ﺳﻪشنبه، 10 دی 1398
فهرست مطالب
تعریف بازاریابی ویدئویی یا ویدیو مارکتینگ ( Video Marketing ) بسیار ساده است: بکارگیری ویدیو برای تبلیغ یا معرفی برند، فروش محصولات و یا خدمات شما. بازاریابی ویدیویی میتواند برای هرچیزی از جمله ایجاد رابطه با مشتری استفاده شود. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی میتواند وسیله ای برای نشان دادن چگونگی استفاده، تشویق مشتریان، رویداد های زنده و ارائه محتوای ویروسی (سرگرم کننده) باشد.
ویدئو مارکتینگ میتواند برای همهی اهداف، از جمله ایجاد ارتباط بهتر میان مشتریان، تبلیغ برند، سرویسها و محصولات مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه، بازاریابی ویدئویی میتواند به عنوان یک وسیله برای نمایش دادن رضایتمندی کاربران، اتفاقات مهم و به روز و پخش محتواهای ویروسی (سرگرمکننده) کاربردی باشد.
یک برنامه ی قوی و شفاف به شما کمک می کند تا بفهمید محتوای ویدیویی شما چه نرخ بازگشت سرمایه ای دارد بجای این که فقط یک مشت محتوا را به سمت مخاطبان پرت کنید و امیدوار باشید که تعدادی از آنها از ویدیوی شما خوششان بیاید.
شما می توانید با استفاده از ویدیوها تعداد مشتریان احتمالی و نرخ بازگشت به سرمایه خود را دچار تغییر قابل توجهی کنید. کلید استفاده مفید از ویدیوها این است که ویدیوهای پرمعنی و هدفمندی را تحت استراتژی قدرتمندی ایجاد کنید. استراتژی تولید ویدیو با 8 قدم ساده شروع می شود و می خواهیم این 8 مورد را به شما نشان دهیم.
بدیهی است برای این که بفهمید آیا به دستاوردهایی که از طریق استراتژی بازاریابی ویدیویی خود رسیده اید یا خیر لازم است که اهداف خود را مشخص کنید. بهتر از این اهداف را در دو بخش میزان سود و گسترش برند مکتوب کنید. اهداف سود محور اهدافی هستند که شامل فاکتورهایی مانند افزایش تعداد مشتریان احتمالی می شوند در حالی که اهداف برند شامل فاکتورهایی مانند رشد لیست مخاطبان ایمیلی شما، افزایش ترافیک بلاگ و بهبود رتبه شما در صفحه نتایج گوگل می شوند.
اهداف مشترک بین برندها و کمپانی های دنیا برای بازاریابی ویدیویی عبارتند از:
جو پولیتزی، مدیرعامل انجمن بازاریابی محتوا، همیشه پیشنهاد می دهد که استراتژی محتوای خود را با یک نوشتن متن ماموریتی شروع کنید. این متن عملیاتی شامل چیست؟ این بیانیه در واقع راهبردی است که از طریق آن شما برای خود و کارمندانتان مشخص می کنید که:
مشخص کردن این چنین راهبردی برای استراتژی بازاریابی ویدیویی نیز مفید است، چرا که به تیم شما یک مسیر کاملاً واضح از دستاوردهایی که می خواهید به آن ها برسید می دهد. ماموریتی که از این طریق پیاده سازی می کنید باید ساده و شفاف باشد و بتواند به سوالات زیر پاسخ دهد:
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
بعد از انجام دادن همه موارد بالا و تولید کردن محتواهای متنوع، شما باید تصمیم بگیرید که این محتواها در کدام بخش های اینترنت و وبسایت شما قرار بگیرند. هنگامی که می خواهید محتوای ویدیویی را منتشر کنید، خیلی اهمیت دارد که از کانال های مختلف برای بالا بردن و به حداکثر رساندن مقدار دسترسی و تعامل استفاده کنید.
این کانال ها می توانند شامل صفحات مختلف روی وبسایت شما، کمپین های دیجیتال مارکتینگ، کمپین های بازاریابی ایمیلی برونگرا، پلتفرم های بازاریابی شبکه های اجتماعی مختلف، یوتیوب و تیم فروش شما باشند. هنگامی که ویدیویی را ایجاد می کنید لیستی از مکان هایی که می توانید از آنها برای انتشار استفاده کنید بنویسید. همچنین به ساخت قسمتی در وبسایت تان که بازدیدکنندگان بتوانند همه ی این ویدیو ها را ببینند نیز فکر کنید. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا امروزه در وبسایت خود صفحاتی فقط مخصوص به ویدیو دارند. آنها بخش انبارمانندی از ویدیو در وبسایت خود برای جلب توجه مخاطبان و حفظ تعامل آن ها و همچنین کمک به آنها برای پیشروی در مسیر خرید قرار داده اند.
با توجه به کیفیت ویدیو و بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید برای ساخت ویدیوها از یک ویدیوگرافر یا یک تیم بازاریابی مخصوص ویدیو استفاده کنید. اما در طرف مقابل ممکن است بخواهید تولید محتوای ویدیویی خود را به یک آژانس یا کمپانی تولید کننده ویدیو بسپارید.
فرقی ندارد که کدام یک از متدهای بالا را استفاده می کنید، شما باید برای این کار همیشه فرد مسئول کانسپت ها و طراح داستان، فرد مسئول فیلمنامه نویسی، فرد مسئول تایید محتوای ویدیویی، فرد مسئول فیلم برداری ویدیوها، فرد مسئول ویرایش ویدیوها و فرد مسئول منتشر کردن ویدیوها را مشخص کنید.
