رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست؟

یکشنبه 08 دی 1398

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial است که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده است. رپورتاژ آگهی در واقع گزارشی بی‌طرفانه است که پیرامون موضوع، برند یا محصولی خاص، اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رپورتاژ آگهی از حالت تبلیغاتی خارج شده و اطلاعات، گزارش یا خبر سودمندی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از این رو برای کاربران جذابیت قابل توجهی دارد. رپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی از محصول یا خدمت کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد و سبب می‌شود مخاطب با آن آشنا شده و اطلاعات بیشتری پیرامون محصول یا خدمت موردنظر کسب کند.

همچنین می‌توانید از تصویر، ویدئو ، نمودار و … جهت انتقال هرچه بهتر پیام خود به مخاطب در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. به علاوه دقت کنید عبارت رپورتاژ آگهی در بالا یا پایین محتوای شما درج شود. این کار هم به لحاظ اخلاقی و احترام به مخاطب و هم از دید گوگل واجب است.

هدف از رپورتاژ آگهی

هدف از محتوای رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از محتوای خبری یا آموزشی به کاربر حس و درک مناسبی از برند یا محصول خود انتقال دهید. از فرصتی که رپورتاژ آگهی برایتان پیش می‌آورد، استفاده کرده و برندسازی کنید. بهتر است که محتوای رپورتاژ آگهی به صورت یک داستان ملموس و واقعی باشد تا کاربر از خواندن آن لذت برده و هیچ گونه اجبار و تحمیل محصولی در آن وجود نداشته باشد.

تحقیقات نشان داده است که مردم تقریبا همان زمانی که برای مطالعه محتوای معمولی و بدون هیچ‌گونه هدف تبلیغاتی می‌گذارند، برای مطالعه رپورتاژهای تبلیغاتی نیز صرف می کنند. در نتیجه می‌توانید از این‌گونه رپورتاژ آگهی‌ها جهت افزایش مخاطبین سایت خود بسیار استفاده کنید.

انواع رپورتاژ آگهی

تبلیغات رپورتاژ به شکل های مختلفی انجام می شود و انواع آن بسیار زیاد است. اما از موثر ترین و مهم ترین آن ها می توان به تبلیغات رسانه ای (رادیو یا تلویزیون)، تبلیغات نوشتاری (روزنامه ها و مجله ها) و تبلیغات اینترنتی (وب سایت ها و خبرنامه ها) اشاره کرد.

  • در وب سایت های اینترنتی – مقاله ویرایش شده (محتوای فروش)
  • در رسانه های تلویزیونی – پیام های بازرگانی
  • در سینما – تیزر و تریلر های تبلیغاتی
  • در نشریات و جراید – ستون های متنی در پاورقی
  • در رادیو و پادکست – نام بردن از برند ها در پایان هر برنامه یا ترک به عنوان اسپانسر

مزایای رپورتاژ آگهی

1. افزایش رتبه گوگل

اگر شما هم صاحب سایت و یا کسب‌وکار خود هستید، احتمالا می‌دانید که رتبه سایت شما در گوگل بسیار حائز اهمیت است. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود الگوریتم‌های گوگل، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهند، بک‌لینک است. دریافت بک‌لینک از سایت‌های پربازدید و معتبر مختلف باعث می‌شود رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند و بر بهبود سئو سایت شما تاثیر بسیاری دارد. زیرا این دسته از وب سایت‌ها Domain Authority (اعتبار دامنه) بالایی دارند و بک‌لینک از چنین سایت‌هایی، موتورهای جستجو را ترغیب می‌کند تا شما را نیز بین سایت‌های رتبه برتر خود نمایش دهد.

رپورتاژ آگهی همیشه در سایت منتشرکننده باقی می‌ماند و این موضوع تاثیر زیادی بر روی رتبه سئو سایت شما دارد. دقت شود که حتما رپورتاژ  و لینک سایت خود را در سایت‌های معتبر منتشر کنید زیرا در غیر این صورت برای سایت شما از نگاه گوگل بازخورد منفی خواهد داشت.

2. افزایش بازدید سایت

از آنجایی که سایت‌های منتشرکننده اغلب ترافیک بالایی دارند، کاربران زیادی رپورتاژ شما را دیده و با کلیک بر لینک‌هایی که شما در انتهای رپورتاژ آگهی قرار داده‌اید، وارد سایت شما می‌شوند. در نتیجه انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی با بازدید بالا باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود.

