Skip Navigation Links.

فیلتر کردن و مقایسه داده‌ها در گزارشات Search Analytics

چهارشنبه، 22 فروردین 1397

فیلتر کردن و مقایسه داده‌ها در گزارشات Search Analytics

فیلتر کردن داده‌ها درگزارشات Search Analytics

توسط گزینه filter می توان داده های ارائه شده را بر اساس دسته بندی های مختلف فیلتر کرد. به عنوان مثال اگر بخواهیم کلمات و عبارت های جستجو شده را بر اساس کشور و دستگاه های مورداستفاده اشخاص فیلتر کنیم کافی است فیلتر کشور را بر روی “IRAN” و فیلتر دستگاه های استفاده شده بر روی ” Mobile” تنظیم کنیم و نمایش دسته‌بندی داده ها را بر روی Queries بگذاریم تا داده های جستجو شده بر اساس درخواست های اشخاصی که از ایران و توسط گوشی موبایل در گوگل جستجو کرده‌اند فیلتر شود. در صورتی که در گزارش های مربوط به کلمات جستجو شده، کلمات و عباراتی را که قبلاً مشاهده می کردید دیگر در لیست نتایج نمی بینید، فیلترها را بررسی کنید، به‌احتمال زیاد فیلترهایی اعمال کرده‌اید که نتایج را محدود کرده است.

نحوه اعمال فیلتر بر روی گزارش های Search Analytics در گوگل وبمستر

اگر در زیر هر یک از دسته بندی داده ها در  Search Analytics از گوگل وبمستر، روی گزینه “Filter” کلیک شود، یک منوی عمودی باز می شود که از طریق آن می توان درخواست فیلتر اطلاعات را برای آن دسته بندی تنظیم کرد.

حذف فیلتر اعمال شده بر روی گزارش‌های بخش  Search Analytics

جهت حذف فیلترهای اعمال شده بر روی داده‌های هر دسته‌بندی، روی گزینه “Filter” کلیک شود و از منوی بازشده گزینه “Reset” انتخاب شود.

مقایسه داده ها در گزارشاتsearch analytics  گوگل وبمستر

توسط قابلیت مقایسه‌ای که در بخش Search Analytics  از سرچ کنسول وجود دارد می توان داده های مربوط به دو مقدار مختلف در یک دسته بندی را با یکدیگر مقایسه کرد. همچنین می توان از قابلیت مقایسه و فیلتر کردن به صورت هم زمان و ترکیبی استفاده کرد. به عنوان مثال، وقتی اطلاعات بر اساس کلمات جستجوها شده (queries) دسته بندی شده باشد، می توان تعداد کلیک های سایت را بین این هفته و هفته گذشته مقایسه کرد و یا تعداد کلیک هایی که از کشور ایران و یا آلمان بر روی سایت شما انجام شده است را مقایسه کرد.

برای مقایسه داده ها، روی منویی که زیر هر یک از دسته بندی های وجود دارد کلیک و گزینهcompareانتخاب شود، پنجره جدیدی باز می شود که می توان دو مقدار مختلف از آن دسته بندی را جهت مقایسه داده ها وارد کرد.

می توان بر اساس بازه های زمانی اخیر کلمات کلیدی جدیدی که برای کاربران دارای اهمیت بیشتری بوده و آن کلمات جستجو و کلیک شده‌اند را در بخش سرچ آنالیتیک از گوگل وبمستر مشاهده کرد.

یا در صورتی که دو نسخه متفاوت از سایت برای دستگاه‌های موبایل یا کامپیوترهای شخصی وجود داشته باشد، می توان تعداد کل جستجوهای انجام‌شده بر روی نسخه موبایلی سایت (هم توسط کامپیوتر و هم موبایل) را با تعداد جستجوهای انجام‌شده بر روی نسخه کامپیوتری سایت که فقط توسط دستگاه‌های موبایل انجام‌شده است را با یکدیگر مقایسه کرد. برای این کار می توان در یک تب جداگانه گزینه Search Analytics را برای هر نسخه از سایت باز کرد و سپس تنظیمات مربوط به هرکدام را انجام داد و مقایسه موردنظر را مشاهده کرد. باید برای سایت نسخه موبایلی، تعداد جستجوهای که از طریق گوشی های همراه انجام‌شده است خیلی بیشتر باشد.

نکته : قابلیت مقایسه در هرلحظه فقط برای مقادیر مربوط به یک دسته بندی امکان پذیر است (مثلاً مقایسه مقادیر بین کشورها، یا دوره زمانی های خاص یا کلمات کلیدی جستجو شده و…) و نمی توان هم زمان بین مقادیر در دو دسته مختلف داده‌ها را مقایسه کرد.

در صورتی که مقایسه‌ای در یک دسته‌بندی تنظیم شده باشد، با ثبت مقایسه‌ای جدید در سایر دسته بندی ها، تنظیماتی که برای مقایسه اطلاعات در دسته اول انجام شده است، به حالت پیش‌فرض برمی‌گردد و مقایسه برای دسته‌بندی جدید تنظیم و نمایش داده می شود.

توجه : چنانچه درخواست مقایسه‌ای در یک دسته‌بندی برای دو گروه مختلف تنظیم شود و مقادیر مربوط به یک گروه بسیار کم باشد، در ردیف مربوطه علامت ~ نمایش داده می‌شود که نشان از عدم در دسترس بودن مقدار لازم برای آن گروه است.

جمع کل مقادیر در گزارش های Search Analytics

در صفحه گزارش‌های مربوط به Search Analytics از گوگل وبمستر برای هر یک از معیارهای اندازه‌گیری یک مقدار کلی تحت عنوان Total نیز ارائه می‌گردد.

البته ممکن است مقادیر کلی ارائه‌شده از مجموع مقادیر درج‌شده در جدول گزارش‌ها بیشتر باشد، چراکه به خاطر محدودیت فضا و خیلی طولانی شدن جدول، اطلاعات ممکن است به‌صورت محدودتر ارائه شوند. همچنین این مقدار متناسب با فیلتر و یا مقایسه‌های اعمال شده تغییر می‌کند.

جدول داده ها

کلیه داده‌های جمع آوری‌شده در بخش Search Analytics به‌صورت منظم و در یک جدول در پائین صفحه ارائه می‌گردند. حداکثر تعداد ردیف های جدول ۱۰۰۰ ردیف خواهد بود و سایر اطلاعات به خاطر محدودیت فضا نمایش داده نخواهد شد. علاوه بر این که گوگل برخی از کلمات و عبارت‌های خاص و نادر که توسط اشخاص مختلف جستجو شده است را به خاطر حفظ حریم خصوصی ایشان نیز در این بخش ارائه نخواهد کرد.

در بخش Search Analytics از گوگل وبمستر داده‌هایی که جمع‌آوری و شمارش می‌شوند به سایت و آدرسی بستگی دارند که در کنسول جستجو گوگل (گوگل وبمستر) اضافه و تائید شده است.

به‌عنوان‌مثال برای هر یک از آدرس‌های زیر داده‌های مربوط به هرکدام به‌صورت جداگانه جمع‌آوری و شمارش می‌شوند.

https://example.com

http://example.com

http://m.example.com

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.