مرکز تماس: 66384920
مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد رپورتاژ آگهی را بدانید

دوشنبه 20 مرداد 1399

صفر تا صد رپورتاژ آگهی را بدانید

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ یک مقاله تبلیغاتی، خبری است که شما در سایت های پربازدید و معتبر چاپ می کنید. بر خلاف دیگر محتواهای تبلیغاتی، رپورتاژ زبان پرهیاهو و شلوغی نداشته و در گفتن حقایق اغراق نمی کند. این محتوا در غالب یک مقاله خبری بوده و در ابتدا به نیازمندی خاص یک محصول یا خدمات می پردازد. این شیوه در کاربر احساس نیاز ایجاد کرده و پس از آن، کاربران را با خدمات و محصولات شما آشنا می کند.

جالب است بدانید که طی تحقیقات انجام شده، تمایل و اعتماد افراد به این شیوه از تبلیغات در مقایسه با روش های دیگر تبلیغاتی که به شیوه ای افراطی محصولات را معرفی می کنند، بیشتر است. شما می توانید رپورتاژ آگهی خود را در سایت های معتبر درج کرده و آن را معرض دید افراد زیادی قرار دهید. در صورتی که عنوان و مقدمه مقاله جذاب باشد، کاربران به محتوای شما علاقه مند شده و از طریق لینک موجود در رپورتاژ وارد سایت شما خواهند شد.

محتوا رپورتاژ آگهی باید چگونه نگارش شود؟

در صورتی که به دنبال آن هستید که بهترین نتیجه را از رپورتاژ آگهی خود بگیرید، حتما نگارش آن را به افراد متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید. یک محتوا با زبان و نگارش نامناسب و غیر اصولی نه تنها به موفقیت شما کمک نکرده بلکه می تواند آسیب زننده نیز باشد.

اصول سئو نگارش

نکته اول آن که برای نگارش رپورتاژ همانند هر محتوای دیگری، نویسنده باید به تمام اصول سئو، اصول نگارشی و املای صحیح کلمات و شیوه به کار بردن آن ها آشنا باشد. رتبه و جایگاه سایت در صفحه های موتورهای جست و جو تا حد بسیار زیادی به میزان رعایت اصول سئو بستگی دارد.

نگارش خبری

نکته دوم آن که همانطور که در بالا نیز اشاره شد، رپورتاژ یک محتوای تبلیغاتی صرف نیست. نویسنده باید ابتدا با نیازهای جامعه و ویژگی های محصول و خدمات ارائه شده آشنا باشد تا بتواند اطلاعات مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار بخش خبری، نویسنده اقدام به معرفی محصولات و خدمات مورد نظر شما کرده و نشان می دهد که چگونه محصول یا خدمات می تواند نیازهای شما را برطرف کند.

عنوان و مقدمه جذاب

عنوان و مقدمه رپورتاژ چیزی است که خواننده اولین بار با آن مواجه می شود. در صورتی که این بخش های محتوا شما به اندازه ی کافی جذاب و گیرا نباشد، خوانندگان به ادامه محتوا علاقه مند نشده و متن شما را دنبال نخواهند کرد.

روان بودن محتوا

رپورتاژ آگهی باید تا حد ممکن روان و گیرا نگارش شود. از استفاده از زبانی سخت با نگارشی پیچیده خودداری کنید. شما باید بتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار دهید.

تناسب با قالب سایت پذیرنده

نویسنده رپورتاژ باید هر محتوا را متناسب با قالب سایت پذیرنده بنویسد. معمولا هر سایت برای محتواهای قرار داده خود قالب خاصی را دنبال می کند. نویسنده باید قبل از نگارش با این نکات آشنا شده و آن ها را به کار بگیرد.

استفاده از ابزارهای مختلف

در رپورتاژ آگهی و هر محتوای دیجیتالی دیگر شما می توانید از منابع مختلف مانند تصاویر، فیلم، انیمیشن و یا پاکست استفاده کنید. این ابزارها می تواند ارتباط کاربران با متن را بیشتر کرده و روی آن ها تاثیر بیشتری بگذارد.

چه سایتی را برای درج رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

نکته مهم دیگر برای موفقیت رپورتاژ، انتخاب سایت پذیرنده آن است. از میان میلیون های سایت فعال در دنیای مجازی شما باید سایتی را انتخاب کنید که با موضوع شما تناسب و هماهنگی دارد. این مساله باعث می شود که شما روی جامعه هدف خود متمرکز شده و مشتریان بالقوه خود پیدا کنید.

از سایت های معتبر و خوشنام استفاده کنید. خوانندگان همیشگی یک سایت معتبر می توانند با خیال آسوده به صحت مطالب درج شده اعتماد کنند. در صورتی که شما رپورتاژ خود را در یک سایت معتبر درج کنید، می توانید میزان اعتماد خوانندگان خود را نیز افزایش دهید.