3. بهبود دانش مخاطبان

برخلاف تبلیغات مرسوم که با اغراق تلاش می‌کند، توجه کاربران را به خود جلب کند، در رپورتاژ آگهی سعی بر این است که با محتوای جالب، مفید و قانع‌کننده، کاربران را به برند یا محصول خود علاقه‌مند کرده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا محصولی خاص افزایش دهد و اطلاعات جدیدی در اختیارشان بگذارد.

4. تبدیل مخاطب به مشتری 

سعی کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی محصول خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید. در این صورت هنگامی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی می‌رسد، بر روی لینک‌های موجود کلیک کرده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش می‌یابد.

خصوصیات محتوا در رپورتاژ آگهی یا خبری

  • متن ریپورتاژ نشان ندهد که یک تبلیغ است، انگار در حال اطلاع رسانی مطلبی هستید.
  • در رپورتاژ فقط فکر سئو نباشید و احساس خواننده از متن رپورتاژ بسیار مهم است.
  • حدود 1000 کلمه باشد و 4 تا 5 لینک nofollow در آن قرار گیرد و حداقل یک عکس جذاب سئو شده داشته باشد.
  • لینک ها در محتوای رپورتاژ بر کلمه کلیدی خاصی تمرکز داشته باشند (در این قسمت حتما مشاوره بگیرید)
  • اصول سئو در تمام رپورتاژ آگهی رعایت شود.

چگونه یک رپورتاژ آگهی مؤثر بنویسیم

رپرتاژ آگهی‌ها تبلیغات معمولی نیستند، رپرتاژ آگهی‌ها داستان‌اند. آنها نباید به سادگی مواردی را تکرار کنند که در تبلیغات به آن اشاره شده است. نگارش بسیاری از رپرتاژ آگهی‌هایی که در روزنامه‌ی ما به چاپ می‌رسد بر عهده‌ی من است؛ و اینها درس‌هایی هستند که من آموخته‌ام:

۱. سعی نکنید به تمام داستان مشتریان‌تان بپردازید

تمرکز خود را بر یک جنبه‌ی جالب‌توجه از کسب‌وکارشتان بگذارید؛ مثلا: چطور شروع به کار کردید، جایزه‌ی مهمی که برنده شده‌اید، خدمات جدیدی که ارائه می‌دهید و ...

۲. چهره‌ای برای کسب‌وکارها ایجاد کنید

داستان‌هایی که درباره‌ی اشخاص باشد، گیرا تر از داستان‌هایی‌ است که درباره‌ی تشکیلات و سازمان‌ها باشند. به داستان‌هایی درباره‌ی صاحبان آن مشاغل بپردازید، درباره‌ی خانوادشان، کارکنان‌شان و مشتریان‌شان. سعی کنید تصاویری از کسانی که درباره‌ی آنها می‌نویسید به متن اضافه کنید.

۳. درباره‌ی چیزهایی بنویسید که برای خواننده‌ها جالب باشد

مقالاتی درباره‌ی اینکه چطور کسب‌وکارها به مشتریان‌شان کمک کرده‌اند تا کارشان را به‌طور خاصی خوب انجام بدهند. این روش یکی از بهترین ساختارها برای ارائه‌ی تصدیق مشتریان است.

۴. ساده، جذاب و روان بنویسید

از زبان ساده و محاوره‌ای استفاده کنید و از کاربرد جملات و پاراگراف‌های طولانی بپرهیزید. از تیترهای قدرتمند استفاده کنید و مطمئن شوید برای هر عکس توضیحاتی نوشته‌اید. تحقیقات نشان می‌دهند حتی افرادی که مقالات را نمی‌خوانند، سرتیترها و توضیحات عکس‌ها را مطالعه می‌کنند.

نکات مهم در رپورتاژ آگهی

مهم ترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید به آن ها توجه کنید، عبارتند از:

  • رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید و دقت کنید که تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد.
  • معمولا سایت های خبرگذاری، سایت های بسیار مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.
  • بازدید سایت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این سایت چه میزان بازدید دارد. هر چه میزان بازدید سایت و مخاطب علاقمندی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند.
  •  به اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از 50 دارند، سایت های مناسبی هستند.
  • به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده توجه کنید. سایت هایی که spam score آن ها بین صفر تا سه است، سایت های مناسبی می باشند.

