هزینه طراحی سایت فروشگاهی
پاسخ به این سوال که هزینه خدمات طراحی سایت فروشگاهی چهقدر میشود؟ اصلا ساده نیست. نمیتوانیم یک قیمت کلی و دقیق برای طراحی سایت تعیین کنیم چون این رقم به عوامل متعددی بستگی دارد.
برای مثال باید مشخص شود که شما چه انتظاراتی از ما دارید. برای تعیین قیمت مهم است که بدانیم قرار است سایت با چه زبانی برنامهنویسی شود؟ آیا به خدمات طراحی سایت اختصاصی احتیاج دارید یا میخواهید سایتتان بر روی سیستمهای مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس یا دی ان ان و… پیادهسازی شود؟ همچنین باید بدانیم که چه نوع محتوایی در سایت بارگذاری خواهد شد؟ چه تعداد صفحه نیاز است؟ نیازمندیهای فنی به چه صورت هستند؟ قابلیتهای تعاملی، بهینهسازی موتورهای جستوجو، امکانات خاص و بسیار عوامل دیگر هم در قیمت طراحی انواع سایت فروشگاهی دخیل هستند.
بهطور خلاصه باید بگوییم که قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در سال 1403 با روش کدنویسی از x تا y تومان هزینه دارد و اگر از قالبها و پلتفرمهای آماده استفاده کنیم قیمت سایت فروشگاه اینترنتی از x تا Y تومان خواهد بود.
در مجموع اگر میخواهید از قیمت طراحی انواع سایت های فروشگاهی مطلع شوید جدول زیر را مشاهده کنید.
پلن طراحی
|
قیمت (به تومان)
|
قالبهای آماده
|
X
|
طراحی اختصاصی وردپرس
|
X
|
طراحی اختصاصی ASP.NET
|
X
|
طراحی اختصاصی دی ان ان
|
X
|
سئو و بهینهسازی سایت
|
X
|
رپورتاژ آگهی
|
X
|
ساخت پورتال سازمانی
|
X
|
تولید سامانه سفارشی تحت وب
|
X
|
طراحی سایت صنعتی
|
X
|
برخی از مهمترین ویژگیهای سیستمهای مدیریت محتوا:
دی ان ان
|
وردپرس
|
امکانات امنیتی سفارشیسازیشده گسترده
|
انعطافپذیری بالای طراحی در مقایسه با دیگر پلنها
|
رابط کاربری کاربرپسند
|
سئوی نسبتا آسان
|
سازگاری با فریمورک .NET
|
قابلیت توسعه و گسترش با استفاده از افزونههای متعدد
|
اوپن سورس و رایگان
|
امکان طراحی با قالبهای اختصاصی
|
بهرهمندی از ماژولهای متنوع
|
سازگاری عالی با وبسایتهای ریسپانسیو
|
امکان دسترسی به صورت نقطهای
|
جامعه پشتیبانی گسترده
|
طراحی سایت فروشگاهی حرفهای
یک سایت فروشگاهی برای آنکه بتواند بیشترین میزان جلب مشتری را داشته باشد و بهترین تجربه مشتری را برای کاربران خود فراهم کند میبایست از همه لحاظ بهصورت حرفهای طراحی شود. برای طراحی وبسایت فروشگاهی حرفهای میبایست چند نکته ضروری را رعایت کرد که در ادامه، جزئیات آنها را توضیح میدهیم.
طراحی یک لوگو خوب و متناسب با کسب و کار
معمولا اولین چیزی که مشتری با آن روبهرو میشود لوگوی کسبوکار است. این لوگو اگر خوب و حرفهای و متناسب با ویژگیها و ماهیت حرفهتان طراحی شود، شما را چند قدم جلوتر میاندازد.
کاربران همیشه و در هر موقعیتی میتوانند با لوگوی کسبوکار شما ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین میبایست سعی کنید لوگوهای خاص خود را داشته باشید تا بهتر در ذهن مخاطب جا خوش کنید.
