طراحی سایت
عنوان وبلاگ ایزی وب

سئو در سال 2018 برای وب سایت های تجارت الکترونیک


مریم جعفری | دیدگاه 0 | پسندیدم | اشتراک گذاری | اینستاگرام

ترافیک سایت

ترافیک سایت یکی از مهم ترین عواملی است که موفقیت نهایی یک وب سایت تجارت الکترونیک را تعیین می کند. هم مشتریان بالقوه را به کسب و کارها می رساند، و هم به حفظ یک رتبه و جایگاه قوی در گوگل کمک می کند. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به دیده شدن وب سایت در فضای اینترنت کمک می کند و موجب جذب کاربران به محصولات و خدمات وب سایت می شود. در این مقاله سعی داریم با استفاده از تکنیک های مختلف سئو، به بازدهی بیشتر وب سایت شما کمک کنیم.

تکنیک های سئو در سال 2018

تولید محتوای منحصر به فرد و غیر عمومی

در میان عوامل متعددی که به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشند، می توان به محتوای منحصر به فرد و یونیک اشاره کرد. از آنجایی که وب سایت های تجارت الکترونیک دارای محصولات و خدماتی هستند که توسط رقبا نیز به فروش می رسند، اغلب آن ها محتوای عمومی را انتشار می دهند. به جای نمایش توصیفات و تگ ها برای محصولات و خدمات تان، محتوایی تولید کنید که می تواند توسط موتورهای جستجو شناسایی و درک شود. نوشتن محتوایی مفید است که که محصولات و خدمات شما را از دیدگاه مشتری متمایز کند. بنابراین سعی کنید محتوای منحصر به فرد با کلمات کلیدی مرتبط به موضوع تولید و منتشر کنید.

بهینه سازی متای توضیحات (Meta Descriptions)

درست است که توصیف های فرعی عامل تعیین کننده برای رتبه بندی موتورهای جستجو نیستند، اما می توان آن ها را به طور موثر به منظور افزایش نرخ کلیک (CTR) و افزایش ترافیک سایت بهینه سازی کرد. چند روش برای حداکثر بهینه کردن متای توضیحات وجود دارد:

متن توضیحات : این توصیفات به کاربران کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا این وب سایت مواردی را که جستجو کردند، ارائه می دهد یا خیر. بنابراین از نقطه نظر کاربر باید آن را نوشت تا نرخ کلیک افزایش یابد.

کوتاه و مختصر : از توصیف های کوتاه و معنادار برای جذب کاربران استفاده کنید. تعداد کاراکترها را محدود کنید (حداکثر 160 کاراکتر) تا مشارکت کاربران با شما تقویت شود.

متقاعد کردن به صورت طبیعی : توضیحات متا باید مشتریان را به خرید محصولات و یا خدمات ارائه شده فروشگاه اینرنتی متقاعد کند. به طور مثال استفاده از عباراتی مانند " تحویل رایگان برای سفارشات بالای 100 هزار تومان" یا " همین الان سفارش خود را ثبت کنید تا 50 درصد تخفیف بگیرید" می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد.

فعال کردنِ امکان بررسی و مقایسه محصولات

یکی از دلایل اصلی رها کردن سایت فروشگاه اینترنتی، عدم اعتماد است. حتی اگر مشتری انتخاب خود را انجام دهد، منبع معتبری برای تایید کیفیت انتخاب وی وجود ندارد. اضافه کردن نظرات مشتریان باعث می شود که اطلاعات مورد نیازشان را برای تصمیم خرید نهایی به دست بیاورند. مشاهده بررسی ها و نظرات، به عنوان یک محتوای قابل اطمینان توسط مشتریان محسوب می شوند زیرا آن ها توسط کاربرانی ارائه می شوند که قبلا از محصولات و یا خدمات فروشگاه استفاده کرده اند و پاسخ های صادقانه ای را بدون داشتن اهداف تبلیغاتی ارائه می کنند.