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

در حقیقت، رپورتاژ آگهی نوعی دوپینگ برای سایت محسوب می شود. شما زمانی دوپینگ می کنید که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید. به این ترتیب می توان گفت، بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد.

در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی موردنظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. پس نتیجه می گیریم خرید رپورتاژ آگهی زمانی برای شما کارآمد و مفید است که در کلمات کلیدی هدف تان، جایگاه مناسبی داشته باشید و حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل قرار گرفته باشید. در این شرایط شما با خرید بک لینک دائمی از سایت های پربازدید و معتبر، رتبه خود را نزد الگوریتم های گوگل بهبود می بخشید.

رپورتاژ آگهی را در کجا منتشر کنیم؟

دقت کنید رپورتاژ خود را در سایت‌های معتبر و مورد تایید گوگل نشر دهید. در بسیاری از مواقع لازم است هزینه‌ای بابت انتشار این رپورتاژ به سایت متشرکننده پرداخت کنید. لازم به ذکر است محتوای رپورتاژ آگهی باید به گونه‌ای باشد که هم برای تولیدکننده و هم برای منتشرکننده مفید واقع شود. از این رو حدود 80% درصد ناشران و سایت‌های پربازدید از نشر رپورتاژ آگهی‌ها استقبال می‌کنند و این درصد روز‌‌به‌روز در حال افزایش است. پس می توانید با خیال راحت سایت مناسب با پرسونای خود را انتخاب کرده و محتوای رپورتاژ آگهی جذابی تولید کنید.

بسیاری باید‌ها و نباید‌ها در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی وجود دارد. رعایت این موارد در نوشتن رپورتاژ آگهی بسیاری از کاربران را به مخاطبان سایت شما و بسیاری از بازدیدکننده‌ها را به مشتری تبدیل می‌کند.

چرا بهتر است مدیریت رپورتاژ آگهی خود را به شرکت ما بسپارید؟

ایزی وب با سال‌ها فعالیت در حوزه خدمات سئو ضمن آگاهی از اصول و قواعد سئو رپورتاژهای متناسب با نیاز شما را تولید می‌کند.
ایزی وب خدمات جامعی در حوزه سئو و طراحی سایت ارائه می‌کند و از آنجا که با گروه‌های خبری مختلف در ارتباط است ضمن ارائه  خدمات رپورتاژ آگهی حرفه ای، محتوای شما را در سایت‌های معتبر مرتبط با حوزه کاری تان انتشار خواهد داد.
فراموش نکنید محتوای رپورتاژ هر چقدر زیبا و اثر گذار باشد، اگر از اصول سئو پیروی نکرده باشد قطعا بازدید کننده زیادی نخواهد داشت و اثر گذاری آن مطلوب نخواهد بود.
درصورتی‌که رپورتاژ با آگاهی کامل تهیه شود بازدهی مطلوبی خواهد داشت اما لینک دهی نا مناسب و نا مطلوب ریسک جریمه شدن سایت را افزایش می‌دهد.
کارشناسان ایزی وب در کنار شما هستند تا با ارائه مشاوره به شما در ارائه یک رپورتاژ آگهی مناسب کمک کنند.

محتوا رپورتاژ آگهی باید چگونه نگارش شود؟

در صورتی که به دنبال آن هستید که بهترین نتیجه را از رپورتاژ آگهی خود بگیرید، حتما نگارش آن را به افراد متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید. یک محتوا با زبان و نگارش نامناسب و غیر اصولی نه تنها به موفقیت شما کمک نکرده بلکه می تواند آسیب زننده نیز باشد.

اصول سئو نگارش

نکته اول آن که برای نگارش رپورتاژ همانند هر محتوای دیگری، نویسنده باید به تمام اصول سئو، اصول نگارشی و املای صحیح کلمات و شیوه به کار بردن آن ها آشنا باشد. رتبه و جایگاه سایت در صفحه های موتورهای جست و جو تا حد بسیار زیادی به میزان رعایت اصول سئو بستگی دارد.

نگارش خبری

نکته دوم آن که همانطور که در بالا نیز اشاره شد، رپورتاژ یک محتوای تبلیغاتی صرف نیست. نویسنده باید ابتدا با نیازهای جامعه و ویژگی های محصول و خدمات ارائه شده آشنا باشد تا بتواند اطلاعات مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار بخش خبری، نویسنده اقدام به معرفی محصولات و خدمات مورد نظر شما کرده و نشان می دهد که چگونه محصول یا خدمات می تواند نیازهای شما را برطرف کند.

