مرکز تماس: 66384920

مقالات طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

انواع طراحی سایت فروشگاهی و قابلیت های ضروری آن

چهارشنبه 08 فروردین 1397

انواع طراحی سایت فروشگاهی و قابلیت های ضروری آن

فروشگاه اینترنتی چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی، وب سایتی است که مردم در ازای خرید کالا یا خدمات، مبلغی را به صورت آنلاین پرداخت می کنند. یک فروشگاه آنلاین، سایتی است که امکان جستجو محصول یا خدمتی خاص، مشاهده انواع محصولات و خدمات، مطالعه ویژگی ها و قابلیت های آن ها، مقایسه آن ها با سایر کالا ها و خدمات، پرداخت مبلغ خرید به صورت آنلاین و... را برای کاربران اینترنتی فراهم می کند.

طراحی سایت فروشگاهی

امروزه با گسترش اینترنت و به وجود آمدن وب سایت ها، طراحی سایت فروشگاهی بسیار رواج پیدا کرده است. فروشگاه های آنلاین، امکان یافتن محصولات و خدمات را برای مردم آسان نموده اند. خرید از سایت های فروشگاهی از سوی مردم به خصوص قشر جوان جامعه، با استقبال زیادی همراه بوده است. خریداران و متقاضیان محصولات و خدمات، به دلیل مشغله فراوان و یا ترافیک زیاد و آسانی بیشتر، کمتر به خرید حضوری روی می آورند و ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری کنند. طراحی سایت فروشگاهی با کیفیت، بر میزان رضایت کاربران و هم بر میزان اثربخشی حضور کاربر در سایت تاثیر خواهد گذاشت و به نوعی باعث بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری در سایت فروشگاهی می شود.

انواع طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی کالاهای فیزیکی

فروشگاهی که محصولات فیزیکی و قابل لمس مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی، پوشاک، لوازم منزل، مواد غذایی، و... را ارائه می دهد در دسته فروشگاه کالاهای فیزیکی قرار می گیرد. در طراحی سایت فروشگاهی این نوع از فروشگاه ها ،کاربران سفارش خود را در سایت ثبت می کنند و سپس کارمندهای واحد فروش، کالای مورد نظر را برای مشتری ارسال می کنند.

فروشگاه اینترنتی کالاهای غیر فیزیکی

این نوع از فروشگاه های آنلاین فقط کالاهای غیر قابل لمسِ دانلودی و مجازی را به فروش می رسانند؛ محصولاتی مانند فیلم، موسیقی، فایل های پی دی اف، کتاب های دیجیتال و... که کاربر آن ها را دانلود می کند. در این حالت، لینک دانلود پس از پرداخت مبلغ مورد نظر برای کاربر فعال خواهد شد.

چند قابلیت ضروری یک سایت فروشگاهی

داشتن لوگوی متناسب با کسب و کار

یک لوگوی مناسب و گویا، در حکم یک کارت ویزیت برای کسب و کارهای حضوری است و نقش موثری در جذب مخاطب دارد. در خرید آنلاین، لوگو نماد اعتماد و اطمینان برای صاحب کسب و کار است. برندهای معروف، معمولا لوگوهای منحصر به فرد و ماندگار دارند.

ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه به کاربران

یک وب سایت فروشگاهی باید در همان ابتدای ورود کاربران به سایت، علاقه و توجه آن ها را به سایت جلب کند. کابران معمولا از سایت هایی که صفحه اصلی جذاب تری دارند، استقبال می کنند و از آن جا خرید می کنند. نمایش تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه در صفحه اصلی سایت، باعث جذب مخاطب و ترغیب او به خرید می شود.

ارسال رایگان محصولات

ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی مهم است و معمولا آن ها از فروشگاه هایی خرید می کنند که کالای خریداری شده شان را به رایگان ارسال کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل، یک حداقل مبلغ خرید را مشخص می کنند و خریدهای بالای این مبلغ را به صورت رایگان ارسال می کنند.

نمایش آخرین و جدید ترین اخبار و محصولات

می توان اطلاعیه های مربوط به دوره های تخفیف یا برنامه های آینده و همچنین محصولات جدید را در صفحه اصلی سایت به نمایش گذاشت.  مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات جدید و یا محصولات جدید را در نگاه اول ببینند و کمتر زمان خود را در صفحات داخلی سایت هدر بدهند.

سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجوی محصول

در سایت های فروشگاهی، بهتر است سبد خرید محصول، فرم ورود و فرم جستجوی محصول در کنار هم قرار داده شوند. برای ورود به سایت و انجام مراحل خرید، هر مشتری باید یک نام کاربری و رمز عبور شخصی داشته باشد. در فروشگاه های آنلاین بزرگ که محصولات متنوعی دارند، وجود فرم جستجوی محصول ضروری است. فرم جستجو به مشتریانی که به دنبال محصول خاصی هستند کمک می کند تا به طور مستقیم، کالای مورد نظرشان را بیابند و سفارش خود را ثبت کنند.

گزینه سیستم پرداخت

وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی سر و کار دارند که هر کدام سیستم پرداخت خاصی را ترجیح می دهند. ممکن است روش های پرداختِ خاص، محدودیت های فنی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران واضح باشند. فروشگاه های آنلاین معمولا از گزینه هایی مانند کارت های اعتباری، کوپن های هدیه، پرداخت در محل و ... به عنوان سیستم های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند. آیکون های این روش های پرداخت معمولا در پایین صفحه یا در گوشه های بالای سایت قرار داده می شوند.

لینک شبکه های اجتماعی

تحقیقات نشان می دهند که تقریبا بیست درصد از خرید های آنلاین بعد از بررسی های شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. مردم تمایل دارند قبل از خرید، از نظرات سایرین درباره آن محصول آگاه شوند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام بهترین منابع برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات هستند. همچینن، شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند. یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان بالقوه، شبکه های اجتماعی هستند.

پشتیبانی آنلاین و اطلاعات تماس

یک سایت فروشگاهی باید یک تیم پشتیبانی آنلاین داشته باشد و از طریق چت آنلاین با کاربران یا خریداران ارتباط برقرار کند. اگر خرید آنلاین در تمام مدت شبانه روز امکان پذیر است، فروشگاه اینترنتی باید سرویس پشتیبانی 24ساعته داشته باشد تا به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ داده شود.

نشان های اعتماد الکترونیکی

نشان های اعتماد، آرم ها و تصاویر کوچکی هستند که خرید امن و بدون حاشیه را از سوی یک سازمان معتبر تضمین می کنند (مانند نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران). این مجوزهای رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود جلب می کنند. اگر بازدیدکنندگان سایت بدانند که فرآیند پرداخت آن ها امن است، تمایل بیشتری به خرید نشان می دهند.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.