سایت هایی با تعداد ترافیک بالا را انتخاب کنید. هرچه بازدید روزانه سایت درج کننده رپورتاژ بیشتر باشد، شما می توانید برند و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. همانطور که چاپ یک بنر در یک کوچه خلوت چندان برای شما کارآمد نخواهد بود، درج رپورتاژ آگهی در یک سایت کم بیننده نیز موفقیت زیادی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

سایت هایی با رتبه سئو بالا مناسب ترین انتخاب ها برای درج رپورتاژ شما هستند. همیشه قبل از انتخاب سایت به مواردی مانند رتبه الکسا، رتبه آتوریتی و سن دامنه توجه کنید. سن دامنه نشان دهنده سابقه فعالیت سایت بوده و هرچه بیشتر باشد، بهتر است. رتبه آتوریتی میزان محبوبیت هر سایت را تعیین کرده و هرچه این فاکتور بالاتر باشد. بهتر است. سایت های عالی رتبه آتوریتی بین 40 و 70، سایت های خوب رتبه ای بین 30 تا 40 و سایت های سطح پایین تر رتبه ای بین 0 تا 30 دارند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سایت درج کننده رپورتاژ آگهی رتبه الکسا است. رتبه اکسا تعیین کننده میزان اعتبار هر سایت است. بر خلاف آتوریتی، هرچه این رتبه برای سایت پایین تر باشد، سایت معتبرتر خواهد بود.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

همانطور که در بخش مقدمه مقاله نیز اشاره شد، رپورتاژ آگهی می تواند به طور همزمان سئو سایت و البته موفقیت کاری شما را ارتقا دهد. اما چگونه؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که رپورتاژ آگهی بر سئو سایت می گذارد، افزایش میزان بک لینک است. کمیت و کیفیت بک لینک هر سایت فاکتور بسیار مهمی است که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

گوگل می تواند بک لینک های مصنوعی یا اصطلاحا سیاه را تشخیص دهد. شما با رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر می توانید هم تعداد بک لینک ها یا کاربرانی که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شده را افزایش داده و هم اعتبار و صحت آن ها را به گوگل ثابت کنید!

از دیگر ویژگی های رپورتاژ آگهی آن است که تبلیغات و بک لینک آن همیشگی است. در واقع محتوای ثبت شده در سایت های میزبان رپورتاژ، هیچ گاه رپورتاژ شما را حذف نخواهند کرد. از یک طرف این مساله یک تبلیغ همیشگی برای شما به شمار رفته و از طرف دیگر بک لینک های شما از بین نخواهند رفت.

گوگل بک لینک هایی که از داخل مقاله گرفته می شود را در مقایسه با بک لینک های مقدمه،زیر عنوان و یا پاورقی معتبرتر می داند. از آن جا که بک لینک های رپورتاژ آگهی از داخل متن گرفته می شود، این مساله نیز می تواند اعتبار سایت و سئو آن را ارتقا دهد.

نحوه ایجاد رپورتاژ آگهی در سایت

چگونه رپورتاژ آگهی اصولی با تاثیر بالا بنویسیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

رپورتاژ آگهی و موفقیت در کسب و کار

درج رپورتاژ آگهی می تواند از جنبه های مختلف باعث موفقیت کاری شما شود. در صورتی که شما به دنبال یک تبلیغ با قیمت مناسب هستید، رپورتاژ آگهی مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود. در صورتی که با تعرفه درج رپورتاژ اطلاعی ندارید، کافی است کمی راجع به آن پرس و جو کنید. البته هر سایت با توجه به میزان بازدید و فاکتورهای سئو، هزینه متفاوتی برای درج رپورتاژ دریافت می کند، اما در حالت کلی این روش در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات بسیار مناسب و قابل پرداخت است.

افزایش بازدهی و کاهش زمان آن از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی است که می تواند باعث موفقیت هر چه بیشتر کسب و کار شما شود. از آن جا که تبلیغات شما در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار گرفته و در زمان کوتاهی مشتریان شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهندکرد، بازدهی کاری شما در زمان بسیار کوتاهی اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد درج رپورتاژ می تواند به دو روش اعتماد کاربران به محصولات و خدمات شما را افزایش دهد. از طرفی محتوای شما در یک سایت معتبر درج شده و خوانندگان به مطالب آن سایت اطمینان دارند. از طرف دیگرنحوه نگارش رپورتاژ خبری بوده و صرفا تبلیغاتی نیست. این مساله می تواند بر میزان اعتماد کاربران تاثیر مثبتی بگذارد.

در نهایت آن که رپورتاژ آگهی به شما این امکان را می دهد که تبلیغاتی همیشگی، گسترده، متنوع و تاثیرگذار داشته باشید. تبلیغات شما همواره در سایت میزبان رپورتاژ باقی مانده و افراد با جست و جوی کلمه کلیدی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. استفاده از ابزارهای سمعی و بصری باعث می شود که میزان تاثیرگذاری رپورتاژ و تبلیغات افزایش پیدا کند. همچنین این شیوه تبلیغاتی محدود به زمان و مکان نبوده و هر کاربر در هر زمان و هر مکان می تواند آن را ببیند.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

برچسب‌ها