عنوان و مقدمه جذاب

عنوان و مقدمه رپورتاژ چیزی است که خواننده اولین بار با آن مواجه می شود. در صورتی که این بخش های محتوا شما به اندازه ی کافی جذاب و گیرا نباشد، خوانندگان به ادامه محتوا علاقه مند نشده و متن شما را دنبال نخواهند کرد.

روان بودن محتوا

رپورتاژ آگهی باید تا حد ممکن روان و گیرا نگارش شود. از استفاده از زبانی سخت با نگارشی پیچیده خودداری کنید. شما باید بتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار دهید.

تناسب با قالب سایت پذیرنده

نویسنده رپورتاژ باید هر محتوا را متناسب با قالب سایت پذیرنده بنویسد. معمولا هر سایت برای محتواهای قرار داده خود قالب خاصی را دنبال می کند. نویسنده باید قبل از نگارش با این نکات آشنا شده و آن ها را به کار بگیرد.

استفاده از ابزارهای مختلف

در رپورتاژ آگهی و هر محتوای دیجیتالی دیگر شما می توانید از منابع مختلف مانند تصاویر، فیلم، انیمیشن و یا پاکست استفاده کنید. این ابزارها می تواند ارتباط کاربران با متن را بیشتر کرده و روی آن ها تاثیر بیشتری بگذارد.

چه سایتی را برای درج رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

نکته مهم دیگر برای موفقیت رپورتاژ، انتخاب سایت پذیرنده آن است. از میان میلیون های سایت فعال در دنیای مجازی شما باید سایتی را انتخاب کنید که با موضوع شما تناسب و هماهنگی دارد. این مساله باعث می شود که شما روی جامعه هدف خود متمرکز شده و مشتریان بالقوه خود پیدا کنید.

از سایت های معتبر و خوشنام استفاده کنید. خوانندگان همیشگی یک سایت معتبر می توانند با خیال آسوده به صحت مطالب درج شده اعتماد کنند. در صورتی که شما رپورتاژ خود را در یک سایت معتبر درج کنید، می توانید میزان اعتماد خوانندگان خود را نیز افزایش دهید.

سایت هایی با تعداد ترافیک بالا را انتخاب کنید. هرچه بازدید روزانه سایت درج کننده رپورتاژ بیشتر باشد، شما می توانید برند و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. همانطور که چاپ یک بنر در یک کوچه خلوت چندان برای شما کارآمد نخواهد بود، درج رپورتاژ آگهی در یک سایت کم بیننده نیز موفقیت زیادی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

سایت هایی با رتبه سئو بالا مناسب ترین انتخاب ها برای درج رپورتاژ شما هستند. همیشه قبل از انتخاب سایت به مواردی مانند رتبه الکسا، رتبه آتوریتی و سن دامنه توجه کنید. سن دامنه نشان دهنده سابقه فعالیت سایت بوده و هرچه بیشتر باشد، بهتر است. رتبه آتوریتی میزان محبوبیت هر سایت را تعیین کرده و هرچه این فاکتور بالاتر باشد. بهتر است. سایت های عالی رتبه آتوریتی بین 40 و 70، سایت های خوب رتبه ای بین 30 تا 40 و سایت های سطح پایین تر رتبه ای بین 0 تا 30 دارند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سایت درج کننده رپورتاژ آگهی رتبه الکسا است. رتبه اکسا تعیین کننده میزان اعتبار هر سایت است. بر خلاف آتوریتی، هرچه این رتبه برای سایت پایین تر باشد، سایت معتبرتر خواهد بود.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

همانطور که در بخش مقدمه مقاله نیز اشاره شد، رپورتاژ آگهی می تواند به طور همزمان سئو سایت و البته موفقیت کاری شما را ارتقا دهد. اما چگونه؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که رپورتاژ آگهی بر سئو سایت می گذارد، افزایش میزان بک لینک است. کمیت و کیفیت بک لینک هر سایت فاکتور بسیار مهمی است که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

گوگل می تواند بک لینک های مصنوعی یا اصطلاحا سیاه را تشخیص دهد. شما با رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر می توانید هم تعداد بک لینک ها یا کاربرانی که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شده را افزایش داده و هم اعتبار و صحت آن ها را به گوگل ثابت کنید!

