Skip Navigation Links.

چرا به روز رسانی محتوای قدیمی سایت مهم است؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

چرا به روز رسانی محتوای قدیمی سایت مهم است؟

تاثیر محتوا در سئو سایت

مهم ترین و اساسی ترین فاکتور تاثیرگذار در سئو سایت، محتوای سایت است. تولید محتوای با کیفیت، منحر به فرد و مفید بسیار مهم است. علاوه بر تولید محتوای جدید، بازیافت (بازنشر) محتوا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به روز رسانی محتوای قدیمی سایت حتی می تواند از تولید محتوای تازه هم مهم تر باشد. استفاده صحیح از محتوای مرده (قدیمی) به نفع وب سایت نیز هست. برخی افراد با تولید محتوای جدید، محتواهای قدیمی وب سایت را فراموش می کنند، در حالی که محتوای قدیمی برگ برنده وب سایت در دنیای وب است. به روز رسانی مداوم سایت می تواند موجب افزایش رتبه سایت شود و همچنین رتبه کلمات کلیدی را بهبود ببخشد. به روز رسانی محتوای سایت از طریق موتور جستجوی گوگل به خوبی تشخیص داده می شود و نشان دهنده یک سایت فعال و پویا است.

چرا بازنشر محتوای قدیمی بهتر از تولید محتوای جدید است؟

محتوای جدید برای ایندکس شدن در گوگل به زمان نیاز دارد؛ در صورتی که محتوای قدیمی اینگونه نیست و دارای قدرت بیشتری است و در نتایج گوگل، جایگاه بهتری دارد.

به روز رسانی محتوا با تغییرات ناچیز

در صورتی که تغییرات کمی روی محتوای قدیمی سایت اعمال شده باشد، بهتر است هر دو تاریخ (تاریخ اولیه و تاریخ به روز رسانی) در محتوا قرار داده شود. این کار باعث می شود، کاربران بدانند مطلب در چه تاریخی منتشر و به روز رسانی شده است. در هنگام انتشار مجدد محتوای قدیمی، بهتر است دیدگاه های قدیمی مخفی شوند تا کاربران با نظرات گذشته مواجه نشوند. ترتیب دیدگاه های نمایش داده شده باید به صورتی باشد که آخرین کامنت ثبت شده در ابتدا نشان داده شود. پس از به روز رسانی محتوای قدیمی، باید محتوای جدید با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک، لینکداین و... به اشتراک گذاشته شود.

به روز رسانی محتوا با تغییرات زیاد

در صورتی که تغییرات زیادی روی محتوای قدیمی سایت اعمال شده باشد؛ به طوری که کلا مطلب دچار تغییر شده باشد، بهتر است تاریخ انتشار قدیمی حذف شود و تاریخ جدید در مطلب اضافه شود. این کار باعث ایجاد یک محتوای تقریبا جدید در سایت می شود و همچنین باعث حفظ لینک های به وجود آمده برای مطلب موردنظر می شود.

تولید محتوای تازه برای محتوای قدیمی

گاهی اوقات، صفحه مشخصی از وب سایت با یک یا دو کلمه کلیدی، جایگاه خوبی در گوگل دارد اما پس از مدتی جایگاه خوبش را از دست می دهد. در این موقع، به روز رسانی محتوای آن مقاله و اضافه کردن محتوای تازه به آن باعث بازگرداندن جایگاه قبلی مقاله خواهد شد. محتوای تازه می تواند در حد یک پاراگراف مرتبط با موضوع صفحه باشد. البته این پاراگراف باید کلمات کلیدی را نیز در برگیرد. در صورتی که امکان اضافه کردن محتوای تازه به صفحه وجود نداشته باشد، می توان یک مطلب جدید تهیه کرد و محتوای قدیمی را با کد 301 به آن ریدایرکت کرد.

مزایای به روز رسانی محتوای قدیمی سایت

  • کسب جایگاه و رتبه بهتر در گوگل
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • حفظ مخاطبان قدیمی و جذب بازدیدکنندگان جدید
  • احیای پست های مرده و قدیمی
  • ارائه محتوای به روز و جدید

سخن آخر

به روزرسانی محتوا روشی عالی برای به دست آوردن ترافیک و بازدیدکننده برای محتوای قدیمی سایت است. با وجود این که به روز رسانی محتوای قدیمی، یک روش خوب برای به دست آوردن بازدیدکنندگان جدید است، اما نباید در آن افراط شود. بهتر است هر یک ماه یا دو ماه یکبار یکی از مقاله های سایت به روز رسانی شود.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.