Skip Navigation Links.

چگالی کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

چگالی کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی به معنی بررسی تعداد جستجوهای هر کلمه یا عبارت در گوگل است؛ به کمک این تحقیق شما می‌توانید بفهمید که کاربران در حوزه کاری شما به دنبال چه چیزی هستند؛ حتی می‌فهمید که کدام یک از این موضوعات برای آن‌ها بیشتر اهمیت دارد؟ چه کلماتی برای کسب و کار شما مهم‌تر است و ارزش بیشتری دارد. چه تعدادی از آدم‌ها به موضوع کسب و کار شما علاقه‌مند هستند و محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا روند تعداد جستجو در حال افزایش هست یا نه (که یعنی بازار شما چقدر رشد دارد.)

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و سودآورترین فعالیت‌ها در بازاریابی موتورهای جستجو یا همان سئو است این تحقیق فقط برای جذب بازدیدکننده در سایت انجام نمی‌شود، بلکه هدفش، جذب آن دسته بازدیدکنندگانی است که محتوای سایت شما برایشان مفید است و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شما هستند. در واقع شما نه تنها خواهید فهمید کدام عبارات‌ و کلمات کلیدی، سئوی شما را بهبود می‌دهد، بلکه جامعه مشتریان خود را نیز بهتر خواهید شناخت.

چگالی یا میزان استفاده از این کلمات کلیدی چقدر است؟

چگالی کلمات کلیدی، درصدِ استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه است. در موضوع سئو و بهینه سازی سایت، چگالی کلمه کلیدی می تواند به عنوان عاملی مهم به منظور تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت

در گذشته، چگالی کلمات کلیدی برای انواع محتوا، امر بسیار مهمی محسوب می شد و نقش مهمی را در رتبه بندی سایت ایفا می کرد. امروزه با توسعه و پیشرفت الگوریتم های گوگل، چگالی کلمات کلیدی به اندازه گذشته مهم نیست. البته این بدان معنا نیست که نباید روی کلمات کلیدی تمرکز کرد. بلکه می توان گفت چگالی کلمات کلیدی برای سئو به اندازه کیفیت محتوا مهم نیست. مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتوای تولید شده، اهمیت زیادی برای گوگل دارد. چگالی کلمات کلیدی بر روی رتبه سایت همچنان تاثیرگذار هستند، به ویژه در وب سایت های فارسی زبان، یک عامل مهم رتبه بندی به حساب می آیند. استفاده از یک کلمه کلیدی در محتوا به اندازه گذشته مهم نیست و باید مترادف ها و مشتقاتی از کلمه کلیدی نیز در محتوا به کار رود. بهتر است محتواها با تمرکز بر چند کلمه کلیدی تولید شوند تا وب سایت رتبه بندی بهتری داشته باشد. در کل، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) در محتوای صفحات سایت، باعث جریمه شدن وب سایت از طرف گوگل می شود. استفاده از کلمات کلیدی در محتوا باید به شکل صحیح و به اندازه کافی باشد.

محاسبه چگالی کلمات کلیدی به چه صورت است؟

فرمول محاسبه چگالی کلمات کلیدی به صورت زیر است:

(Nkr / Tkn *100)

Nkr  : تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در متن

Tkn  : تعداد کل کلمات یک متن

 

قصد دارید با تولید محتوا به یک برند مطرح تبدیل شوید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

محاسبه چگالی عبارت کلیدی به چه صورت است؟

عبارت کلیدی از دو یا چند کلمه مجزا تشکیل شده است اما یک کلمه کلیدی، یک واژه است که توسط کاربران جستجو می شود. عبارات کلیدی معمولا کلمات کلیدی طولانی هستند که توسط کاربران اینترنتی جستجو می شوند. نحوه محاسبه یک عبارت کلیدی در محتوا به صورت زیر است:

Nkr * Nwp / Tkn ) *100)

Nkr: تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی

Nwp: تعداد کلمات در عبارت

Tkn: تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر

چگالی کلمات کلیدی برای سئو محاسبه می شود؟

بهترین چگالی کلمات کلیدی چگونه است؟

بهترین چگالی کلمات کلیدی برای هر محتوای هر صفحه بین یک الی سه درصد است. در صورتیکه تعداد کلمات کلیدی در محتوا بیشتر از این مقدار باشد، وب سایت از طرف گوگل به عنوان یک سایت اسپم شناسایی می شود. از نظر گوگل بهتر است از کلمات کلیدی بین سه الی پنج بار در محتوا استفاده شود.

محل قرار گیری کلمات کلیدی کجاست؟

نحوه توزیع کلمات کلیدی در محتوا بسیار مهم است. کلمات کلیدی باید به گونه ای در محتوا توزیع شوند که هم محتوا قابلیت خواندن برای کاربران را داشته باشد و هم موتورهای جستجوی از جمله گوگل بتوانند موضوع محتوا را درک کنند. به میزانی که کلمات کلیدی به ابتدای محتوای صفحه نزدیک تر باشند، بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرند(معمولا توصیه می شود کلمه کلیدی در بین صد کلمه ابتدایی محتوا وجود داشته باشد.). در کل، استفاده تعداد بیشتری از کلمات کلیدی در سیصد الی چهارصد کلمه ابتدایی محتوا بسیار مفید است. به منظور استفاده از حداکثر بهره کلمات کلیدی، بهتر است از آن ها در فضاهای زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه
  • تگ H1
  • متن اصلی
  • URL سایت
  • تگ Alt تصاویرموجود در صفحه
  • لینک های داخلی سایت
  • توضیحات متا ( Meta Description

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.