از دیگر ویژگی های رپورتاژ آگهی آن است که تبلیغات و بک لینک آن همیشگی است. در واقع محتوای ثبت شده در سایت های میزبان رپورتاژ، هیچ گاه رپورتاژ شما را حذف نخواهند کرد. از یک طرف این مساله یک تبلیغ همیشگی برای شما به شمار رفته و از طرف دیگر بک لینک های شما از بین نخواهند رفت.

گوگل بک لینک هایی که از داخل مقاله گرفته می شود را در مقایسه با بک لینک های مقدمه،زیر عنوان و یا پاورقی معتبرتر می داند. از آن جا که بک لینک های رپورتاژ آگهی از داخل متن گرفته می شود، این مساله نیز می تواند اعتبار سایت و سئو آن را ارتقا دهد.

برای اطلاع از خدمات رپورتاژ آگهی در ایزی وب بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه رپورتاژ آگهی اصولی با تاثیر بالا بنویسیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

رپورتاژ آگهی و موفقیت در کسب و کار

درج رپورتاژ آگهی می تواند از جنبه های مختلف باعث موفقیت کاری شما شود. در صورتی که شما به دنبال یک تبلیغ با قیمت مناسب هستید، رپورتاژ آگهی مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود. در صورتی که با تعرفه درج رپورتاژ اطلاعی ندارید، کافی است کمی راجع به آن پرس و جو کنید. البته هر سایت با توجه به میزان بازدید و فاکتورهای سئو، هزینه متفاوتی برای درج رپورتاژ دریافت می کند، اما در حالت کلی این روش در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات بسیار مناسب و قابل پرداخت است.

افزایش بازدهی و کاهش زمان آن از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی است که می تواند باعث موفقیت هر چه بیشتر کسب و کار شما شود. از آن جا که تبلیغات شما در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار گرفته و در زمان کوتاهی مشتریان شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهندکرد، بازدهی کاری شما در زمان بسیار کوتاهی اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد درج رپورتاژ می تواند به دو روش اعتماد کاربران به محصولات و خدمات شما را افزایش دهد. از طرفی محتوای شما در یک سایت معتبر درج شده و خوانندگان به مطالب آن سایت اطمینان دارند. از طرف دیگرنحوه نگارش رپورتاژ خبری بوده و صرفا تبلیغاتی نیست. این مساله می تواند بر میزان اعتماد کاربران تاثیر مثبتی بگذارد.

در نهایت آن که رپورتاژ آگهی به شما این امکان را می دهد که تبلیغاتی همیشگی، گسترده، متنوع و تاثیرگذار داشته باشید. تبلیغات شما همواره در سایت میزبان رپورتاژ باقی مانده و افراد با جست و جوی کلمه کلیدی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. استفاده از ابزارهای سمعی و بصری باعث می شود که میزان تاثیرگذاری رپورتاژ و تبلیغات افزایش پیدا کند. همچنین این شیوه تبلیغاتی محدود به زمان و مکان نبوده و هر کاربر در هر زمان و هر مکان می تواند آن را ببیند.

یکی از کارهایی که می تواند بر موفقیت کسب و کار تاثیر بسزایی بگذارد، درج رپورتاژ آگهی است. شما با استفاده از رپورتاژ می توانید خدمات و محصولات خود را در یک قالب خبری و مناسب به خوانندگان معرفی کرده و مشتریان خود را چند برابر کنید. با ما همراه شوید تا به شما بگوئیم رپورتاژ آگهی چگونه بر موفقیت کسب و کار شما موثر خواهد بود؟!

تاثیر رپورتاژ آگهی بر کسب و کار

یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در هر کار، تبلیغات مناسب است. شما باید بتوانید خدمات و محصولات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه خود قرار داده و آن ها را راغب به خرید کنید. چگونگی و نوع این تبلیغات بسیار مهم است. یک تبلیغ اغراق آمیز یا نامناسب، نه تنها شما را به موفقیت نزدیک تر نخواهد کرد، بلکه می تواند به آن ضرر نیز وارد کند.

رپورتاژ آگهی یک روش بسیار مناسب تبلیغاتی است که به صورت خبری به خوانندگان ارائه می شود. در واقع در ابتدا درباره نیازهای افراد، روش های برآورده شدن آن ها، مشکلات رایج و ویژگی ها صحبت شده تا با کاربر ارتباط برقرار شود. در ادامه خدمات رپورتاژ آگهی  یا محصولات شما معرفی خواهد شد. این روش تبلیغات بنا به دلایل زیر می تواند باعث موفقیت در کسب و کار شما شود.

