Skip Navigation Links.

کلود فلر (CloudFlare) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

کلود فلر (CloudFlare) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

کلود فلر (CloudFlare) چیست؟

کلود فلر یک شبکه توزیع محتوا (CDN) است که باعث افزایش سرعت بارگذاری وب سایت می شود و عملکرد آن را بهبود می بخشد. در اصل، کلود فلر یک سیستم ابری است که به وب سایت ها این اجازه را می دهد که به صورت همزمان دیتاهای آن ها در چند سرور باشد و راحت تر در اختیار کاربران قرار گیرد. وب سایت با استفاده از کلود فلر تا 40 درصد سریعت تر لود می شود، 60 درصد پهنای باند کمتری استفاده می کند و امنیت بیشتری نیز دارد. در حقیقت، کلود فلر خدمات CDN را به صورت پیشرفته ارائه می دهد. وقتی یک وب سایت با Cloud Flare تنظیم شود، تمامی ترافیک آن سایت از شبکه وسیع این شرکت عبور می کنند. کلود فلر فرآیند انتقال اطلاعات وب سایت را بهینه سازی می کند تا سرعت باز شدن صفحات سایت افزایش یابد؛ همچنین از تهدید های امنیتی و مشکلاتی که باعث می شوند منابع سرور و پهنای باند به هدر بروند، جلوگیری می کند. مهم ترین ویژگی های کلود فلر عبارتند از بهینه سازی محتوای وب، افزایش کارایی وب سایت، افزایش امنیت وب سایت و آمارگیری و امکان بررسی ترافیک وب سایت.

کلود فلر امکانات خود را در اختیار سایت هایی که پسوند دامنه آن ها با ir. است قرار نمی دهد؛ یعنی کشور ایران در لیست تحریم قرار دارد. با دارا بودن پسوندهای دیگر می توان از امکانات سایت Cloud Flare و همچنین گواهی SSL نیز استفاده کرد.

چه نوع وب سایت هایی می توانند از کلود فلر  استفاده کنند؟

اکثر وب سایت ها می توانند از کلود فلر  استفاده کنند. کلود فلر برای سایت های استاتیک و داینامیک قابل استفاده می باشد. کلود فلر نمی تواند جانشین مناسبی برای سایت های پخش کننده فایل های صوتی و تصویری باشد، یعنی اینکه که فایل های صوتی و تصویری پشتیبانی نمی شوند.

مزایای کلود فلر چیست؟

  • فعال سازی CDN و در نتیجه اتصال به نزدیک ترین سرور جهت بارگذاری سایت و میزبانی محتوا
  • فعال بودن 24 ساعته ی سایت از طریق کش های موجود در سرور های کلود فلر حتی در صورت آفلاین شدن سایت اصلی
  • بهینه سازی سایت و صرفه جویی در پهنای باند مصرفی
  • فشرده سازی کد های  Java Script، CSS  و HTML و در نهایت سرعت بالاتر سایت
  • افزایش امنیت با جلوگیری از رکوئست های ناسالم، حملات DDOS Protection و SQL Injection
  • ارائه سیستم آنالیز ترافیک جهت مدیریت بهتر ترافیک ها و بازدید ها
  • قابلیت Prug Cache جهت تازه سازی کش های ذخیره شده

تاثیر کلود فلر بر سئو سایت

مهم ترین اثرگذاری کلود فلر، افزایش سرعت بارگذاری سایت است که این عامل، نقش مهمی در بهبود سئو سایت دارد. سرعت سایت از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شود و سایت هایی که دارای سرعت پایین باشند از چرخه رقابت حذف می شوند. پس می توان نتیجه گرفت، یکی از مهم ترین عوامل استفاده از کلود فلر در سئو سایت است.

موارد امنیتی در سیستم کلودفلر (cloudflare)

  • ارائه یک اکانت رایگان https، به سایت های عضو کلود فلر
  • بلاک نمودن نرم افزار های مخرب
  • بلاک نمودن هکر ها
  • عدم اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران

کلود فلر چگونه کار می کند؟

کلود فلر شبیه به یک برنامه واسطه‌ای میان کاربر داخلی شبکه و اینترنت است که قابلیت‌های فراوانی در راستای حفظ امنیت، نظارت مدیریتی، کنترل کاربران و سرویس‌های ذخیره سازی دارد. یعنی یک وب سایت بخشی از جامعه کلود فلر است. ترافیک وب سایت توسط شبکه های جهانی وب root می شود. شبکه کلودفلر کپی نزدیک تر از فایل های استاتیک را برای بازدید کنندگان سایت قرار می دهد. در این صورت فایل ها بسیار سریعتر از قبل به دست بازدید کنندگان سایت خواهند رسید. منابع مختلف همچون CSS ها و JavaScript ها و تصاویر در این سیستم کش (cache) می شوند. برای استفاده از این سیستم، نباید پسوند فایلی را تغییر داد. تکنولوژی کلود فلر به طور اتوماتیک تصمیم می گیرد که کدام یک از منابع بر حسب پسوندشان باید cache شوند. همچنین مطالب داینامیک سایت ها کش نمی شوند. کلود فلر تمامی درخواست ها را به صورت فشرده درخواهد آورد، شبکه کلود فلر از هر نوع تهدیدی جلوگیری می کند و روبات های سوءاستفاده گر را قبل از این که به سرور آسیب بزنند، محدود می کند. این بدان معناست که پهنای باند کمتر و همچنین منابع کمتری از هاست استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.