Skip Navigation Links.

سئو منفی (Negative Seo) چیست ؛ روش های تشخیص و مقابله

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

سئو منفی (Negative Seo) چیست ؛ روش های تشخیص و مقابله

سئو منفی (Negative Seo) چیست؟

سئو منفی به مجموعه فعالیت های مخرب، جهت پایین آوردن رتبه وب سایت های رقیب می گویند. به طور کلی، اقدامات غیر اخلاقی یک وب سایت جهت ضربه زدن به جایگاه رقبا در نتایج جستجو، سئو منفی گفته می شود. سئو منفی در بلندمدت با استفاده از تکنیک های سئو خارجی به سایت های مورد هدف، آسیب وارد می کند و باعث تغییر جایگاه آن ها در گوگل می شود. در مقابل سئو منفی، سئو مثبت قرار دارد که تمرکز آن بر روی استفاده از قواعد و اصول سئو جهت ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجو می باشد.

تکنیک های سئو منفی کدامند؟

هک کردن سایت رقیب

هکر ها افرادی هستند که به صورت غیرمجاز به سایت های رقبا نفوذ می کنند تا اطلاعات آن ها تخریب یا سرقت کنند. هکر ها با هک کردن وب سایت می توانند به راحتی محتوا را از طریق لینک های اسپم دستکاری کنند یا با ریدایرکت صفحات به صفحات خودشان، ضربه های جبران ناپذیری به وب سایت مورد نظر بزنند. هک شدن سایت، موجب افت شدید رتبه وب سایت می گردد و احتمال دارد که وب سایت به طور کل از نتایج جستجو حذف شود.

خرید بیش از حد بک لینک برای سایت رقیب

یکی دیگر از تکنیک های سئو منفی، خرید تعداد بسیار زیادی بک لینک برای سایت رقیب است. خرید هزاران لینک غیرمعتبر در یک روز برای سایت رقیب، باعث افت شدید رتبه سایت می شود. هدف این است که سایت رقیب به عنوان یک سایت متقلب جلوه داده شود و توسط گوگل جریمه شود.

کپی کردن محتوای وب سایت رقیب و پخش آن در اینترنت

کپی کردن محتوا روش دیگری از سئو منفی است که خرابکاران اینترنتی جهت آسیب زدن به جایگاه رقبا در نتایج گوگل استفاده می کنند. گوگل وقتی با یک محتوا در چندین سایت مواجه شود، معمولا تنها یک نسخه از آن محتوا را در نتایج جستجو نمایش می دهد. ممکن است کپی محتوا به قدری حرفه ای صورت گیرد که محتوای کپی شده زودتر از محتوای اصلی و اولیه ایندکس شود.

کاهش سرعت سایت رقیب با استفاده از اسپمرها

سرعت سایت از عوامل مهم در رتبه بندی سایت است. سایتی که سرعت بارگذاری آن بسیار بالاست، از جایگاه خوبی در نتایج جستجو برخوردار است. برخی از اسپمر ها همواره تلاش می کنند تا با استفاده از کدهای مخرب به سایت رقیب، سرعت آن را کاهش دهند.

ایجاد یک سایت قرینه با سایت رقیب

ایجاد سایت قرینه با سایت رقیب، با هدف ارسال گزارش به گوگل جهت کپی بودن محتوای سایت رقیب انجام می شود. این شیوه، مانع از رتبه گیری سایت رقیب در نتایج جستجو می شود و تا زمانی که گوگل بررسی های لازم را در این باره انجام ندهد، رتبه گیری سایت رقیب متوقف می شود.

ایجاد صفحات تقلبی به نام رقیب در شبکه های اجتماعی

اسپمرها با ایجاد اکانت های تقلبی به اسم رقیب در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تا اعتبار و محبوبیت رقیب را تخریب کنند و به آن آسیب بزنند.

درج کامنت های منفی در ارتباط با سایت رقیب در شبکه های اجتماعی

شاید این شیوه به صورت مستقیم بر روی رتبه رقیب در نتایج موتور جستجو تاثیر نگذارد، اما بدون شک در میزان مخاطبان سایت رقیب به شدت تاثیرگذار است و باعث ریزش آن ها می شود.

ایجاد انکر تکست با کلمات کلیدی غیر اخلاقی یا غیرقانونی

خرابکاران اینترنتی با استفاده از انکر تکست هایی با کلمات کلیدی غیرمرتبط و عیراخلاقی به وب سایت رقیب لینک می دهند تا وب سایت رقیب را از چشم گوگل بیاندازند. این روش می تواند به حذف کامل وب سایت رقیب از نتایج جستجو منجر شود.

درج کامنت همراه با لینک سایت رقیب در وب سایت ها، وبلاگ و انجمن ها

قرار دادن لینک سایت در وب سایت های غیر مرتبط از نظر گوگل، بسیار بد است و نتیجه منفی در سئو سایت دارد. بنابراین قرار دادن لینک سایت رقیب در قالب کامنت در سایت ها، وبلاگ ها و انجمن های غیر مرتبط می تواند به رتبه سایت رقیب آسیب جدی وارد کند.

ایجاد یک سایت بی ارزش و زرد و قرار دادن لینک سایت رقیب در آن

وب سایتی که دارای محتوای بی ارزش و غیر مفید باشد، حتی اگر بازدید زیادی هم داشته باشد باز هم یک سایت زرد و بی محتوا محسوب می شود. این گونه سایت ها معمولا پرمخاطب هستند و افراد زیادی از آن ها بازدید می کنند اما فاقد هر گونه اطلاعات مفید می باشند. قرار دادن لینک سایت رقیب در چنین سایت هایی باعث می شود، سایت رقیب نیز مانند یک سایت زرد و بی محتوا جلوه کند و رتبه آن به شدت افت کند.

چگونه متوجه سئو منفی برای سایت خودمان شویم؟

  • داشتن لینک های بسیار از فروم های خارجی.
  • داشتن تعداد بسیار زیاد لینک از وب سایت هایی با دامنه های ru، .cz،.cn، .pl، .ro، .bg، .bz، .com.ar،
  • داشتن تعداد بسیار زیاد لینک از پست های وبلاگ های غیرمرتبط.
  • داشتن تعداد بسیار زیاد لینک از منابع متعدد.
  • داشتن تعداد بسیار زیاد لینک از وب سایت های غیرمجاز و غیر اخلاقی.

چگونه با سئو منفی مقابله کنیم؟

  • به صورت پیوسته تعداد بک لینک های سایت را بررسی کنیم.
  • به صورت پیوسته بک لینک های سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.
  • به صورت پیوسته رتبه و جایگاه وب سایت را آنالیز کنیم.
  • به صورت پیوسته ایمیل های گوگل وبمستر تولز را چک کنید.
  • لینک های ورودی جدید به سایت را بررسی کنیم.
  • در قسمت disavow گوگل لیست سایت های مخرب که به شما لینک داده اند را ثبت کنید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.