افزایش اعتماد مشتریان

از آن جا که خوانندگان همیشگی یک وب سایت به مطالب درج شده در آن اطمینان دارند، رپورتاژ آگهی شما را نیز با اعتماد بیشتری مطالعه خواهند کرد. اعتماد به دریافت خدمات و یا خرید از دنیای مجازی شاید برای بسیاری از افراد سخت باشد. زمانی که شما رپورتاژ آگهی خود را در یک سایت معتبر درج می کنید، خوانندگان همیشگی سایت با اعتماد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد، زیرا شاید با برند و خدمات شما آشنا نباشند، اما به مطالب چاپ شده در سایت اعتماد دارند. این مساله باعث می شود که میزان اعتماد کاربران به برند و محصولات شما افزایش پیدا کند.

هزینه های تبلیغات شما را کاهش می دهد

درج رپورتاژ آگهی می تواند از یک سو مشتریان شما را در زمان کوتاهی چند برابر کرده و از سوی دیگر هزینه های تبلیغاتی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روش تبلیغ شاید در مقایسه با روش های دیگر مانند چاپ بنر و بیلبورد و یا تبلیغ در رسانه های جمعی، هزینه های شما را تا یک دهم نیز کاهش دهد! سایت های مختلف با توجه به فاکتورهایی از جمله تعداد بازدید کننده و رتبه سایت، هزینه های مختلفی جهت درج رپورتاژ آگهی از شما دریافت خواهند کرد، اما اطمینان داشته باشید که حتی پر هزینه ترین این سایت ها نیز در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات کم هزینه تر خواهد بود.

تبلیغاتی گسترده و جهانی داشته باشید

در حال حاضر گوگل در رتبه نخست بهترین روش بازاریابی و جذب مشتری در جهان قرار دارد. روزانه میلیون ها کاربر از دستگاه های دیجیتال خود از لپ تاپ و تبلت تا تلفن های همراه وارد دنیای گسترده و جذاب اینترنت شده و از آن استفاده می کنند. شما با استفاده از رپورتاژ آگهی و این شیوه تبلیغاتی می توانید کسب و کار، برند و خدمات خود را به تعداد بیشماری از افراد معرفی کرده و به صورت نا محدود تبلیغ کنید.

تبلیغاتی همیشگی و دائمی داشته باشید

محتوای رپورتاژ آگهی ثبت شده در هر سایت، به مرور زمان و اضافه شدن مطالب جدید به صفحات انتهایی سایت نزدیک می شود، اما هیچ گاه از سایت حذف نخواهد شد. این مساله به شما کمک می کند که تبلیغاتی همیشگی داشته باشید. کافی است کاربران اینترنت نام محصول و یا خدمات ارائه دهنده شما را جست و جو کرده تا لینک رپورتاژ در صفحه اول گوگل برای آن ها نمایش داده شود. کاربران تنها با یک کلیک ساده وارد سایت شما شده و با خدمات و محصولات شما آشنا خواهند شد.

تبلیغاتی موثرتر داشته باشید

بررسی ها نشان دهنده آن است که اعتماد افراد نسبت به رپورتاژ آگهی در مقایسه با روش هایی که کاملا تبلیغاتی است، بسیار بیش تر است. خودتان را تصور کنید که در حال خواندن یک متن تبلیغاتی با جملات اغراق آمیز هستید که سعی دارد شما را به هر روشی راغب به خرید محصول و یا دریافت خدمات کند! چقدر احتمال انتخاب آن خدمات و محصولات برای شما وجود دارد؟! به احتمال زیاد شما نیز چندان نمی توانید به این محتواهای صرفا تبلیغاتی اعتماد کنید. متن رپورتاژ آگهی به شکل خبری نوشته شده تا ابتدا در خواننده احساس نیاز کند. سپس در بخش هایی از آن به معرفی محصولات و خدمات پرداخته خواهد شد. این روش می تواند اعتماد خوانندگان را بسیار بیشتر از متن های تبلیغاتی به خود جلب کند.

تبلیغاتی خلاقانه داشته باشید

برخلاف دیگر روش های تبلیغاتی، دست شما برای رپورتاژ آگهی برای استفاده از ابزارهای مختلف باز است. شما می توانید از ابزارهای مختلف صوتی و تصویری مانند پادکست، ویدئو، عکس و غیره استفاده کرده و تاثیرگذاری تبلیغات خود را بیشتر کنید. هر چه تبلیغات شما بتواند تاثیر بهتری بر افراد بگذارد، آن ها را نسبت به شما علاقه مندتر کرده و می تواند مشتریان شما را افزایش دهد.

