواهد کرد. اگر درباره موضوع تاریخی می‌نویسید به احتمال زیاد شما بیش از چندین مطلب در سایت خود دارید که مربوط به گذشته‌اند و نوشته‌های قدیمی به حساب می‌آیند. برای مثال می‌توانید درباره دوره رنسانس یا زندگی پادشاهان گذشته با دقت محتوا تولید کنید. با این کار برای اشخاصی که در حال جستجو و تحقیق هستند می‌توانید به عنوان منبعی دائمی برای به دست آوردن اطلاعات محسوب شوید.

چک لیست

چک لیست ها دستورالعمل هایی می‌باشند که مطالب دقیقی ارائه نمی‌دهند؛ بلکه دید کلی در مورد چگونگی انجام کار ها را به مخاطب می‌دهند. با این وجود چک لیست ها بسیار کاربردی هستند و همه آن ها را دوست دارند. در حقیقت، چک لیست ها باعث افزایش بهره وری و کارایی مقالات شما می‌شوند. همه ما به انجام رساندن کارها و اتمام وظایف داده‌شده به ما را دوست داریم پس چرا محتوایی متناسب با این فرآیند تولید نکنیم.

نکات لازم برای ایجاد محتوای همیشه سبز

  • همیشه مخاطبان تان را مورد توجه قرار دهید.
  • محتوای ماندگار تولید کنید نه محتوای جذاب مقطعی.
  • رعایت اصول سئو را در نوشتن محتوا فراموش نکنید.
  • دسترسی مخاطبان به محتوای سبز را آسان کنید.
  • محتوای جامع، ارزشمند و تازه تولید کنید.
  • محتوای سبز را در فضای وب منتشر کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری


نویسنده

مریم جعفری

مریم جعفری

به بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال علاقه مندم و تولید محتوا در این زمینه رو دوس دارم.

مطالب مرتبط