گزینه تخفیف و ارائه پیشنهاد ویژه
همانطور که گفتیم کاربران با ورود به سایت فروشگاهی میبایست به هر طریقی که شده جذب آن وبسایت شوند. در کنار طراحی خوب و استفاده از المانهای گرافیکی گیرا، نمایش تخفیف و پیشنهادات ویژه به مشتریان هم یکی از جذابیتهای وبسایت برای آنها تلقی میشود.
کاربران با نگاه به این تخفیفها مدت بیشتری در سایت شما میمانند و این یعنی شانس بیشتر دیدهشدن شما و دیگر محصولاتتان.
ارسال رایگان
آیا کسی را میشناسید که از ارسال رایگان استقبال نکند؟ طراحان سایت فروشگاهی بهخوبی از این موضوع مطلع هستند و میدانند که اگر گزینه ارسال رایگان را در سایت قرار دهند نظر مخاطبان بیشتری را به سوی آن جلب میکنند.
برخی از سایتهای فروشگاهی برای کاهش هزینههای ارسال رایگان، از مشتریان خود میخواهند که تا یک سقفی خرید کنند تا مشمول پاداش ارسال رایگان شوند.
نمایش داغترین و بهروزترین مطالب و محصولات
کاربران با ورود به سایت فروشگاهی باید تحت تأثیر قرار بگیرند و یکی از راههای آن، نشاندادن آخرین محصولات به آنها است. مشتریان دلشان میخواهد در نگاه اول به داغترین و بهترین محصولات روز دسترسی پیدا کنند و وقت کمتری را برای جستوجوی اینگونه محصولات هدر دهند.
کاربرانی که به سایت فروشگاهی شما میآیند ناخودآگاه در همان لحظه اول، شما را با محصولاتی که به آنها نشان میدهید قضاوت میکنند. در مجموع نمایش آخرین محصولات به نفع کسب و کار شما هم هست؛ چون هر چه باشد جنس تازهتر مشتری بیشتری هم دارد.
گزینه سبد خرید، فرم ورود و فرم جستوجوی محصول
در هنگام سفارش سایت فروشگاهی باید تأکید کنید که این سه گزینه بهتر است در کنار یکدیگر در صفحه اصلی و دیگر صفحات سایت قرار بگیرند تا نیاز کاربر برای عملیات خرید رفع شود. برای جلوگیری از خطرات اسپم و کلاهبرداری، هر وبسایت فروشگاهی میبایست از کاربران خود بخواهند که در آن سایت عضو شوند و نام کاربری و رمز ورود بسازند؛ این یک امر الزامی است.
همچنین نوار یا فرم جستوجوی محصول خصوصا برای فروشگاههای بزرگ که محصولات متنوعی دارند، یک امر ضروری است. کاربر با جستوجوی محصول مورد نظرش میتواند زودتر و راحتتر سفارش خودش را ثبت کند.
گزینه سیستم پرداخت
سلیقه هر کاربر برای خرید اینترنتی با دیگری متفاوت است. برخی ترجیح میدهند که هزینه محصول را در درب منزل پرداخت کنند و برخی مشکلی با پرداخت اینترنتی ندارند. برخی هم کوپن یا بن تخفیف دارند که میخواهند در هنگام پرداخت از آن استفاده کنند.
پس باید سیاست خود در این رابطه را مشخص کنید و در حین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود گزینه سیستم پرداخت را بسته به شرایط خودتان در آن خود قرار دهید.
لینک شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی تبدیل به بخش مهمی از زندگی مردم شدهاند. شما با استفاده صحیح و کاربردی از این شبکهها میتوانید خدمت بزرگی به رونق کسبوکار خود کنید.
تنها با قراردادن لینک شبکههای اجتماعی کسبوکار خود در وبسایت فروشگاهیتان میتوانید بازخورد بیشتری از خریداران دریافت کنید. میتوانید نظرات آنها را مطالعه کرده و حتی محصولات خود را برای آنها بهصورت تبلیغ بهنمایش در بیاورید.
اگر تعامل خوبی بین شبکههای اجتماعی و وبسایت فروشگاهی خود برقرار کنید، هم میتوانید کسبوکارتان را رونق دهید و هم قادر خواهید بود که اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید؛ چون مشتریان معمولا با مطالعه نظرات مردم نسبت به محصولات مختلف، نسبت به خرید آنها اقدام میکنند. این یعنی نظر مشتریان قبلی در تصمیمگیری سایر مشتریان تأثیرگذار است.
همچنین این احتمال وجود دارد که کاربران سایت، صفحات شبکه اجتماعی شما را دنبال کنند و با مشاهده پستها و استوریهای شما، تبدیل به مشتری جدیدتان شوند.
پشتیبانی آنلاین و اطلاعات تماس
خریداران مسلما سوالاتی در ذهنشان وجود دارد که شما باید پاسخگوی آنها باشید. با قرار دادن گزینه پشتیبانی آنلاین در حین طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی میتوانید به صورت چت با کاربران سایت خود در ارتباط باشید و انتقادات و ابهامات آنها را رفع کنید.
با بازخوردهایی که از سوی مشتریان دریافت میکنید میتوانید کیفیت محصولات و فروش خود را بالاتر ببرید. همچنین با قرار دادن گزینه پشتیبانی آنلاین، کاری میکنید که اعتماد مشتری به شما بیشتر شود.
نشانهای اعتماد الکترونیکی
حالا که صحبت از اعتماد شد بهتر است بدانید که نشانهای اعتماد الکترونیکی هم برای جلب اعتماد مشتریان مهم هستند؛ چون این نشانها ثابت میکنند که خرید از فروشگاه شما امن و بدون هیچ دردسری است.
نشانهای اعتماد الکترونیکی در واقع آرمها و تصاویر کوچکی هستند که معمولا در انتهای صفحه قرار داده میشوند؛ مثل نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران. کاربر با مشاهده این نشانها به فروشگاه شما اعتماد میکند و از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی و کارتهای خود به شما نمیترسد.
ویژگیهای سایت فروشگاهی خوب
برای جلب اعتماد کاربران و همچنین افزایش فروش میبایست ویژگیهای خوبی را در فرایند ساخت سایت فروشگاهی خود لحاظ کنیم. این قابلیتها باعث میشوند که عیار اعتبار ما در همان نگاه اول برای کاربران مشخص شود.
۱. طراحی سایت بهصورت ریسپانسیو (Responsive)
هستند کسانی که هنوز هم با استفاده از رایانه و لپتاپ وارد فضای اینترنت میشوند؛ ولی اغلب افراد معمولا با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت در فضای اینترنت میچرخند. این نشان میدهد که طراحی ریسپانسیو (که مناسب نمایش در موبایل و تبلت است) تا چه حد اهمیتی بالایی دارد.
الان در دست هر فردی یک گوشی هوشمند وجود دارد؛ پس باید برای بهبود تجربه مشتری از طراحی ریسپانسیو استفاده کنیم تا کاربران بتوانند راحتتر در سایت بچرخند و خرید کند.
تازه! الگوریتمهای موتور جستوجوی گوگل هم به وبسایتهای ریسپانسیو امتیاز مثبت میدهند که این یعنی با یک تیر چند نشان خواهیم زد.
۲. اجرای تکنیکهای سئو و بهینهسازی سایت
تأکید بر روی اصول سئو در هنگام سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی اهمیت بالایی دارد و سبب میشود تا میزان بازدید سایت افزایش یابد. اگر تکنیکهای سئو بهخوبی پیادهسازی شوند سایت شما در بین گزینههای سرچ کاربران به نمایش درمیآید؛ چون رتبه بالاتری گرفته است.
تکنیک دیگر برای بهبود سئوی سایت این است که سرعت بارگذاری محتوای سایت را بالا ببریم. به این ترتیب دسترسی آسان در کمترین زمان را برای ورود کاربران به سایت را فراهم میکنیم.
ارائه خدمات سئو به صورت حرفهای توسط ایزی وب انجام میشود.
۳. طراحی مدرن
سایتهایی که طراحی خوب و بهروز نداشته باشند باعث دافعه مخاطبان میشوند. کاربر باید در همان هنگام ورود به سایت جذب ظاهر آن شود و تا لحظهای که در سایت حضور دارد حوصلهاش سر نرود.
با طراحی قالب خوشرنگ و بارگذاری تصاویر زیبا میتوانید وبسایت فروشگاهی گیرایی داشته باشید و کاری کنید که کاربران، مدت بیشتری در سایتتان چرخ بزنند. چشم مخاطب مهمترین عضوی است که باید روی آن تمرکز کنید.
۴. چیدمان محصولات
این خیلی مهم است که محصولات خود را طوری مرتب کنیم که چیدمان توی ذوق مخاطب نزند. یعنی این چیدمان نباید یکنواخت و یکشکل باشد بلکه باید تنوع به خرج دهیم تا کاربر از مرور محصولات سایتمان سیر نشود.
یکی از راههای ایجاد تنوع در چیدمان محصولات این است که محصولات پرمخاطب و عالی را در صفحه اصلی در معرض نمایش قرار دهیم. همچنین برای سفارش طراحی فروشگاه آنلاین باید قید کنیم که نباید تصویر و جزئیات محصولاتی را که شباهت زیادی به یکدیگر دارند، در کنار هم نشان داده شوند.
۵. درج مشخصات فنی و جزئیات کامل محصولات
اغلب مردم پیش از هر خریدی تمام جزئیات آن را بررسی میکنند تا بتوانند مقایسه خوبی انجام دهند. آنها با این روش میخواهند بفهمند که اصلا چیزی که میخرند ارزشش را دارد یا خیر.
با درج اطلاعات لازم و مهم در مورد محصولاتمان و توضیحدادن با زبان ساده میتوانیم این افراد را راضی کنیم. همچنین باید سایت طوری طراحی شود که کاربر بتواند جزئیات محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کند.
۶. سبد خرید و صفحه پرداخت
باز هم تکرار میکنیم که هدف ما باید جلب نظر مشتری نسبت به خرید محصولاتمان باشد. کاربر نباید برای خرید محصول و پرداخت آن گیج بشود. پس از آنکه کاربر مجاب به خرید شد باید بتواند همان لحظه برای ثبت سفارش خود اقدام کند؛ بنابراین گزینه سبد خرید همیشه باید جلوی چشم او باشد.
طراح سایت باید تمام مراحل سفارش و پرداخت را به بهترین و سادهترین روشها طراحی کند تا مشتری برای خریدکردن در آن احساس راحتی داشته باشد.
۷. امتیازدهی و اولویتبندی محصولات
یکی از مهمترین و بهدردبخورترین ویژگیهای یک سایت فروشگاهی امکان نظردهی توسط کاربران است. مخاطبان باید این امکان را داشته باشند که در مورد تجربه خرید خود و کیفیت محصولی که به دستشان رسیده نظر و امتیاز بدهند. این امتیازدهی به درد دیگر مشتریان هم میخورد.
البته که این امتیازدهی برای شما هم منافعی دارد. مهمترین منفعت این است که میفهیمد مردم نسبت به هر محصولتان چه نظری دارند. با علم به این موضوع میتوانید استراتژیهای بهتری برای فروش محصولاتتان تدارک ببینید.
مشاوره طراحی سایت فروشگاهی
همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم طراحی سایت فروشگاهی مستلزم رعایت المانهای متعددی است. خصوصا اینکه باید بدانیم طراحی سایت مورد نیاز شما تا چه اندازه پیچیده و زمانبر است.
اگر میخواهید بدانید که باید از کجا شروع کنید، پیشنهاد ما این است که نمونه کارهای ایزی وب را در صفحه نمونه کارها و شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام مشاهده کنید. سپس فرم مشاوره رایگان را پر کرده و منتظر پاسخ مشاوران ایزی وب بمانید.
در پایان بیایید مروری بر پرتکرارترین سوالات پیرامون طراحی سایت فروشگاهی داشته باشیم.