در زمان کوتاهی به بازدهی خواهید رسید

تصور کنید که هنگام رانندگی در اتوبان یا یک خیابان با سرعت بالا هستید، بیلبوردهای تبلیغاتی در این حالت چقدر می توانند توجه شما را به خود جلب کنند؟ شاید روزانه هزاران نفر از مقابل بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی عبور کنند، اما تعداد بسیار کمی از افراد به آن ها توجه ویژه نشان می دهند. رپورتاژ آگهی نقطه مقابل این قضیه است. معمولا افراد زمان های بیکاری و فراقت خود را در اینترنت می گذارند و مطالب آن را با دقت مطالعه می کنند. از این رو درج رپورتاژ آگهی و دیگر تبلیغات اینترنتی می تواند برند شما را به افراد بسیاری معرفی کرده و کسب و کارتان را در زمان کوتاهی به بازدهی برساند.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

قطعا ارائه یک رپورتاژ آگهی می تواند تاثیر مثبتی بر روی سئو و رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشد. منتشر کردن یک رپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید و معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت می تواند اعتبار وب سایت را در موتورهای جستجو بالا ببرد. وب سایت هایی که رپورتاژ آگهی منتشر می کنند، معمولاً بازدید روزانه زیادی دارند. قرار دادن لینک در متن رپورتاژ آگهی باعث می شود که بازدیدکنندگان این وب سایت ها به سمت وب سایت آگهی دهنده هدایت شوند. همین موضوع باعث افزایش ترافیک وب سایت خواهد شد. همچنین، ارائه رپورتاژ آگهی در یک وب سایت معتبر، تاثیر بسیاری به برند سازی و جلب اعتماد مشتریان دارد.

بهتر است در متن رپورتاژ آگهی از سه الی پنج لینک استفاده شود. لینک های استفاده شده معمولا دارای تگ فالو (Follow) هستند تا رتبه بهتری به سایت آگهی دهنده بدهند. اما گوگل به شدت مخالف لینک های فالو هستند و وب سایت ها را جریمه می کند. بنابراین باید اطمینان حاصل شود که لینک های استفاده شده در آگهی حتما به صورت نوفالو (Nofollow) باشند تا تاثیری بر روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل نداشته باشند. در غیر این صورت رپورتاژ آگهی ارائه شده با خرید لینک هیچ تفاوتی ندارد و از طرف گوگل جریمه می شود. البته لازم به ذکر است که اگر هر چند ماه یکبار، یک رپورتاژ خوب در سایت های معتبر و با کیفیت گذاشته شود و تعداد لینک های استفاده شده در آن از پنج تا بیشتر نباشد، گوگل به سختی می تواند غیرطبیعی بودن لینک های فالو (Follow) را تشخیص بدهد. اما در کل بهتر است تابع قوانین گوگل عمل شود تا جریمه ای صورت نگیرد. در این صورت می توان از ترافیک طبیعی ایجاد شده از رپورتاژ آگهی برای بهبود نرخ تبدیل استفاده نمود.

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

  • انتشار رپورتاژ آگهی در قالب یک خبر جدید، باعث اعتماد بیشتر مخاطبان هدف می شود.
  • رپورتاژ قابلیت انتشار در سایت خبرگزاری ها و سایت های تخصصی پر بازدید را دارد.
  • رپورتاژ آگهی به صورت دائم و همیشگی در سایت های معتبر قرار می گیرد.
  • رپورتاژ آگهی مناسب ترین استراتژی جهت سئو و لینک سازی طبیعی می باشد.
  • امکان ایجاد چند لینک موثر به صورت فالو و دائمی در هر رپورتاژ آگهی وجود دارد.

افزایش تعداد بک لینک

بک لینک در دنیای اینترنت دقیقا مشابه با معرفی یک فروشگاه یا برند به دوستانتان است. زمانی که شما تعریف خدمات یا محصولات یک شرکت یا فروشگاه را بارها از دوستان خود می شنوید، مطمئن خواهید شد که محصولات و خدمات مورد نظر کیفیت مناسب و قابل قبول شما را دارد. گوگل دقیقا از همین روش برای سنجش میزان اعتبار سایت های مختلف استفاده می کند. هرچه افراد از سایت های دیگری وارد سایت شما شده و از آن ها بک لینک بگیرد، گوگل اعتبار بیشتری برای سایت شما درنظر خواهد گرفت.