هنگامی که در حال پیاده سازی استراتژی بازاریابی ویدیویی خود هستید، مهم است که بدانید تولید ویدیو را با چه مقدار بودجه ای انجام می دهید. برای مشخص کردن میزان بودجه ای که باید به این بخش تخصیص دهید چند سوال مهم وجود دارد که باید به آن ها پاسخ دهید.
همچنین اگر تصمیم داشته باشید که ویدیوهای حرفه ای و اختصاصی درست کنید، کیفیت و استایل نیز به فاکتورهای هزینه بر شما اضافه می شود و می توانند برروی تعداد ویدیوهایی که بودجه به شما اجازه می دهد بسازید تاثیرگذار باشد.
عموم کسب و کارها برای ساخت ویدیوها با مشکل کمبود بودجه و کمبود منابع درونی مواجه هستند. بنابراین برای این بیزینس ها همیشه این سوال وجود دارد که ویدیوها را خودمان درست کنیم یا از کمپانی های تولید کننده ویدیو کمک بگیریم. اگر می خواهید خودتان ویدیوها را تولید کنید باید مشخص کنید چه کسی مسئول انجام دادن این کار باشد. آیا یک ویدیوگرافر برای شما این کار را انجام می دهد یا یک تیم تولید؟
یکی از بهترین راه ها برای انتخاب این موضوع این است که نتیجه مورد نظرتان را مشخص کنید. سازمان هایی که در حوزه های کاری پرطرفدار مانند تکنولوژی، رسانه، سرگرمی و ورزش فعالیت می کنند به طور میانگین سالانه 300 ویدیو تولید می کنند، همچنین طبق تحقیقات کارشناسان لازم است بدانید که کمپانی های کوچک که زیر 300 کارمند دارند به اندازه کمپانی های بزرگ و با بیش از 5000 کارمند همان تعداد ویدیو را به صورت سالانه تولید می کنند. اما بهترین کار این است که اهداف خود را با توجه به بودجه و سایز کمپانی خود مشخص کنید.
اگر می خواهید خودتان ویدیوها را تولید کنید، مهم نیست که فرد مسئولیت پذیر و حرفه ای استخدام کنید یا از یکی از اعضای تیم بازاریابی خود کمک بگیرید، قدم اول این است که مشخص کنید به چه ابزاری نیاز دارید. به یاد داشته باشید حتی اگر برای شروع می خواهید بسیار ساده عمل کنید، باز هم تجهیزاتی وجود دارد که برای فیلم برداری به آنها نیاز دارید. برای بسیاری از کمپانی هایی که تصمیم می گیرند کار ویدیویی را خودشان انجام دهند در نهایت به این نتیجه می رسند که در دراز مدت این شیوه هزینه های بیشتری دارد.
برای استفاده از محتوای ویدیویی 2 راه اصلی وجود دارد که بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا از ترکیبی از هر دو استفاده می کنند. این 2 مورد عبارتند از:
این ویدیوها همان ویدیوهایی هستند که در تقویم محتوای خود در بازه های زمانی مختلف منتشر می شوند، می توانند ویدیوهای ساپورت کننده ای برای محتواهای دیگر سایت شما باشند، می توانند ویدیوهای مشتریان در حال استفاده از محصولات شما باشند و دیگر مدل ویدیوهایی که عمر طولانی تری نسبت به بقیه در سازمان شما دارند.
این ویدیوها می توانند ویدیوهای تبلیغاتی در مورد محصول یا خدمات جدیدی که شما می خواهید ارائه بدهید باشند، می توانند ویدیوهایی باشند که به صورت فصلی، مناسبتی و یا ترند هستند. این ویدیوها بعد از به اتمام رسیدن بازه زمانی کوتاه مورد نظر و رسیدن به اهداف مورد نظرشان از بین می روند.
برای موفق بودن در بازاریابی ویدیو ابتدا باید مشخص کنید که دوست دارید چه کسانی محتوای ویدیویی شما را ببینند. تعیین کردن یک گروه مخاطب هدف؛ مشخص کردن علایق آنها، نیازهای آنها و نقاط درد آنها به شما کمک می کند محتوای ویدیویی بسازید که با آنها ارتباط عمیق ایجاد کند. بسیاری از بازاریابان دچار این سوء تفاهم می شوند که اگر ویدیویی که می سازند میلیون ها بازدید دریافت نکند، به این معنی است که آنها شکست خورده اند، در صورتی که حقیقت خیلی با این موضوع فاصله دارد.
قبل از این که دست به کار شوید و فیلمبرداری را شروع کنید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع ویدیوهایی را می خواهید تولید کنید. در مورد این که چه داستان ویدیویی را می خواهید تعریف کنید، چطور می توانید بیشترین کارایی را از ویدیو بگیرید، چه مدل های ویدیویی و فیلمبرداری برای نقل این داستان بهتر هستند، چه مدل ویدیویی مورد پسند مخاطبان هدف شماست و فاکتورهای دیگر فکر کنید.
مشخص کردن این که کدام مدل ویدیوها در سازمان دهی مسیر خرید و مسیر حرکت مشتریان در قیف فروش قرار می گیرند امر بسیار مهمی است. همیشه به یاد داشته باشید که مشتریان شما در بخش های مختلف این مسیر به ویدیوها و پیام های متفاوتی نیاز خواهند داشت. هنگامی که می خواهید شروع کنید نگران این موضوع نباشید و با امتحان کردن استایل ها و مدل های مختلف ویدیوها نحوه کارایی ویدیوها را تست کنید تا متوجه شوید چه نوع ویدیویی در کدام بخش به درد شما می خورد.
برای هر کمپین ویدیویی که اجرا می کنید، فاکتورهای اولیه ای وجود دارند که باید چشمتان به آن ها برای اندازه گیری باشد. این فاکتورها عبارتند از:
مقالات مرتبط
903
493
414
773
1832
ارسال دیدگاهها
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
دیدگاهها
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.