Skip Navigation Links.

چرا هر وب سایتی به یک کپی رایتر سئو (SEO Copywriter) نیاز دارد؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

چرا هر وب سایتی به یک کپی رایتر سئو (SEO Copywriter) نیاز دارد؟

نیاز وبسایت ها به  کپی رایتر سئو (SEO Copywriter)

هر نویسنده ای یک کپی رایتر محسوب نمی شود. لزوما کسی که توانایی نوشتن محتوا را داشته باشد و در علم بازاریابی تخصص داشته باشد، یک کپی رایتر نیست. این مهارت ها برای نوشتن محتوای بروشورهای تبلیغاتی عالی است اما در دنیای وب، یک نویسنده باید مهارت های دیگری نیز داشته باشد تا یک کپی رایتر به حساب بیاید. برای افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه در موتورهای جستجو، یک کپی رایتر سئو می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

فرآیند طراحی سایت و نوشتن محتوای سایت به گونه ای که در رتبه های بالای نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، و... قرار گیرد، سئو می گویند. در کل سئو یعنی، اگر یک وب سایت با کلمات کلیدی اش در موتورهای جستجو، سرچ شود، آن وب سایت در صفحه اول یا دوم نتایج جستجو نمایش داده شود. در صورت عدم رعایت اصول سئو، وب سایت ها بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهند داد.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر نویسنده ای است که با هدف بازاریابی اثربخش تر و فروش بیشتر محصولات و خدمات، به تولید محتوای باکیفیت و مفید می پردازد. یک کپی رایتر حرفه ای در سئو می تواند محتوای موثر و با کیفیت برای وب سایت تولید کند و باعث بهبود جایگاه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو شود.

نه دلیل برای استخدام کپی رایتر سئو (SEO Copywriter)

1- یک کپی رایتر سئو می داند چگونه کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کند.

یک کپی رایتر با استفاده از ابزارهای تحت وب و پایگاه های اطلاعاتی که در اختیار دارد، می تواند ببیند کدام کلمات کلیدی ترافیک وب سایت را افزایش می دهند و کدام کلمات کلیدی به وب سایت شما مزیت رقابتی ایجاد می کنند.

2- یک کپی رایتر سئو می داند که چگونه روی یک صفحه سایت تمرکز کند تا بهترین رتبه را کسب کند.

محتوای خوب و با کیفیت فراتر از انتخاب کلمات کلیدی است. به منظور موثر بودن، باید تمرکز نویسنده روی تمام متن باشد.

3- یک کپی رایتر سئو می داند که چگونه با مهارت خاصی کلمات کلیدی را پوشش دهد.

یک کپی رایتر می داند که چگونه از کلمات کلیدی سایت استفاده کند و بهترین مکان برای به کار بردن آن ها را می داند. او از هر فرصتی برای نوشتن کلمات کلیدی استفاده می کند و از این مطمئن است که استفاده از کلمات کلیدی، خواننده را خسته نمی کند.

4- کپی رایتر سئو می داند چگونه کلمات کلیدی را در عناوین و تگ های مهم استفاده کند.

عنوان ها از اهمیت زیادی در موتورهای جستجو برخوردارند و به عنوان موضوع اصلی صفحه، توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شوند. بنابراین بسیار مهم است که عنوان محتواها با دقت طراحی شود و دربرگیرنده کلمات کلیدی نیز باشد.

5- یک کپی رایتر سئو می داند که چگونه تگ های عنوان (title tags) و تگ های متای توضیحات (meta-description tags) را بنویسد.

تگ های متا اطلاعاتی هستند که در قسمت "head" صفحات وب وارد می شوند. این تگ ها توسط موتورهای جستجو به دقت بررسی می شوند؛ پس باید در نوشتن آن ها نهایت دقت به کار گرفته شود. هر صفحه وب سایت باید تگ های منحصر به فرد داشته باشد. همان طور که کل یک وب سایت بهینه سازی می شود، تگ ها نیز باید بهینه سازی شوند. موتورهای جستجو تگ های صفحات را اسکن می کنند و با کلمات کلیدی مقایسه می کنند و در نهایت بر این اساس به یک سایت رتبه می دهند. همچنین متنی که در عنوان یا تگ توضیحات نوشته می شود، در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود. این متن در متقاعد کردن کاربران به کلیک روی لینک سایت بسیار موثر است.

6- یک کپی رایتر سئو می داند که طول محتوای یک صفحه باید چه اندازه باشد.

صفحات کوتاه و با محتوای کم در نتایج موتورهای جستجو، رتبه خوبی نخواهند داشت. صفحات با محتوای نسبتا طولانی (1000 کلمه ) بیشتر مورد پسند موتورهای جستجو مانند گوگل هستند.

7- یک کپی رایتر سئو می داند که چگونه لینک ها را مشخص کند.

یک شخص حرفه ای می داند که باید به چه صورت از انکر تکست ها استفاده کند و در کجا کدام نوع لینک دادن اثربخشی بالاتری دارد. لینک دادن حرفه ای و استفاده درست از کلمات کلیدی موجب ارتقای رتبه وب سایت می شود.

8-  یک کپی رایتر سئو می داند که چگونه می تواند وب سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کند و از نقاط ضعف آن ها استفاده نماید.

به طور مثال؛ ممکن است وب سایت رقیب برای یک کلمه کلیدی خاص، رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشد. با استفاده از این اطلاعات می توان صفحات سایت را برای کلمات کلیدی خاص هدف گذاری کرد و ترافیک سایت را افزایش داد.

9- یک کپی رایتر سئو می داند چگونه صفحات فرود را بنویسد.

صفحه فرود (لندینگ پیج) زمانی ظاهر می شود که یک کاربر یا مشتری بالقوه بر روی یک تبلیغ یا لینک در نتایج جستجو کلیک کند. معمولا این صفحه با کلمات کلیدی یا عبارات خاصی بهینه سازی شده است تا مشتری بالقوه را به به مشتری بالفعل تبدیل نماید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.