افزایش کیفیت بک لینک

از آن جا که افزایش تعداد بک لینک باعث افزایش اعتبار سایت و تاثیر مثبت بر سئو آن خواهد شد، سایت های بسیاری اقدام به استفاده از بک لینک های جعلی می کنند. شاید تا مدت ها قبل الگوریتم های گوگل، به اندازه کافی پیشرفته نبود تا بک لینک های جعلی را تشخیص دهد، اما مطمئن باشید الگوریتم های جدید گوگل به راحتی می تواند این ترفندها را تشخیص داده و سایت مورد نظر را اسپم و حذف کند.

بهینه سازی سئو سایت

چگونه رتبه و رنکینگ سایت خود را ارتقاء بدهیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

درج رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر باعث می شود که بک لینک گیری علاوه بر افزایش در تعداد با کیفیت بالایی انجام شود. از آن جا که کاربران از سایت های معتبر وارد سایت شما می شوند، گوگل بک لینک های شما را صحیح و مناسب تشخیص داده و اعتبار سایت شما را افزایش خواهد داد.

بازدید سایت شما را افزایش خواهد داد

از دیگر مواردی که می تواند بر سئو سایت تاثیر مستقیم بگذارد، تعداد بازدیدکنندگان روزانه از سایت شما است. رپورتاژ اگهی همانند یک تبلیغات وسیع و گسترده می تواند تعداد کاربران و بازدید کنندگان سایت شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد. با افزایش تعداد بازدید کنندگان از سایت، هم میزان فروش و کسب و کار شما بهتر شده و هم سئوی سایت ارتقا پیدا خواهد کرد.

بک لینک های دائمی خواهید داشت

یکی از ویژگی های منحصر به فرد رپورتاژ آگهی که شما را حیرت زده خواهد کرد، آن است که رپورتاژ آگهی همانند دیگر روش های تبلیغ، موقت نیست. همان طور که می دانید درج هر محتوا تبلیغاتی در هر رسانه از صدا و سیما تا بیلبوردها تنها محدود به زمان مشخص است. در حالی که رپورتاژ آگهی برای همیشه در سایت درج کننده آن باقی می ماند. اگر شما از یک محتوای مناسب با رعایت اصول سئو استفاده کرده باشید، هر زمان افراد کلمه کلیدی مورد نظر را جست و جو کنند، از طریق سایت درج کننده رپورتاژ می توانند وارد سایت شما شوند.

بک لینک ها از داخل مقاله گرفته می شوند

در صورتی که بک لینک های گرفته شده از یک مقاله تنها در بخش های خاص مانند منو، فوتر و یا جایگاه های تبلیغاتی خاص باشد، اعتبار بک لینک های آن برای گوگل کم است. الگوریتم های گوگل در این حالت احتمال بک لینک پولی و یا یک ارتباط تجاری بین دو سایت را داده و اعتبار کم تری برای آن در نظر می گیرند. در رپورتاژ آگهی، بک لینک ها معمولا بین 3 تا 5 مورد از بخش های مختلف داخل مقاله گرفته می شود. این مساله باعث می شود که گوگل متوجه اعتبار بک لینک ها شده و به آن ها اعتماد می کند.

فرآیند ایندکس مطالب را ساده تر می کند

در صورتی که برای وب سایت خود از رپورتاژ آگهی استفاده کنید، جایگاه سایت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع اگر قبل از استفاده از رپورتاژ سایت شما در صفحه اول موتورهای جست و جو ظاهر نمی شد، درج رپورتاژ آگهی باعث افزایش و بهبود جایگاه آن شده و سایت شما را آسان تر و در زمان کوتاه تری پیدا می کند.

با وجود خواندن تمامی مزایای بالا، اگر هنوز برای درج رپورتاژ آگهی شک دارید، تنها کافی است تعرفه های این روش تبلیغاتی را با روش های دیگر مقایسه کنید. درج رپورتاژ حتی در سایت های معتبر و پر بازبیننده هزینه بسیار مناسبی داشته و شما با صرف هزینه ای بسیار مناسب می توانید سئو سایت و میزان سودآوری کاری خود را چند برابر کنید.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت