Skip Navigation Links.

هفت مهارت وبلاگ نویسی

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

هفت مهارت وبلاگ نویسی

آیا می خواهید یک وبلاگ نویس حرفه ای شوید؟

در این مطلب قصد داریم ضروری ترین مهارت های وبلاگ نویسی را برای شما شرح دهیم. در نگاه اول، ممکن است ایجاد و نگه داری وبلاگ، آسان به نظر برسد و هرکس که اصول کامپیوتر و اینترنت را بداند، بتواند یک وبلاگ بسازد. اما داشتن یک وبلاگ موفق نیازمند مهارت هایی است که این مهارت ها را به شما خواهیم گفت:

مهارت های لازم برای وبلاگ نویسی حرفه ای

  • مهارت نوشتن محتوا
  • مهارت CSS و HTML
  • مهارت های شبکه
  • مهارت های پیگیری و ادامه دادن
  • مهارت های ویرایش عکس
  • مهارت در مدیریت شبکه های اجتماعی
  • مهارت های بازاریابی

این توانایی ها و مهارت ها به شما کمک خواهد کرد که یک وبلاگ نویس حرفه ای شوید.

مهارت نوشتن محتوا

تنها راه ایجاد یک وبلاگ خوب و درآمد زا، این است که ارزش زیادی را به مخاطبان ارائه دهد. و اما چه طور می توان چنین ارزشی را ایجاد کرد؟ مسلما از طریق تولید محتوای ارزشمند. بدون نوشتن محتوای جذاب، مفید و منحصر به فرد نمی توان یک وبلاگ سودآور ایجاد کرد. به همین دلیل خیلی مهم است که مهارت های نویسندگی را در خود تقویت کنیم. به طور مرتب باید کتاب ها و وبلاگ های مختلف را بخوانید و روزانه بنویسید تا مهارت نوشتن وبلاگ را در خود بهبود ببخشید. تقویت مهارت وبلاگ نویسی را از ابتدا آغاز کنید. مانند استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی، سبک نوشتن (رسمی یا دوستانه) و طول محتوا (معمولا مقالات با تعداد 2000 کلمه و بیشتر در گوگل محبوب هستند.).

مهارت های  CSS و HTML

شما مجبور نیستید که یک برنامه نویس یا توسعه دهنده وب باشید تا بتوانید یک وبلاگ موفق ایجاد کنید. اما شما باید مهارت کدگذاری اولیه با HTML مانند پیوند تصویر، اضافه کردن تگ alt به تصاویر، نوشتن تگ های هدینگ مانند h1 و h2 و... را یاد بگیرید. علاوه بر HTML شما باید اصول اساسی چیدمان صفحه از طریق CSS را نیز بدانید. دانستن این مبانی به شما کمک می کند تا وبلاگ خود را به شیوه ای منحصر به فرد ارائه کنید.

مهارت های شبکه

شبکه سازی یکی از بهترین مهارت های وبلاگ نویسی که می توان آن را به دست آورد. شبکه به شما کمک می کند تا با هزاران نفر از وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنید و ترافیک وب سایت خود را و در نتیجه فروش تان را افزایش دهید. اگر وبلاگ نویسی بدون داشتن مهارت شبکه انجام شود، شما روزانه تنها با خوانندگان خود ارتباط برقرار می کنید.

مهارت های پیگیری و ادامه دادن

شما می خواهید با انتشار محتوا (حداقل سه بار در هفته) خوانندگان تان را درگیر کنید. محتوای تازه چیزی است که علاقه خواننده به وبلاگ شما را حفظ می کند. با حضور مداوم و فعال در دنیای وب می توانید خوانندگان تان را حفظ کنید. به صورت منظم به سوالات و نظرات خوانندگان در پایین هر مطلب پاسخ دهید و با این کار آن ها را به وبلاگ خود وفادار سازید.

مهارت های ویرایش عکس

یک تصویر گویای هزاران کلمه است. استفاده از تصاویر به خصوص در شبکه های اجتماعی بسیار ویروسی است و به سرعت پخش می شود. استفاده مناسب از تصاویر جذاب در پست های وبلاگ، یک راه مطمئن برای افزایش رتبه بندی جستجو است. اکثر وبلاگ ها متن های طولانی دارند، شما می توانید یک یا چند تصویر در پست های خود بگذارید. استفاده از تصاویر باید متناسب با محتوا باشد و اندازه آن نیز ویرایش شده باشد. مهارت های ویرایش عکس یکی از مهارت های مهم وبلاگ نویسی است که باید به دست آورید.

مهارت فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یک سئو جدید هستند. نه تنها به شما کمک می کنند تا سرعت ترافیک وبلاگ خود سریع افزایش دهید، بلکه می توانید مخاطبان بیشتری نیز برای محتوای وبلاگ خود بیابید. مهم این است که شما یاد بگیرید به چه صورت می توانید از فیس بوک یا توییتر استفاده کنید تا بتوانند شبکه ای از افراد را برای وبلاگ خود به دست آورید. شبکه های اجتماعی نیاز به مهارت های بین فردی دارند تا شما بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. مزیت اصلی شبکه های اجتماعی قابلیت ویروسی بودن آن هاست. به طوری که افرادی که به وبلاگ شما جذب شده اند، به سرعت آن را به دیگران معرفی می کنند و به این ترتیب باعث افزایش خوانندگان بالقوه شما خواهند شد.

مهارت های بازاریابی

یکی از دلایل اصلی این که تعداد کمی از وبلاگ نویسان موفق به فروش آنلاین می شوند، این است که مهارت های فروش را نمی دانند. هنر فروش و بازاریابی را فرا گیرید. اگر نمی دانید چگونه یک محتوای وبلاگ می تواند محصول یا خدمت تان را تبلیغ کند، شما نمی توانید یک خواننده وفادار به وبلاگ تان را جذب کنید. کتاب های بازاریابی، روانشناسی کسب و کار، فروش و ... را بیشتر مطالعه کنید. آن ها می توانند ایده های بهتری در مورد آنچه انجام می دهید، به شما بدهند.

مهم ترین مهارت های وبلاگ نویسی را به شما معرفی کردیم. هر وبلاگ نویس حرفه ای در ابتدا یک وبلاگ نویس مبتدی بوده است. کلید اصلی موفقیت در وبلاگ نویسی، تمرین است. پس فقط تمرین کنید تا بتوانید به یک وبلاگ نویس حرفه ای تبدیل شوید. شروع کار خود را با مرحله اوج شخص دیگری را مقایسه نکنید. خسته نشوید و ادامه دهید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.