Skip Navigation Links.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو سایت

چهارشنبه، 02 اسفند 1396

نقش شبکه های اجتماعی در سئو سایت

نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت 

شبکه های اجتماعی، امروزه بیشتر از گذشته اهمیت یافته اند و فعالیت در آن ها از نظر موتورهای جستجو، ارزش زیادی دارد. شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن برند ها و کسب و کار ها کمک می کند و موجب بهبود رتبه بندی وب سایت آن ها در نتایج جستجو می شود. شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام به صورت مستقیم روی سئو سایت اثرگذار نیستند اما به افزایش آگاهی از برند کسب و کارها کمک می کنند و باعث شناخته شدن آن ها در فضای مجازی می شوند.

نقش موثر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

  • مکانی مناسب جهت معرفی وب سایت به کاربران اینترنتی می باشند.
  • مکانی مناسب برای به اشتراک گذاری لینک مطالب جهت افزایش بازدیدکنندگان سایت هستند.
  • مکانی مناسب جهت دیده شدن بیشتر و افزایش بازدیدکنندگان سایت هستند.
  • شبکه های اجتماعی به طور غیر مستقیم موجب افزایش ترافیک وب سایت می شوند.
  • قرار دادن مطالب در شبکه های اجتماعی موجب ایندکس شدن سریعتر مطالب در موتورهای جستجو می شود.
  • شبکه های اجتماعی موجب افزایش تعامل کسب وکار ها با کاربران و مخاطبان شان می شود.
  • شبکه های اجتماعی به برندسازی اینترنتی کمک می کنند.

فعالیت در شبکه اجتماعی لینکداین

شبکه اجتماعی لینکداین، بیش از ده سال است که در دسترس همگان قرار دارد و افراد متخصص در زمینه های مختلف می توانند مهارت ها، تجربیات، نظرات و فعالیت های خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. شبکه اجتماعی لینکداین بزرگترین شبکه اجتماعی در حوزه کسب و کار است که به کسب وکار ها کمک می کند تا با افراد بسیاری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند. گذاشتن مطلب سایت در لینکداین به برندسازی اینترنتی کمک می کند و ترافیک سایت را نیز افزایش می دهد.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو


جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر

شبکه اجتماعی توییتر یک شبکه اجتماعی عالی برای برقراری ارتباط سریع با مخاطبان هدف است. توییتر به دلیل انتشار محتوای مختصر و کوتاه، محبوبیت بسیاری در بین کاربران اینترنتی دارد. یک نوشته کوتاه (280 کاراکتری) توسط میلیون ها نفر در سراسر دنیا دیده می شود. بنابراین نوشته خوب و جذاب می تواند تاثیر مثبتی روی تعداد بازدیدکنندگان سایت داشته باشد. به اشتراک گذاری مطالب مفید و موردپسند کاربران توییتر به افزایش ترافیک سایت کمک می کند.

فعالیت در شبکه اجتماعی فیس بوک

فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با بیشترین تعداد کاربر فعال است. این شبکه اجتماعی شاید به طور مستقیم بر روی ترافیک سایت تاثیرگذار نباشد اما تعداد لایک ها، کامنت ها و نظرات افراد روی پست های شما می تواند به صورت غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیرگذار باشد. زیرا این چیز ها نشان دهنده علاقه مندی کاربران به مطالب شماست. با انتشار روزانه پست در فیس بوک می توانید ورودی های سایت خود را افزایش دهید.

فعالیت در شبکه اجتماعی گوگل پلاس

گوگل پلاس شبکه اجتماعی جدیدی است که توسط گوگل ارائه شده است. بنابراین فعالیت در گوگل پلاس مهم است. با ایجاد صفحه در گوگل پلاس و به اشتراک گذاری مطلب در آن می توانید به سئو سایت خود کمک کنید و آن را بهبود ببخشید. تبلیغات و اشتراک گذاری ها تاثیر مثبتی در بالا بردن رتبه بندی سایت دارند و در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبر انجام شوند.

فعالیت در شبکه اجتماعی پینترست

شبکه اجتماعی pinterest نسبت به سایر شبکه های اجتماعی در ایران، از مخاطب کمتری برخوردار است اما هر روز بر تعداد کاربران آن افزوده می شود. محیط کاری این شبکه اجتماعی برای کاربران نسبتا متفاوت است و تمرکز اصلی آن بر انتشار تصاویر و ایده ها می باشد. برای وب سایت های تصویر محور که به ارائه ایده های جدید و گرافیکی مشغول هستند، شبکه اجتماعی پینترست بهترین گزینه ارتباط با مخطبان است.

فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام، تعداد زیادی از کاربران اینترنتی را به خود جذب کرده است و یک شبکه اجتماعی رو به رشد است. در ایران نیز به این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بیشتر توجه می شود (به دلیل فیلتر نبودن). حضور در اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی به یک ضرورت تبدیل شده است.

فعالیت در شبکه اجتماعی آپارات و یوتیوب

سرویس های اشتراک گذاری ویدیو یکی از بهترین تاثیرات را بر روی سئو سایت شما خواهند داشت. شما می توانید با بارگذاری محتوای ویدیویی در این شبکه ها و ارجاع آن ها به سایت خود نتیجه مثبتی بگیرید.

سخن آخر

استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت غیرمستقیم بر روی ترافیک وب سایت شما تاثیرگذار هستند اما این تاثیرگذاری زمانی رخ می دهد که محتوای منتشر شده شما در شبکه های اجتماعی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر کیفیت مطالب شما پایین باشد، هیچ یک از فعالیت های شما در سئو سایت تاثیرگذار نخواهند بود.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.