مهم ترین عوامل رتبه بندی سرچ گوگل

دوشنبه 16 بهمن 1396

مهم ترین عوامل رتبه بندی سرچ گوگل

عوامل رتبه بندی سرچ گوگل

  • طراحی سایت ایمن (تغییر وضعیت HTTP به HTTPS)
  • طراحی سایت موبایل فرندلی
  • سرعت لود صفحات سایت
  • نشانه گذاری Schema
  • کیفیت محتوای صفحات سایت
  • طول محتوای صفحات
  • جستجوی صوتی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • بک لینک های با کیفیت
  • بهینه سازی تصاویر
  • سن دامنه سایت

ایجاد محتوای با کیفیت

محتوا همچنان پادشاه دنیای جستجوگرهاست. تجربه کاربر اولویت بزرگ گوگل است. ایجاد محتوای با کیفیت که پیدا کردن آن برای کاربر آسان باشد، کلید موفقیت است. عوامل زیادی در تولید محتوای با کیفیت دخیل است اما گوگل محتوایی را ایندکس می کند و به آن پاداش می دهد که کاربران راحت تر بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را در آن پیدا کنند. از کلمات کلیدی باید به اندازه کافی در متن استفاده شود. محتوای کوتاه و مختصر از نظر گوگل، ارزشمند نیست. در کل، گوگل به محتوای کاربرپسند امتیاز می دهد و جایگاه آن را بهبود می بخشد.

استفاده از کلمات کلیدی دقیق و هدفمند در سئو 2018 بسیار مهم است. استفاده از عبارات متعدد هم معنی و طولانی می تواند در شکل گیری تجربه کاربری بد موثر باشد. کلیدواژه های طولانی باید مفید باشند.

طول محتوا

گوگل، صفحاتی که دارای محتوای طولانی تر هستند را در بالای نتایج جستجو قرار می دهد. در حقیقت، محتوای مناسب برای یک صفحه از سایت باید حداقل دارای 2000 کلمه باشد تا موردپسند گوگل واقع شود. البته پست های بین 700 تا 1000 کلمه نیز از ترافیک بالایی برخوردارند. زیرا بازدیدکنندگان سایت از خواندن مطالب طولانی اجتناب می ورزند. هم زمان با اینکه یک محتوای طولانی می نویسید باید از گزافه گویی نیز خودداری کنید و تنها مطالب مفید را به بازدیدکننده انتقال دهید. تعداد کلمات هر محتوا نباید کمتر از500 کلمه باشد. طول محتوا یک عامل موثر در سئو 2018 است.

بهینه سازی تصاویر

تمام تصاویری که به وب سایت اضافه می شوند، باید بهینه سازی شوند. اصول اولیه در بهینه سازی وب سایت عبارتند از : کاهش حجم فایل برای بارگذاری سریع تر، انتخاب یک نام پرونده توصیفی که شامل کلمات کلیدی باشد، انتخاب یک عنوان برای تصویر تا کاربران بهتر بتوانند آنچه را که به دنبالش هستند را بیابند،افزودن تگ alt به تصاویر.

رتبه بندی گوگل 2018

بک لینک های معتبر و مجاز

علاوه بر محتوا، بک لینک ها نیز در سئو سایت بسیار موثر هستند. هنگامی که سایت شما با یک سایت معتبر از طریق بک لینک مرتبط شده باشد، باعث می شود سایت شما در موتورهای جستجو قابل اعتماد تر شود. گوگل میزان امتیازات سایت هایی که دارای بک لینک های باکیفیت هستند را در رتبه بندی لحاظ می کند. الگوریتم پیج رنک (PageRank) گوگل، یکی از الگوریتم های مشهور گوگل است که کیفیت و کمیی بک لینک های سایت شما را بررسی می کند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، پینترست، گوگل پلاس، اینستاگرام و... در رتبه بندی گوگل سایت بسیار موثر است و موجب بهبود سئو سایت می شود. افراد فعال در شبکه های اجتماعی، مطالبی که علاقه داشته باشند را با دیگران به اشتراک می گذارند. در نتیجه لینک های ورودی به سایت افزایش خواهد یافت. بنابراین به روز رسانی صفحات شبکه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

طراحی سایت موبایل فرندلی

طراحی سایت موبایل فرندلی از مواردی است که هنگام طراحی سایت اجتناب ناپذیر است. در سال 2018 کسب و کارها باید بیشتر از گذشته به تجربه کاربران در تلفن همراه اهمیت دهند و این کار باید جز اولویت های طراحی سایت قرار بگیرد زیرا گوگل، موبایل فرندلی بودن یک وب سایت را جز عوامل مهم در رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد. متخصصان سئو و طراحان وب، باید طراحی سایت موبایل فرندلی و ریسپانسیو را جدی بگیرند.

گوگل اعلام کرده است که 40 درصد از جستجوهای تلفن همراه دارای اهداف محلی است؛ بنابراین بهبود سئو محلی یک فرصت برای کسب و کارهای کوچک و محلی است.

جستجوی صوتی

یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل در سال 2018، اضافه کردن قابلیت جستجوی صوتی است. طبق گفته های گوگل، تعداد یک از پنج جستجوی گوگل از طریق جستجوی صوتی است و انتظار می رود این روند در آینده رو به رشد باشد. بنابراین تلاش برای تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی به نفع وب سایت ها خواهد بود. در حقیقت، چنین چیزی را در الگوریتم رنک برین (RankBrain) گوگل شاهد هستیم. رنک برین نام سیستم هوش مصنوعی گوگل است که به درک بهتر عبارات جستجو شده توسط گوگل کمک می کند و عبارات طولانی را بهتر و دقیقتر تفسیر می کند. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی در سال 2018 می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

سرعت بارگذاری سایت

سرعت لود صفحات سایت نیز بر تجربه کاربر تاثیر زیادی دارد. در سال 2018، کاربران وب انتظار دارند سایت ها سریعتر لود شوند و آن ها زودتر به محتوای دلخواه شان برسند. افزایش سرعت بارگذاری سایت باعث افت رتبه سایت در نتایج گوگل می شود. در سال 2018، تمام صفحات سایت باید در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شوند.

تغییر وضعیت HTTP به HTTPS

رمزنگاری نیز توسط گوگل تایید شده است و یک عامل قوی در رتبه بندی محسوب می شود. رمزنگاری به این معنی است که وب سایت شما امن است. این کار با اضافه شدن "S" در انتهای HTTP بخشی از یک URL مشاهده می شود. با افزایش تکنولوژی ها هکرها نیز قدرتمند شده اند. بنابراین وب سایت ها نیز باید ایمن تر شوند. طراحی سایت ایمن (HTTPS) یک عامل مهم در سئو 2018 است.

نشانه گذاری Schema

نشانه گذاری Schema یک نوع اطلاعات ساختاری است که به وب سایت ها افزوده می شود تا تفسیر مطالب برای موتورهای جستجو آسان تر شود. داده های ساختار یافته باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) خواهند شد، در نتیجه در سئو سایت موثر هستند.

سن دامنه

سن دامنه سایت یک عامل رتبه بندی آب زیر کاه است! اگرچه سرپرست گوگل اعلام کرده است که سن دامنه نقش بزرگی در رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو ندارد، اما سن دامنه یک عامل تاثیرگذار در سئو است.


امتیاز:

ارسال دیدگاه‌ها‌


تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌


در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
Skip Navigation Links.
  • بازگشت