طراحی سایت

اهمیت بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) تا سال 2020

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

برخی ها تصور می کنند بازاریابی ایمیلی مرده است اما این طور نیست. بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین راه های دسترسی و جذب مخاطبان شماست. در حقیقت، اهمیت بازاریابی ایمیلی بسیار زیاد است و توصیه می کنیم که کسب و کارها تا سال 2020 برنامه ای مشخص برای اجرای آن داشته باشند. در این مطلب، دلایل اصلی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی را به شما خواهیم گفت.

اهمیت بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما

ایمیل بخش بزرگی از زندگی ما به عنوان افراد حرفه ای و حتی در حکم مصرف کنندگان است. در اطراف خود چند نفر را بدون داشتن یک آدرس ایمیل می شناسید؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیش از 3.7 میلیارد نفر در سراسر جهان از ایمیل استفاده می کنند. این آمار تقریبا 54 درصد از جمعیت جهان است! گزارش های دیگر نیز نشان می دهد که 92 درصد از بزرگ سالان در ایالات متحده از ایمیل استفاده می کنند که 61 درصد از آن ها به صورت روزانه ایمیل هایشان را بررسی می کنند. بنابراین این یک فرصت عالی برای کسب و کارها هست تا به بازار هدف خود بهتر دسترسی پیدا کنند. افزودن بازاریابی ایمیلی به لیست روش های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار ها می توانند میزان دسترسی خود به مشتریان شان را بهبود بخشند. بازاریابی ایمیلی امکان دستیابی به یک گروه بزرگ از مردم را فراهم می کند. همچنین به شما اجازه می دهد تا پیام های سفارشی و شخصی سازی شده را به هر مشتری ارسال کنید. از دیگر دلایل اهمیت بازاریابی ایمیلی این است که رقیبان شما نیز از آن استفاده می کنند. بنابراین اگر خواهان ماندن در بازار رقابتی دیجیتال هستید، باید از ایمیل مارکتینگ برای رسیدن به مخاطبان تان بهره ببرید.

دلایل استفاده از بازاریابی ایمیلی برای دستیابی به مشتریان هدف

دلیل اول – بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است.

مهم نیست که چه روش ها یا استراتژی های جدیدی در چند سال آینده در دنیای بازاریابی دیجیتال به وجود می آیند، تنها یک چیز مهم است و همیشه باقی می ماند. کسب و کار ها باید تاکتیک هایی را پیدا کنند که به آن ها امکان دهد بودجه بازاریابی شان را بهینه کنند و با کمترین هزینه، بهترین عملکرد را داشته باشند. بازاریابی ایمیلی یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که می توان برای رسیدن به مخاطبان هدف از آن استفاده کرد. روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا چاپی بسیار پر هزینه هستند. بازاریابی ایمیلی نسبت به سایر روش های تبلیغات دیجیتال، کم هزینه تر است و همچنین بازده بالای سرمایه گذاری را فراهم می کند. بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم بسیار مناسب است.

بازاریابی ایمیلی تا 2020

دلیل دوم- از طریق بازاریابی ایمیلی می توانید به شماره های بیشتری از مشتریان دسترسی پیدا کنید.

تعداد مصرف کنندگانی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، روزانه در حال افزایش است. در واقع پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد کاربران تلفن همراه تا سال 2019 بیشتر و بیشتر می شود. بنابراین اهمیت بازاریابی موبایلی را نمی توان نادیده گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع، کسب وکارها باید راهی برای ارتباط بهتر با مصرف کنندگان تلفن همراه پیدا کنند؛ اگر می خواهند در رقابت بازار دیجیتال باقی بمانند. تقریبا دو سوم ایمیل ها در تلفن های هوشمند یا تبلت ها خوانده می شوند. به همین دلیل بازاریابی ایمیلی ثابت می کند که یک تاکتیک موثر برای کمک به کسب و کار ها و جذب مصرف کنندگان استفاده کننده از تلفن همراه هستند. در طول روز، افراد چندین بار تلفن همراه خود را برای ایمیل ها یا پیام های دیگر بررسی می کنند. هر بار که یک مصرف کننده تلفن همراه خود را بررسی می کند، فرصتی جدید برای کسب و کار به دست می آید تا مصرف کننده را به سمت خود جذب کند. جهت اطمینان از دریافت ایمیل های ارسالی به مصرف کنندگان، می توان محتوای ایمیل را به صورت تعاملی و واکنشی طراحی کرد. محتوای ایمیل باید کوتاه و جذاب باشد و تمام لینک های به کار رفته در آن، قابل کلیک باشند. از تصاویر یا ویدئوهای کم حجم باید در محتوای ایمیل استفاده شود تا به سرعت و به آسانی روی تلفن همراه بارگذاری و مشاهده شوند.

دلیل سوم – بازاریابی ایمیلی می تواند به صورت خودکار انجام شود.

خودکار سازی ارسال ایمیل ها یکی از مباحث مهم بازاریابی ایمیلی است. بسیاری از تکنیک های بازاریابی دیجیتال هستند که قابلیت خودکار شدن ندارند. اما بازاریابی ایمیلی به خوبی می تواند به صورت خودکار عمل کند. خودکار سازی فرآیند بازاریابی ایمیلی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و می توان ایمیل ها را در زمان مناسب به مشتریان ارسال کرد. این قابلیت به کسب و کارها کمک می کند تا بر کسب وکار اصلی خود تمرکز کنند تا وظایف مهم تر را انجام دهند.

دلیل چهارم – بازاریابی ایمیلی باعث شخصی سازی محتوا جهت پاسخگویی بهتر می شود.

هر چی بیشتر در عصر دیجیتال پیش می رویم، اهمیت شخصی سازی محتوا برای مشتریان بیشتر می شود. مصرف کنندگان به جای دریافت تبلیغات یکسان با سایر افراد، تبلیغات شخصی سازی شده را بر اساس نیاز ها و علایق شان دریافت می کنند. تا سال 2020، شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم خواهد شد. بازاریابی ایمیلی با جمع آوری داده های مشترکین و مشتریان کار را برای ارسال مطالب شخصی تر و مرتبط تر آسان می کند. در این صورت، خوانندگان از مطالب شما بیشتر لذت می برند و نرخ کلیک و نرخ تبدیل مشتری نیز افزایش می یابد. همچنین، شخصی سازی ایمیل ها باعث کاهش نرخ لغو اشتراک ایمیل از طرف کاربران می شود.

دلیل پنجم – بازاریابی ایمیلی قابلیت تعاملی شدن را دارد.

همچنان که بازاریابی ایمیلی رشد می یابد، تعاملات ایمیلی نیز افزایش خواهد یافت. پیش بینی می شود تا سال 2020، بازاریابی دیجیتالی بیش از گذشته، تعاملی می شود. بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها فرصت ارائه محتوا و تعامل مستقیم با مصرف کنندگان را می دهد؛ با هزینه های بسیار پایین تر از سایر روش های بازاریابی دیجیتال. از گزینه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در ایمیل خود استفاده کنید و مخاطبان را تشویق کنید تا محتوای ویدئویی یا تصویری ایمیل را در صفحات شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

 

اشتراک گذاری


نویسنده

مریم جعفری

مریم جعفری

به بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال علاقه مندم و تولید محتوا در این زمینه رو دوس دارم.

مطالب مرتبط