لینک سازی (کیفیت بهتر از کمیت)

یک تصور غلط در مورد لینک سازی این است که اگر یک بازاریاب تجارت الکترونیک، دارای شبکه متفاوتی از لینک ها باشد؛ می تواند به طور خودکار، حداکثر ترافیک را به وب سایت خود هدایت کند. بر خلاف این باور، متخصصان موفق و حرفه ای تجارت الکترونیک می دانند که لینک گذاری داخلی و خارجی در هر جایی، می تواند تاثیرگذاری معکوس داشته باشد و اعتبار و ترافیک وب سایت را کاهش دهد. قرار دادن لینک ها در وب سایت های دارای رتبه پایین می تواند در نهایت به افت جایگاه وب سایت منجر شود.

سئو

پیاده سازی صفحه ریدایرکت 301 برای هدایت کاربر

پیاده سازی صفحه ریدایرکت 301، به منظور هدایت کاربر از لینک های ورودی در صفحات سایت که دیگر وجود ندارند، صورت می گیرد. مسیریابی 301 این امکان را به کاربر می دهد که به صفحه دیگری از سایت که مرتبط با موضوع جستجو شده است، هدایت شود.

افزودن کلمات کلیدی به انکر تکست (Anchor Text)

محتوای خود را با ادغام کلمات کلیدی در داخل انکر تکستِ لینک های داخلی سایت، بهینه کنید تا بهتر دیده شوید و به کاربران تان یک لینک قابل کلیک را ارائه دهید. این امر همچنین باعث افزایش تجربه کاربر از طریق قابلیت خواندن می شود، زیرا لینک ها تنها اطلاعاتی هستند که به کاربران کمک می کنند تا صفحات مورد نظرشان را پیدا کنند.

کنار گذاشتن تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات کلیکی، سریع ترین وسیله برای تبلیغ حضور آنلاین شما در گوگل است. به صورت قرار دادن آگهی های متنی و تصویری در بالاترین رتبه ها کار می کند و توجه طیف زیادی از کاربران را به خود جلب می کند. تبلیغ کننده تنها به ازای کلیک صورت گرفته روی تبلیغ، هزینه پرداخت می کند و به همین جهت به آن پرداخت برای هر کلیک(PPC) می گویند. اگرچه این روش، به سرعت ترافیک سایت شما را بالا می برد اما در دراز مدت ممکن است نتایج معکوس داشته باشد و به جایگاه اصلی وب سایت در رتبه بندی گوگل آسیب بزند. معمولا مشتریان یا کاربران، به آگهی هایی که از این طریق در بالای نتایج جستجو ظاهر شده اند، اعتبار کمی می دهند و به طور طبیعی تمایلی به کلیک کردن روی آن ها ندارند. آمار گوگل نشان می دهد، زمانی که استفاده از ادوردز متوقف شود، 89 درصد از کلیک ها به طور متوسط از بین می رود.

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

الگوریتم های موتورهای جستجو، تصاویری را که بهینه سازی شده باشند به کاربران نشان می دهند و آن ها را در یافتن محصولات و خدمات مورد نیازشان یاری می کنند. تصاویر استفاده شده در سایت باید دارای تگ ALT باشند تا برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشند. همچنین تصاویر استفاده شده در سایت باید با کلمات کلیدی مرتبط ادغام شوند.

تعیین اولویت ها در SiteMap.xml

موتورهای جستجو به وب سایت SiteMap.xml تکیه می کنند. می توان این را تغییر داد به اولویت بندی مناطق خاصی از فروشگاه تا با ایجاد یک دستور، توسط صفحات گوگل شناسایی شود. صفحات به شدت بهینه شده می توانند از طریق  SiteMap.xml، یک اولویت بالاتر اختصاص داده شوند.

تغییر یا اصلاح فایل Robots.txt

خزنده های موتورهای جستجو را می توان با اصلاح فایل Robots.txt به صفحات خاصی از وب سایت هدایت کرد. این موجب صرفه جویی در پهنای باند وب سایت و ساده سازی عملیات موتورهای جستجو برای تعیین رتبه بندی می شود. همچنین می توانید مناطق خاصی از وب سایت را برای دوره های موقت حذف کنید.

 

آیکون نویسنده ایزی وب نویسنده

مریم جعفری

مریم جعفری

به بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال علاقه مندم و تولید محتوا در این زمینه رو دوس دارم.

مطالب مرتبط وبلاگ ایزی وب  مطالب مرتبط